Tietokoneen kasaaminen

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 199
Terve!

Olen kasaamassa lähitulevaisuudessa ensimmäistä tietokonettani, ja olen pitkään jo punninnut eri osien väliltä ja lyönyt jo osia osittain lukkoonkin, nyt kuitenkin tarvitsisin tietävien mielipidettä jos jotain osia vaihtaisitte toisiin yms. vinkkejä aiheen ympäriltä. Kiitos!
Muistien nopeudesta ei ole mitään mainintaa ja tallennusmedia puuttuu myös.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 199
Sori! Tallennusmediaa en tarkoituksella lisännyt, joten unohdetaan se. Muistin nopeus on 6000MHz.
Muistin nopeuteen vaikuttaa myös latenssit (CL lukema), sen pitäisi olla mahdollisimman matala hyvän suorituskyvyn saamiseksi (esimerkiksi CL30 kun taajuus on 6000MT/s).

Varmaan kuitenkin SSD-levyn laitat tuohon tallennustilaksi?
 
Liittynyt
21.08.2023
Viestejä
216
Jos budjettia on niin laittasin paremman näyttiksen. FullHD pelailuun kai riittää toiki, hetken aikaa.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 199
Jos budjettia on niin laittasin paremman näyttiksen. FullHD pelailuun kai riittää toiki, hetken aikaa.
Jättää tuon Noctuan vaikka toistaiseksi pois ja käyttää AMD vakiojäähyä niin saa enemmän paukkuja näytönohjaimeen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Ostoskori | Hinta.fi

Ostoskori konkretisoi suunnitelman budjetiksi, eli noin 1200€ kone, SSD lisätty.

SSD-hinnat ovat nousussa ja siihen nähden tuo malli on hyvä diili juuri nyt (96,90€ hintaan).

Olen kasaamassa lähitulevaisuudessa ensimmäistä tietokonettani, ja olen pitkään jo punninnut eri osien väliltä ja lyönyt jo osia osittain lukkoonkin, nyt kuitenkin tarvitsisin tietävien mielipidettä jos jotain osia vaihtaisitte toisiin yms. vinkkejä aiheen ympäriltä. Kiitos!
Paras osa on yleensä tarjouksessa oleva osa, eli hinta hyvin pitkälle ratkaisee. Näitä ei voi suositella montaa viikkoa etukäteen vaan juuri ennen hankintaa. 1200€ budjetti on todellakin vielä "budjetti", eli jos ei hirttäydy johonkin tiettyyn merkkiin/malliin, saa tavallisesti parempaa vastinetta rahalleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 299
Viestejä
4 278 960
Jäsenet
71 650
Uusin jäsen
Alni

Hinta.fi

Ylös Bottom