The Ascent

Kiinnostaako "Twin Sticked Shooter" genre?

  • Niin paljon että hankin tämän pelin!

  • The Ascent voisi mahdollisesti kiinnostaa...

  • Tuo genre ja tämä peli ovat pelaamisen syöpä


Results are only viewable after voting.

NeZu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.05.2021
Viestejä
38
The Ascent
julkaisu: 29.7.2021

the-ascent-preview_2.jpg


kehittäjä: Neon Giant (Ruotsi)

julkaisija: Curve Digital
pelimoottori: Unreal Engine 4
alusta: Xbox, PC
4K HDR 60fps
yksinpeli
co-op pelaamista (2-4-pelaajaa, offline, online)
julkaistaan myös heti Game Pass pelien joukossa
ARPG toiminta-roolipeli / Twin Sticked Shooter / Diablo
miliö: Cyberpunk, sci-fi



Mielenkiintoisia juttuja ovat mm. se että pelaaja voi mennä kyyryyn ja käyttää ympäristöä suojana. Niin ikään voi ampua suoraan tai korkealle jotta saa headshotteja. Ympäristö ottaa myös osumaa. Omaa hahmoa voi parannella mm. ostamalla lisäosia omaan pukuun. Pelialue on suuri kaupunki, josta löytyy kauppoja ja sivutehtäviä.



Kyseessä on indiepeli, jota itse Microsoft tukee. Tiimi on pieni, 12 hengen porukka ja heillä on suurta rakkautta teknologiaa kohtaan, joka näkyy pelin ulkoasussa ja efekteissä. Ne ovat huippuluokkaa. 4K:ta HDR värimaailmalla ja pelattavuus kunnossa 60 fps nopeudella. Xbox Series X konsolista on pyritty repimään kaikki mahdollinen irti. Pelin piti aikanaan olla Sarja-X julkaisu peli.



Jos Blade Runner ja vastaavat kyperpunk maailmat kiinnostavat niin olet kuin kotonasi. Valitettavasti lähikuvat pelimaailman otuksista eivät ole kummoisia, mutta tunnelma on siitä huolimatta oikein tunnistettava. On pimeä, jätettä, ihmispaljoutta, ahtautta, synkkyyttä... tulevaisuus on kaikin puolin musta. Sitä hallitsevat jättiyritykset ja ihminen on vain pelinappula. Tarina on siinä mielessä hyvinkin perinteinen ja pääpaino on pelattavuudessa.



Co-op pelaamisen mahdollisuudet ovat loistavat. Online tai Offline tilassa 2-4 pelaajaa. Yksinpeli on sitten se toinen pelimuoto. Voisi kuvitella että tässä voisi olla kaveriporukalle ihan mielenkiintoinen peli viikonloppua varten. Vihuista on kerrottu että olisivat ihan fiksujakin. Mukana on kaikki perusjutut: syöksystä haulikkoon, voimahypystä mini-guniin, naateista energiakilpiin ja health-packeista pieneen hakkerointiin.

Pelihahmoilla on selkeää visuaalista eroavaisuutta. Toinen saattaa olla aika valtavakin hahmo toinen ketterä ja nopea. Ihastuttavaa on se että pelimaailmassa on näitä liskon näköisiä suurempia vihuja ja muutenkin sellaista omaperäisyyttä, luovuutta. Efektit ovat upeita. Vaikka pelikuva ei ole lopullista niin itselle suurimman hyvän olon tunteen antaa pelattavuus. Olen haaveillut pitkään että Twin Sticked Shooter genreen saataisiin peli, jossa voi myös tutkia ja ajatella. On hetkiä, joissa joutuu vähän taktikoimaankin.

Aikaisemmin olen tykännyt esim. pelistä Next-Machina, pelattavuus mielessä, mutta nyt on niin paljon muutakin. Peliä onkin verrattu Diabloon. Yritän olla hypettämättä liikaa, mutta testaajien ensikokemukset pelistä ovat olleet positiivisia.



Loppuun vielä yhdessä pelaamisen viehätystä, joka siis onnistuu myös netin välityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan tähän vielä yksi video niille, jotka ovat kiinnostuneet pelien teknisestä puolesta. Mitä esim. nyky prosessorit konsoleissa, SSD ja vastaavat tekniikat mahdollistavat pelintekijöiden näkökulmasta. Jos oikein tulkitsen niin pääpaino on tällä tiimillä pelattavuudesa. 4K 60fps on kova juttu. HDR lisää vain mielenkiintoa etenkin jos sattuu omistamaan uudemman tv:n joka soveltuu pelaamiseen.



Jos tämä on Next-Gen konsolien 1.aalto niin millaisia pelejä tulemme näkemään sitten 3-5 vuoden kuluttua kun kehittäjät oppivat repimään kaiken irti konsoleista. Pidän sitäkin jonkin sortin saavutuksena että 2, 3 tai 4 pelaajaa ei tunnu hidastavan menoa lainkaan. Teknisesti homma alkaa vakuuttamaan, mutta julkaisuun on vielä pitkä aika. Peli on kuitenkin jo ennakkotilattavissa mm. Steamista.

Gamepass omistajien ei tarvitse muuta kuin odottaa.
 
onkohan millainen ultrawide tuki kun sellainen olisi jimmsistä tulossa, tai tilattuna mutta saatavuus kai aika huonoa.. peli itsessään vaikuttaa todella mukavalta.
 
onkohan millainen ultrawide tuki kun sellainen olisi jimmsistä tulossa, tai tilattuna mutta saatavuus kai aika huonoa.. peli itsessään vaikuttaa todella mukavalta.

Steamissa menossa kehittäjien LIVE-chat jossa tuota asiaa voisi nyt kysyä? En itsekkään löydä vastausta.
 


Kehittäjien LIVE-striimi oli kiinnostava. Näyttää että olisi aika suuri elävä maailma tässä. Muutakin tekemistä taisteluiden lisäksi. Ilmeisesti pelimaailma on sellainen että on tämä kaupungin keskusta, joka toimii ikään kuin pelin HUBina. Siellä teet ostokset ja uppaat hahmosi ja lähdet sitten kaupungin laitamille, muihin osiin tekemään tehtäviä ja sivutehtäviä.

Veles & The Ascent Group

Yllätyin kaupungin koosta eli ei ole vain yhtä tai kahta kauppiasta vaan useita. Ihmisiä on liikaa, ahdasta, roskaa kaikkialla. Osa pelin hahmoista asuu tällä alueella, kauppojen ja baarien läheisyydessä. Kaduilla ei ole nimiä vaan puhutaan blokeista. Suuryhtiön romahdettua pelaaja on omillaan kuten kaikki muutkin ja kaupungissa käydään veristä taistelua siitä kuka hallitsee kaupunkia ja sen katuja tulevaisuudessa. Pelaajan on selvitettävä miksi The Ascent Group kaatui ja samalla taisteltava muita mega-korporaatioita (suuryrityksiä) vastaan.

Blade Runner elokuvat ovat selkeästi innoittaneet tekijöitä, mutta ilahduttavasti mukana on näitä suurempia otuksia, joista tulee enemmänkin Star Wars universumi mieleen. Osa näistä olioista ilmeisesti pakenee kun taistelut alkavat eli jotkut NPC-hahmot ovat ns. siviilejä. Tekoäly tuntuu muutenkin taktikoivan. Paetaan tai vetäydytään ja tullaan sitten porukalla kimppuun. Suojia voi käyttää hyödyksi, jolloin pelihahmo nostaa aseen päänsä yläpuolelle ja paukuttaa sieltä kyyryssä, suojan takaa. Samalla voi myös liikkua.

Lähietäisyydellä haulikko tekee rumaa jälkeä kuten odottaa saattaa, mutta ilahduttavaa oli nähdä erikoisuuksia esim. CO-OP-pelissä, jossa 2 pelaajaa hoitelee vihun niin että toinen käyttää energia sädettä joka tekee vihusta kuin valtavan ilmapallon ja toinen pelaaja räjäyttää suurentuneen pahiksen räjäyttämällä sen. Lima ja ruumiinpalat lentävät pitkin katua.

Kivi - Paperi - Haulikko

Jottai mene täysin aivottoman HYPE:n piikkiin niin laitetaan tähän myös eriävä mielipide. Rock, Paper, Shotgun arvostelija ei lämpene pelille vaan toivoo enemmän vapautta ja sellaista menemisen meininkiä. Kaikki eivät siis ole lämmenneet pelille. Puhun siis niistä, jotka ovat päässeet pelaamaan peliä sen noin 2 tuntia mitä saivat aikaa tutkia maailmaa.

 
Viimeksi muokattu:
onkohan millainen ultrawide tuki kun sellainen olisi jimmsistä tulossa, tai tilattuna mutta saatavuus kai aika huonoa.. peli itsessään vaikuttaa todella mukavalta.
Luulisi toimivan ongelmitta? Tai ei ainakaan heti tule mitään parin vuoden sisällä ilmestynyttä peliä mieleen missä olis erityisiä ongelmia ollut ultrawiden kanssa.

Tätä vois kyllä PC:lle jossain kohti syksymmällä harkita.
 
Luulisi toimivan ongelmitta? Tai ei ainakaan heti tule mitään parin vuoden sisällä ilmestynyttä peliä mieleen missä olis erityisiä ongelmia ollut ultrawiden kanssa.

Tätä vois kyllä PC:lle jossain kohti syksymmällä harkita.
muutama tullut vastaan ihan tänäkin vuonna mutta konsoliportteja, toivotaan parasta.
 
Julkaisu tänään 29.7 klo 20. :tup:



Yes its crossplay. But only between Xbox versions and MS store version

Resolutions:
4k drs/60 on Series X
1440p drs/60 on Series S
4k drs/30 on One X
900p drs/30 on One S

Yes its on gamepass for pc
Yes its play anywhere

Length of the game 15 to 20 hours following the story mostly

Game doesnt have raytracing on Xbox. It does have raytracing on PC and also DLSS support. Widescreen support unknown atm
Peli tulee siis suoraan Game Passiin, joten pitää ottaa kokeiluun. Arvosteluita ei ole vielä näkynyt, mutta videoiden perusteella näyttäisi sellaiselta hyvältä 77-82p mäiskeeltä.
 
Kunhan boksin ostan niin menee kyllä kokeiluun. Vaikuttaa hauskalle menolle. Tulee mieleen vähän Ps1 Loaded, jonka demoa jo hakkasin silloin ihan liikaa.
 
Nyt alkaa tulla myös arvosteluita ulos. Arvosanat lähteestä riippuen välillä 70-90, eli sieltä sitten valitsemaan joku luotettava lähde tai miksei useitakin. Tai voihan pelin laittaa suoraan vaan kokeiluun jos Game Pass-tilaus on voimassa. :tup:

Gamereactor Suomi ainakin piti pelistä ja antoi sille arvosanan 9/10:

@Juha Kokkonen voisiko ketjun otsikkoon lisätä pelin alustat? Eli Xbox One, Xbox Series ja PC
 
joo videolla mainittu kameran nykiminen näkyy ainakin omalla koneella
Peliin tulee varmasti useampikin korjauspäivitys nyt kun peli on saatu julkaisukuntoon. Pelin kehitystiimi on pieni, vain 12-henkinen indie-tiimi Ruotsista, joten varmasti melko rajallisilla resursseilla touhuilevat.

Yksi Neon Giantin kehittäjistä kommentoi Digital Foundryn videota ja latausaikoja ResetERA-foorumilla:
I can confirm that the Xbox series S/X should load even faster, it's a bug we hopefully can fix :) Happy about this video overall though!
 
Game Passin versio tehty kyllä helvetin huonosti, ingame voice chättiä ei saa pois päältä ja se sekoilee mykistämällä randomisti mikkejä. Pelikelvoton tällä hetkellä.
 
Aika optimistinen tuo 4k60fps HDR mainos. Voisin lyödä pääni pantiksi että SeriesS videoiden perusteella lymyilee lähellä SD resoluutiota ja SeriesX kolkuttelee 1080p:tä enemmän kuin useasti tai sitten joku on rikki pahasti konsoleilla. Ehkä käytössä oleva UE4 resoluutioskaalaus TAA:lla on konfiguroitu väärin. PC:n 1440p (DLSS) näyttää reilusti terävämmältä mitä konsolin "4k60HDR".

Pitää laittaa backlog listaan joka on jaettu metacritic arvosanojen mukaan järjestykseen. Pari vuotta aikaa developereille laittaa peli kuntoon siis (DX12 stutteroinnit yms).
 
Steamista tänään ladattu ja 2-3h pelattu. Hauskaa räiskintää hienoissa cyberpunk puitteissa. 4k resolla pyörii nätisti (i7&2080). Padillä pelatessa vähän epäloogisilta tuntui alkuun padin oletusnäppäimet, mutta tottui nopeasti. Vastaan ei ole tullu bugeja tai muutakaan ihmeellistä. Tuli vähän mieleen (positiivisesti) Crusader: No remorse sieltä 90-luvulta, jolloin on enemmän tullut pelattua.
 
Näkyy olevan Game Pass versio "rampautettu" malli, puuttuu Ray Tracing ja DLSS kokonaan, mutta Steam versiossa toimii, kehittäjät yrittää korjata tilannetta...
Players soon discovered the Game Pass version lacks some of the graphics features of the Steam version. Specifically, the Game Pass version does not support Nvidia's DLSS (Deep Learning Super Sampling) tech, and ray tracing simply doesn't work.
 
Olen huolestuneena lukenut näitä pelin arvioita, jotka vaihtelevat 30-91 pisteen välillä. Suuret media ovat antaneet kovaa palautetta, kuten IGN ja Gamespot. Onko tosiaan niin ettei aseissa ole mitään eroa, siinä miltä ne tuntuvat pelatessa?

"As fun as the gunplay can be, there's a surprising lack of weight to it. Whether you're holding a machine gun, precision rifle, rocket launcher, or multi-barrel shotgun, the weapons feel largely the same." The Ascent review: "Beautiful-looking but overburdened by ambition"
 
Eilen koitettiin kaverin kanssa testailla onlinecooppia, mutta ei edennyt joining, please wait -ruutua pidemmälle. Tästä näkymästä ei päässyt mihinkään ilman alt-f4. Päivityksiä odotellessa.
 
Eilen koitettiin kaverin kanssa testailla onlinecooppia, mutta ei edennyt joining, please wait -ruutua pidemmälle. Tästä näkymästä ei päässyt mihinkään ilman alt-f4. Päivityksiä odotellessa.

Oliko tämä PC:llä vai jollain konsolilla? Game Pass kautta vai ladattu peli?
 
Game Pass PC -versio kyseessä

Okei no sitten ymmärrän. Tiimi (12 henkeä) yrittää nyt ilmeisesti tehdä kaikkensa, jotta saavat korjattua tuon PC version. Etenkin Game Pass ongelmat. Kuulostaa jälleen kerran siltä että peli on pakotettu ulos. Julkaista nopeammin kuin on ollut alunperin tarkoitus.

Tietenkin aina voi tulla yllätyksiä, mutta että on noin suuria teknisiä haasteita. Kiinnostaisi tietää saako pieni tiimi mitään teknistä apua esimerkiksi Microsoftin suunnalta.
 
Okei no sitten ymmärrän. Tiimi (12 henkeä) yrittää nyt ilmeisesti tehdä kaikkensa, jotta saavat korjattua tuon PC version. Etenkin Game Pass ongelmat. Kuulostaa jälleen kerran siltä että peli on pakotettu ulos. Julkaista nopeammin kuin on ollut alunperin tarkoitus.

Tietenkin aina voi tulla yllätyksiä, mutta että on noin suuria teknisiä haasteita. Kiinnostaisi tietää saako pieni tiimi mitään teknistä apua esimerkiksi Microsoftin suunnalta.
Joo eipä tässä, aika olankohautuksella nää launchiongelmat osaa nykyään ohittaa ja sovittiin vaan kaverin kanssa, että palataanpa taas myöhemmin asiaan, kun on saatu peli kuntoon :cigar2: Ei varmaan ihanteellisin alusta ole toi MS:n tekele toteuttaa moninpeliä. Ainakin Storen toiminnassa paljon ongelmia edelleen.
 
  • Recommended:
    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • OS: Windows 10 x64
    • Processor: Intel Core i9-9900k (8 * 3600) or equivalent /AMD Ryzen 7 3700X (8 * 3600) or equivalent
    • Memory: 16 GB RAM
    • Graphics: Graphics: Geforce RTX 2070 (2304 MB) / Radeon RX 5700 XT
    • Storage: 35 GB available space
    • Additional Notes: Recommended Specification listed above allows gameplay experience close to 60 FPS on average while using 1080p resolution and overall “High” settings:

Aika kovat suositukset pelissä 1080/60Hz tasolle.
 
Xbox Game Passin ansiosta pelattiin kaverin kanssa tänään pari tuntia Ascenttia. Itse tykkäsin todella paljon tän pelin graafisesta ilmeestä. Muutenkin pelattavuus oli mielenkiintoisen oloista. Meni jatkoon.
 
Xbox Game Passin ansiosta pelattiin kaverin kanssa tänään pari tuntia Ascenttia. Itse tykkäsin todella paljon tän pelin graafisesta ilmeestä. Muutenkin pelattavuus oli mielenkiintoisen oloista. Meni jatkoon.

Onko sinulla aikaisempaa kokemusta Twin Stick Shooter peleistä? Esim. Nex Machina. Jos on niin osaatko verrata muita genren pelejä tähän. Niin moni kehuu tätä, mutta sitten suuret pelimediat antavat armotta 50/100 pisteitä.
 
Onko sinulla aikaisempaa kokemusta Twin Stick Shooter peleistä? Esim. Nex Machina. Jos on niin osaatko verrata muita genren pelejä tähän. Niin moni kehuu tätä, mutta sitten suuret pelimediat antavat armotta 50/100 pisteitä.

Ei ole kokemusta muista genren peleistä, ikävä kyllä. Mutta kun Xbox Game Passin sai 1€:llä niin kyllä sillä hinnalla jo testaa?
 
The Ascent on melkoisessa nousussa. Game Passilla varmasti suuri osuus asiaan ja siihen että yhteisöön on todellakin panostettu.

Curve achieved its largest ever opening weekend sales revenue this weekend, generating more than $5million and securing the Number 1 slot in the Steam Global Charts for Neon Giant’s The Ascent, firmly positioning the Indie title as a AAA competitor.

Over 1700 YouTube and Twitch channels have streamed gameplay with over 10m generated views, and 90% of global Tier One publications have covered the cyberpunk themed action roleplaying game which is the first title from Swedish Indie Neon Giant. This has put The Ascent in the Top 10 for PR coverage received on a single day in 2021, on par with and above AAA titles.

“The Ascent is the first game out of Curve where our new team has been able to substantially make their mark, working closely with the developer and our platform partners. This success is the result of a genuine team effort throughout the company, the arrival of new leadership and talent and is truly reflective of our new approach of being developer and player focused in all that we do,” commented Curve CEO John Clark.

Curve’s launch campaign focused heavily on community engagement, with the game quickly becoming a must-play title for content creators, influencers and streamers, enabling the title to rapidly build hype and awareness in the run up to launch weekend.

“We have been overwhelmed by the positive response from the community and all our players. As a small team of twelve, creating The Ascent has taken a monumental effort, and we cannot express how grateful we are to everyone who has played the game and given us feedback,” Neon Giant


 
Onkos kukaan kokeillut useamman pelaajan couch-cooppia? Eikös tässä ole mahdollista pelata neljäkin pelaajaa samalta sohvalta. Toimiiko ongelmitta. Koko perheelle pelattavaa. Tämä menee kyllä hankintaan.
 
Kuukauden pari oottelen revikoita ja sitten teen ostopäätöksen. Kivan näköinen mutta näyttää silti samalla jotenki vähän halvalta sillee huonossa mielessä. Vaikea selittää
 
Kuukauden pari oottelen revikoita ja sitten teen ostopäätöksen. Kivan näköinen mutta näyttää silti samalla jotenki vähän halvalta sillee huonossa mielessä. Vaikea selittää

Kyseessä on Twin Stick Shooter. Ne ovat perusmekaniikaltaan melko yksinkertaisia, joka on niiden hienous. Se mikä The Ascentissa on poikkeuksellista genren muihin peleihin, kuten Nex Machinaan on se että tähän lajityyppiin on tuotu paljon sellaista jota on usein vain AAA-peleissä.

Tavallaan The Ascent on täysin poikkeuksellinen peli. 12 henkeä on saanut revittyä valtavasti irti, vaikka puutteita varmasti on.
 
Series X:llä näyttäisi ja vaikuttaisi olevan 60fps tää. Toimii kahdestaan ja nelistään aika loistavasti, bugejakaan ei ihme ja kumma ole tullut vastaan ainakaan vielä. Pirun hauska peli tämä on ja kyllä on cyberpunkkimaista tunnelmaa enemmän kuin CP2077 vastaavassa.

Tällä hinnalla aika nobrainer ostos ja Game Passin kautta toki "ilmaiseksi".
 
Yksi asia mitä olen pelivideoissa ihmetellyt, niin siellä on välillä sellaisia isompia monstereita, jotka käyttäytyvät kuin siviilit. Kun ampuminen alkaa niin nämä hahmot pakenevat? Tulkitsenko oikein? Onko siviileitä jotenkin mukana taistelukentillä?

Olen nyt hyvin lähellä että hankin Xbox Series X konsolin PS5 sijaan. Pelkästään tämän pelin vuoksi. Myönnän myös että toivon Halo: Infiniten olevan jotain todella hienoa, mutta mitään luottoa siihen ei ole. Twin Stick Shooter genreä olisi mahdollista kehittää aivan uskomattoman paljon. Pieni indie-tiimi saattaa tällä pelillä aloittaa jotain suurta. Haaveilen siitä.

Jos kerta 12 ruotsalaista saa tällaista aikaan, niin mitä syntyisi seuraavassa osassa, vaikkapa 100 hengen tiimillä. Kun tästä on otettu oppia ja kokemusta. Kuunneltu myös kriitikoita. Puhutaan Next-Gen konsoli 1-aallon pelistä. Konsolista voidaan repiä vielä enemmän irti. Uusien teeveiden ostajat saavat 4K tarkkuutta, HDR värimaailmaa, 60 kuvaa sekuntissa eli sulavaa pelattavuutta. Hintakin on minusta lähes ilmainen noin 500 €.

Uudella pelaajalla, joka päättää panostaa vaikka nyt tuohon Xbox Series X konsoliin on edessään tasan yksi ongelma. Se ei ole pieni. Se on konsolin saatavuus. Sitä ei tunnu saavan mistään. On mentävä rohkeasti jonoon. Joulua kohti jonot senkuin pitenevät.
 
Yksi asia mitä olen pelivideoissa ihmetellyt, niin siellä on välillä sellaisia isompia monstereita, jotka käyttäytyvät kuin siviilit. Kun ampuminen alkaa niin nämä hahmot pakenevat? Tulkitsenko oikein? Onko siviileitä jotenkin mukana taistelukentillä?

Kyllä, siviilejä on taistelukentillä ja yrittävät paeta kun tulitaistelu alkaa. Myös nämä isommat hahmot käyttäytyvät samoin.
 
Tämähän on aivan helvetin hyvä hintaansa nähden. Jonkin verran on hassuja bugeja. mm. hissillä olisi tarkoitus mennä ylös niin koko porukka teleporttaa viereiseen hissiin joka menee alas.
Kartta on melko sekava, mutta kun markkerista näkee kuitenkin minne mennä, niin ei sillä väliä. Pelialue on mieletön. Hämmästyttävää, että tämä on tehty niin pienellä tiimillä. Byxorit jalkaan ja menoksi. Vuoden yllättäjä ehdottomasti. Ihme jos ei palkintoja kahmi.
 
Samaa ihmettelen minäkin, että miten tällainen peli on väännetty tuon kokoisella tiimillä. Yksityiskohtia on ihan hulluna joka puolella, sivutehtäviä ym. riittää. Olen nyt 8 tuntia pelannut, ja mielestäni maksamani 21€ arvoinen kyllä jo tällä erää. Sitten tässä on vielä coop-moninpeli ja kaikkea, enkä ole edes peliä vielä pelannut läpi...

DX12 selvästi nykii aina kun vaihtaa uudelle alueelle, jolla ei ole käynyt. Tiedä miksi. Jotain shadereita laskee? DX12 ekalla käynnistyskerralla oli myös pitkään tosi laginen. Peli kaatuilee DX12-moodissa välillä, en tiedä johtuuko pelistä vai mistä. Metro Exodus nyt ainakin pyörii kaatumatta, voisko tää sit olla vielä Metroakin vaativampi? Lisää voltteja näyttikselle tms? :rofl2:

Vakuuttavimmat kohdat on usein kamera-ajoja, kun poistutaan isometrisestä kuvakulmasta... ja assettejakaan ei kierrätetä niin, että ainakaan omaan silmään pistäisi. Sinko on paras ase.

20210807231335_1.jpg


20210807233211_1.jpg


20210808115655_1.jpg


20210808135617_1.jpg


20210808135832_1.jpg


20210808150111_1.jpg


20210808151305_1.jpg


20210808151343_1.jpg


20210808151523_1.jpg


20210808161003_1.jpg
 
Nyt vääntänyt pari tuntia yksinpeliä. On kyllä hieno maailma jos vertaa tiimin kokoon. Pikkasen vaan alkanut jo tökkiä toi taistelupuoli. Jotain lisätwistejä kaipailis, koska toistaa itseään pahasti. Pitää vähän vielä antaa armonaikaa jos jotain uutta mekaniikkaa esiteltäis pian.
 
Tähtää vihua, ammu. Eikös se ole kaikissa räiskintäpeleissä kautta aikain toiminut niin, wolf3d:stä alkaen? Mitä muuta sitä tarvitsee? Kokeile sinkoa ja digihaulikkoa, se on kova kombo.
 
Nyt vääntänyt pari tuntia yksinpeliä. On kyllä hieno maailma jos vertaa tiimin kokoon. Pikkasen vaan alkanut jo tökkiä toi taistelupuoli. Jotain lisätwistejä kaipailis, koska toistaa itseään pahasti. Pitää vähän vielä antaa armonaikaa jos jotain uutta mekaniikkaa esiteltäis pian.
Vähän kun pelaa päätehtäviä eteenpäin alkaa tulla uusia leluja ja härpäkkeitä millä tappaminen alkaa maistua oikein makealta.
 
Vähän kun pelaa päätehtäviä eteenpäin alkaa tulla uusia leluja ja härpäkkeitä millä tappaminen alkaa maistua oikein makealta.
Vähän oletinkin, että jotain alkaa varmasti putoamaan pakkaa sekoittamaan. Nyt kun taistelut käydään ilman kolmatta ulottuvuutta, niin tarvitaan jotain näppärää mekaniikkaa, jossa on pieni oppimiskäyrä. Yllämainittu kombotus ainakin toisi mielenkiintoa (alkuaseilla haulikko+rynkky ihan ookoo, mutta pelkällä rynkylläkin kyllä pärjäisi melkein yhtä hyvin), jos löytyy hyvin toisiansa tukevia aseita ja hyökkäyksiä. Suojien käyttö, esteen yli ampuminen ja kuperkeikat on jo ihan hyvä alku, mutta näiden hallitsemiseen ei kauaa aikaa kulunut ja sitten homma alkoikin jo puuduttamaan.
 
Eilen koitettiin kaverin kanssa testailla onlinecooppia, mutta ei edennyt joining, please wait -ruutua pidemmälle. Tästä näkymästä ei päässyt mihinkään ilman alt-f4. Päivityksiä odotellessa.

Winstore versio ja ei minulla lataa edes yksinpeliä. Menin kaupunkiin asti ja katsoin että oli just tallentunut. Nyt on jumissa "Creating game please wait..."
 
Samaa ihmettelen minäkin, että miten tällainen peli on väännetty tuon kokoisella tiimillä. Yksityiskohtia on ihan hulluna joka puolella, sivutehtäviä ym. riittää. Olen nyt 8 tuntia pelannut, ja mielestäni maksamani 21€ arvoinen kyllä jo tällä erää. Sitten tässä on vielä coop-moninpeli ja kaikkea, enkä ole edes peliä vielä pelannut läpi...

DX12 selvästi nykii aina kun vaihtaa uudelle alueelle, jolla ei ole käynyt. Tiedä miksi. Jotain shadereita laskee? DX12 ekalla käynnistyskerralla oli myös pitkään tosi laginen. Peli kaatuilee DX12-moodissa välillä, en tiedä johtuuko pelistä vai mistä. Metro Exodus nyt ainakin pyörii kaatumatta, voisko tää sit olla vielä Metroakin vaativampi? Lisää voltteja näyttikselle tms? :rofl2:

Vakuuttavimmat kohdat on usein kamera-ajoja, kun poistutaan isometrisestä kuvakulmasta... ja assettejakaan ei kierrätetä niin, että ainakaan omaan silmään pistäisi. Sinko on paras ase.

Joo devit ilmoittaneet että shadereita se lataa ja pitäisi ladata vain kerran eli vähenee hieman kun pelaa enemmän eikä boottaile peliä. DX11 ilmeisesti stutteroi vähemmän. Itsellähän tämä winstore versio ei edes anna vaihtaa dx12 vaikka on uusin pätsi jossa piti olla korjattu. Lisäksi kyllä tämäkin stutteroi jonkin verran.

Jotkin väittäneet että tämä auttaa hieman: (1) Stuttering Fix for DX12 - Tested and Working : theascent (reddit.com)
 
Mielenkiintoisen oloinen. Onkohan mahiksia että tulisi joskus pleikkarile?
 
Mielenkiintoisen oloinen. Onkohan mahiksia että tulisi joskus pleikkarile?

En usko että tulee pitkään aikaan. Rippuu todella paljon pelin suosiosta. Väittäisin että saatamme nähdä osan 2 ennen kuin peli julkaistaan toiselle alustalle. PC versio täytyy myös saada ihan toiselle tasolle. Lisäsisältö DLC saattaisi olla mahdollinen.

Itse pohdin PS5 js XSX väliltä ja The Ascent teki sen eron. Twin Stick Shooter genre kiehtoo kovasti sekä scifi.
 
En usko että tulee pitkään aikaan. Rippuu todella paljon pelin suosiosta. Väittäisin että saatamme nähdä osan 2 ennen kuin peli julkaistaan toiselle alustalle. PC versio täytyy myös saada ihan toiselle tasolle. Lisäsisältö DLC saattaisi olla mahdollinen.

Itse pohdin PS5 js XSX väliltä ja The Ascent teki sen eron. Twin Stick Shooter genre kiehtoo kovasti sekä scifi.
Jos tämä oikein alkaa kiinnostaa niin pelaa sitten pcllä mutta ps5 olisi kiva. Laitekaahan lisäkommentteja rpg-elementeistä ja tarinasta kun läpi!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 911
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom