The Blood of Dawnwalker (Rebelwolfes)

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 635
Tästä on tainnutkin olla puhetta CDPR ketjuissa kun porukka vanhoja Witcher 3 ja Cyberpunkin tekijöitä perustivat oman pelistudion, vähän oli skeptinen että saavatko vanhat pamput traileriin saakka mutta näemmä sellainen viime yönä tullut:



Pakko sanoa että ei ainkaan sukulaisuus Witcher sarjaan voi olla näkymättä ja tämä ainakin omalla kohdallani on pelkkä kehu ja juuri tuollaista dark fantasya kaipaankin, kun nykyään tuntuu että tehdään liian värikkäitä fantasy pelejä.

 
Teemat ja keskiajan "Puola" tapahtumapaikkana on kyllä witcher tyyppisiä mutta trailerin tarinankerronta on ilmeisesti saanut enemmän inspiraatiota animesta.
Coen has since been turned into kind of a vampire himself, but as you might have guessed from the title, he's a special one. Due to his argyria, a silver poisoning he got when working in the silver mines, he is weaker than a regular vampire but also not fully transformed, which means he can still walk among humans during the day.
Pelissä on 30 päivää aikaa pelastaa Coenin perhe, mikä ehkä ottaa inspistä Pathologic pelistä.
 
Aamulla tuli katteltua traileri. Ihan hyvän näköstä meininkiä, Gore vampyyrit toimii aina :interested:

Itseä tosiaan tämä enenpi kiinnostelee, kuin esimerkiksi W4 (omasta mielestä ko. sarja ei olisi tarvinnut jatkoa ja erityisesti olisin toivonut, ettei Ciriä käytettäisi pelattavana hahmona. Yllätyn toki mielelläni positiivisesti, jos saavat siitäkin pelistä vähintään yhtä laadukkaan kuin W3)
 
Mennyt itseltä ihan ohi ja hyvältähän tuo näyttää. Witcher 3 on pelattu neljä kertaa läpi ja jos on samoja kehittäjiä mukana, niin ainakin tehtävien ja käsikirjoituksen luulisi olevan rautaa. Muutenkin synkkä ja pimeä tunnelma peleissä maistuu, vaikkakin lopussa näkynyt vuoristomaisema päivällä säväytti. Joku sanoi kommentissa, että tuli White Orchard mieleen ja se on kyllä totta.
 
Musiikkeja myöten tuli Witcher 3 mieleen ja odotuslistalle menee. Toivottavasti taistelu on viihdyttävää.
 
Tää vaikuttaa jo liian hyvältä. Saadaanko viimein oikeasti pitkän odottelun jälkeen joku oikea pelikin ulos markkinoille (niitä kun ei liika ole viimevuosina nyt kuitenkaan ollut) . Lieköhän tuo kehittäjäporukka CDPR woke puhdistusten myötä ulosheitettyjä/lähteneitä veteraaneja. Bandai Namco julkaisijana eli siltäkään rintamalta nyt ei mitään ihan älytöntä sekoilua pitäis olla tulossa. Eli kehittäjän ja julkaisijan puolesta voi siis odottaa laadukasta peliä mutta odotellaan nyt miten kehittyy. En pidätä hengitystä.

Tässä oheisella videolla keskustelevat enemmän pelin ideasta ja tulevasta suunnasta trailerin lisäksi:



EDIT: Pelin trailerilla oli myös ilmeisesti twitchissä live julkkari tapahtuma. Ohessa vod tallenne ilmeisesti pelin viralliselta twitch kanavalta:

 
Viimeksi muokattu:
Jossain langassa valitinkin että miksi kaikki fantasia pelit nykyään käyttää Pixar-tyyliä, vihdoinkin lisää synkkää fantasiaa.

Oli muuten yksi parhaimmista julkistustrailereista mitä olen nähnyt pitkään aikaan. :sclap: Ei pidä liikaa nostaa odotuksia kun peliä varmasti saa vielä useamman vuoden odotella.
 
Tämä tuli itselle aivan täysin puskista! Vampyyrit kiinnostavat valtavasti, mutta ei mitkään hiton Hollywoodin söpöilijät, vaan Noidan käsikirjasta karanneet verenhimoiset ja ruttoiset vampyyrit, jotka elävät pimeässä ja agressiivisessa maailmassa! Trailerista ei kauheasti voi pelistä sanoa, mutta herätti enemmän kuin mielenkiinnon! Voi olla, että sieltä putkahtaa synkkä ja vain aikuisille tarkoitettu teos! Toivotaan parasta! Mitä vanhemmaksi sitä tulee, sitä synkempiä teemoja ilman hattaraa olen alkanut peleissä kaivata.
 
Oho mikä iloinen yllätys. Oikea peli käsin tehtyine maailmoineen.

Tässä kerrotaan aika paljon pelistä:


Tuossa kertoilee että genrenä open world- pelit kaipaisivat suuren määrän innovaatiota ja evoluutiota. Itse olen tuosta jokseenkin eri mieltä, tällä hetkellä open-world pelit ovat parempia kuin koskaan ennen, vaikka toiset vuosikymmeniä pelannaat olisivat genreen kyllästyneitä aina löytyy uusia pelaajia jotka tämän lajityypin peleihin tykästyvät. Itselleni open-worldit ovat edelleen se kiinnostavin, ja tälläkin hetkellä monta peliä jonossa odottamassa. Teknisesti eli peliraudan puolella ei enää ole mitään sellaista joka estäisi tekemästä laajoja ja yksityiskohtaisia maailmoja, ei edes konsoleilla.

Vähän veikkaan että tästkin tulee erittäin perinteinen openworld- peli karttamarkkereineen ja jonka koukkuna on sitten tuo vampyyriteema niille joille se iskee.
 
Mielenkiintoista nähdä että mitäköhän tuo "30 päivän ja 30 yön" aikaraja käytännössä tarkoittaa. Joutuukohan pelin pelaamaan useaan kertaan läpi jos haluaa ns. saada kaiken irti siitä? Henkilökohtaisesti en ole edes yksittäisten aikarajallisten tehtävien suurin ystävä mutta saa nähdä miten se on toteutettu.
 
Mielenkiintoista nähdä että mitäköhän tuo "30 päivän ja 30 yön" aikaraja käytännössä tarkoittaa. Joutuukohan pelin pelaamaan useaan kertaan läpi jos haluaa ns. saada kaiken irti siitä? Henkilökohtaisesti en ole edes yksittäisten aikarajallisten tehtävien suurin ystävä mutta saa nähdä miten se on toteutettu.
Tätä samaa mietin itsekin. Muuten kaikki mitä tullut tässä luettua vaikuttaa loistavalta, mutta toi aikarajasysteemi mietityttää kyllä suuresti. Jännä nähdä mistä kyse.
 
Mielenkiintoista nähdä että mitäköhän tuo "30 päivän ja 30 yön" aikaraja käytännössä tarkoittaa. Joutuukohan pelin pelaamaan useaan kertaan läpi jos haluaa ns. saada kaiken irti siitä? Henkilökohtaisesti en ole edes yksittäisten aikarajallisten tehtävien suurin ystävä mutta saa nähdä miten se on toteutettu.

Se selitettiin tuossa Dev Talk -videossa. Voit samoilla pitkin pelimaailmaa vapaasti, aika ei kulu. Mutta questien suorittaminen kuluttaa aikaa, joten kannattaa tarkasti miettiä mihin sen käyttää, eli mitä haluaa saada aikaiseksi. Voi olla aika hienokin mekaniikka, kun ei tarvitse juosta kellon perässä (eli tehtävät eivät vanhennu, eli mätäne jonoon), mutta silti ajalla on iso merkitys.
 
Periaatteessa tuo bg3:nenhan on kyseisellä aika loppuu asetelmalla varustettu. Vaikkakaan kyseinen aikaraja ei toteudu/aiheuta juurikaan mtn ongelmia eli hahmojen sisällä kasvaa illitd. Sinällään ite kyllä tykkäsin tuosta bg3 asetelmasta alkuun kun luodaan mielikuva että nyt on kiire ja aikaa vastaan pitäis päästä etenemään. Eli ei se hyvän tarinan rakentamisen kannalta mikään absolutio tarvii olla kun aika loppuu = Game Over. Tärkeempi tuossa on sen onnistuneen atmosfäärin luominen tarinallisesti.

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 076
Viestejä
4 588 995
Jäsenet
75 562
Uusin jäsen
transvest

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom