Eiköhän se, että kaikenlaisia muitakin älykelloja ja aktiivisuusrannekkeita myydään, kerro ihan siitä, että kaikkia samoja toimintoja ei tarvita. Esim. itse koen, että Applen kellossa on varmasti markkinoiden monipuolisimmat ominaisuudet, mutta olen melko pettynyt siihen bisnespäätökseen, että vaikka SoC noissa on kehittynyt jatkuvasti energiatehokkaammaksi, on haluttu pitää akun kulutus samalla tasolla ja lisätä tehoja. Apple olisi voinut myös päättää, että tuotekehitys kohdennetaan siihen, että tehot ovat samat tai hieman suuremmat, mutta akkukestoa kasvatettaisiin.
Haluan itse käyttää samaa kelloa monta vuotta enkä halua ladata jatkuvasti - siksi pitää tinkiä jostain, jotta saa itselle käyttökelpoisen kellon. Nyt esim. aiempia älykelloja olen käyttänyt 3,5 vuottakin. Jos akku uutena kestää 18 h, 3,5 vuoden päästä valitettavasti siitä on höylääntynyt jo jonkin verran pois. Alle 24 h voi olla ongelmallinen, jos ei ole täysin säännöllinen päivärytmi, kun pitäisi aina ennakoida. Ja jos käy vaikka patikoimassa, on paljon helpompaa jos lataamisesta ei tarvitse huolehtia jatkuvasti. Ja mitä useammin lataussyklejä tulee, sitä nopeammin se akkukin vanhenee. Tämä tietysti on kellon valmistajan mieleen kovasti.