Tietokone ei sammu sammuttaessa vaan koneen tuulettimet ja ledit jää päälle

Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
Part List - AMD Ryzen 7 7800X3D, GeForce RTX 4080 SUPER, Lian Li LANCOOL 215 ATX Mid Tower - PCPartPicker tässä koneen osat, oon jo etsiny aika paljon miten tämän saisi korjattua mutta mikään ei ole toiminut vielä. Emolevyssä palaa punainen valo vga kohdassa ja boot kohdassa myös sillon ku käynnistän koneen ja lisäksi sammuttaessa samat. Kone sammuu yleensä mutta välillä ei sammu ja kone jää hurisemaan, välillä kun kone ei sammu se käynnistyy heti uudelleen. Oon jo koittanu päivittää biossin, laittanut fast startupit ja mikä lie hibernationit pois päältä mutta ei oo vaikuttanu mitenkää. En tiedä vaikuttaako tämä mutta oon myös huomannu että näytönohjain on ollut hyvin vähän vinossa toinen puoli vähän alaspäin, oon siihen laittanu sellasen tuki jutun en tiedä vaikuttaako se enää mihinkää sit.
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
On jo ainakin yli 10 tuntia yhteensä tullut etsittyä tietoa mistä se voisi johtua, myös oon katsonut event vieweristä mitä siellä sanotaan tapahtuneen siellä sanoo aina error ”The Secure Booy update failed to update a Secure Boot variable with error Secure Boot is not enabled on this machine. Eventti koodi 1796
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
On jo ainakin yli 10 tuntia yhteensä tullut etsittyä tietoa mistä se voisi johtua, myös oon katsonut event vieweristä mitä siellä sanotaan tapahtuneen siellä sanoo aina error ”The Secure Booy update failed to update a Secure Boot variable with error Secure Boot is not enabled on this machine. Eventti koodi 1796
En itse näistä tietokone jutuista hirveen paljoa tiedä joten arvostaisin apua hyvin paljon
 
Liittynyt
12.03.2024
Viestejä
74
Kokeile nyt ihan ensiksi sellaista, että menet takaisin BIOS:iin ja kytket sieltä secure boot ominaisuuden päälle, tallennat asetukset ja käynnistät tietokoneesi uudelleen.

Siinä on tosin sitten sellainen pieni mahdollisuus olemassa, että secure bootin päälle kytkentä estää myös RTX 4080 Superin antaman signaalin ja näyttö menee pimeäksi.

Jos näin käy niin kytke HDMI johto emolevyn HDMI pistokkeeseen niin saat signaalin takaisin Ryzen 7 7800X3D iGPU:n kautta jolloin voit kytkeä secure bootin pois päältä ja vaihtaa GPU
lähdön taas RTX 4080 Superin display portiin.
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
Kokeile nyt ihan ensiksi sellaista, että menet takaisin BIOS:iin ja kytket sieltä secure boot ominaisuuden päälle, tallennat asetukset ja käynnistät tietokoneesi uudelleen.

Siinä on tosin sitten sellainen pieni mahdollisuus olemassa, että secure bootin päälle kytkentä estää myös RTX 4080 Superin antaman signaalin ja näyttö menee pimeäksi.

Jos näin käy niin kytke HDMI johto emolevyn HDMI pistokkeeseen niin saat signaalin takaisin Ryzen 7 7800X3D iGPU:n kautta jolloin voit kytkeä secure bootin pois päältä ja vaihtaa GPU
lähdön taas RTX 4080 Superin display portiin.
Sain sen laitettua päälle ja rtx 4080 super signaali ei lähtenyt. Oisko tämä nyt sitten korjannut sen sammuttamis ongelman? Pitää varmaa odottaa pari viikkoo ja kattoo tuleeko se uudestaa
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
Kokeile nyt ihan ensiksi sellaista, että menet takaisin BIOS:iin ja kytket sieltä secure boot ominaisuuden päälle, tallennat asetukset ja käynnistät tietokoneesi uudelleen.

Siinä on tosin sitten sellainen pieni mahdollisuus olemassa, että secure bootin päälle kytkentä estää myös RTX 4080 Superin antaman signaalin ja näyttö menee pimeäksi.

Jos näin käy niin kytke HDMI johto emolevyn HDMI pistokkeeseen niin saat signaalin takaisin Ryzen 7 7800X3D iGPU:n kautta jolloin voit kytkeä secure bootin pois päältä ja vaihtaa GPU
lähdön taas RTX 4080 Superin display portiin.
Kannattaako se igpu olla päällä device managerissa? Oon pitänyt sitä pois päältä kun se kuulemma vaikuttaa siihen että steam lataa hitaammin
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 281
Kannattaako se igpu olla päällä device managerissa? Oon pitänyt sitä pois päältä kun se kuulemma vaikuttaa siihen että steam lataa hitaammin
Anna olla päällä ja sen ei pitäisi vaikuttaa steamiin. iGPU ei ole käytössä kun erillinen näytönohjain koneessa paikallaan.
 
Liittynyt
12.03.2024
Viestejä
74
Sain sen laitettua päälle ja rtx 4080 super signaali ei lähtenyt. Oisko tämä nyt sitten korjannut sen sammuttamis ongelman? Pitää varmaa odottaa pari viikkoo ja kattoo tuleeko se uudestaa
Mitä tapahtumienvalvonta näyttää nyt, kun menit kytkemään secure bootin päälle? Näkyykö virheitä?
 
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
43
Mitä tapahtumienvalvonta näyttää nyt, kun menit kytkemään secure bootin päälle? Näkyykö virheitä?
Ei tuu enää sitä virhettä. Ei tuu muita virheitä ku ”The Google Päivitä-palvelu (qupdate) service failed to start due to the following error: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.”
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
941
Kokeile,jollain toisella virtalähteellä,et toimiiko kokoonpano.
saatana ku lagaa alkaa pikku hiljaa vituttamaa ku kaikki menee perseelleen
toihan se taitaa olla ainoa vaihtoehto että kokeilee eri virtalähteellä, kerran mikään muu ei ilmeisesti viittaa virtaläheongelmaan, (ei merkkejä siitä että virtalähteen tehot ei esim riitä) jolloin asia olisi jo varmempaa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 667
Viestejä
4 308 807
Jäsenet
71 902
Uusin jäsen
Raggare

Hinta.fi

Ylös Bottom