The Elder Scrolls V: Skyrim

joskus tekisi mieli aloittaa "sokkona" ja ilman fast traveliä
Itse pelaan tuolla Survival modella mutta yksi suomalainen kaveri on tehnyt siihen viilauksia että sinun ei tarvitse koko ajan olla syömässä tai nukkumassa kuten vanilana survivalna(AE) ja se teki sitten siihen modiin myös ominaisuuden että voit fast traveltaa kuten Witcher 3 kanssa elikkä kun löydät tieviitatan ja hengaat siinä vähintään 5sek niin modi tarkistaa että olet sen lähellä niin voit fast traveltaa sitten.

Se just sellainen keskitie lievennys mistä ainakin itse tykkään, et voi vain fast traveltaa jostain metsänkeskeltä.

1745000277519.png


sitten kun tulee tälläinen lumimyrsky niin silloin parempi olla vaatetta päällä.
Azurite Weathers and Seasons ver 3 ainakin teki lumimyrskyt kuten ne pitääkin olla.

Ilman kompansia en olisi tiennyt missä se lohari menee.

Minulla joku 700 ESP(ja sitten on vielä sata tai toinen mokama mitä ei lasketa ESP:nä) nykyisessä ja ENB vaihdoin Reshadeen koska ENB ei ole vielä yhteen sopivaa valaistus korjausta tai sitä rajoituksen ylittämistä, sekään ei ole täydellinen toisin, voi ottaa yhteen jonkun toisen modin kanssa joka lisää varjoistusta mutta ei RT tyyliin(Keino tekoista piemnnystä)
 
Pelasin tätä viimeksi joskus kymmenisen vuotta sitten orkkiksena johonkin asti ja jokin aika sitten tuli napattua parilla eurolla spessuversio Steamista. Nyt viimein sain aikaiseksi kokeilla ja päätin lähes heti maustaa sitä muutamilla modeilla. Täytyy sanoa että vieläkin ihan nätti peli ainakin noilla mesh+tekstuuri+lightning modeilla ja nyt ymmärrän mikä tämän kohdalla on se sairaus että pitää saada aina vaan lisää modeja :rofl:
 
Pelasin tätä viimeksi joskus kymmenisen vuotta sitten orkkiksena johonkin asti ja jokin aika sitten tuli napattua parilla eurolla spessuversio Steamista. Nyt viimein sain aikaiseksi kokeilla ja päätin lähes heti maustaa sitä muutamilla modeilla. Täytyy sanoa että vieläkin ihan nätti peli ainakin noilla mesh+tekstuuri+lightning modeilla ja nyt ymmärrän mikä tämän kohdalla on se sairaus että pitää saada aina vaan lisää modeja :rofl:

Minun on pakko laittaa aina "more salt" -modi, koska vakiona pelissä löytää todella vähän suolaa mistään. Sitä tarvitaan ensinnäkin kaikkiin ruokiin, puhumattakaan taikajuomista. Eikä siinä ole mitään logiikkaa, että suolasta on pula ja vieressä on valtameri.

Peli on niin laaja ja sinne on tehty käsityönä niin paljon erilaisia asioita, pieniä tarinoita, että modeilla saa ikään kuin peliä enemmän esiin.
 
Minun on pakko laittaa aina "more salt" -modi, koska vakiona pelissä löytää todella vähän suolaa mistään. Sitä tarvitaan ensinnäkin kaikkiin ruokiin, puhumattakaan taikajuomista. Eikä siinä ole mitään logiikkaa, että suolasta on pula ja vieressä on valtameri.
Tätä tosiaan löytyy aika harvakseltaan, itse pelaan Surviorilla modattuna ettei niin tiheästi tarvitse juoosta nukkumassa syömässä jne mutta yleensä Inn:sta saa myös ostettua suolaa yhden tai kaksi aina, minun perus toimintani kun saavut jonnekin sellaiseen.

Mutta yksi asia jota minun pitäisi opetella on potioineiden teko, olen pelanut peliä 14v ja ehkä pari kertaa valmistanut jonkun huonon ase myrkyn tai heikon health potionin, toisaalta minulla tulee potioneita käytettyä sen verran harvakseltaa, ehkä eniten käytän Archery damage potionia kun lähden lohari metsälle.
 
Viimeksi muokattu:
Minun on pakko laittaa aina "more salt" -modi, koska vakiona pelissä löytää todella vähän suolaa mistään. Sitä tarvitaan ensinnäkin kaikkiin ruokiin, puhumattakaan taikajuomista. Eikä siinä ole mitään logiikkaa, että suolasta on pula ja vieressä on valtameri.

Peli on niin laaja ja sinne on tehty käsityönä niin paljon erilaisia asioita, pieniä tarinoita, että modeilla saa ikään kuin peliä enemmän esiin.
Suolan kerääminen merivedestä on kaiketi (pieni tekoälyvaraus tähän) hankalampaa kuin sen kerääminen muilla tavoilla, esim. suolakaivoksilla, joten odottaisin suolan tulevan Skyrimiin pikemminkin kaupankäynnin välityksellä, mikäli maakunnassa ei ole muita tuotantotapoja kuin merivedestä kerääminen.
 
Minun on pakko laittaa aina "more salt" -modi, koska vakiona pelissä löytää todella vähän suolaa mistään. Sitä tarvitaan ensinnäkin kaikkiin ruokiin, puhumattakaan taikajuomista. Eikä siinä ole mitään logiikkaa, että suolasta on pula ja vieressä on valtameri.

Peli on niin laaja ja sinne on tehty käsityönä niin paljon erilaisia asioita, pieniä tarinoita, että modeilla saa ikään kuin peliä enemmän esiin.
Onko muuten mikä versio pelistä? Mitä nyt vilkaisin kun kaveri pelasi modaamatonta Anniversary Editionia niin näytti suolaa löytyvän aika runsaastikin. Alussa kuulemma teki tiukkaa mutta sitten sitä suolaa alkoi löytymään aika urakalla, joten lieköhän suoloja vähän lisätty siinä sitten.
 
Onko muuten mikä versio pelistä? Mitä nyt vilkaisin kun kaveri pelasi modaamatonta Anniversary Editionia niin näytti suolaa löytyvän aika runsaastikin. Alussa kuulemma teki tiukkaa mutta sitten sitä suolaa alkoi löytymään aika urakalla, joten lieköhän suoloja vähän lisätty siinä sitten.

Legendary Editionilla olen pelannut lähes kaikki Skyrim-tuntini. Kun SE ilmestyi, laitoin vanhasta tottumuksesta suurin piirtein samat elämää helpottavat modit, joten en tiedä miten versiot oikeasti vertautuvat.
 
ainoa merkittävä ero LE ja SE välillä on se että vampyyrit eivät hyökkää kaupungeihin mutta tuosta suolasta en ole ikinä kuullut, tietääkseni niillä pitäisi olla kuitenkin sama prosentti todenäköisyys löytyä.

Ite löydän randomisti jostain bandittien luolastoista tai arkuista tai säkeistä, yleensä ostan kuitenkin kauppiailta tai Inn:eistä
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

:geek:

Uskoisin että Skyrimista joskus tulee remake niin olisi kiva jos voisit saada kolmanen vaihtoehdon tuohon civil war questlinelle ja tiedän että siihen olemassa modeja mutta kun se questline aika herkkä bugittamaan jo vanillanakin.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

:geek:

Uskoisin että Skyrimista joskus tulee remake niin olisi kiva jos voisit saada kolmanen vaihtoehdon tuohon civil war questlinelle ja tiedän että siihen olemassa modeja mutta kun se questline aika herkkä bugittamaan jo vanillanakin.

Ei tule tapahtumaan. Bethesda on jokaisessa peli sukupolvessa leikannut valinnan vapautta kerta kerralta suppeammaksi eikä ota kuuleviin korviinsa fanien palautetta asiasta.

Fallout 4 kohdalla on tästä naamapalmu luokan esimerkki. Perus pelistä oli leikattu pois "pahan" valinnan vapaus kokonaan pois, ja Todd vastasi tästä valittaneille faneille Nuka World lisärin muodossa.
Lisärin, missä olet joko laupias samarialainen ja et pelaa lisärin sisältöä lainkaan (tapat kaikki bandiitit, the end) tai pelaat lisärin sisällön läpi kaikkine laajoine kustilinjoineen missä sinusta tulee bandiittien brutaali johtaja jonka takia kaikki Commonwealthin asukkaat vihaavat sinua.
"Valinnan vapaus, mitä se on?" -Todd Howard
 
Viimeksi muokattu:
Fallout 4 kohdalla on tästä naamapalmu luokan esimerkki. Perus pelistä oli leikattu pois "pahan" valinnan vapaus kokonaan pois, ja Todd vastasi tästä valittaneille faneille Nuka World lisärin muodossa.
Lisärin, missä olet joko laupias samarialainen ja et pelaa lisärin sisältöä lainkaan (tapat kaikki bandiitit, the end) tai pelaat lisärin sisällön läpi kaikkine laajoine kustilinjoineen missä sinusta tulee bandiittien brutaali johtaja jonka takia kaikki Commonwealthin asukkaat vihaavat sinua.
"Valinnan vapaus, mitä se on?" -Todd Howard
No jooh, itselläni monesti kävi mielessä kävi Skyrimin kohdalla myöskin liittoutuminen Alduinin kanssa mutta se olisi varmaan ollut liian paha ja ihmiset olisivat loukkantuneet kun voit orjuuttaa/tuhota maailman.

Ainoa(minkä nyt muistan) modi mitä olen nytten käyttänyt joka viime kerralloilla mikä muokkaa "loreen" lisää vaihtoehtoja on:

Silloin ekoilla kerroilla kun peliä pelasin 14v sitten niin olin ajatuksen kanssa että kaikki loharit sopaksi vain mutta sitten vain ajatus muuttui ja tuosta tullut itselleni pakollinen modi.

Edit:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Oblivion tuli aikoinaan pelattua läpi ja pidin siitä mutta jostain syystä Skyrim ei ilmestyessään innostanut. Nyt tuli kyseinen peli kuitenkin napattua alesta ja tarkoitus olisi aloittaa se modien kera. Pikaisella testauksella pelin alun kärrikyydistä ei alkuun tullut mitään vaan kärrit olivat välillä katollaan ja miten milloinkin. Sain korjattua tämän asettamalla 60 fps limitin ja siitä muistelinkin, että tässä taisi olla joku fysiikkamoottorirajoitus. Saakos tuota mitenkään korjattua?
 
Oblivion tuli aikoinaan pelattua läpi ja pidin siitä mutta jostain syystä Skyrim ei ilmestyessään innostanut. Nyt tuli kyseinen peli kuitenkin napattua alesta ja tarkoitus olisi aloittaa se modien kera. Pikaisella testauksella pelin alun kärrikyydistä ei alkuun tullut mitään vaan kärrit olivat välillä katollaan ja miten milloinkin. Sain korjattua tämän asettamalla 60 fps limitin ja siitä muistelinkin, että tässä taisi olla joku fysiikkamoottorirajoitus. Saakos tuota mitenkään korjattua?
Pelimoottori on pohjaltaan silkkaa antiikkia minkä takia fysiikka mallinnus ynnä muut on framerateen sidottu.
 
Oblivion tuli aikoinaan pelattua läpi ja pidin siitä mutta jostain syystä Skyrim ei ilmestyessään innostanut. Nyt tuli kyseinen peli kuitenkin napattua alesta ja tarkoitus olisi aloittaa se modien kera. Pikaisella testauksella pelin alun kärrikyydistä ei alkuun tullut mitään vaan kärrit olivat välillä katollaan ja miten milloinkin. Sain korjattua tämän asettamalla 60 fps limitin ja siitä muistelinkin, että tässä taisi olla joku fysiikkamoottorirajoitus. Saakos tuota mitenkään korjattua?

Ei tälläisessä pelissä ole mitään tarvetta kuutta kymppiä kovemmalle ruudun päivitykselle.
 
Oblivion tuli aikoinaan pelattua läpi ja pidin siitä mutta jostain syystä Skyrim ei ilmestyessään innostanut. Nyt tuli kyseinen peli kuitenkin napattua alesta ja tarkoitus olisi aloittaa se modien kera. Pikaisella testauksella pelin alun kärrikyydistä ei alkuun tullut mitään vaan kärrit olivat välillä katollaan ja miten milloinkin. Sain korjattua tämän asettamalla 60 fps limitin ja siitä muistelinkin, että tässä taisi olla joku fysiikkamoottorirajoitus. Saakos tuota mitenkään korjattua?

Ei tälläisessä pelissä ole mitään tarvetta kuutta kymppiä kovemmalle ruudun päivitykselle.
 
Okei, 60 limitillä sitten mentävä. Jännä ettei tuota rajoitusta ole koodattu pelimoottoriin jos kerran skriptit alkaa kovemmassa kyydissä paukkumaan.
 
Oblivion tuli aikoinaan pelattua läpi ja pidin siitä mutta jostain syystä Skyrim ei ilmestyessään innostanut. Nyt tuli kyseinen peli kuitenkin napattua alesta ja tarkoitus olisi aloittaa se modien kera. Pikaisella testauksella pelin alun kärrikyydistä ei alkuun tullut mitään vaan kärrit olivat välillä katollaan ja miten milloinkin. Sain korjattua tämän asettamalla 60 fps limitin ja siitä muistelinkin, että tässä taisi olla joku fysiikkamoottorirajoitus. Saakos tuota mitenkään korjattua?
Saa
 
Viimeksi muokattu:
Okei, 60 limitillä sitten mentävä. Jännä ettei tuota rajoitusta ole koodattu pelimoottoriin jos kerran skriptit alkaa kovemmassa kyydissä paukkumaan.

Jälleen kerran on muistutettava, että pelimoottori pohjautuu jo Morrowindissa käytettyyn fossiiliin. Tuohon aikaan pelejä ei edes kuviteltu pelattavan säännöllisesti yli 60fps nopeudella, puhumattakaan 120fps tai yli, mikä on nykyään monissa tapauksissa ihan normaalia. Siksi mitään rajoittimia ei ole ja kaikki on synkattu ruudunpäivitykseen. Tuo ongelma on periytynyt jokaiseen samaa moottoria käyttävään peliin siitä lähtien.

Ja kyllä, NetImmerse (Morrowind), Gamebryo (Oblivion, Fallout 3 ja New Vegas) ja Creation (Skyrim ja kaikki sen jälkeen) ovat pohjaltaan yksi ja sama moottori.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 396
Viestejä
4 929 334
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom