Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nvidiakin laittanut oikein kunnon rahastusvaihteen silmään. Mutta ei se uusi nimi tee vanhasta tuotteesta uutta. Tässä näyttää olevan vieläkin vähemmän mitään uutta tai ihmeellistä kuin mitä esim AMDn 480 -> 580 päivityksessä...
Nvidiakin laittanut oikein kunnon rahastusvaihteen silmään. Mutta ei se uusi nimi tee vanhasta tuotteesta uutta. Tässä näyttää olevan vieläkin vähemmän mitään uutta tai ihmeellistä kuin mitä esim AMDn 480 -> 580 päivityksessä...
Joo toki uusia tuotteita julkaistaan, mutta pelit ovat aika lailla yhtä raskaita nyt kuin olivat 4 vuotta sitten niin aika tylsiä nämä uudet julkaisut kun vanha 1080 pyörittää 1440 resolla min 60fps. Toki jos 4K on käytössä niin joo, mutta aika todella marginaalinen osa käyttää 4k resoa.
Ostin RTX 2080 Superin jo 2 vuotta sitten ja se maksoi vain 709€.
Eiku täähän on 1080 Ti, noh, käytännössä ei mitään eroa
Itse ostan ison Navi kortin kun se julkastaan. Nvidian kikkailu riittää minulle.
Onko nämä kikkailut sama kuin esim Rtx2080 hinnoittelu joka oli kuulemma kallis ja Radeon VII oli sitten kuulemma halpa vaikka molemmat samoissa hinnoissa, onko Amd.tä ostaessa niiden eurojen arvo jotenkin erillainen?Normaalistihan saman tehoiset kortit maksavat vähemmän joka vuosi. Nyt samasta tehosta saa maksaa saman tai jopa enemmän.
Itse ostan ison Navi kortin kun se julkastaan. Nvidian kikkailu riittää minulle.
Niinkö, nvidian supereissa sentään on jotain uutta vs. erään toisen valmistajan aiemmat GHz pellejulkaisut ja mm. polaris 10 lelujen uudelleen brändäykset.Julkaisu on puhdas näkyvyystemppu nVidialta, jotta AMD ei haukkaa kaikkea näkyvyyttä uusilla julkaisuillaan.
Joidenkin tahojen mielestä Amd radeon VII on halpa koska samalla rahalla saisi vain kalliin ja suurin piirtein samantehoisen rtx lapun Valitettavasti tämä 'halpa' radeon seiska tulee jäämään tämän vuosikymmenen nopeimmaksi amd pelikortiksi.Onko nämä kikkailut sama kuin esim Rtx2080 hinnoittelu joka oli kuulemma kallis ja Radeon VII oli sitten kuulemma halpa vaikka molemmat samoissa hinnoissa, onko Amd.tä ostaessa niiden eurojen arvo jotenkin erillainen?
Näinhän se menee ei NVIDIALLA ole mitään intressiä laskea hintoja niin kauan kun NVIDIA on PC GPU puolella määräävässä markkina-asemassa ja kaikki ja sen hevonen haluaa NVIDIAN kortin makso mitä makso periaatteella. Mitä suuremmaksi markkinaosuus kasvaa sitä röyhkeämmäksi tuo vain menee.Mitä ihmettä porukka itkee hinnan alennusten perään?
Tätähän me haluttiin Nvidian kortteja jotka maksaa törkeästi. 3000 sarjassa nähdään taas uusi hinta ennätys.
Normaalistihan saman tehoiset kortit maksavat vähemmän joka vuosi. Nyt samasta tehosta saa maksaa saman tai jopa enemmän.
Luuletko ettei Amd haista"maidon" hajua jos pääsee tuonne 2080s kanssa kilpasille? Mä luulen että siellä taitaa lypsykoneet käynnistyä aika nopiasti siinä vaiheessa.Tovottavasti amd:n isot navit potkii nvidiaa kunnola munille niin loppuis tää pelleily.
Niinkö, nvidian supereissa sentään on jotain uutta vs. erään toisen valmistajan aiemmat GHz pellejulkaisut ja mm. polaris 10 lelujen uudelleen brändäykset.
Techpowerupin mukaan:
Lelun uudelleen brändäys:
580: 100% vs 480 94%
Pellejulkaisu:
7970 ghz edition 100% vs 7970 91%
Super refresh:
2080 Super 100% vs 2080 94%
Perffimuutoksilla mitattuna tämä on pellejulkaisua heikompi yritys, eli onko kyseessä joku klovnikoulun uudelleenbrändäys?
Pellejulkaisuihin en ota kantaa mutta 2070S on liian lähellä 2080 jolloin ei ole perusteluita maksaa enään 2080 täyttä hintaa, nyt julkaistu 2080S korjaa "ongelmaa"eikös ole ja pitäisi olla selvää että rtx 2080 Super vain KORVAA rtx 2080 kortin...eipä muuta.
toisaalta en käsitä miksi nvidia sen julkaisi,kait ottaa vain kaiken potentiaalin ulos Turingista ja
laittaa vielä yhden näykkärin edelle kaikkia muita amd näykkäreitä,huviksi tms.
Amd ei varmaan hinnoitelisi 2080S:n kilpailijaa samalle tasolle koska lötyy paljon porukkaa jotka ostaa nvidiaa hinnoista ja tehoista huolimatta.Luuletko ettei Amd haista"maidon" hajua jos pääsee tuonne 2080s kanssa kilpasille? Mä luulen että siellä taitaa lypsykoneet käynnistyä aika nopiasti siinä vaiheessa.
Amd hinnoitteli Radeon VII kilpailijan tasolle(Rtx2080)Amd ei varmaan hinnoitelisi 2080S:n kilpailijaa samalle tasolle koska lötyy paljon porukkaa jotka ostaa nvidiaa hinnoista ja tehoista huolimatta.
2080S ei missään vaiheessa kuulunut eikä saisikkaan olla liian suorituskykyinen.
2080S tarkoitus on kasvattaa eroa 2070S mutta kuitenkin niin vähän ettei se pääse uhkaamaan Rtx2080Ti suorituskykyä.
Eli taktikoituja julkaisuja nämä.
Näitä 2060S sekä 2070S tehtiin näin, ei vissiin leikattu vaan jotenkin disabloitiin..
Jos 2080TI piiristä olisi leikattu 2080S kortti, niin katteet olisivat romahtaneet. Joten otettiin täysi piiri ja nopeammat muistit käyttöön.
Näitä 2060S sekä 2070S tehtiin näin, ei vissiin leikattu vaan jotenkin disabloitiin.
2080 tuli 2070S
2070 tuli 2060S
Täällä oli uutista tuohon liittyen.Ei valmistajat ole vähään aikaan tehneet softadisablointeja, 6950 -> 6970 flashaus tulee viimeisenä mieleen. Eli kyllä siellä on laserilla leikattu yksiköitä pois pelistä ehjästä piiristä.
2080 oli vain sen verran lähellä täyttä piiriä, joten täyden piirin käyttäminen toi vain pienen teholisän. Voittojen romahtamisen takia ei tehtyä samaa temppua kuin 2060S ja 2070S piireillä, eli pykälää paremman sirun käyttöä, mutta enemmän leikattuna. Joten saatiin sitten tämä sarjan surkein refresh.
Melko pieni ero:Olis kiva tietää miten nää jaksaa shadow of tomb raider ultra/high asetuksilla ilman reunanpehmennyksiä kun ei niitä 4K resolla omasta mielestä edes tarvi
Melko pieni ero:
Niinkö, nvidian supereissa sentään on jotain uutta vs. erään toisen valmistajan aiemmat GHz pellejulkaisut ja mm. polaris 10 lelujen uudelleen brändäykset.
Viime kuussa julkaistu 7nm pikku navi (rt 5700 ja xt) pääsee toki parissa pelissä vanhalla 12nm tekniikalla valmistettujen rtx 2060-2070 kantaan mutta siihen se sitten jääkin. Kilpailijaan verrattuna niiden perf/€ ja perf/watt on vain keskinkertainen, ellet sitten tarkoita näkyvyydellä tappiin kellotettujen rt ruoskien suurehkoa tehontarvetta ja jälleen kerran epäonnistunutta referenssijäähyn toteutusta.
Joidenkin tahojen mielestä Amd radeon VII on halpa koska samalla rahalla saisi vain kalliin ja suurin piirtein samantehoisen rtx lapun Valitettavasti tämä 'halpa' radeon seiska tulee jäämään tämän vuosikymmenen nopeimmaksi amd pelikortiksi.
Oli vain ajan kysymys koska näistä Turing-piireistä olisi tullut täydet versiot myyntiin, nyt se ajankohta osui 5700-sarjan lanseerauksen yhteyteen.
Olisiko syynä se, että tähän kellotaajuuteen riittävät alkuperäisen 2080 PCB-suunnittelun ohjeiden toleranssirajat ja täten nvidia voi taata, että sen suositusten mukaan suunniteltuun pcb:hen uusi piiriversio ja nopeammat muistit menevät ilman uudelleensuunnittelua?Johan noita on myyty lähöstä alkaen - Quadroina ja Titanina. Tulikin tässä mieleen että antoiko Nvidia mitään syytä miksi nuo gddr6:set on näissä alikellotettu?