The Last of Us (HBO)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robbs
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko pelannut Last of Us pelejä?

  • Olen

    Ääniä: 229 46,0%
  • En ole

    Ääniä: 269 54,0%

  • Ääniä yhteensä
    498
Omaan makuun kakkoskausi on ollut huono. Kuulostaa vaan niin väkinäiseltä tuo Dinan ja Ellien kostomotiivi, kun vielä tässä jaksossa tajusivat, että vastassa onkin raskaasti aseistettu armeija ja vielä toinenkin osapuoli taistelemassa.

Noh, ei muuta ku vieraalla maaperällä sokkona vaan sinne missä pommit paukkuu. Toinen on raskaana eivätkä nelosjakson läheltä piti- tilanteista sen vertaa älyä, että nyt olisi korkea aika palata kotiin ja palata sitten isomman porukan kanssa jos ylipäätään senkään kanssa.

Joo kiva olisi jakaa oikeutta ja tappaa kostoksi kaikki syylliset, mutta ei noiden hahmojen pitäisi olla aiempien näyttöjen perusteella noin täydellisiä idiootteja.
Tässä on pointtia ja sama fiilis vähän itellä. Sarjassa tuo kostomotiivi on tosian saatu lässäytettyä kunnolla. Syynä tietysti kun sarjan ympärille pitää luoda niin paljon kaikkea muuta touhua. Pelissä tuo kostomotiivi kantoi todella hyvin ja sitä eli itsekin siinä mukana.

Kyllä mää tätä silti ihan mieluusti kattelen mutta tämä jakso (vaikka kauttaaltaan aivan hyvä onkin) laski fiiliksiä ettei tää ehkä sit kuitenkaan toimi kuin alkuun aatteli.
 
Jakson alku oli erinomainen, mutta sitten...No ensinnäkin on hieno nähdä Jeffrey Wright roolissaan. Aina kyllä huomaan kaverin, mutta se on niitä kavereita, joiden nimi ei jää mieleen. Piti käydä ihan Imdb sivustolta käydä nimi katsomassa. Ja oli hieno se alku, missä nyyppä oli vähän sellainen epävarma ja sitten myöhemmin jaksossa oli vähän mieli muuttunut. Lopun tapahtumat ei nyt kauheasti jaksanut innostaa, vähän päälleliimatun oloista ja mietin tuota, että miksi Ellie sanoi olevansa isä Jessen kanssa tulevalle lapselle. Vähän myös huvitti tuo Pride maalaus, ehkä vähempikin alleviivaaminen riittäisi. Mutta kokonaisuutena ollaan taas hyvin positiivisella puolella, kuten oikeastaan koko sarja on ollut.
 
Jakso oli varsin mainio ja Jeffrey Wright kyllä toimittaa, kun tarvitaan joku vakuuttava karismaattinen hahmo, joka sanoo ja tietää miten hommat tehdään. Pride-alleviivaus tuntui oikein olevan vittuilua siitä närkästyville. mm. kaikenmaailman persuille, joiden mielestä asiaa ei saisi edes kaupungintalon lipputangossa liputtaa yhtenä päivänä vuodessa.
 
Oli hyvä tämä uusin jakso. Etenkin loppukohtauksesta siellä sairaalassa tykkäsin. Hyvä että saatiin sporet mukaan.
 
Melkoista sontaahan tämä kakkoskausi on ollut. Joelin kuolema pelasti muuten keskinkertaisen kakkosjakson, mutta tuota teinirakkaustarinaa katsoessa aloin jo toivomaan, että Joelia ei olisi tapettu ollenkaan.

Ihan uskomattoman puuduttavaa katseltavaa tuon kaksikon meno. Luojan kiitos viime jaksossa päästiin eteenpäin ja saapui muutakin porukkaa paikalle.

Kaikki mielenkiintoiset asiat pikakelataan ja sitten käytetään koko helvetin ruutuaika johonkin jonninjoutavaa lässytykseen. Nyt on käynyt selväksi, että Bella Ramseyn Ellie ei riittänyt kannattelemaan tätä sarjaa edes Dinan kanssa.

Olisin katsellut mieluummin vaikka Susien, Arpien ja Tommyn/Jessen taivalta enemmän. Dinan ja Ellien hassutteluseikkailukin olisi voinut maistua jos se ei olisi vienyt niin järjetöntä osaa tästä seitsemän jakson tynkäkaudesta.
 
En ole peliä pelannut, mutta sarja on melko tylsä. Monessa paikassa skipannut menemään monta minuuttia, kun ei yksinkertaisesti tapahdu mitään, vaan tunnelmoidaan joutavia. Eikä sitten tarvitse sanoa, että mikä AHD potilas muka olen ja katso sitten jotain Marvelin tapaista rytkettä, niin en todellakaan sellaisestakaan suoraan tykkää missä ei ole mitään tunnetta missään. Tuo nyt on vain yksinkertaisesti melko tylsä sarja ja ne tunnelmointi kohtaukset eivät johda mihinkään, eivätkä anna lisä sisältöä hahmoille.
 
Tuo nyt on vain yksinkertaisesti melko tylsä sarja ja ne tunnelmointi kohtaukset eivät johda mihinkään, eivätkä anna lisä sisältöä hahmoille.

Juuri näin. Character deveplomenttilla tuota selitellään, mutta jumankauta jos kausi on seitsemän jakson mittainen niin silloin kahden tyypin kehittämiseen ei käytetä tällaista aikamäärää. Koko ajan tulee mietittyä, että kääntäkää nyt herranen aika se kamera johonkin muualle ja menkää eteenpäin.

En olisi jaksomäärän tiedettyäni uskonut, että jaksot voivat tuntua näin pitkäveteisiltä. Jos ei olisi kahta katsojaan niin olisin varmaan käyttänyt kelausnappia. Sen verran syvässä suossa oltiin, mutta luojan kiitos Jesse ilmestyi kuin taivaista paikalle ja erotti tuon puuduttavan kaksikon.
 
Sarja toimii niin hyvin, koska näyttelijät ovat kauttaaltaan todella hyviä. Esim. uusimman jakson kaksi naista keskustelemassa toimi mielestäni hienosti ja Bella on ihan kyllä ykkönen näyttelytaidoissaan. Ehkä vähän voisi tasapainoittaa enemmän, kun aika vauhdilla mennään toimintakohtaukset, esim se Ellien hiiviskely oli aika nopeasti hoidettu. Kokonaisuutena sellaista tasaista 4/5 on jaksot olleet poikkeuksetta. On myös mukava kerran viikossa katsoa jakso, niin kerkeää vähän keskittyä sarjaan jakso kerrallaan.
 
Muistanko minä nyt ihan väärin kun muistelisin itiöiden tartuttamis ominaisuutta ei kopioitu pelistä ensimmäisellä kaudella, ja taisi olla joku juttukin miksi ei. Mutta nyt kaudella kaksi, ne ovatkin tartuttavia?
 
Muistanko minä nyt ihan väärin kun muistelisin itiöiden tartuttamis ominaisuutta ei kopioitu pelistä ensimmäisellä kaudella, ja taisi olla joku juttukin miksi ei. Mutta nyt kaudella kaksi, ne ovatkin tartuttavia?
Se taidetaan selittää infektoituneiden kehittymisellä. Syy miksi niitä ei ollut ykköskaudella on varmaan koska hahmojen kaasunaamarit eivät saattaisi olla uskottavia tässä tilanteessa. Pelissä hahmojen korvat ovat silti paljaina esim. Ehkä eivät halunneet peittää näyttelijöiden naamoja myöskään. Itse olisin kyllä ottanut itiöt mukaan alusta asti.

Jotenkin tuntuu että itiöt esiintyvät jatkossa todella harvoin.
 
Toimi pelissä hyvin ja tämä on adaptaatio. Luulen että se on yksi syy miksi otti roolin alunperin vastaan:


En tiedä sopimuksista, mutta olisi ollut hyvä tehdä sarjan käsikirjoituksessa itsenäisiä päätöksiä. Sillä tavalla on tehty elokuvia kirjojen perusteella maailman sivu.
Sekoitatko Pascalin ja hänen roolihahmonsa? Kyllä kai niitä karismaattisia miehiä olisi riittänyt tuohon pidemmäksikin aikaa.
 
On vaikeaa ymmärtää mikä on ideana tapattaa koko tarinan kantavin henkilö ja jatkaa tarinaa teinikaksikolla.
Joelin kuolema ja Abby olivat kumpikin Neil Druckmannin käsialaa. Druckmann on Naughty Dog pelistudion johtaja, jolla oli täysi kontrolli Last of Us 2 käsikirjoituksesta.

Eri lähteiden mukaan Druckmann haluaa esittää peleissä "vahvoja" ja "progressiivisia" naisia (Abby/Ellie) ja esittää, että "väkivallalla on seurauksia" (Joel). Last of Us 2-pelissä Abby esitettiin miehen näköisenä ja pelaaja pääsi (joutui) pelaamaan pitkiä aikoja Abbylla (Joelin sijasta).

Itse en olisi halunnut nähdä Last of Us 2 pelin tarinaa suoraan kopioituna tv-sarjaan. Tv:tä varten koko juoni olisi pitänyt kirjoittaa pääosin uudestaan.

Abby vs. Joel kohtauksesta pari sanaa: Joel oli yksinään tappanut ison määrän ihmisiä – myös erikoisjoukkojen sotilaita – paljon enemmän kuin Abby oli elämässään edes tavannut. Ykkösosassa Joel ei edes luottanut tuntemattomiin, koska se on Last of Usin maailmassa jopa hengenvaarallista.

Hyvä vertaus 2 jakson huoneen tilanteeseen olisi "Navy Seals"-veteraani vs. muutama siviili. Kenelläkään Abbyn kavereista ei ollut samaa kokemusta tai koulutusta mitä Joelilla oli (sinä et uhkaile aseella Joelin tapaista henkilöä muutaman metrin päästä, jos et aio heti ampua vs. Abby ja haulikko).

Realistisempi ratkaisu tilanteeseen olisi ollut: Ellie haavoittuu vakavasti ja/tai kuolee ja Joel lähtee Abbyn perään. Se, että Ellie lähtee kostoretkelle Abbyn perään ja tappaa pelin tavoin tv-sarjassa Abbyn tuttuja on täysin epäuskottavaa, monestakin syystä.
 
Joelin kuolema ja Abby olivat kumpikin Neil Druckmannin käsialaa. Druckmann on Naughty Dog pelistudion johtaja, jolla oli täysi kontrolli Last of Us 2 käsikirjoituksesta.

Eri lähteiden mukaan Druckmann haluaa esittää peleissä "vahvoja" ja "progressiivisia" naisia (Abby/Ellie) ja esittää, että "väkivallalla on seurauksia" (Joel). Last of Us 2-pelissä Abby esitettiin miehen näköisenä ja pelaaja pääsi (joutui) pelaamaan pitkiä aikoja Abbylla (Joelin sijasta).

Itse en olisi halunnut nähdä Last of Us 2 pelin tarinaa suoraan kopioituna tv-sarjaan. Tv:tä varten koko juoni olisi pitänyt kirjoittaa pääosin uudestaan.

Abby vs. Joel kohtauksesta pari sanaa: Joel oli yksinään tappanut ison määrän ihmisiä – myös erikoisjoukkojen sotilaita – paljon enemmän kuin Abby oli elämässään edes tavannut. Ykkösosassa Joel ei edes luottanut tuntemattomiin, koska se on Last of Usin maailmassa jopa hengenvaarallista.

Hyvä vertaus 2 jakson huoneen tilanteeseen olisi "Navy Seals"-veteraani vs. muutama siviili. Kenelläkään Abbyn kavereista ei ollut samaa kokemusta tai koulutusta mitä Joelilla oli (sinä et uhkaile aseella Joelin tapaista henkilöä muutaman metrin päästä, jos et aio heti ampua vs. Abby ja haulikko).

Realistisempi ratkaisu tilanteeseen olisi ollut: Ellie haavoittuu vakavasti ja/tai kuolee ja Joel lähtee Abbyn perään. Se, että Ellie lähtee kostoretkelle Abbyn perään ja tappaa pelin tavoin tv-sarjassa Abbyn tuttuja on täysin epäuskottavaa, monestakin syystä.
Olet oikeassa. Varmaan on näin. En vaan näe mitään järkeä tehdä TV-sarjaa, jossa orjallisesti toistetaan lähdettä.
Äärimmäinen esimerkki toisesta tavasta elokuvien puolelta: Pimeyden sydän / Ilmestyskirja. Nyt.
Molemmat hyviä, mutta aivan eri tapa kertoa.

Nyt on lopuillaan HBO:lla hieno sarja: The Handmaid's Tale. Siinä on osattu jo viisi kautta tehdä hienoa draamaa yhden kirjan perusteella, josta vain ensimmäinen kausi kertoi kirjan tarinaa.
 
Abby ei näyttänyt millään tavalla mieheltä. Kaikkea sitä kuulee.
Last of Us 2 pelistä Abbyn promo-kuvia. En lähde tästä enempää väittelemään. Eivät halunneet tv-sarjaan vastaavaa Abbya.
frank-tzeng-abby-main-outfit-1.jpg
 
Itselle näistä kritiikeistä paistaa läpi lähinnä harmitus, kun sankari ei olekaan stereotyyppinen vahva mieshahmo. Ei tästä puutu kuin tytöttely enää, vaikka "teinit" ovat eläneet ja säilyneet hengissä zombiemaailmassa käytännössä koko ikänsä.

Kaikilla sankareilla ei nyt vain ole viittaa, Joelin hoitaminen taustahahmoksi on varmasti yksi pelitaiteen parhaita oivalluksia ikinä, sen herättämät tunteet vain alleviivaavat sitä.

Ei tämä käännös täydellinen kylläkään ole, itselle ei esimerkiksi välity oikein mitään kemiaa Ellien ja Dinan hahmojen väliltä, vaikka jotkin kohtaukset ovat rakennettu lähinnä sen ympärille.
 
Minusta tuo Joelin tappo oli kyllä hieno. En ollut pelannut näitä niin arvelin että ukko selviää. Eipä selvinnyt ja kuoli tyylillä, pitkän kaavan mukaan.
 
Tää on aina vähän vaikeaa suhtautua jostain lähdemateriaalista tehtyihin leffoihin sarjoihin ja tuntuu vain kärjistyvän jos matsku perustuu peliin, jotka koetaan enemmän tekijäroolissa. Toki TLoU on jo lähtökohtaisesti hyvin tarinallinen pelisarja jota sarja seuraa yllättävänkin uskollisesti, mutta faktuaalisesti media on eri, joten tarinan kuljetuskin on väistämättä erilaista. Eniten kakkoskaudessa häirinnyt (Joelin kohtalon tietäen) plot armorit ja viime hetken pelastukset, mutta kun muistaa että peleissäkin hengenlähtö vain palauttaa edelliseen checkpointiin niin pitää se käsikirjoittajille nuokin varoventtiilit suoda kun päähenkilöillä on kuitenkin koko ajan valtava ylivoima vastassa. Sitä actioniakin kuitenkin vähän pakosti pitää olla mukana että pysyy kansa hereillä.

Ei tämä kakkoskausi siltikään ihan niin vahva ole ollut kuin olisi toivonut, jotenkin tuntunut koko ajan vain promolta ja pohjustukselta tuleville kausille. Sinänsä erittäin hyvä päätös venyttää TLoU2 useammalle kaudelle, mutta ihmetyttää tämän kauden jaksojen vähyys kun vasta viimeisimmän jakson lopussa alettiin päästä niihin koston synkempiin alavireisiin ja Abby vain vilahtanut pääperkeleenä, toki pienellä taustoituksella sentään. Seuraava jakso menee ilmeisesti takaumien parissa ja viimeisessä rakennetaan sitten cliffhangeria tuleville kausille, niin kyllähän tämä kakkoskausi vähän pelkäksi tulevan alusteluksi tuntuu jäävän.
 
Itselle näistä kritiikeistä paistaa läpi lähinnä harmitus, kun sankari ei olekaan stereotyyppinen vahva mieshahmo. Ei tästä puutu kuin tytöttely enää, vaikka "teinit" ovat eläneet ja säilyneet hengissä zombiemaailmassa käytännössä koko ikänsä.

Kaikilla sankareilla ei nyt vain ole viittaa, Joelin hoitaminen taustahahmoksi on varmasti yksi pelitaiteen parhaita oivalluksia ikinä, sen herättämät tunteet vain alleviivaavat sitä.

Ei tämä käännös täydellinen kylläkään ole, itselle ei esimerkiksi välity oikein mitään kemiaa Ellien ja Dinan hahmojen väliltä, vaikka jotkin kohtaukset ovat rakennettu lähinnä sen ympärille.
No tällaisista kommenteista taas paistaa läpi se että suljetaan korvat kaikelta kritiikiltä ja sanotaan että "jos et tykkää tästä niin olet X ja huono ihminen", aivan kuin tästä olisi pakko kenenkään tykätä. Tuolla tavalla on tietenkin helppo puolustautua ja sivuuttaa kaikki kritiikki asiassa kuin asiassa. Mutta toisaalta se on aivan sama ymmärtääkö tekijät, sinä tai kukaan muukaan miksi ihmiset eivät tykkää, koska tämäkin peli ja sarja on jo tehty/kirjoitettu, niin ei se mitään muuttaisia vaikka asia ymmärrettäisiinkin. Minun kohdalla tätä tarinaa ei voi enää millään tavalla pelastaa, koska se ensimmäisen pelin luoma Joel/Ellie tarina ja dynamiikka oli se punainen lanka mikä teki siitä niin mahtavan. Nyt se on totaalisesti vesitetty, koko hommasta on enää rippeet jäljellä ja se ei auta vaikka tähän sarjaan tuotaisiin minkälaisia hahmoja, oli ne sitten miehiä taikka naisia.
 
No tällaisista kommenteista taas paistaa läpi se että suljetaan korvat kaikelta kritiikiltä ja sanotaan että "jos et tykkää tästä niin olet X ja huono ihminen", aivan kuin tästä olisi pakko kenenkään tykätä. Tuolla tavalla on tietenkin helppo puolustautua ja sivuuttaa kaikki kritiikki asiassa kuin asiassa. Mutta toisaalta se on aivan sama ymmärtääkö tekijät, sinä tai kukaan muukaan miksi ihmiset eivät tykkää, koska tämäkin peli ja sarja on jo tehty/kirjoitettu, niin ei se mitään muuttaisia vaikka asia ymmärrettäisiinkin. Minun kohdalla tätä tarinaa ei voi enää millään tavalla pelastaa, koska se ensimmäisen pelin luoma Joel/Ellie tarina ja dynamiikka oli se punainen lanka mikä teki siitä niin mahtavan. Nyt se on totaalisesti vesitetty, koko hommasta on enää rippeet jäljellä ja se ei auta vaikka tähän sarjaan tuotaisiin minkälaisia hahmoja, oli ne sitten miehiä taikka naisia.

Et taida nyt oikein ymmärtää taiteen käsitettä. Ei se ole termi, jolla koitetaan kuvata jotain, jonka pitäisi olla mitenkään universaalisti ylistettyä, vaan juurikin päinvastoin - herättää tunteita suuntaan ja toiseen, pääasia että herättää. Rohkea valinta erottaa toisen osan niistä kaikista burger -jatko-osista, jotka tarjoavat vain sitä samaa, pelkästään vähän enemmän ja paremmin.

Itselleni TLoU2 on ihan totaalinen bängeri verrattuna ensimmäiseen, yhtään sitäkään vähättelemättä. Sarjan puolesta näyttää vähän pahalta, ettei samanlaiseen loikkaan päästä, mutta elättelen vielä toivoa.
 
Et taida nyt oikein ymmärtää taiteen käsitettä. Ei se ole termi, jolla koitetaan kuvata jotain, jonka pitäisi olla mitenkään universaalisti ylistettyä, vaan juurikin päinvastoin - herättää tunteita suuntaan ja toiseen, pääasia että herättää. Rohkea valinta erottaa toisen osan niistä kaikista burger -jatko-osista, jotka tarjoavat vain sitä samaa, pelkästään vähän enemmän ja paremmin.

Itselleni TLoU2 on ihan totaalinen bängeri verrattuna ensimmäiseen, yhtään sitäkään vähättelemättä. Sarjan puolesta näyttää vähän pahalta, ettei samanlaiseen loikkaan päästä, mutta elättelen vielä toivoa.
Ymmärrän kyllä taidetta paremmin kuin hyvin. Sinä et jostain syystä ymmärrä että tämäkin asia on subjektiivinen, eikä kaikki tykkää samoista asioista ja siihen on eri syitä. Sinun mielestä TLoU2 on hyvä ja saa ollakin, mutta sekään ei ole mikään universaali tai objektiivinen totuus. Moni muu siitä ei pidä ja he ovat aivan yhtä oikeassa mielipiteensä kanssa.
 
Ymmärrän kyllä taidetta paremmin kuin hyvin. Sinä et jostain syystä ymmärrä että tämäkin asia on subjektiivinen, eikä kaikki tykkää samoista asioista ja siihen on eri syitä. Sinun mielestä TLoU2 on hyvä ja saa ollakin, mutta sekään ei ole mikään universaali tai objektiivinen totuus. Moni muu siitä ei pidä ja he ovat aivan yhtä oikeassa mielipiteensä kanssa.

Luitko sinä ollenkaan kommenttia jota lainasit?
 
Itselle näistä kritiikeistä paistaa läpi lähinnä harmitus, kun sankari ei olekaan stereotyyppinen vahva mieshahmo.

Aikamoista kommenttia. Aivan sama onko sankari mies vai nainen tai ovatko tarinan rakastavaiset lesboja, homoja vai heteroita. Ikäkään ei ole yksistään ongelma. Ongelma on siinä, että tarina on aivan paska tuollaisen kuherruskuukauden osalta. Kyseisellä kaksikolla ole minkäänlaista uskottavuutta tuollaiselle kostoretkelle varsinkaan nyt, kun on selvinnyt, että vastassa on kokonainen armeija.

Jos kostosta haluttiin vääntää väkisin motivaatiota niin olisi sitten tapettu tai kaltoin kohdeltu eri tyyppi. Kosto-operaatioon olisi voitu valita Joelin lisäksi muitakin kyläläisiä niin ei olisi tarvinut vetää touhua noin imeläksi ja puuduttavaksi.
 
Kyllähän tämä viimeisin jakso (6) vahvisti itselleni sen että sarja toimii parhaiten kun sekä Joel että Ellie ovat kuviossa mukana, ei toimi vain samoin jos toinen on poissa. Shokkikäänne valitettavasti selvisi aiemmin jo Grounded II dokumentin myötä. Tästä huolimatta tulen seuraamaan sarjaa hamaan loppuun asti. Peleistä olen vasta pelannut ensimmäisen osan.
 
Kyseisellä kaksikolla ole minkäänlaista uskottavuutta tuollaiselle kostoretkelle varsinkaan nyt, kun on selvinnyt, että vastassa on kokonainen armeija.
Kokonainen armeija? Enemmänkin jengi, jolla on aseita, kun eivät saa edes jousipyssyillä varustettuja hihhuleita kaikkoamaan reviiriltään.

Ellien kostoretki uhkarohkea ja typerä? Kyllä todellakin, mutta motiivia on nyt hierottu naamaan useampikin jakso ja etenkin kutosjakson jälkeen vieläkin samaistuttavampaa. Kaksikko on koulutettuja tappajia kumpikin ja ilmeisesti Jacksoninkin mittakaavassa osaavammasta päästä.

Ei voi kieltää Pascalin karismaa, tekeehän hän sarjasta kuin sarjasta paremman. Hienoa että takaumissa mukana, jakso oli toudella hyvä.
 
Olet oikeassa. Varmaan on näin. En vaan näe mitään järkeä tehdä TV-sarjaa, jossa orjallisesti toistetaan lähdettä.
Äärimmäinen esimerkki toisesta tavasta elokuvien puolelta: Pimeyden sydän / Ilmestyskirja. Nyt.
Molemmat hyviä, mutta aivan eri tapa kertoa.

Nyt on lopuillaan HBO:lla hieno sarja: The Handmaid's Tale. Siinä on osattu jo viisi kautta tehdä hienoa draamaa yhden kirjan perusteella, josta vain ensimmäinen kausi kertoi kirjan tarinaa.
Tuo on ainainen ongelma. Jos seuraat kirjaa, niin et tuo mitään uutta. Jos taas et seuraa, niin puritaanit suuttuu. Taru sormusten herrasta oli upea, valtasormukset ei niinkään. Toisaalta ajan pyörä ja the foundation ovat upeita. Joten oikeastaan ei ole merkitystä niin paljon mitä tekee vaan miten. Silti liian isoja muutoksia en toivo. Joelin henkiinjääminen olisi liian iso muutos nyt kun tietää tarinan.

Kakkoskausi on minusta heikompi, peleistä en tiedä mitään niin ei häiritse kumpaankaan suuntaan. Jopa Joelin kuolema oli yllätys. Paras on ollut ykköskauden kolmonen. Kakkoskaudella Ellien teiniangsti ja kiittämättömyys ärsyttää. Oliko pelissä yhtä ärsyttävä Joelia kohtaan?
 
Kokonainen armeija? Enemmänkin jengi, jolla on aseita, kun eivät saa edes jousipyssyillä varustettuja hihhuleita kaikkoamaan reviiriltään.

Kyllä sitä armeijaksikin voi sanoa jo ihan sen yhden jakson lopun perusteella, jossa tankit kulkevat jonossa ja lauma sotilaita perässä, eikä siinä edes ollut koko jengi.

Eipä tässä liikoja tiedetä heidän tasostaan, mutta se on selvää, että kaksi teiniä kumpaa tahansa armeijaa vastaan ei ole mikään uskottavin lähtökohta. Nyt kun tuo kaksikko tietää tilanteen niin näyttäytyy todella idioottimaisena, että he vain jatkavat laput silmillä eteenpäin, vaikka vastassa on vuoroin molemmat armeijat ja tartunnan saaneet vielä päälle. Meinataan kuolla jatkuvasti, vaikka ei olla lähelläkään päätepysäkkiä ja sieltäkin pitäisi vielä karkuun päästä. Noh, ei muutako eteenpäin vaan.

Edelleen haluan korostaa kuinka typerä ratkaisu Joelin kaltaisen sarjaa kannattelevan tyypin tapattaminen oli. Taso on ollut umpisurkea sen jälkeen ja parempaa saatiin maistaa vasta, kun saatiin Joel takaisin. Tekivät tuossa tapossa sellaisen emämunauksen, että sarjan pelastaminen on todella hankalaa.

Tarvitaan todella kovaa tekemistä muulla saralla ja isoja tapahtumia, koska jäljellä olevat hahmot eivät yksinkertaisesti riitä, eikä heidän keskinäiset kohtauksensa yllä samalle tasolle, kuin Joel lähes kenen tahansa kanssa. Sitä kun verrataan näihin Tommy/Jesse/Dina/Ellie niin mistään ei oikeastaan saada sellaista kombinaatiota, jota haluaisi kovin kauaa katsella.

Vaikuttavia sivuosia on sentään vilahdellut. Toivottavasti tähän mennessä vähälle huomiolle jääneet hahmot Seattlesta saisivat enemmän ruutuaikaa jatkossa. Tuo Jacksonin kattaus on vaan todella ankea.
 
Kakkoskausi on minusta heikompi, peleistä en tiedä mitään niin ei häiritse kumpaankaan suuntaan. Jopa Joelin kuolema oli yllätys. Paras on ollut ykköskauden kolmonen. Kakkoskaudella Ellien teiniangsti ja kiittämättömyys ärsyttää. Oliko pelissä yhtä ärsyttävä Joelia kohtaan?
Uudesta jaksosta vertailua peliin:
Kohtaukset kodin sisällä ja se retki milloin Joel joutuu ampumaan Eugenen ei ole pelissä joten konfliktia näkyy vähemmän. Ellie on pelissä vihainen Joelia kohtaan ja Joel kertoo totuuden aiemmin. Tuo lopun kohtaus tavallaan laittoi kaksi pelin kohtausta yhteen.

Edit: Kitaransoitto tapahtuu kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sitä armeijaksikin voi sanoa jo ihan sen yhden jakson lopun perusteella, jossa tankit kulkevat jonossa ja lauma sotilaita perässä, eikä siinä edes ollut koko jengi.

Eipä tässä liikoja tiedetä heidän tasostaan, mutta se on selvää, että kaksi teiniä kumpaa tahansa armeijaa vastaan ei ole mikään uskottavin lähtökohta. Nyt kun tuo kaksikko tietää tilanteen niin näyttäytyy todella idioottimaisena, että he vain jatkavat laput silmillä eteenpäin, vaikka vastassa on vuoroin molemmat armeijat ja tartunnan saaneet vielä päälle. Meinataan kuolla jatkuvasti, vaikka ei olla lähelläkään päätepysäkkiä ja sieltäkin pitäisi vielä karkuun päästä. Noh, ei muutako eteenpäin vaan.
Pelissä pärjätään tallennusten ansiosta. Sarjassa tuota ei näytetä, vaan tapahtuu se onnistunut polku. Siksi se on epäuskottavaa. Jos ajatellaan vaikka half-lifeä, missä teoreettinen fyysikko pistää haisemaan.

Tuota taustaa vasten tämä on suhteellisen onnistunut, mutta ei kärkeä. Ongelmat ovat kuitenkin muualla, kuin siinä että teinit voittavat ammattilaiset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 698
Viestejä
4 778 596
Jäsenet
77 661
Uusin jäsen
b456s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom