The Outer Worlds 2 (PC+XBX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shakal
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa pudottaa osa asetuksista high:lle niin voi mahdollisesti jättää framegenin tai skaalauksen pois ilman että kuvanlaadussa on juuri eroa. Pikemminkin paranee jos voi heittää DLSS:llä vesilintua.

outer_worlds_2_optimized_settings_df.jpg


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/JcGw3Z42k9A?t=494


Testasin Low optimised -asetukset ja peli pyörii tällä 60-90 fps ilman framegeniä. Peli on kuitenkin omaan silmään paljon karumman näköinen eikä niin sulava kuin framegenillä, joten vaihdoin takaisin.

1761775377880.png
 
Toivottavasti korjaisivat häntivän tähtäimen framegenin kanssa. Lisäksi jotkin toistuvat kuviot näyttävät fg:n kanssa todella häröiltä. Niitä ei onneksi ole paljoa.
 
Ensimmäinen suuri planeetta on nyt koluttu vajaassa 10 tunnissa. Peli pääsi todella yllättämään, ja nyt on Obsidian kerrankin tehnyt asioita oikein. Mielestäni tämä on paras scifi-RPG -peli sitten Cyberpunkin.

Tässä muutamia ajatuksia pelistä:
- Sivutehtävillä ja valinnoilla on oikeasti merkitystä pääjuoneen ja miten pääjuoni etenee. Myös hahmon taidoilla on merkitystä tehtävien etenemiseen.
- Maailma tuntuu paljon eläväisemmältä kuin ensimmäisessä pelissä, ja tämän vuoksi maailmaa jaksaa tutkia mielenkiinnolla.
- Keskustelut ovat monipuolisia ja oman hahmon taitojen mukaisesti muokkautuvia. Myös huumoria on keskusteluissa mukana.
- Optimointia lukuunottamatta peli on todella hyvin viimeistelty, sillä tähän mennessä ei ole tullut vielä yhtään bugia tai kaatumista vastaan.

Tällä hetkellä olen aivan koukussa, ja toivottavasti into ei lässähdä loppua kohden kuten ensimmäisen osan kanssa kävi. Suosittelen antamaan tälle mahdollisuuden ja kokeilemaan peliä. :tup:
 
Ensimmäinen suuri planeetta on nyt koluttu vajaassa 10 tunnissa. Peli pääsi todella yllättämään, ja nyt on Obsidian kerrankin tehnyt asioita oikein. Mielestäni tämä on paras scifi-RPG -peli sitten Cyberpunkin.

Tässä muutamia ajatuksia pelistä:
- Sivutehtävillä ja valinnoilla on oikeasti merkitystä pääjuoneen ja miten pääjuoni etenee. Myös hahmon taidoilla on merkitystä tehtävien etenemiseen.
- Maailma tuntuu paljon eläväisemmältä kuin ensimmäisessä pelissä, ja tämän vuoksi maailmaa jaksaa tutkia mielenkiinnolla.
- Keskustelut ovat monipuolisia ja oman hahmon taitojen mukaisesti muokkautuvia. Myös huumoria on keskusteluissa mukana.
- Optimointia lukuunottamatta peli on todella hyvin viimeistelty, sillä tähän mennessä ei ole tullut vielä yhtään bugia tai kaatumista vastaan.

Tällä hetkellä olen aivan koukussa, ja toivottavasti into ei lässähdä loppua kohden kuten ensimmäisen osan kanssa kävi. Suosittelen antamaan tälle mahdollisuuden ja kokeilemaan peliä. :tup:
Heti ekan tunnin aikana kyllä huomaa että on paljon parannettu edelliseen peliin verrattuna ampumista ja liikkumista :thumbsup:
 
Muutama tunti takana. Ihan hyvältä tuntuu. Jonkinlainen sekoitus borderlandsia ja fallouttia. Paljon tehty hyviä päätöksiä ja mukaan sitten vähän huonompiakin. Kyllä tätä mieluummin pelaa kuin selkäänsä ottaa.
 
En malttanut jättää tätä myöhemmäksi. Yleisvaikutelma erittäin hyvä. Grafiikat ja pelin reagointi edes asetuksiin, on hyvin kumma. Säteenseuranta kai todella rikki. Paitsi ettei se näytä tekevän mitään parannusta valaistukseen ja varjoihin, vie hitosti CPU tehoa, mutta jos sitä yrittää kuitenkin käyttää, törmää lopulta todella omituisiin kohiseviin seiniin ja ainakin siinä kohtaa itsekin kytkin sen pois. 5080 vaatii dlss käytössä aika tehokkaan CPU:n, mitä tää mun tilapäinen 5800X ei ole. (Tässä pelissä)
Framegen ei näyttänyt tuovan mitään selviä haittoja, muttei hyötyäkään.

Toi suorituskyky on vähän erikoista koska nopeasti en keksi miten tämä olisi juuri edeltäjää paremmannäköinen. Mutta tehoa vaatii poskettomasti enemmän. No, tälläistä tää tuntuu nykypäivänä olevan.

Perustuntuma on aika sama. XP:n osalta systeemi on sama kuin ennenkuin, tehtävät antaa hitosti expaa, taistelut taas olemattomasti. Ja seuraajat vielä bonuksena kill-stealaavat.

Ruoka&juoma ja se inhaler systeemi on huomattasti helppokäyttöisempi. Ykkösessä oli aivan älyttömsti kikkailua sen kanssa, erityisesti mulla kun olin tehnyt vähän heikosti itsestään healaavan hahmon, ja sen kanssa oli jatkuvasti kamppailua väsymistä vastaan. Samoin kun supernova vaikeustasolla ei voinut pikamatkustaa kuin takaisin alukselle, ja se väsyminen vei myös kantokykyä, jota sitten sai tilapäisesti buustattua noilla ruoka&juoma jutuilla. Siinä oli paljon sellaista vähän turhaa mikromanagerointia joka ilmeisesti tässä on kokonaan pois. Ilmeisesti myöskään tavara ei paina mitään.


Hahmon skillit sun muut selvästi on enemmän kytköksissä valintoihin dialogeissa sun muissa, ainakin näin alkuun. Tähän liittyen neuvoksi muille, pelin alussa on sellainen lämmittelyosio, prologi. Sen jälkeen hahmon voi luoda uudestaan, siis ainakin valita nää skillit ja traitit.

Olin valinnut TOW1 perusteella seuraajiin keskittyviä juttuja, kun siinä oli yksi iso haaste pitää ne seuraajat elossa. (Tässä ei kai sitäkään enää ole). No mutta, niistä skilleista ja traiteista mitä valitsin, ei paitsi ollut juuri mitään hyötyä siinä prologissa, koska siinä ei ole seuraajia, niin sitten kun ne saa valita uudestaan kun prologi päättyy, niin ne oli täysin turhia ja mielellään jos tuosta olisin tiennyt, olisin siihen alkuun valinnut mitä tahansa muuta, joista olisi ollut hiukan hyötyä.
En esimerkiksi päässyt yhdestäkään lukitusta ovesta, yms yms. Oikeastaan mietittää että vetäisikö sen alun uudestaan, koska tällöin jäi tutkimatta paikkoja, ja ehkä näkemättä jotain pientä tarinan tynkää. Itseasissa nyt kun sitä mietin, niin kyllä. Kai sen alun voi nopeasti juosta läpi helpoimmalla vaikeustasolla läpi.
 
Oli Paradisen loppuvastus aidosti vaikea (6 tai 7 levelisenä, en muista) hardilla. Onneksi tajusin jo heti ensimmäisen tulitaistelun jälkeen prologissa vaihtaa very hardista pois. Ihan masokisti vaikeusaste, joka vaatii sellaista metaosaamista, jota on tympeä opetella ensimmäisellä pelikerralla.
 
Olen tykännyt:

Companionin skillit ei vaikuta omiin skill checkeihin (käytännössä vastakkainen johtaa täysin turhanpäiväiseen optimointiin ja tekee kaikista ei combat skilleistä merkityksettömiä). Ei myöskään joudu miettimään companion armoria, vaan pelkästään omaa. Joku voisi sanoa taaksepäin menoksi, mutta just niin kuin itse olisin tehnyt.
Ei painorajaa. Jotkut pelit osaavat tehdä sillä tavalla, että se tuntuu fiksulta ja pelaaja joutuu tekemään silloin tällöin taktisia päätöksiä, mutta OW1 tavaramallilla painorajoite täysin turha.

On oikeasti hyvä peli. Eilen menin nukkumaan kolmelta kun piti tehdä vielä yksi questi ja sitten vielä yksi ja sitten... ja tänään odotin silmät ristissä iltaa koko päivän ja nyt ei toki väsytä yhtään. En sano, että 10/10 kun edelleen jollain tapaa tuntuu geneeriseltä peliltä ja tämä on periaatteessa jo täysin nähty (ei samassa määrin kuin ensimmäinen, mutta kuitenkin). Ei tätä pelíä voi sanoa visionääriseksi tai jotenkin kehua millään tapaa taiteellista arvoa ja suoraan voi sanoa, ettei tämä peli vie pelialaa eteenpäin, mutta... erittäin viihdyttävä ja haluaa vaan nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu.

9/10 kun olen kolmannella planeetala.

3080&5600x 50fps, mutta se on hiton vakaa ja täysin pelattava (muistuttaa sitä, että pelaa jotain huippuunsa pleikalle optimoitua peliä ps5:lla).
 
33h peliä takana kun tuli "point of no return". Aivan mahtava peli ollut tähän saakka!

Aion tutkia vielä lisää ja koluta sivutehtäviä ennen kuin menen loppuun. :tup:

Tuli muuten juuri 3gb pätsi peliin:
 
33h peliä takana kun tuli "point of no return". Aivan mahtava peli ollut tähän saakka!

Aion tutkia vielä lisää ja koluta sivutehtäviä ennen kuin menen loppuun. :tup:

Tuli muuten juuri 3gb pätsi peliin:
Päivitys toi bugin PClle:

We have discovered that an issue was introduced in the patch we released today for PC players. This issue is causing hitching and stuttering due to shaders not being properly compiled. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience as we work to resolve this as quickly as possible.

Please feel free to report any other issues by using the “Contact Us” button on the Community Issue Tracker.
 
Päivitys toi bugin PClle:

We have discovered that an issue was introduced in the patch we released today for PC players. This issue is causing hitching and stuttering due to shaders not being properly compiled. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience as we work to resolve this as quickly as possible.

Please feel free to report any other issues by using the “Contact Us” button on the Community Issue Tracker.
Muutama tunti pelannut päivityksellä enkä mitään huomattavaa bugia ole havainnut. FG 4X:llä olen pelaillut, ja kivasti toimii yli 200 fps.
 
Mulla tökki pätsin jälkeen tyhjäsin shader cachen + asensin uusimmat ajurit jotka ois voinu muutenkin jo olla sit pelitti taas hyvin.
 
En malttanut jättää tätä myöhemmäksi. Yleisvaikutelma erittäin hyvä. Grafiikat ja pelin reagointi edes asetuksiin, on hyvin kumma. Säteenseuranta kai todella rikki. Paitsi ettei se näytä tekevän mitään parannusta valaistukseen ja varjoihin, vie hitosti CPU tehoa, mutta jos sitä yrittää kuitenkin käyttää, törmää lopulta todella omituisiin kohiseviin seiniin ja ainakin siinä kohtaa itsekin kytkin sen pois. 5080 vaatii dlss käytössä aika tehokkaan CPU:n, mitä tää mun tilapäinen 5800X ei ole. (Tässä pelissä)
Framegen ei näyttänyt tuovan mitään selviä haittoja, muttei hyötyäkään.

Toi suorituskyky on vähän erikoista koska nopeasti en keksi miten tämä olisi juuri edeltäjää paremmannäköinen. Mutta tehoa vaatii poskettomasti enemmän. No, tälläistä tää tuntuu nykypäivänä olevan.

Perustuntuma on aika sama. XP:n osalta systeemi on sama kuin ennenkuin, tehtävät antaa hitosti expaa, taistelut taas olemattomasti. Ja seuraajat vielä bonuksena kill-stealaavat.

Ruoka&juoma ja se inhaler systeemi on huomattasti helppokäyttöisempi. Ykkösessä oli aivan älyttömsti kikkailua sen kanssa, erityisesti mulla kun olin tehnyt vähän heikosti itsestään healaavan hahmon, ja sen kanssa oli jatkuvasti kamppailua väsymistä vastaan. Samoin kun supernova vaikeustasolla ei voinut pikamatkustaa kuin takaisin alukselle, ja se väsyminen vei myös kantokykyä, jota sitten sai tilapäisesti buustattua noilla ruoka&juoma jutuilla. Siinä oli paljon sellaista vähän turhaa mikromanagerointia joka ilmeisesti tässä on kokonaan pois. Ilmeisesti myöskään tavara ei paina mitään.


Hahmon skillit sun muut selvästi on enemmän kytköksissä valintoihin dialogeissa sun muissa, ainakin näin alkuun. Tähän liittyen neuvoksi muille, pelin alussa on sellainen lämmittelyosio, prologi. Sen jälkeen hahmon voi luoda uudestaan, siis ainakin valita nää skillit ja traitit.

Olin valinnut TOW1 perusteella seuraajiin keskittyviä juttuja, kun siinä oli yksi iso haaste pitää ne seuraajat elossa. (Tässä ei kai sitäkään enää ole). No mutta, niistä skilleista ja traiteista mitä valitsin, ei paitsi ollut juuri mitään hyötyä siinä prologissa, koska siinä ei ole seuraajia, niin sitten kun ne saa valita uudestaan kun prologi päättyy, niin ne oli täysin turhia ja mielellään jos tuosta olisin tiennyt, olisin siihen alkuun valinnut mitä tahansa muuta, joista olisi ollut hiukan hyötyä.
En esimerkiksi päässyt yhdestäkään lukitusta ovesta, yms yms. Oikeastaan mietittää että vetäisikö sen alun uudestaan, koska tällöin jäi tutkimatta paikkoja, ja ehkä näkemättä jotain pientä tarinan tynkää. Itseasissa nyt kun sitä mietin, niin kyllä. Kai sen alun voi nopeasti juosta läpi helpoimmalla vaikeustasolla läpi.
> Ja seuraajat vielä bonuksena kill-stealaavat.
 
40 tuntia siihen meni kun lopputekstit pyörii ruudulla. Hahmo maksimitasolla ja kaikki sivutehtävät myös tehty. Voin suositella lämpimästi!

1762018575518.png
 
Jos kommunistijohtajan vie markkinatalouden mekkaan, niin oletus olisi, että edes yhden kommentin heittäisi kun tunti palloteltu ympäriinsä aluetta, mutta ei niin ei. Tai ottaa entisen salapoliisin mukaan murhatutkimukseen?

Joka ikisessä bethesda tyylisessä rpgssä on joku paikka, jonne vaaditaan pukeutumista. Mä ajattelin, että tämä asukokonaisuus olisi sopiva Auntien high class bariin, mutta portteri haukku pystyyn (ja ei selvästikään pelkästään rahankiilto silmissä). Hetken päästä kun juonittelin itseni sisään, niin sain huomata, että kirjaimellisesti joka toisella on siellä sama asuste päällä kuin itsellä, joillakin jopa hattua myöten (olisivat nyt voineet edes keksiä muita posh vaateyhdistelmiä edes tuota varten).

outer worlds 2.JPG


Olisko liikaa pyydetty, että joku devaaja joskus ikinä huomioisi tuon ja eikä niin, että sun pitää erikseen käydä hakemassa joku tietty vaateparsi (en tiedä oliko tässä sitä mahdollisuutta edes, mutta kuitenkin). Mitä pidemälle pelaa, niin sitä enemmän alkaa ärsyttämään pienet detaljit. Monella tapaa tuntuu vähän raakileelta vielä ja just sillä tapaa, että voivat päivittää vielä noita yksityiskohtia (ääninäyttelyä enemmän voi kyllä olla vaikea rasti lisätä jälkikäteen).
 
Niin ja lataan viidettä kertaa nyt koko peliä muutaman päivän sisään game passin kanssa. Jokainen päivitys tuntuu epäonnistuvan ja sen jälkeen updaten koko on rapiat 70gigaa (koko peli siis). Ilmeisesti toki shaderien kanssa on ongelmia kun päivittää, mutta tämä tuskin on paras vaihtoehto sen taklaamiseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 248
Viestejä
4 982 821
Jäsenet
79 968
Uusin jäsen
miinusparoni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom