Tietokone ei käynnisty ongelmitta

Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
4
Morjes,

Löytyisikö täältä vinkkejä, mikä ihme tuossa rotiskossa mättää. Tietokone ei tosiaan lähde normaalisti enää etupaneelin virtanäppäimestä käyntiin. Yleisin tapa, jolla olen saanut nyt koneen käyntiin, on painamalla virtalähteestä on/off kytkintä pari kertaa edes takaisin. Joskus murahtaa käyntiin ensimmäisellä, joskus viidennellä kerralla. Toimii kyllä aivan normaalisti, kun on käyntiin lähtenyt...

Myös harvoilla kerroilla kone lähtee käyntiin etupaneelin näppäimestä, ehkä 1:20. Olen myös koittanut vaihtaa käynnistysnäppäimen reset-nappulaan, mutta ei tunnut auttavan. Biossista myös laitettu nyt kaikki defaultille.

Virtalähde lienee ehdottomasti vanhin koneeni komponentti itse kopan kanssa (noin 10v). Muut osat melko uusia (noin 2v). Liekö tuo virtalähde sitten hajoomassa vai onko kopan johdot kuihtuneet kasaan?

Virtalähde: Corsair AX850 Gold
Emo: ROG B550-F
CPU: 5800X3D
GPU: RTX 2080 Super

Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

-oe
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Johtojen toimivuutta voi testailla ottamalla ne irti ja käynnistämällä ruuvimeisselillä jonkin aikaa, jos ei näy vikaa niin johdoissa oli vika
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Sammuuko kone vai meneekö se lepotilaan kuten windows tekee vakiona? Vanha virtalähde ei välttämättä tue noita nykyisiä lepotiloja luotettavasti.
 
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
4
Johtojen toimivuutta voi testailla ottamalla ne irti ja käynnistämällä ruuvimeisselillä jonkin aikaa, jos ei näy vikaa niin johdoissa oli vika
Ei lähde käyntiin meisselillä.. Emolevyn valot kyllä syttyvät, kun laittaa virrat, mutta lopullista käynnistystä ei tapahdu
 
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
4
Sammuuko kone vai meneekö se lepotilaan kuten windows tekee vakiona? Vanha virtalähde ei välttämättä tue noita nykyisiä lepotiloja luotettavasti.
Terve. Taitaapi mennä lepotilaan tämä win10. Saako tuon jostain muutettua?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 653
Viestejä
4 236 950
Jäsenet
71 235
Uusin jäsen
akumeni

Hinta.fi

Ylös Bottom