Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa Witcher 3: Keskusmuistin kellotaajuuden vaikutus pelien minimi ruudunpäivitysnopeuteen ja hyötyohjelmiinJossain kiersi kuva, että Ryzenillä muistin nopeudella olisi pahuksenmoinen vaikutus Fallout 4:n ruudunpäivitysnopeuteen. En tiedä pitääkö paikkansa vai ei.
EDIT: Jossain oli myös kuvia Witcher 3:sta
Ryzenin kanssa tulee ennemmin tai myöhemmin testattua suorituskyvyn skaalautumista eri muistitaajuuksilla, vinkkejä testiohjelmiksi tai sovellukseksi? Kiitos.
Haetaanko tässä vastausta esim seuraaviin kysymyksiin: "onko peli-/hyötykäytössä merkitystä nopella muistilla" tai "kannattaako ostaa nopeampaa muistia kuin x MHz"?
Vai onko tarkoitus hakea mahdollisimman turha testi jotta saadaan muistien nopeuserot esiin (Sandra, Everest) tai mahdollisimman huonosti koodattu peli joka hyötyy nopeista muisteista koska on huonosti koodattu (Fallout 4, Arma 2 ja johdannaiset jne).
Mitä käytännönläheisempi testiskenaario, sitä parempi.
The Intel Xeon E5 v4 Review: Testing Broadwell-EP With Demanding Server WorkloadsZEN has only dual channel memory vs intel LGA 2011 four channel, so for bandwidth limited applications like CFD solvers, hi-end intel CPU will probably be faster.
Ei välttämättä, jos kuorma on yksinkertaista streamaavaa vektorimurskausta niin eipä siinä välttämättä HT:stä ole apua, riippuu casesta. Intel itsekin suosittelee tiettyjen matikkakirjastojen kanssa HT:n välttämistä.Lisäksi kokeilin saman testin myös SSD vs M.2, ei mitään vaikutusta. Hyper threading pois, ei mitään vaikutusta. Olisiko vähän paremman koodauksen paikka Adobella?
Noissa Ps ja Lr testeissä on juuri se ongelma että pitäisi olla joku hyvä käytännön skenaario jossa testata hyötyä
Joo työläs on tehdä kattava testi näille ohjelmille. Itse päädyin testaamaan vain tuota preview kuvien muodostusta, koska se oli helppo ja mun mielestä kuitenkin kuvaa RAW kuvan käsittelynopeutta. Lisäksi preview kuvien muodostus on aina ajettava ennen kuvien käsittelyä yms, joten se on semmoinen todellinen odotettava taski.
Lightroom ei ole itselle tuttu, onko siinä joku timeri, joka kertoo kauanko meni vai pitääkö ottaa itse aikaa?
Lightroom ei ole itselle tuttu, onko siinä joku timeri, joka kertoo kauanko meni vai pitääkö ottaa itse aikaa?
Timeriä ei Lightroomissa tietääkseni oo, eikä näytä kirjoittavan mitään logiakaan, josta selviäisi. Tai sitten en vaan löytänyt sellaista. Yritin vähän googlailla ja jotkut on AutoIT-scripteillä automatisoinut LR:n benchmarkkausta, mutta meh..
Mää tekisin tuon mahdollisimman simppelisti. Joku vaikka 100-200 RAW-kuvan import ja kuville importin aikana vaikka joku kevyt filtteri/kohinanvaimennus samalla ja 1:1 esikatselukuvien renderöinti. Ajan mittaus sitten vaikka kännyllä videoo kuvaamalla ja videon timestampeista laskemalla, ettei tartte kellon kanssa kytätä. Videon ei tietty tartte kuvata mitään muuta järkevää tai julkaisukelpoista, kunhan siitä näkyy milloin testi alkaa ja loppuu.
Kannattanee Lightroomin GPU-kiihotus ottaa pois käytöstä, ettei se vaikuta testiin. Ehkä. Silloin testaa puhtaasti GPU+RAM - ja ehkä vähän tallennustilan nopeuttakin, mutta ei tuossa nyt hirveästi tallennustilan nopeus vaikuta, jos vain joku about järkevä SSD on käytössä ja muistia muuten riittävästi.