Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Ne on jo hyvän tovin (yli puoli vuotta) asentaneet niitä uusia revisioita. Juuri mobiiliteknikon kanssa niistä juttelin.

Mutta siis osien hinnallako ovat vaihtamassa sinullekin, eli tämä FB:ssä ollut väite pitäisi paikkansa? Mitä jää hinnaksi?
Lupasin palata asiaan, että mitä tapahtui etutukivarsien kanssa kun kuului ääntä samasta paikasta taas muutaman vuoden jälkeen, ja mikä hinta. Auto kävi nyt diagnostiikassa ja teknikko sanoo, ettei kuulu mitään epänormaalia ääntä, vaikka se narina tulee about joka toisessa risteyksessä kun auto nytkähtää. Ei kovaa, mutta kuitenkin.

Tarkemmassa tutkimuksessa sitten löytyi ongelmat: "upper control arms, both front lateral control links and both front compliance links should be replaced as they show excessive wear and are likely causing the noise." Soittivat perään ja suosittivat, että tutkitaan myös takaa.

Ja sieltäkin löytyi orastavaa ongelmaa: "both rear knuckles need to be replaced due to play in the upper aft link bushings. Also right upper fore link needs to be replaced as the bushing has failed, recommend replacing left side as well".

Sanoivat, että täysin akuuttia näitä ei ole just nyt hoitaa, mutta aika pian kuitenkin. Tämän projektin hinta kirpaseekin sitten jo yli 2ke, koska tossa yhteydessä tehdään myös kaikkien renkaiden uudelleen suuntaus/kalibrointi.

Vasta 90k ajettu, että ei tämä nyt ihan mieltä lämmitä, eikä noita mikään kuluttajasuoja kata takuun jälkeen, koska koko setti lasketaan kuluviksi osiksi. Ihan itse ajanut siis, enkä mielestäni minkäänlaista rallia, eli ihan uudesta asti olen sen tuohon kuntoon saanut.

[edit]

Tulee olemaan mielenkiintoista tietää seuraavien vuosien aikana, onko tällaiset suunnitteluvirheiltä haiskahtavat alustaongelmat ratkottu highlandissa. Nythän on vielä liian aikaista sanoa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
Sanoivat, että täysin akuuttia näitä ei ole just nyt hoitaa, mutta aika pian kuitenkin. Tämän projektin hinta kirpaseekin sitten jo yli 2ke, koska tossa yhteydessä tehdään myös kaikkien renkaiden uudelleen suuntaus/kalibrointi.
Jos tuolla tarkoitat nelipyöräsuuntausta, niin paljonko siitä ottavat? Tuonhan on perus huttua Vianor/Euromaster/Lapinkumi yms. maksaa sen 80-100e.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Jos tuolla tarkoitat nelipyöräsuuntausta, niin paljonko siitä ottavat? Tuonhan on perus huttua Vianor/Euromaster/Lapinkumi yms. maksaa sen 80-100e.
Joo tarkotan nelipyöräsuuntausta. En saanu vielä ton projektin tarkkaa hintaa kun sain vasta tuon suosituksen, et mitä pitäs tehdä. Ja veikkaan, että se on varmaan tota samaa hintaluokkaa, koska tähän mennessä kaikki perushuollot takuun ulkopuolella, mitä Tesla itse on suosittanut on ollu ihan normihintoja, eikä kusetusta. Mut siis alustavat hinnat oli jotain, et eturipustukset erikseen reilu 1k, ja takaa sit toiset 1k.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 400
FB:ssa on muutamia ollut ja kyllä Tesla on ihan veloittanut työstä rahat, eivät ole pelkkien osien hinnalla näitä korjanneet.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
Itellä aika äkkiä takuun loputtua alko kuulumaan edestä hetekkamainen narina. Narina loppui täysin kun käytin ylätukivarren pallonivelen irti ja annoin sille kunnolla liikuntaa. Pallossa ei ollut mitään välyksiä tms. vain hetekkamainen narina joka loppui tällä.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Voiko tollasiin vaikuttaa kun asuu alueella jossa on ihan hirveet määrät hidastetöyssyjä suojateissä? Siis puhutaan kuitenkin päivittäisistä rumpsutteluista niiden yli keskimäärästä painavammalla autolla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Itellä aika äkkiä takuun loputtua alko kuulumaan edestä hetekkamainen narina. Narina loppui täysin kun käytin ylätukivarren pallonivelen irti ja annoin sille kunnolla liikuntaa. Pallossa ei ollut mitään välyksiä tms. vain hetekkamainen narina joka loppui tällä.

Muuten hyvä, mutta vakava uusavuttomuus autojen kanssa ja ihan kaikkien turvallisuuden kannalta parempi, etten lähde itse sörkkimään noita. Renkaat osaisin vaihtaa, mutta sitäkään en jaksa ite.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
490
Eikös Teslan alustaan löydy aftermarket - osaa vaikka kuinka niin ei takuun päättymisen jälkeen tarvitse merkkihuoltoa käyttää?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 319
Voiko tollasiin vaikuttaa kun asuu alueella jossa on ihan hirveet määrät hidastetöyssyjä suojateissä? Siis puhutaan kuitenkin päivittäisistä rumpsutteluista niiden yli keskimäärästä painavammalla autolla.
Ei, alustan osat on alimitoitettu säästöpaineissa. Pitää saada halvalla kevyt auto jotta olisi "ylivertainen" pöhinäjonnejen mielestä vanhoihin valmistajiin verrattuna.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
Eikös Teslan alustaan löydy aftermarket - osaa vaikka kuinka niin ei takuun päättymisen jälkeen tarvitse merkkihuoltoa käyttää?
Teslalta voi myös ihan suoraan ostaa pelkkiä varaosia, ja suosittelenkin eka kysymään sieltä. Taitavat myydä omakustannehintaan koska hinnat aika edullisia vrt. vaikka autodocin tarvike osiin verrattuna.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Eikös Teslan alustaan löydy aftermarket - osaa vaikka kuinka niin ei takuun päättymisen jälkeen tarvitse merkkihuoltoa käyttää?
Oon käyttäny pariin kertaan just ton takia tarjoomassa pariin lähellä olevaan peruspajaan pientä tuunausta sieltä tai täältä, mutta jo kaks kertaa tyrmänneet, ettei ota kun ei ole osia. Tai ottaa, jos käyn ite ne kaivaa ensin tosiaan sieltä ebay tms. aftermarketeista. Molemmilla kerroilla totesin että ajan, vaivan, ja potentiaalisen kämmäämisen takia parempi, että Tesla tai autoklinikan Teslatyypit hoitaa.

Varmaan tollanen DIY aspekti toimii jos on yhtään autotaustaa. Eli ei mulla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
490
Luulis että tollanen perus alustaremppa onnistuu esim linkin ketjussa sis. tarvittavien osien tilaus (tuo nyt mikä ekana tuli Googlella vastaan, kokemusta ei ole )

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Luulis että tollanen perus alustaremppa onnistuu esim linkin ketjussa sis. tarvittavien osien tilaus (tuo nyt mikä ekana tuli Googlella vastaan, kokemusta ei ole )

Toi on joku ihan roskalinkki. Ei todellakaan tarvii mitään jarrunesteitä vaihtaa kahden vuoden välein tai joka vuosi olla jarrupaloja puhdistelemassa. Vaikka sormi on autojen kans keskellä kämmentä niin noista jo monestakin pajasta tullu järkevämpää kommenttia.

[edit]

Ilmastointihuolto kohtaan vois laittaa: "hajun perusteella". Kun ne epa filtterit sentään pitää aika ajoin vaihtaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
490
Pointti oli että vaihtoehtoja löytyy ja kannattaa kysyä hintoja muualtakin jos 2T€ tuntuu kalliilta. Jos ei tunnu niin sittenhän kaikki ok
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Pointti oli että vaihtoehtoja löytyy ja kannattaa kysyä hintoja muualtakin jos 2T€ tuntuu kalliilta. Jos ei tunnu niin sittenhän kaikki ok
Ei se 2k tässä ole ongelma. Mielestäni vaan tässä kohtaa auton elinkaarta tollasta remonttia ei vielä pitäs tarvita, ja siis uudelleen vain muutaman vuoden jälkeen kun sitä jo korjattiin.

Kun osat kuluu niin ei voi mitään, mut jos ne on tahallaan suunniteltu kulumaan aivan liian aikasin niin alkaa ärsyttämään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 400
Toi on joku ihan roskalinkki. Ei todellakaan tarvii mitään jarrunesteitä vaihtaa kahden vuoden välein tai joka vuosi olla jarrupaloja puhdistelemassa. Vaikka sormi on autojen kans keskellä kämmentä niin noista jo monestakin pajasta tullu järkevämpää kommenttia.

[edit]

Ilmastointihuolto kohtaan vois laittaa: "hajun perusteella". Kun ne epa filtterit sentään pitää aika ajoin vaihtaa.
Tesla ainakin suosittelee vuoden välein tai 20 000km herkistelemään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Tesla ainakin suosittelee vuoden välein tai 20 000km herkistelemään.
Jep. Mutta eivät ole ollenkaan sama asia. Toisessa tasataan jarrunesteet keveessä viiden minan operaatiossa, toisessa loiskutellaan koko nestekierto uusiks. Hinta ero on ihan merkittävä, ja resurssien haaskaus.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
Jep. Mutta eivät ole ollenkaan sama asia. Toisessa tasataan jarrunesteet keveessä viiden minan operaatiossa, toisessa loiskutellaan koko nestekierto uusiks. Hinta ero on ihan merkittävä, ja resurssien haaskaus.
En ymmärrä, tasataan jarrunesteet? Ei jarrunestettä kuulu vain lisätä säiliöön, sitä ei haihdu tai häviä ellei ole vuotoa. Jarrunesteen pinta vajuu jarrupalojen kuluessa kun jarrusatulassa oleva mäntä painuu syvemmälle. Jarrunesteet kuuluu vaihtaa kokonaisuudessaan 2-4v välein tai X määrä kilsoja, yleensä kait 40-60tkm. Sähköautojen yhden pedaalin ajo on tuonut sen ilmiön että auton mekaaniset jarrut ei juurikaan normi ajossa ole käytössä, niin vaativat enempi herkistelyhuoltoa kuin polttiksissa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
175
Ei jarrunestettä kuulu vain lisätä säiliöön, sitä ei haihdu tai häviä ellei ole vuotoa. Jarrunesteen pinta vajuu jarrupalojen kuluessa kun jarrusatulassa oleva mäntä painuu syvemmälle. Jarrunesteet kuuluu vaihtaa kokonaisuudessaan 2-4v välein tai X määrä kilsoja, yleensä kait 40-60tkm.
Niinhän mä just sanoin. Kaks eri operaatiota. Terminologia hakusessa, myönnän.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
960
Mistäs näkee akun kondiksen. Mulla on viime aikoina alkanut olemaan 450-500km rangekin tiukassa. Tänään lähdin täydellä akulla liikkeelle ja kun tsekkasin tasan 50% kulutuksen, niin oli vienyt 34kW. Akku kai kuitenkin uutena sen 82kW, niin onkohan tosta 15% siivu kadonnut jo 50k ajettuna pois.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
Mistäs näkee akun kondiksen. Mulla on viime aikoina alkanut olemaan 450-500km rangekin tiukassa. Tänään lähdin täydellä akulla liikkeelle ja kun tsekkasin tasan 50% kulutuksen, niin oli vienyt 34kW. Akku kai kuitenkin uutena sen 82kW, niin onkohan tosta 15% siivu kadonnut jo 50k ajettuna pois.
Akkutestin voi tehdä huoltovalikon kautta, mutta siinä kestää vissii jopa vuorokausi ja oltava vähintään 7kW tehoa tarjoovassa laturissa kiinni. Eikait missää eurooppaan myydyssä Model 3 LR:ssä ole 82kWh kapaa käytettävissä, taitaa olla 75-77kWh käytössä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 400
Akkutestin voi tehdä huoltovalikon kautta, mutta siinä kestää vissii jopa vuorokausi ja oltava vähintään 7kW tehoa tarjoovassa laturissa kiinni. Eikait missää eurooppaan myydyssä Model 3 LR:ssä ole 82kWh kapaa käytettävissä, taitaa olla 75-77kWh käytössä?
USAsta tuodut LR ja Perffit olivat 82kwh akkuja joista 5kwh bufferiin lisäksi vuonna 2021 tuli Kiinasta Panan akuilla missä 82kwh. Nykyisin kaikki ovat 79-4 kwh LGta.

Teslan akut vaihtelee aika summa mutikassa kun otettu mitä saa.

Kaavio
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 818
USAsta tuodut LR ja Perffit olivat 82kwh akkuja joista 5kwh bufferiin lisäksi vuonna 2021 tuli Kiinasta Panan akuilla missä 82kwh. Nykyisin kaikki ovat 79-4 kwh LGta.

Teslan akut vaihtelee aika summa mutikassa kun otettu mitä saa.

Kaavio
Taisi silloin korona aikaan olla vaikeuksia saaha akkuja, niin vaihtelivat mitä laitetaan. Nythän tuo on tainnut vakiintua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 601
Viestejä
4 350 359
Jäsenet
72 461
Uusin jäsen
Aitotumallinen

Hinta.fi

Ylös Bottom