Testissä Apple iPhone Air

iPhone Air 165 g
iPhone 17 177 g

En nyt sanoisi, että perusmalli olisi huomattavasti painavampi.

Kaikesta huolimatta, eiköhän se olisi parasta sinunkin myöntää, että tässä tuotteessa maksetaan ohuudesta tuntuva preemio hinnan ja toisaalta muiden ominaisuuksien pienten vajavaisuuksien kautta. Jollekin harvalukuiselle joukolle tämä vaihtokauppa on hyväksyttävä, mutta tuskin suositeltavaa suurelle yleisölle.
Kysynys olikin siitä, tarvitseeko suuri yleisö arvostelun jälkeen hinta-analyysiä? Ei voi olla niin vaikeaa muodostaa itse sitä mielipidettä lompakon paksuuden ja omien tarpeiden parissa? Näillä foorumeilla on ollut aina tapana valittaa esimerkiksi siitä, että uusi Razerin hiiri olis muuten hyvä, mutta maksaa 10€ liikaa…. Ja joo, mulla onkin itselläni aina ollut Pro-malli. Tuo viittaus perusmalliin liittyy artikkeliin, siinä kun suositellaan sitä tämän airin asemesta. Minulla on varaa ostaa tarvitteaessa kaikki kolme versiota, mutta kaipaan keveyttä ja kestävyyttä. En käytä koskaan suojakuoria ja juuri eläkkeelle päässyt 15 Pro oli käytössäni liian painava. Harrastan kestävyysurheilua ja jokainen gramma taskussa haittaa. Tässä Airissa huomaan vain kameroissa eroa Pro 15:n verrattuna. Muutoin parempi jo isomman näytönkin ansiosta. Ikänäkö painaa😀

Ammattitoimittaja ei tuo tekstiin mitään subjektiivista näkemystä, ei edes analyysia hinnasta. Luuletko, että luen jatkossa io-Techin arvosteluja, jos ne saavat minut tuntemaan itseni jollakin tavalla ei-järkiperäiseksi? Meille opetettiin yliopiston viestinnän kurssilla vähän toisenlainen tapa kirjoittaa. Mitä tulee tuohon analyysiin, niin markkinoilta ei löydy vastaavaa Apple -tuotetta. Android ja Apple eivät ole toistensa kilpailijoita. Leirit on valittu ja ekosysteemistä toiseen vaihtaminen todella epätodennäköistä.
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Android ja Apple ovat ihan täysin toistensa kilpailijoita, samoista kuluttajista tapellaan ja markkinarako heittelee millon kummankin puolelle. Kokoajan on yleisempää vaihtaa käyttöjärjestelmästä toiseen. On kyllä hyvin erikoista väittää etteikö air kilpailisi s25 edgen kanssa tai 17 pro mallit samsungin s25 sarjan kanssa. Ihan täysin vertailukelpoista on verrata tuotteita keskenään. itse olen esimerkiksi tehnyt juuri tälläisen vaihdoksen täysin toisesta ekosysteemistä appleen. niin air, pro mallit ja samsungin s-sarja ovat kaikki highend luokassa kilpailevia tuotteita jolloin vertailu keskenään on luonnollista ja näin on tehty ihan kaikkien arvostelu sivustojen osalta iät ja ajat.

Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Android ja Apple ovat ihan täysin toistensa kilpailijoita, samoista kuluttajista tapellaan ja markkinarako heittelee millon kummankin puolelle. Kokoajan on yleisempää vaihtaa käyttöjärjestelmästä toiseen. On kyllä hyvin erikoista väittää etteikö air kilpailisi s25 edgen kanssa tai 17 pro mallit samsungin s25 sarjan kanssa. Ihan täysin vertailukelpoista on verrata tuotteita keskenään. itse olen esimerkiksi tehnyt juuri tälläisen vaihdoksen täysin toisesta ekosysteemistä appleen. niin air, pro mallit ja samsungin s-sarja ovat kaikki highend luokassa kilpailevia tuotteita jolloin vertailu keskenään on luonnollista ja näin on tehty ihan kaikkien arvostelu sivustojen osalta iät ja ajat.
Itse olen puolen tusinaa kertaa yrittänyt vaihtaa Sonyn Xperiaan. Ei vaan tule mitään. Pelkästään Carplay ja airpods pitävät minun kohdallani huolen siitä, että vaihtaminen on vaikeaa. Ja onhan se Androidin käyttörjestelmä aikamoinen sekasotku, joka johtuu toki siitä, että hw ja sw ovat eri valmistajien käsialaa. On vain aivan täysin absursia väittää, että leiriä vaihdetaan vuoden kahden välein tuosta vaan. Toki jos sulla on asiasta kylmää faktaa, niin olen valmis muuttamaan näkökulmaani. Ja nyt sitten loppuu tämä lapsellinen jankkaaminen tai Kokkonen antaa mulle toivomani ikibännit. Pyydän anteeksi eilistä purkautumistani. Tämä ei ole oikea paikka sille😀

Mielenkiintoista tulee olemaan, miten tämä myy. Riittääkö ohuus/"tyylikkyys" Applen puolella siihen, että menee kaupaksi - käsittääkseni Samsungin osalta (S25 Edge) näin ei ainakaan ole ollut.

Itse toivon, että tämä(kin) floppaa, ettei tarvitse tulevina vuosina katsella trendiä, jossa otetaan pois mittaa imo vähiten tärkeästä dimensiosta, jolloin saadaan aikaan luuri, jossa yhdistetään pienen ja suuren puhelimen huonot puolet (=heikko akunkesto / heikko yhden käden käytettävyys, taskussa pullottaminen).

Voiko tuota tekoälyominaisuuksien puuttumista pitää miinuksena? Ei niitä meinaan ole millään alueella julkaista - vain auteettista tyhmyyttä on tarjolla vaikka asuisi EU:n ulkopuolella ja käyttäisi englantia luurin kielenä...

Nyt tuli sentään mielenkiintoinen tekoälyominaisuus airpodsien kylkeen kun ne osaavat simultaanitulkata, englantia, espanjaa, ranskaa ja saksaa, mutta tuotakaan ei ole luvassa EU:alueelle ainakaan aluksi, joten sekin on vähän teoreettinen ominaisuus suomalaisille.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 218
Jäsenet
79 601
Uusin jäsen
henbbe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom