Testissä Asus ROG Strix LC RX 6800 XT OC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäköhän tuo Asuksen vesijäähy hirviön tehon kulutus on..... Menisköhän 450+

Millos lyhyet piikit on alkanu tarkoittaa yhtä kuin kulutus? Kaikilla korteilla on piikkejä ja yksi konkkien tehtävä onkin nimenomaan olla tasaamassa niitä, tai siis varmistamassa että se GPU saa sitä virtaa silloin kun se sitä tarttee.
 
Millos lyhyet piikit on alkanu tarkoittaa yhtä kuin kulutus? Kaikilla korteilla on piikkejä ja yksi konkkien tehtävä onkin nimenomaan olla tasaamassa niitä, tai siis varmistamassa että se GPU saa sitä virtaa silloin kun se sitä tarttee.
Lue tarkemmin: 396 watts on average (OC). Ei siitä pitkä matka ole 450. Jossain vaiheessa se Navi 2 tehonkulutus räjähtää OC touhuissa. Vielä ei ole tullut testejä jotka tämän kertoisivat. Yhdeltäkään saitilta ei ole tullut tehonkulutus mittauksia Asuksen vesijäähy versiosta.
 
Jos powerlimittiä sai puukotettua isommaksi niin varmasti ois potentiaalia 3ghz rikkomiseen ? Toki sais 240mm jäähyki tehdä jo töitä.
 
Lue tarkemmin: 396 watts on average (OC). Ei siitä pitkä matka ole 450. Jossain vaiheessa se Navi 2 tehonkulutus räjähtää OC touhuissa. Vielä ei ole tullut testejä jotka tämän kertoisivat. Yhdeltäkään saitilta ei ole tullut tehonkulutus mittauksia Asuksen vesijäähy versiosta.

OC on aina OC. 15% nousee virrankulutus kun ylikellotusta tulee noin 12%. Eli mielestäni vielä varsin kohtuullinen nousu. Enempäähän tuosta ei watteja saa kait puristettua kun se 15% on se maksimi joka sallitaan.
 
Yllättävän suurta on kyllä vaihtelu noissa. HUB:n red devil taisi sillä 2700 ylikellotuksella viedä saman kuin niiden nitro+ vakiona. Ja olikohan hocp testissä taas Dirt 5 käyttäyty omituisesti kun ylikelloilla 1080p resolla perffi tippu, mutta sitten taas F1 2020 senkun perffi nousi.
Tuosta aloin miettiä että voisko olla niin että ne kyllä kellottuu mutta ei ole kuitenkaan vakaat kaikilla kuormilla? Juttelihan se sonyn sällikin silloin PS5 esittelyssä että kellottuu korkeammallekin mutta alkaa tulla jotain virheitä.
Jännä kokonaisuus tämä muuten. Periaatteessa tässä voi tulla kyseeseen sellainen, että kun tuotanto kehittyy niin nähdään uudelleenbrändäys tai loppupään kortit alkaa muuten olla tehokkaampia kuin alkupään kortit. AMD tehnyt tätä ennenkin, niin miksi ei. Joku lisämerkintä perään ja vähän enempi hintaa kun alkaa tuotanto olemaan sellaista, että joka lastu kulkee. Selvästi tuolta on saatavissa kohtuu merkittävää tehonlisäystä ja periaatteessa teknologia siihen jopa kykenee, se ei vain vielä koske kaikkia lastuja.
 
Jos powerlimittiä sai puukotettua isommaksi niin varmasti ois potentiaalia 3ghz rikkomiseen ? Toki sais 240mm jäähyki tehdä jo töitä.
Meinaatko että 240mm AIO riittäis 3GHz? :think:

AMD-Radeon-RX-6800-XT-LN2-Takakou3-1200x816.jpg

"He managed to overclock his reference AMD Radeon RX 6800 XT graphics card to 2.8 GHz using liquid nitrogen "
 
Meinaatko että 240mm AIO riittäis 3GHz? :think:

"He managed to overclock his reference AMD Radeon RX 6800 XT graphics card to 2.8 GHz using liquid nitrogen "
Ties vaikka riittäisikin, tuo LN2 tulos johtuu ihan siitä että tällä hetkellä ei ole mitään tiedossa olevaa tapaa ohittaa AMD:n asettamaa 2,8 GHz:n kellotaajuusrajaa.
 
Asiaan (osittain) liittyen teknologiaa mikä nyt 6000-sarjan kanssa tuli käyttöön:



"
The AMD RDNA™ 2 graphics architecture brings support for DirectX® 12 Ultimate and several new features for use by game developers. Variable Rate Shading is one of these new features. VRS allows developers to reduce time spent in pixel shader-heavy render passes by lowering the number of pixel shader threads that need to get launched in the frame. Engineer Stephan Hodes provides a short description how VRS works, and how AMD’s FidelityFX Variable Shading technique can assist with integrating VRS into your engine.
"
 
Onkohan sieltä tulossa joskus tulevaisuudessa joku superkortti ilman rajoituksia?

Puhetta (huhua) on ollut ainakin jostain XTX -korteista. Liekö jätetty pelivaraa biosiin juuri näiden takia ? Taitanee selvitä viimeistään ensi vuonna että mikä on homman nimi.
 
En tiedä, onko tästä ollut puhetta jo tässä threadissa - mutta kuitenkin;
mielenkiintoinen tuote, mutta onko kukaan miettinyt vähintään kahden vesipumpun hyödyllisyyttä yhdessäkään setupissa? Varmasti saisi siistimmän kokoonpanon, vähemmän hajoavia osia, sekä pienemmän virran kulutuksen yhdellä loopilla..
 
Kahdella pumpulla ei saavuteta mitään hyötyä yhteen pumppuun verrattuna. Tärkein speksi eli virtausnopeus ei muutu oli sitten yksi tai kymmenen pumppua. Paineella ei ole merkitystä vesijäähdyttelyssä, yhdestäkin pumpusta lähtee enemmän kuin tarpeeksi. Koska useammalla pumpulla ei saada enempää virtausta, niin ei saa myöskään vähennettyä melua tai virrankulutusta, ne päinvastoin vaan nousevat.
 
Kahdella pumpulla ei saavuteta mitään hyötyä yhteen pumppuun verrattuna. Tärkein speksi eli virtausnopeus ei muutu oli sitten yksi tai kymmenen pumppua. Paineella ei ole merkitystä vesijäähdyttelyssä, yhdestäkin pumpusta lähtee enemmän kuin tarpeeksi. Koska useammalla pumpulla ei saada enempää virtausta, niin ei saa myöskään vähennettyä melua tai virrankulutusta, ne päinvastoin vaan nousevat.
Eihän se ihan näin ole. Tottakai sillä paineellakin merkitys on.
Totta on tosin, että kahta pumppua hyvin harva tarvitsee.
 
Kahdella pumpulla ei saavuteta mitään hyötyä yhteen pumppuun verrattuna. Tärkein speksi eli virtausnopeus ei muutu oli sitten yksi tai kymmenen pumppua. Paineella ei ole merkitystä vesijäähdyttelyssä, yhdestäkin pumpusta lähtee enemmän kuin tarpeeksi. Koska useammalla pumpulla ei saada enempää virtausta, niin ei saa myöskään vähennettyä melua tai virrankulutusta, ne päinvastoin vaan nousevat.
No ei ihan noin mene. Nimenomaan virtausnopeutta saa lisää asettamalla pumput rinnan, riippuen tietysti komponenteista. Hyötyä siitä ei normaalisti saa. Sarjassa saa toimintavarmuutta lisää.
 
En tiedä, onko tästä ollut puhetta jo tässä threadissa - mutta kuitenkin;
mielenkiintoinen tuote, mutta onko kukaan miettinyt vähintään kahden vesipumpun hyödyllisyyttä yhdessäkään setupissa? Varmasti saisi siistimmän kokoonpanon, vähemmän hajoavia osia, sekä pienemmän virran kulutuksen yhdellä loopilla..
Kahden pumpun hyödyllisyys on melko pieni. Toimintavarmuutta tuo jos on kaksi samassa loopissa sarjaan kytkettynä. Jäähdyttimiä (lämmönvaihtimia) tai niiden lämmönsiirto kapasiteettia eri tavoin lisäämällä saa oikeaa hyötyä.
 
Kahdella pumpulla ei saavuteta mitään hyötyä yhteen pumppuun verrattuna. Tärkein speksi eli virtausnopeus ei muutu oli sitten yksi tai kymmenen pumppua. Paineella ei ole merkitystä vesijäähdyttelyssä, yhdestäkin pumpusta lähtee enemmän kuin tarpeeksi. Koska useammalla pumpulla ei saada enempää virtausta, niin ei saa myöskään vähennettyä melua tai virrankulutusta, ne päinvastoin vaan nousevat.
Jos vastasit mun viestiin, toivottavasti ymmärsit mitä mä kirjoitin? Nimenomaisesti kritisoin kahden AIO loopin järjestelmiä, joita tämä tuote vääjäämättä poikii.

Jos nyt ihan pilkkua nussitaan, kahdella pumpulla voidaan kyllä nostaa virtausnopeutta putkiston sallimissa rajoissa. Ei toki liity tietokoneiden nestejäähdytykseen sitten mitenkään.

Mitä tulee paineeseen, olet väärässä. Virtaus ja paine kulkee aina käsi kädessä putkistossa. Toki, ei tästä loppukäyttäjän tarvitse murehtia.
 
Jos vastasit mun viestiin, toivottavasti ymmärsit mitä mä kirjoitin? Nimenomaisesti kritisoin kahden AIO loopin järjestelmiä, joita tämä tuote vääjäämättä poikii.
Nyt ymmärsin mitä tarkoitit, hyvä kun selvensit :tup: En kuitenkaan ihan hiffaa kritiikkiä. Mitä tarjoat vaihtoehdoksi, AIO jossa cpu ja gpu samassa loopissa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom