Samaan meinasin tarttua, mutta ehditte ensin. Piti sitten googlettaa että voiko tuota perustella vaikkapa budjetilla verrattuna johonkin. Verrataan nyt vaikka Game of Thronesiin, joka aika monen mielestä on fantasiasarja ja käsikirjoituskaan ei ihan pöllömmästä päästä ole. Ainakaan siinä ei ole näin aivotonta (heh, zombies, brains lol) touhua.
Pari vuotta vanhat artikkelit, mutta karkeasti ottaen GoT budjetti per jakso 10M$ vs. TWD 3M$. Ehkäpä tuosta jotain johtopäätöksiä voi tehdä. Ehkä TWD joudutaan rukkaamaan haluttua huonommaksi jos budjetti ei vaan riitä kaikkeen. Tai jos käsikirjoitus onkin ihan timanttia, mutta lopputulos on ohjauksen, tuotannon ja leikkauksen jäljeltä kasa sitä itteään. Kuten täällä on jo vuosia todettu, niin moni kohtaus on vain totetettu jotenkin täysin vammaisesti, eikä sitä mikään rahan puute tms. selitä.
Luulisin myös että GoT:n budjetista pelkät tehosteet haukkaa varmaan merkittävästi isomman siivun kuin TWD:n zombien maskeeraus.
Here's How Much It Costs to Make a 'Game of Thrones' Episode
Here’s how much it costs to make an episode of ‘The Walking Dead’
Minun mielipide Game of Thrones vs The Walking Dead.
The Walking Dead on sillä tavalla hyvä koska se voi antaa suuntaa antava ilmiön miten julma mailma/yhteiskunta voi olla jos tulisi uusi paljon pahempi Pandemic ja suurin osa ihmisistä kuolisi ja nykyinen civilisaatio menisi enemmän tai vähemmän alas. Kuinka pahasti Pandemic iskisi sitä ei nyt kukaan tiedä voi olla pahemmin tai huomattavasti vähemmän.
En ole lukenut Game of Thrones kirjoja niin niitä en arvostele.
Game of Thrones.
+ Kauniita naisia ja joskus ovat alasti.
+ Fantasia asioita.
+ Eri juonia sinne sun tänne.
+ Isoja massa taisteluja tosin sitä taistelua ei nyt niin hirveästi aina näytetä.
+ Julma.
+ Jotkut viholliset ovat enemmän tai vähemmän cool ainakin jos vertaa johonkin Zombien joka örisee
.
Neutraali: Päähenkilö taso vaihtelee ja joskus ärsyttävästi juuri se mistä pitää kuolee.
- Julmetun tylsä välillä suorastaan surkea. Yksi ystävistäni joka pitää SCIFISTÄ ja fantasiasta yleisesti lopetti kokonaan sen sarjan katsomisen.
- Jotain pikkulapsia sinne tänne kuvataan.
Minun arvosana: 8/10.
The Walking Dead
+ Antaa vision minkälainen mailma voisi olla tai siis suuntaa antava jos tulee hirveä Pandemic ja nykyinen civilisaatio menee alaas.
+ Ok päähenkilöt tosin nyt tämä sheriffin tyttöystävä näissä viimeisissä seasoneissa ei todellakaan ole kaunis minun mittapuun mukaan. Hieman realistisemmin jotkut päähenkilöt voi olla keskivertoisen tai jopa ruman näköisiä.
+ Suhteellisen jännittävä joskus.
+ Miten tullaan toimeen toisten ihmisten kanssa...
- Joskus puuduttava.
- Jos olen toiminta ja kauhu leffa fani niin täytyy sanoa että se Zombie joka örisee ei aina ole pelottavammasta päästä poikkeuksena ehkä jos henkilö on juuttunut kiinni ja ei pysty liikkumaan kunnolla. Massa Zombie joukko on tietysti oma haasteensa kukaan ei jaksa ikuisesti taistella jos ei muu niin ainakin väsymys iskee.
Minun arvosana: 8.25/10.
Sarja mistä pidän enemmän kun noista? No esim. Vikings 9/10 minun makuun. Olen toki katsonut kehnompia esim. Falling Skies SCIFI Tv sarja oli noin 7/10 minun makuun.