Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Tuossa on minun modilista jostain kymmenen vuoden takaa, moni on voitu korvata jollain paremmalla modilla vuosien varrella mutta postaanpahan kuitenkin:
The Unofficial Oblivion Patch
The Unofficial Oblivion Patch Supplemental
The Unofficial Official Mods Patch
The Unofficial Shivering Isles Patch
Qarl's Texture Pack III Redimized
Oscuro's Oblivion Overhaul
Darnified UI
Book Jackets
Shivering Book Jackets
Grimbots Spell Tomes
Oblivion XP
CObl
Cobl Cosmetics Res 01
Better Cities
Unique Landscapes
Really AEVWD
TES4LODGen
Quest Award Leveler - Now supports Battlehorn Castle
All Natural
Oblivion Stereo Sound Overhaul
More Immersive Sound Edited v1 OMOD
Storms and Sounds
Reneer's Guard Overhaul
Harvest Flora
Keychain
Buy Lockpicks
Merchants Always Buy Stolen Items
Better Water
Real Lava
No More Annoying Messages Fixed
HorsesTurnFaster
Mitä noista muistan niin suosittelen suuresti ainakin seuraavia:
- Luonnollisesti Unofficial patchit korjaamaan bugit
- Oscuro's Oblivion Overhaul, poistaa vihollisten skaalauksen, parantaa peliä aivan helvetisti
- Darnified UI Bethesdan normijärkyn UI:n tilalle
- Reneer's Guard Overhaul, muistaakseni muutti vartijat järkevämmiksi
- Keychain, kerää kaikki avaimet nippuun
- No More Annoying Messages Fixed taisi poistaa urpot ruudulle ilmestyvät loading tekstit tms
- HorsesTurnFaster, ilman tuota hevoset kääntyy yhtä hyvin kuin veturit
Jokin NPC naamamodi voisi olla kanssa paikallaan, normi Oblivionin NPC:t ovat legendaarisen rumia.
Tuossa on minun modilista jostain kymmenen vuoden takaa, moni on voitu korvata jollain paremmalla modilla vuosien varrella mutta postaanpahan kuitenkin:
The Unofficial Oblivion Patch
The Unofficial Oblivion Patch Supplemental
The Unofficial Official Mods Patch
The Unofficial Shivering Isles Patch
Qarl's Texture Pack III Redimized
Oscuro's Oblivion Overhaul
Darnified UI
Book Jackets
Shivering Book Jackets
Grimbots Spell Tomes
Oblivion XP
CObl
Cobl Cosmetics Res 01
Better Cities
Unique Landscapes
Really AEVWD
TES4LODGen
Quest Award Leveler - Now supports Battlehorn Castle
All Natural
Oblivion Stereo Sound Overhaul
More Immersive Sound Edited v1 OMOD
Storms and Sounds
Reneer's Guard Overhaul
Harvest Flora
Keychain
Buy Lockpicks
Merchants Always Buy Stolen Items
Better Water
Real Lava
No More Annoying Messages Fixed
HorsesTurnFaster
Mitä noista muistan niin suosittelen suuresti ainakin seuraavia:
- Luonnollisesti Unofficial patchit korjaamaan bugit
- Oscuro's Oblivion Overhaul, poistaa vihollisten skaalauksen, parantaa peliä aivan helvetisti
- Darnified UI Bethesdan normijärkyn UI:n tilalle
- Reneer's Guard Overhaul, muistaakseni muutti vartijat järkevämmiksi
- Keychain, kerää kaikki avaimet nippuun
- No More Annoying Messages Fixed taisi poistaa urpot ruudulle ilmestyvät loading tekstit tms
- HorsesTurnFaster, ilman tuota hevoset kääntyy yhtä hyvin kuin veturit
Jokin NPC naamamodi voisi olla kanssa paikallaan, normi Oblivionin NPC:t ovat legendaarisen rumia.
Jep, kiitos. Yritin aloittaa Morrowindinstä, kun en sitä aikanaan pelannut ollenkaan, mutta jotenkin ei kyllä pysty. Joku tuossa kökköydessä haraa vastaan.
Edit: Unofficial patchit kaataa pelin heti, muuten toimii kaikki. Noh, mennään ilman noita.
Oblivion oli kyllä hyvä peli, parhaat Questit löytyy siitä, tosin niiden porttien sulkeminen alkoi vituttaa jossain vaiheessa. Eteenkin Shivering Isles oli hyvää kamaa. Morrowindiin kannattaa asentaa overhaulit niin ei satu ainakaan silmiin niin paljon, siihen kun pääsee sisälle se on taianomainen peli kyllä, sitä tunnelmaa ei voita mikään.
Morrowindiin kannattaa asentaa overhaulit niin ei satu ainakaan silmiin niin paljon, siihen kun pääsee sisälle se on taianomainen peli kyllä, sitä tunnelmaa ei voita mikään.
Minulla on 1080 gtx ja prossuna 6800k. Koitin Overhaulia kuukausi sitten Morrowindiin ja framet tippui aivan liikaa kyllä. Saatoin jonkun grafiikka-asetuksen ryssiä toki. Pitää kokeilla uusiksi joku kerta. Onko jotain, mitä kannattaa mielessä pitää asetuksia laittaessa?
Minulla on 1080 gtx ja prossuna 6800k. Koitin Overhaulia kuukausi sitten Morrowindiin ja framet tippui aivan liikaa kyllä. Saatoin jonkun grafiikka-asetuksen ryssiä toki. Pitää kokeilla uusiksi joku kerta. Onko jotain, mitä kannattaa mielessä pitää asetuksia laittaessa?
Piirtoetäisyys on se suurin fps tappaja, mutta Morrowindin moottori on jo niin antiikkinen ettei sitä saa pyörimään hyvin millään koneella kun ei se ymmärrä mitään nykykoneista. Morrowindille väännetään uutta pelimoottoria jonka pitäisi pyöriä selvästi paremmin ja vakaammin, vaan saa nähdä milloin valmistuu, jos ikinä.
Piirtoetäisyys on se suurin fps tappaja, mutta Morrowindin moottori on jo niin antiikkinen ettei sitä saa pyörimään hyvin millään koneella kun ei se ymmärrä mitään nykykoneista. Morrowindille väännetään uutta pelimoottoria jonka pitäisi pyöriä selvästi paremmin ja vakaammin, vaan saa nähdä milloin valmistuu, jos ikinä.
Aika jäätävä piirtoetäisyys tuossa . Ei sillä etteikö ole kiva ettäkö näitä tehdään, mut itellä tuli kyl vahva fiilis taas jostain perus high-res packista. Näyttää kivalta hetken, mut kuoren alla edelleen se sama tuotos.
En koskaan päässyt Skyrimiin sisään (pelasin yli 50 tuntia), Oblivion sen sijaan maistui noin sadan tunnin verran konsolilla ja aion aloittaa PC:llä alusta.
Itsellä taas päinvastoin että Skyrim oli se ehkä sen pohjoisensa teemansa vuoksi miksi innostuin siitä niin kovasti ja taas aikasemmat eivät niinkään, toki ovat epäreilussa asemassa että aloin pelata niitä vasta skyriminin jälkeen jolloin tuntuivat "vanhanaikaisilta" mtuta ehkä nytten on tulossa parannus:
Luonnollisesti huhuja mutta tämä voisi olla syy itsellä lähteä Obelivionin mukaan, tästähän oli myös Skyrim moottorilla tulossa remake fanien toimesta mutta sekin taitaa olla ikuisuus rojetki.
Itsellä taas päinvastoin että Skyrim oli se ehkä sen pohjoisensa teemansa vuoksi miksi innostuin siitä niin kovasti ja taas aikasemmat eivät niinkään, toki ovat epäreilussa asemassa että aloin pelata niitä vasta skyriminin jälkeen jolloin tuntuivat "vanhanaikaisilta" mtuta ehkä nytten on tulossa parannus:
Luonnollisesti huhuja mutta tämä voisi olla syy itsellä lähteä Obelivionin mukaan, tästähän oli myös Skyrim moottorilla tulossa remake fanien toimesta mutta sekin taitaa olla ikuisuus rojetki.
Oblivionin tullessa aikoinaan ei itsellä ollut pahemmin aikaa pelailla. Taisi juuri sillä hetkellä olla laitevaatimuksetkin semmoiset ettei oma PC pyörittänyt. Olis kyllä todella upeata jos tästä uusversio tulisi out-of-the-box paremmilla/nykyaikaisemmilla grafiikoilla.
Luonnollisesti huhuja mutta tämä voisi olla syy itsellä lähteä Obelivionin mukaan, tästähän oli myös Skyrim moottorilla tulossa remake fanien toimesta mutta sekin taitaa olla ikuisuus rojetki.
No eipä hirveästi ole kiinnostusta vaikka julkaisisivatkin. Skyblivion Creation Enginellä on ollut täysin läpinäkyvä projekti alusta saakka Twitch-streameineen ja Discordeineen, ja se on hyvin lähelle valmis ja oikeasti tulossa 2025. Ja en ymmärrä miksi ketään vaihtaisi Creation Enginen UE5:n TES-peleissä joissa modattavuus on se kiinnostavin asia. Skyblivioniin voi heittää monet ei content modit suoraan, mitä Skyrimille on jo olemassa. Graafisesti eroakaan ei oikeastaan ole, Skyrimin saa modattua paljon paremman näköiseksi kuin esim. Stalker 2:n.
No eipä hirveästi ole kiinnostusta vaikka julkaisisivatkin. Skyblivion Creation Enginellä on ollut täysin läpinäkyvä projekti alusta saakka Twitch-streameineen ja Discordeineen, ja se on hyvin lähelle valmis ja oikeasti tulossa 2025. Ja en ymmärrä miksi ketään vaihtaisi Creation Enginen UE5:n TES-peleissä joissa modattavuus on se kiinnostavin asia. Skyblivioniin voi heittää monet ei content modit suoraan, mitä Skyrimille on jo olemassa. Graafisesti eroakaan ei oikeastaan ole, Skyrimin saa modattua paljon paremman näköiseksi kuin esim. Stalker 2:n.
Jossain näin keskustelua, jonka perusteella Unreal Engine 5 olisi käytössä käytännössä pelkästään pelin renderöintiin, ja muuten käytössä olisi edelleen Creation Engine tms. Tällöin vaikutus modattavuuteen olisi varmaankin aika pieni. Toki remaken tapauksessa ei ole varmaan muutenkaan hirveästi toivoa, että alkuperäisen pelin modit tai minkään tuoreemman Bethesdan julkaisun modit toimisivat suoraan, vaan jotain työtä on varmastikin tarpeen tehdä.