En malttanut jättää tätä myöhemmäksi. Yleisvaikutelma erittäin hyvä. Grafiikat ja pelin reagointi edes asetuksiin, on hyvin kumma. Säteenseuranta kai todella rikki. Paitsi ettei se näytä tekevän mitään parannusta valaistukseen ja varjoihin, vie hitosti CPU tehoa, mutta jos sitä yrittää kuitenkin käyttää, törmää lopulta todella omituisiin kohiseviin seiniin ja ainakin siinä kohtaa itsekin kytkin sen pois. 5080 vaatii dlss käytössä aika tehokkaan CPU:n, mitä tää mun tilapäinen 5800X ei ole. (Tässä pelissä)
Framegen ei näyttänyt tuovan mitään selviä haittoja, muttei hyötyäkään.
Toi suorituskyky on vähän erikoista koska nopeasti en keksi miten tämä olisi juuri edeltäjää paremmannäköinen. Mutta tehoa vaatii poskettomasti enemmän. No, tälläistä tää tuntuu nykypäivänä olevan.
Perustuntuma on aika sama. XP:n osalta systeemi on sama kuin ennenkuin, tehtävät antaa hitosti expaa, taistelut taas olemattomasti. Ja seuraajat vielä bonuksena kill-stealaavat.
Ruoka&juoma ja se inhaler systeemi on huomattasti helppokäyttöisempi. Ykkösessä oli aivan älyttömsti kikkailua sen kanssa, erityisesti mulla kun olin tehnyt vähän heikosti itsestään healaavan hahmon, ja sen kanssa oli jatkuvasti kamppailua väsymistä vastaan. Samoin kun supernova vaikeustasolla ei voinut pikamatkustaa kuin takaisin alukselle, ja se väsyminen vei myös kantokykyä, jota sitten sai tilapäisesti buustattua noilla ruoka&juoma jutuilla. Siinä oli paljon sellaista vähän turhaa mikromanagerointia joka ilmeisesti tässä on kokonaan pois. Ilmeisesti myöskään tavara ei paina mitään.
Hahmon skillit sun muut selvästi on enemmän kytköksissä valintoihin dialogeissa sun muissa, ainakin näin alkuun. Tähän liittyen neuvoksi muille, pelin alussa on sellainen lämmittelyosio, prologi. Sen jälkeen hahmon voi luoda uudestaan, siis ainakin valita nää skillit ja traitit.
Olin valinnut TOW1 perusteella seuraajiin keskittyviä juttuja, kun siinä oli yksi iso haaste pitää ne seuraajat elossa. (Tässä ei kai sitäkään enää ole). No mutta, niistä skilleista ja traiteista mitä valitsin, ei paitsi ollut juuri mitään hyötyä siinä prologissa, koska siinä ei ole seuraajia, niin sitten kun ne saa valita uudestaan kun prologi päättyy, niin ne oli täysin turhia ja mielellään jos tuosta olisin tiennyt, olisin siihen alkuun valinnut mitä tahansa muuta, joista olisi ollut hiukan hyötyä.
En esimerkiksi päässyt yhdestäkään lukitusta ovesta, yms yms. Oikeastaan mietittää että vetäisikö sen alun uudestaan, koska tällöin jäi tutkimatta paikkoja, ja ehkä näkemättä jotain pientä tarinan tynkää. Itseasissa nyt kun sitä mietin, niin kyllä. Kai sen alun voi nopeasti juosta läpi helpoimmalla vaikeustasolla läpi.