Oli kyllä todella mukava palata Talos 2:n kauniiseen robottiutopiaan. Optimismia tarvitaan näinä aikoina.
2/3 lisäristä pelattu. Aavikkokartta oli visuaalisesti vähän yksitoikkoinen, mutta laserpuzzleista olikin näköjään otettu irti kaikki mahdollinen. Ensimmäinen kerta kun joutui pohtimaan laserin
voimakkuutta, vaikka kai nämä samat mekaniikat on olleet mukana jo ekasta pelistä lähtien. Kaikki puzzlet meni läpi ilman apuja, mutta kultapulmiin olin ihan hilkulla käyttää niitä prometheus-liekkejä. Ne ratkesi lopulta enemmän yritys-erehdys-periaatteella kuin logiikkaa käyttämällä. Ei siellä kovin montaa paikkaa ollut johon sai laserin iskettyä.
Lomasaari olikin sitten mukavan letkeä. Pulmat oli keskitasoa, lukuunottamatta yhtä ihan alkupään huonetta (vihreä 3 tai 4, alla) joka ei ratkennut sitten millään. Pääsin lopulta läpi huijaamalla eli veivaamalla ylimääräisen laserin sisään naapurihuoneesta. Muuten tosiaan ei mitään pelinpysäyttäjiä, ja varsinkin kultapulmat oli yllättävän helppoja. Samaa tasoa tavallisten pulmien kanssa. Päävetonaula eli eschermäinen 3D-labyrintti laittoi pääni sen verran sekaisin, että olin kiitollinen matalasta vaikeustasosta.
Tätä sinistä sädettä ei varmaan ollut tarkoitus hakea huoneen ulkopuolelta...
Lopussa kaikki läpi, paitsi tähdistä vain 5/6. Minulla oli viimeistä tähteä varten koodi, vaan ei näppäimistöä, vaikka haravoin koko alueen melko tiheällä kammalla. Eihän peliä näin lähelle sataa prosenttia voinut jättää ja sorruin sitten googlaamaan jutun. Ja joo, olihan se tungettu paikkaan, jota en olisi ikinä löytänyt.
Kolmas osa lähtee tulille huomenna. Hirvittää jo valmiiksi.