On mulla 2, 140mm kattotuuletinta jos toisen kääntää,jos nyt edes tarvii, en meinaa M.2 levyä laittaa,kun ajattelen, että lämpö nousee näytönohjaimelle ja enkä meinaa kellottaa luultavasti, kun hyöty on kovin pieni.Toi tuuletin ei sovi tuohon, kun prosessorille laittaa kunnon jäähyn. The Stiltillä oli testissä n. 160mm3 kokoinen jääjy (saattaa olla Noctuatakin parempi, ainakin hintalaatusuhteessa?), kuten Noctua NH-15D:kin on. Enkä muutenkaan kunnolla kiiinnittämättä tollaista jättäisi. Isokokoinen tuuletin "kattoon" saattas toimia tuossa. Jos on tupakkamies voi puhaltaa savua, niin näkee miten ilma liikkuu, tai joillain paperiluiskoilla?
Tuossakin näyttäs olevan? turha muovi "estämässä" siilen saamaa ilmairtaa.
Tämä The Stiltin artikkeli laittaa arvostamaan ton piirisarjankin jäähdytyksen merkitystä. Prosessoreilla mulla onkin jo pitkään ollut kunnon jäähy vaikka en max. kellotusta harrastakaan.
Sen verran vielä EDGE vs Carbon, että Msi mainostaa EDDE :n hyvää piirisarajan jäähdytysripaa, mutta Carbonin osalla asia on "unohdettu".
Ps. Muista repiä ne muovit EDGE:n siilten päältä, läpinäkyvinä niitä ei heti edes huomaa.
Edgessä ei tule M.2-paikoille mitään jäähdytyslevyä, vaan ne joutuu itse hommaan. Onko tietoa mistä niitä saa ja ovatko ne oikeasti tarpeellisia?
@The Stilt "Molemmat M.2-asemapaikat on kytketty erittäin rajoittuneella kaistalla varustettuun piirisarjaan"
-mitä tämä tarkoittaa?
EDGEssä (oletan samoin olevan Carbonissakin) emolevyllä lukee M2_1 ja M2_2 ja niiden alla PCIE SATA.
Maalikkona luulis, että noi "syövät" vain osan noista SATA-paikoista?
Viimeksi muokattu: