The Callisto Protocol

Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 252


The Callisto Protocol on Dead Spacen luojan Glen Schofieldin peli, joka on myös avaruuteen sijoittuva kauhupeli.

Tulossa joulukuun 2. päivä melkein kaikille laitteille switchiä lukuun ottamatta eli ps4, ps5, pc, xboxit jne.
 
Jättäis jo suosiolla nuo vanhat genit niin ei olis riippakivenä. Ja en edes siis omista PS5 tai muita uusia laitteita.
 
Jättäis jo suosiolla nuo vanhat genit niin ei olis riippakivenä. Ja en edes siis omista PS5 tai muita uusia laitteita.
Ei ne onneks juurikaan riippakivinä ole. Samanlaista rautaa ja UE5 varmasti skaalautuu sen verta hyvin et PS5/XSX/PC versiot ei kärsi visuaalisesti. Pelillisesti tuskin kärsivät vanhojen konsolien takia koska tää on varmaan jonkinasteinen putkijuoksu niin sekään tuskin rajottaa. Uusille konsoleille 60fps ja valinnaista raytracingiä, vanhat vehkeet 30fps jollain suttupaskaresolla.

Mut tälleen muuten niin kiinnostaahan tää. Aika "totally not dead space"-vibat antaa mut eipä sitä yritetä juurikaan piilotella. Mielenkiintosta nähä onks Scofieldilla vielä genrelle tarjottavaa vai ei, alkuperänen Dead Space USG Ishimura tapahtumapaikkanaan oli kuitenkin se paras scifikauhupeli mitä siihen mennessä oli tullu. Myöhemmin tuli sit Alien Isolation joka kans sujahti samaan rakoon aika kivasti, mut Dead Space 1-2 ja ton Alienin lisäks aika suppeeta on tarjonta ollu.
 
Hyvältä näyttää hiljaisten Dead Space-vuosien jälkeen. Tässä on yksi lyhyt pelipätkä:

 
Eilen näytettiin Summer Game Festissä gameplay-video ja nousi odotukset siitä aiemmasta Sonyn näyttämästä pätkästä pelattavuuden suhteen. Pelihahmon kuolemiin on ainakin panostettu =D.
 
Eilen näytettiin Summer Game Festissä gameplay-video ja nousi odotukset siitä aiemmasta Sonyn näyttämästä pätkästä pelattavuuden suhteen. Pelihahmon kuolemiin on ainakin panostettu =D.
Iso plussa pelin brutaalisuudelle, joka teki Dead Spacestakin omanlaisen.
 
Kehittäjän kertomuksia pelin yksityiskohdista:



Esim viholliset eivät voi napata sinua, jos heiltä puuttuu kädet yms :)
 
Tämäkin peli saanu tänään julkaisunsa. Ihan varauksettomia kehuja ei arvosteluista näemmä tippunut (jonkinlaista veikkailua kaiketi oli alkuun että vois olla jopa vuoden peli). Peli kyl kiinnostaa, ehkä täytyy ottaa testiin Steamistä ja tehä refund jos tökkii. Taistelu saa vähän runtua mitä arvioita kauttaaltaan selailin.

 
Teknisiä ongelmia on ainakin PC versiossa aika paljon. Optimoitu tosi huonosti ja stutteroi kovemmallakin myllyllä, riippumatta siitä onks peli ladattu PCI 4.0 NVME:lle vai ihan perus SSD:lle. Johtunee shadereitten compileemisestä, mitä peli ei tee missään vaiheessa vaan tekee sen lennosta mistä sit tuleekin ne töksähtelyt. Kuulemma ainakin PS5 versiossa olis vähän jotain samantyylistä.

Jään ite odottelemaan patchia ja varmaan ehkä jonkinlaisia alennuksiakin.
 
Steam arvosteluita lueskellessa aika stutter fest tuntuu olevan. 3080 kortilla low asetuksilla ei saa lukittua 60fps vaan välillä droppailee 20fps. Shader compilation stutteria jatkuvalla syötöllä.

E: Laitoin wishlistille ja katsotaan sitten uudestaan kun peli maksaa 5e.
 
Teknisiä ongelmia on ainakin PC versiossa aika paljon. Optimoitu tosi huonosti ja stutteroi kovemmallakin myllyllä, riippumatta siitä onks peli ladattu PCI 4.0 NVME:lle vai ihan perus SSD:lle. Johtunee shadereitten compileemisestä, mitä peli ei tee missään vaiheessa vaan tekee sen lennosta mistä sit tuleekin ne töksähtelyt. Kuulemma ainakin PS5 versiossa olis vähän jotain samantyylistä.

Jään ite odottelemaan patchia ja varmaan ehkä jonkinlaisia alennuksiakin.
Steamin käyttäjäarvioinnit antavat hyvän kuvan julkaisuversion kunnosta:

1669986030887.png


Redittissäkään ei riemuta tämän kunnosta: r/gaming - THE CALLISTO PROTOCOL: Steam users have stated that the game suffers from tremendous stuttering issues and that it can't hit 60fps even on a 3080. A lot of major game reviewers have also given the game a mediocre to negative reviews.

Peli siis stutteroi esim 4090 + 13900K raudalla yms.
 
Olen katsellut nuo kaikki minidokkarit pelin tekemisestä tubesta mitä tullut vastaan. Panin merkille että kun pelasivat omaa peliään siinä, että jopa videoista pystyi havaitsemaan että pelillä on selvästi ongelmia jouhevaan ruudunpäivitykseen. Kerrankin mietin että juu mukavaa nähdä noita valaisutehosteiteiden esittelyjä, mutta eikö kukaan huoneessa mainitse kuinka "raahaavalta" fps näyttää...
Ajattelin vain että keskeneräisiä versioitahan ne tuossa pyörittää ettei mitään hätää :D

Noh kunhan tätä optimoivat, alelaarista voisi ostella. Sinänsä sääli että taas kerran studio tekee virheen ja se syö tuottoja aivan varmasti, peliä olisi pitänyt varmaan kuukausi pari vielä viilata.
Etenkin kun dokkareista välittyi rahallinen panos, jonka ohjaaja Glen Schofield oli ilmeisesti omasta pussistaan laittanut mm. omaan motion capture-studioon ynm. Ei varmasti tällainen startti kannata.

Mutta menestystä pelille toivon, suorituskykyongelmien alla on selvästi mainio peli!
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ilmankos embargokin raukes vasta tänään. Harmillista. Toivotaan et saavat kuntoon pikemmiten ni kattellaan sit uudestaan.
 
Sinällään ihan sopivaa kun ensimmäisenkin Dead Spacen sai stutteroimaan väärällä hiiriasetuksella.
 
Jahas, yllätys - Unreal Engine ja shadercompilation-stutter-ongelma PC:llä. DF:n #stutterstruggle-videota odotellessa.
Todennäköisesti pyörii paremmin konsoleilla, mutta varmaankin 30fps kunnianhimoisesta ulkoasusta päätellen.
 
Itse ostin innossani heti aikaisin aamulla ja peli vaikuttaa ihan kivalta, mutta kärsii tosiaan aivan hirvittävistä suorituskyky ongelmista. Stutteroi kuin viimeistä päivää, eli on käytännössä aikalailla pelikelvoton tekele. :( Itse pyysin steamista rahat toistaiseksi takaisin. Odotellaas kun tulee patchiä.

Muutaman patchin jälkeen varmaan ihan kiva peli ja tulee pelattua, mutta julkaistu rehellisesti sanoen rikkinäisenä markkinoille. Aika törkeää toimintaa. :(
 
Digital Foundryn videon katottua on kyl aika selkeetä et PS5 on ollu se kohdealusta (ja Sonylla oli markkinointioikeudetkin) ja muut jääny sit vähän vähemmälle huomiolle.



PS5 tarjoaa stuttervapaan kokemuksen, performancessa suht stabiili 60fps ja qualitylla tasanen 30fps. Periaatteessa vois ostaa pleikkarille suosiolla, mut toisaalta en myöskään tiiä et haluunko tällästä peliä ohjaimella juurikaan pelata, pitäähän tässäkin tähtäillä yms.
 
DF:n videon perusteella taitaa mennä PS5-versio (DualSense ja 3D Audio kiinnostaa) jossain vaiheessa hankitaan, mutta PC-versio kiinnostaa myös.

PC-version ongelmiin on jo monenlaista workaroundia internetseissä. Vaikuttaa samoilta kikoilta kuin muissakin UE4-peleissä.
Esim. The Callisto Protocol - Guide to Stutter Fix and Smoother FPS
Noita testailisin pätsejä odotellessa, jos olisin pelin jo PC:lle hankkinut.
 
Erään käyttäjän arvostelu Steamissa:

Callisto Protocol, is artistically beautiful. The audio stage and production is amazing. You can absolutely feel the love and passion poured into this project them the devs, Striking Distance Studios.

The issues are with the gameplay, mostly the close combat loop. I know they have said they wanted to make the combat feel
threatening and dangerous. I get that. The issues are how jank and terrible it is.

This is not a case of "git good". Basically the combat in this game goes like this - you sight enemy, enemy sights you. Soft lockon begins. Hold direction (any direction) to commence dodging minigame. Enemy swings, You dodge, You then hold alternate direction, Enemy swings and on it goes till the enemy has an opening and you get to attack them.

Sound good?. Its not. Its inconsistent as all hell as the direction held needs to be absolute and it doesnt even have to relate to the enemy movement (for example they do a left hook you dodge right, as you would in real life boxing). Just hold a direction as long as its ABSOLUTE because if it isn't, you will get punished.

Sometimes you'll even get punished when pushing absolute directions. Its cool like that and that isn't even the games biggest combat flaw.

The flaw comes into animation lengths, enemy density in areas and the overall HP of enemies.

You see kind reader when you dodge you are locked into an animation with no cancel ability very much like commitment based attack systems in games like Darksouls. When you are 1v1 in Callisto Protocol, you deal with the jank.

When you are being dogpiled by enemies this becomes a huge issue. You will dodge one enemy into another enemy to be grabbed and damaged this will happen repeatedly. God forbid there is a ranged enemy vomiting from a far and hit stunning you whilst oldmate bashes your skull in.

You can't just run from engagements. You are soft locked into combat. If more enemies are around, You are done.
Its frustrating. Its terrible and the HP of the enemies is insane.

People liken this to Deadspace. It isn't anything like it and those saying that need their heads examined. In that game the combat never felt fruitless. In Callisto Protocol you get guns, and they do nothing. They can "Parry" of sorts but when you are being dogpiled nothing helps.

Enemy placement is another crap thing for example an enemy I've nicknamed head handbag is hidden out of sight around corners. This thing is hit scan, it will get you and you will take damage and play the QTE game. This will happen to you repeatedly.

The game is entirely not fun to play. Its a grind, a slog.

How can this game be fixed/saved. The combat needs a rework and enemy HP numbers adjusted. The game needs a directional melee risk vs reward parry system. The player character isnt new to violence allow us to facilitate this and maybe have fun. It can even be an unlocked ability. Instead of hold any direction to dodge, You hold the direction of attack and also hit attack. Counter, Stun. Fun. Depth.

The game also needs to give the player some kind of crowd control as it stands you are going to get ganked by crowds especially on harder difficulties. People would then say use the kinesis style module to throw enemies around - This is all well and good but the usefulness of this depends on how you upgrade your character in the starting chapters. GG if you put money into your guns and baton first.


Overall im not going to refund this game. I want it to succeed, be patched and tweaked. Its absolutely anti consumer that it cost me $130 dollars Australian.

Devs make it count. I can see your vision. I don't hate this game, Make us love it.

Thanks for reading

Harmi jos taistelumekaniikat on tosiaan noin kankeita. Toivottavasti peli kypsyy ajan myötä.
 
Patch kuulema tullut, kukaan vielä kokeillut pc:llä? :O

Onko ongelmat korjattu? Uskaltaako uudestaan ostaa?
 
Patch kuulema tullut, kukaan vielä kokeillut pc:llä? :O

Onko ongelmat korjattu? Uskaltaako uudestaan ostaa?
Ilmeisesti ei vielä täydellinen ole, mutta järjetön stutterointi näyttäisi olevan tämän päivän patchilla kaiketi korjattu. Tarkoitus oli lähteä tänään hakemaan PS5-versiota Gigantista, mutta ostin tämän nyt Steamista ja laitoin lataukseen. Jos vaikuttaa edelleen toimivan päin persettä, niin steamista hyvitys ja lompsin sit giguliin.

Edit. Testasin. Ei yhtään niin pahaa nykimistä mitä näin eilen videoissa, mutta nykäsee aina välillä. Kerran peli kaatui välivideon aikana. Lisäksi RT:t käytössä todella raskas peli. Mutta mielestäni PC:llä ihan "pelattavassa" tilassa tällä hetkellä, toisin kuin ennen tämän päivän patchia.

Kotiteatteriväelle plussana PC:llä Dolby Atmos (varmaan myös Xbox?) käytettävissä. Koitin tätä asiaa etukäteen googlettaa löytämättä selkeää vastausta, mutta Atmos ääniraita tosiaan pelistä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman olin kiinnostunut tästä, mutten enää. Paskaa taistelua ja stutteria. Asentakaa vaan suosiolla Dead Space uudelleen:
 
Pari tuntia takana ja kyllä ainakin täällä on maistunut hyvältä.
Pyöriikin itsellä hyvin, kaikki muut asetukset tapissa paitsi RT medium. Alla RX 6900 XT, 13700K ja 32GB ram. Asennettu m2 SSD:lle.
 
Pari tuntia takana ja kyllä ainakin täällä on maistunut hyvältä.
Pyöriikin itsellä hyvin, kaikki muut asetukset tapissa paitsi RT medium. Alla RX 6900 XT, 13700K ja 32GB ram. Asennettu m2 SSD:lle.
Täällä samat setit ja hyvin on nyt toiminut tuon päivityksen jälkeen. 5 tuntia takana ja maistuu :tup:
 
Joo kaiketi tuo shader orecompilation patchin jälkeen ihan ok ilmeisesti PC:llä, kun on vaan tarpeeksi tehokas prossu. Teilläkin kummallakin markkinoiden parasta ST perffiä tarjoava prossu koneessa.

Peli on ilmeisesti aika huonosti säikeistystä tukeva, ja ST perffi on tärkeässä roolissa PC:llä. Olisi kiva nähdä benchiä tuolla 5800X3D:llä, että riittääkö siinä potku pitämään FPS:n 60:n paremmalla puolella.

Ilmeisesti peli kehitetty PS5 SSD:n (Kraken) mielessä, ja muilla alustoilla joudutaan tuota IO-raudan puutetta korvaamaan raa-alla single thread CPU perffillä.

Oliskohan alkujaan ollut tulossa vaan PS5:lle yksinoikeutena...
 
FPS siellä 30-40 tienoilla ja rautana 5600X + RTX 3090. Molemmat vesillä eli kellot tapissa, eihän tää näin raskas voi olla? Resoluutiona 3440*1440
 
FPS siellä 30-40 tienoilla ja rautana 5600X + RTX 3090. Molemmat vesillä eli kellot tapissa, eihän tää näin raskas voi olla? Resoluutiona 3440*1440

Katso ylempi viestini. Peli on ihan mielettömän raskas CPU:lle, varsinkin yhdelle corelle. Grafiikka-asetuksilla ei ilmeisesti ole juurikaan vaikutusta, kun CPU ei vaan kykene tuon parempaan. Pitää varmaan steamistä ottaa testiin. Jos ei tuo oma 5800x3D jaksa yli 60FPS pitää, niin refundiin vaan jaa jää odottelemaan mahdollisia ongelmaa korjaavia pätsejä.
 
Katso ylempi viestini. Peli on ihan mielettömän raskas CPU:lle, varsinkin yhdelle corelle. Grafiikka-asetuksilla ei ilmeisesti ole juurikaan vaikutusta, kun CPU ei vaan kykene tuon parempaan. Pitää varmaan steamistä ottaa testiin. Jos ei tuo oma 5800x3D jaksa yli 60FPS pitää, niin refundiin vaan jaa jää odottelemaan mahdollisia ongelmaa korjaavia pätsejä.
Kyllähän 5600X mikä rullaa rasituksessa 4,8ghz pitäisi ihan asiallista single core suorituskykyä nimenomaan tarjota. Ei kyllä maistu peli oikein muutenkaan. Ennakkotilasin ja kovasti odotin, mutta taitaa mennä tunnin pelaamisen perusteella refundiin.

E: GPU käyttö 99% pelatessa eli ei tuntuisi edes cpu rajoittavan
 
Kyllähän 5600X mikä rullaa rasituksessa 4,8ghz pitäisi ihan asiallista single core suorituskykyä nimenomaan tarjota. Ei kyllä maistu peli oikein muutenkaan. Ennakkotilasin ja kovasti odotin, mutta taitaa mennä tunnin pelaamisen perusteella refundiin.

Mutta on se ihan merkittävästikin jäljessä parhaista kuitenkin, kuten 13000 sarjan Intelit tai 7000 sarjan Ryzölät.
 
Mutta on se ihan merkittävästikin jäljessä parhaista kuitenkin, kuten 13000 sarjan Intelit tai 7000 sarjan Ryzölät.
Toki, mutta tosiaan onhan tuossa jotain vikaa jos tuo ei pysty parempaan. Ei ole vielä yhtään peliä tullut eteen jossa se ei pystyisi pitämään yli 60fps 3090 kanssa
 
Toki, mutta tosiaan onhan tuossa jotain vikaa jos tuo ei pysty parempaan. Ei ole vielä yhtään peliä tullut eteen jossa se ei pystyisi pitämään yli 60fps 3090 kanssa

Joo tuli itse hommattua tämä kanssa ja RT on syypää surkeaan perffiin. Se rampauttaa CPU perffin aivan totaalisesti avarammissa kohdissa. Alussa kun pääsee sieltä vankisellistä ulos, niin RT kanssa FPS 40:n - 50:n tuntumassa ja GPU usage putoaa alle 70% tällä 4090:lla. Ei tietenkään auta, vaikka llyö mitä FSR 2.0 päälle tai pudottaa RT asetuskia, kun pullonkaula on enginessä/CPU:ssa. Kun ottaa RT:n pois FPS pysyy koko ajan yli sadassa tuossakin kohdassa. RT on toki rsakas myös GPU:lle niissä kohdissa, missä CPU/engine ei leikkaa kiinni. 4090 riittää kyllä pitämään FPS yli 60 noissa kohdissa, mutta siinä 70-95 välillä pörrrää tälläkin vaan ilman FSR:ää. Se olisi itselle ihan riittävä, mutta vähänkin isompi alue sihauttaa CPU/engine pullonkaulan ja FPA tippuu 40-50:n välille, joka on kyllä ihan persiistä.

Tuo RT moodi on selvästi jätetty täysin optimoimatta ja katsottu, että riittää kun konsoleilla pyörii siinä 30 FPS moodissa. Devien laiskuutta/ajan puutetta. Ehkä voivat optimoida tuota RT puolen CPU käyttöä tulevissa pätseissä. Aika näyttää. Sinänsä harmi, kun tässä tuos RT varjot tuo moniin kohtauksiin lisää realismia, mutta on toi niin karmeaa noissa jossain kohdissa mennä jollain 40 FPS, että mieluummion pitää sen RT:n OFF asennossa tässä kyllä.

Itse pelailen siis 3440*1440 resolla ja sigusta löytyy koneen speksit.
 
Tää peli taitaa pyöriä amd:n raudalla paremmin...itse pelailen 5600x/6800xt 1440p kaikki max paitsi rt:off... ja fsr off...ni joku 70-90fps koko ajan...mutta vieläkin ajoittain stutteroi...eli ei oo täydellinen toi fix...tyypillisesti jos yhtäkkiä hyökkää joku vihollinen, niin stutterointia tulee...eli muutama kova nykäys ja sit taas toimii normaalisti...mutta pystyy siis pelaamaan nyt. :/

Eli tosiaan nvdian näyttiksillä kait pyörii huonommin tää peli selvästi. Kannattaa nvidian omistajien varmaan odottaa vielä seuraavia päivityksiä tai fix ajureita. :/

Itse pelinä ihan ok tähän mennessä...8 tuntia pelattu... :)
 
Viimeksi muokattu:
Tää peli taitaa pyöriä amd:n raudalla paremmin...itse pelailen 5600x/6800xt 1440p kaikki max paitsi rt:off... ja fsr off...ni joku 70-90fps koko ajan...mutta vieläkin ajoittain stutteroi...eli ei oo täydellinen toi fix...tyypillisesti jos yhtäkkiä hyökkää joku vihollinen, niin stutterointia tulee...eli muutama kova nykäys ja sit taas toimii normaalisti...mutta pystyy siis pelaamaan nyt. :/

Eli tosiaan nvdian näyttiksillä kait pyörii huonommin tää peli selvästi. Kannattaa nvidian omistajien varmaan odottaa vielä seuraavia päivityksiä tai fix ajureita. :/

Itse pelinä ihan ok tähän mennessä...8 tuntia pelattu... :)

Siis RT off pyörii ihan hyvin NVIDIA:n nöäyttiksillä myös. RT on vaan todella iptimoimatommasti toteutettu.
 
Nyt tosiaan huomasin, että gpu usage on siellä 75% pinnassa. Jatkoin nyt kuitenkin pelaamista ja rt päällä pääosin yli 50fps.

Juu se riippuu ihan paikasta. Yleisesti itsellä pyöri RT päällä jossain 70-90 välillä, mutta sitten esim. se alue, kun pääsee vankisellistä ulos on aika karua katseltavaa, kun putoaa 40:n tienoille ja GPU käyttöaste samaan aikaan joku 65%.
 
Tää peli taitaa pyöriä amd:n raudalla paremmin...itse pelailen 5600x/6800xt 1440p kaikki max paitsi rt:off... ja fsr off...ni joku 70-90fps koko ajan...mutta vieläkin ajoittain stutteroi...eli ei oo täydellinen toi fix...tyypillisesti jos yhtäkkiä hyökkää joku vihollinen, niin stutterointia tulee...eli muutama kova nykäys ja sit taas toimii normaalisti...mutta pystyy siis pelaamaan nyt. :/

Eli tosiaan nvdian näyttiksillä kait pyörii huonommin tää peli selvästi. Kannattaa nvidian omistajien varmaan odottaa vielä seuraavia päivityksiä tai fix ajureita. :/

Itse pelinä ihan ok tähän mennessä...8 tuntia pelattu... :)
Eipä tuohon nykimiseen ainakaan taida enää nvidian ajurit auttaa. Edellisissä ajureissa oli jo tuki pelille. Taitaa olla ihan devien harteilla tuo optimointi.
 
Oli omalla "osta itselle joululahjaksi -listalla", mutta luettuani arvosteluja taitaa jäädä sinne alelaarin odotteluun. :( Tuo taistusysteemi kuulostaa ja näyttää vaan niin typerältä ratkaisulta. Dead Spacessa se oli hauskaa. Plasma Cutterilla pääsi irrottelemaan vähän raajoja. Tässä se näyttää joltain Elden Ring tyyliseltä väistä ja lyö nyhjäämiseltä. Vaikea nauttia hienosta avaruus scifi-miljööstä, jos taistelut vaan ärsyttää.
 
Oli omalla "osta itselle joululahjaksi -listalla", mutta luettuani arvosteluja taitaa jäädä sinne alelaarin odotteluun. :( Tuo taistusysteemi kuulostaa ja näyttää vaan niin typerältä ratkaisulta. Dead Spacessa se oli hauskaa. Plasma Cutterilla pääsi irrottelemaan vähän raajoja. Tässä se näyttää joltain Elden Ring tyyliseltä väistä ja lyö nyhjäämiseltä. Vaikea nauttia hienosta avaruus scifi-miljööstä, jos taistelut vaan ärsyttää.


Tähän pitää kommentoida,että olisikin edes souls tyylinen. Lähinnä tulee mieleen joku ADHD codi peli missä spämmätään adadad :D
 
Itselle on ihan hyvin maistunut. Vaikka toi kombat onkin vähän tönkköä, niin ajaa se kuitenkin asiansa. Eipäs combatti tämmöisessä kauhu/jännitys pelissä se tärkein asia kuitenkaan ole. Tunnelma/grafiikat on huippuluokkaa kuitenkin ja tarina ihan ok. RT moodin optimoimattomuus vähän harmittaa, vaikka 80% ajasta pylrähtääkin yli 60 FPS.

Shader precompilation pätsin jälkeen ei ole onneksi enää mitään kummempaa stutterointia.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli kuitenkin tämä hommattua, ja ainakin nyt pätsien jälkeen toimii mainiosti! Ei alle 100fps käydä 'optimoiduilla asetuksilla', UW 1440p ja RTX 3080. RayTracing pois päältä.

Harmi, että launchin eka vuorokausi meni Kraftonilta vihkoon, ja tuli niin paljon huonoa PR:ää. Nimittäin kyllä maistuu!

Ainut erikoisuus pelistä, mitä keksin, on se, että ilman selviä objektiiveja taisi pelin alusta jäädä yksi alue tutkimatta, kun juoni kulkikin eteenpäin tiettyä reittiä edetessä, vaikka selvästi olisi voinut mennä toisaallekin. Tämä tosin myös arvosteluissa useampaan otteeseen todettu, mutta harmi että tuonne sivualueella ei pääse enää palaamaan.

Tunnelma kyllä 10/10, tätä on mukava jauhaa ennen, kuin Dead Space Remake tulee alkuvuodesta!
 
Tätä on tullut pelailtua viime päivinä aika ahkerasti, hain powerista julkkaripäivänä kun satuin olemaan muutoinkin siellä suunnilla.

Olen kyllä nauttinut ja hurjan paljon. Aluksi meinasi tulla vähän turhankin pahasti turpaan ja omat ruumiinosat irtoili useammin kuin kerran 5min. Vähän kun sai paranneltua aseita jne niin johan alkoi tapahtua.
Pelaan keskimmäisellä vaikeusasteella ja seuraavaksi maximum security käyttöön :)
 
TPU testannut pelin suorituskykyä. ja peli suosii GeForceja pikkusen Radeon kortteja enemmän,

 
TPU testannut pelin suorituskykyä. ja peli suosii GeForceja pikkusen Radeon kortteja enemmän,

Tällä hetkellä noihin bencheihin kannattaa suhtautua melkoisen suolan kera, koska peliä päivitettiin jo kerran-kaksi liittyen suorituskykyparannuksiin ja mahdollisesti osa opitmoinnista tapahtunee tulevien ajuripäivitysten myötä.
 
Eilisen ison pätsin (n.10Gb) jälkeen ei ole stutteroinut kertaakaan, ja muutenkin mennään näytön limitteriä vasten koko ajan, 120fps. :thumbsup:

Voin lämpimästi suositella peliä nyt PC:llä pelattavaksi. :cool:
 
Joo tosi smoothinin nyt ilman RT:ä. RT pistää välillä kunnon CPU/entinen pullonkaulat edelleen. Pahimmillaan mennään alle 40FPS ja GPU usage 60%
 
Hieman olin kiinnostunut tästä, mutten enää. Paskaa taistelua ja stutteria. Asentakaa vaan suosiolla Dead Space uudelleen:


Vähän pitää ottaa omia sanoja takaisin. Uuden näyttiksen mukana tuli tähän ilmaiskoodi ja nyt kun sen on läpi pelannut niin oli se lopulta ihan ok tapaus. Taisivat vaan huonot alkuarviot viedä ison osan potentiaalisista pelaajista ja nyt on tarjolla hyvin arvioitua Dead Space Remakeakin. Täällä tarkempaa kommenttia Callistosta jos kiinnostaa:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom