Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Niin, siis alunperin kuski vilkutti väärään suuntaan ja tämä ei liity millään tavalla automaattivilkkuun, vaikka niin väitit.

Ja jollet kuskin kanssa jutellut, niin mahdoton sanoa onko automaattivilkku ollut edes käytössä vai mitä autossa on tapahtunut. Väärään suuntaan vilkuttamisia, päälle jääneitä vilkkuja ja vilkuttamattomuutta, kun näkee viikoittain kaiken merkkisillä autoilla. Ja auton muutaman sekunnin heittelehtiminenkin voi johtua miljoonasta asiasta ja tällaistäkin näkee ihan merkistä riippumatta.

Ja ei, en itsekään käytä tuota automaattivilkkua, kun se toimii liikenneympyröissä huonosti, joita omilla reiteillä paljon. Motari/maantie yms tuo kyllä toimii loistavasti ja mielellään sitä alan käyttämään, jos se joskus ymmärtää liikenneympyröitä vähän paremmin.
Josko taas opettelisit lukemaan sen sijaan että väität minun väittäneen jotain ja hyökkäät sitä vastaan. Kuten sanoin jo aiemmin täydennyksenä, pääongelma kuskilla oli vilkkunapit, jonka seurauksena sekoili suunnissa ja auton automaatio sotki tilannetta entisestään. Vilkut eli ihan omaa elämäänsä. Tilanne oli läheltä seuranneelle täysin selvä ja motarilla ei taatusti näe tuollaisia virhevilkkuja kuin nappiautoissa.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
743
~6kk vanha auto, ja nyt oli ilmestynyt ~15 cm halkeama takalasin reunaan. Tuntuu hennosti sisäpuolella kynnellä kokeilemalla. Ei mitään iskuja tms. havaittavissa. Kokeillaanpas kuinka service toimii. :nb:
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
921
~6kk vanha auto, ja nyt oli ilmestynyt ~15 cm halkeama takalasin reunaan. Tuntuu hennosti sisäpuolella kynnellä kokeilemalla. Ei mitään iskuja tms. havaittavissa. Kokeillaanpas kuinka service toimii. :nb:
Eikös nuo ole ihan lasivakuutusjuttuja. Ei kai takuu lasivaurioita kata kun voivat johtua tyyliin aivan mistä tahansa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
921
Jos on osuma niin pienikin riittää.
Jeps. On noita joskus halkeamia tullut joskus itselle silleenkin, etten ole havainnut edes mitään osumaa (ei toki poissulje sitä etteikö olisi joskus sellaisen saanut). Alkuperäisen viestin kirjoittajalla tuntuu kohdassa pykällys, joka äkkiseltään viittaisi siihen, että on saanut jonkun osuman.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 661
Kyllä takuu kattaa, niitä on välillä tullut elämässä vastaan, että sivulasejakin on poksahdellut itsekseen. Mutta helposti kyllä yritetään, että ulkopuolinen vaurio.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 661
Ryhmässä näkyi mielenkiintoinen anekdootti etelän eläjille;

Terkkuja Petikontieltä, tänne aukeaa uusi Teslan toimipiste muutaman viikon päästä. Yli tuplaa huoltokapasiteetin, hallissa 15 nosturia. Vetokuja jää olemaan käytetyille autoille ja joillekin huoltotoiminnoille. Uudet kaarat tulee myös enimmäkseen jatkossa tänne.
Vantaalle siis uusi toimipiste. On ollut keskustelua myös Turusta, mutta siihen ei ole vielä vastattu keskustelussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Vantaalle siis uusi toimipiste. On ollut keskustelua myös Turusta, mutta siihen ei ole vielä vastattu keskustelussa.
Katselinkin pari päivää sitten kehä kolmosta ajaessa, että tuossahan on Teslan logo hallin kyljessä. Kävi mielessä, että onko uusia tiloja tulossa. Varmasti erittäin tervetullut lisä pääkaupunkiseudun huoltokapasiteettiin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 149
Ryhmässä näkyi mielenkiintoinen anekdootti etelän eläjille;



Vantaalle siis uusi toimipiste. On ollut keskustelua myös Turusta, mutta siihen ei ole vielä vastattu keskustelussa.
Huoltoa kun autolle tässä varailin niin siellä ainakin oli jo valittavana Turun piste, en sen tarkemmin katsonut osoitetta. Raisiossa Myllyä vastapäätä tosin on halli missä on logot ja autoja täynnä piha, eli veikkaan olevan tuo.

Lisäksi Raision Ikean pihalle taitaa aueta myös superi, ainakin olin näkevinäni tolpat pystyssä kun viimeksi ohi tuli ajettua jokunen viikko sitten.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
757
Huoltoa kun autolle tässä varailin niin siellä ainakin oli jo valittavana Turun piste, en sen tarkemmin katsonut osoitetta. Raisiossa Myllyä vastapäätä tosin on halli missä on logot ja autoja täynnä piha, eli veikkaan olevan tuo.

Lisäksi Raision Ikean pihalle taitaa aueta myös superi, ainakin olin näkevinäni tolpat pystyssä kun viimeksi ohi tuli ajettua jokunen viikko sitten.
Raision toimipisteessä mulla oli auto takuuhuollossa kun moottori hajosi.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
173
Kannattaa takuuhuollossa asioidessa olla varma, että ongelma/vika on huoltohenkilökunnan replikoitavissa. Minulla kävi model 3: sen kanssa niin, ettei huoltaja löytänytkään mitään vikaa alustasta vaikka se kolisi, ja diagnostiikkakulut tulivat minulle maksettavaksi. Tämä siis vain tiedoksi ja varoitukseksi muille. Tuntihinta heillä on 190€/h + ALV, joten tämä kannattaa pitää mielessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Raision toimipisteessä mulla oli auto takuuhuollossa kun moottori hajosi.
Onko se "esittelytila" edelleen räjähdyspisteessä. Tässä nyt useamman kuukauden katsellut ohi ajaessa, että näyttää vaan työmaalta ilman suurempaa muutosta. Teslojen määrän kasvu pihalla on ollut ainoa näkyvämpi "edistymä". Oliskohan viikko sitten, kun bongasin ison rivin punaisia ja liikenteessäkin tuli yksi vastaan, missä esittelyauto tms. teksti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Kannattaa takuuhuollossa asioidessa olla varma, että ongelma/vika on huoltohenkilökunnan replikoitavissa. Minulla kävi model 3: sen kanssa niin, ettei huoltaja löytänytkään mitään vikaa alustasta vaikka se kolisi, ja diagnostiikkakulut tulivat minulle maksettavaksi. Tämä siis vain tiedoksi ja varoitukseksi muille. Tuntihinta heillä on 190€/h + ALV, joten tämä kannattaa pitää mielessä.
Jatkuuko ongelma yhä vai katosi itsestään?
Mietin että mitenköhän menisi nykyään kun kolme kertaa piti käyttää huollossa kunnes löysivät reiän takakontista minkä takia se täyttyi aina sateella. Joka kerralla ruiskutettiin vettä kuitenkin. Tulisi kallis takuukorjaus jos pitäisi maksaa tuo joka kerrasta vai saako sitten palautuksena kun vika löytyy?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
284
Katselinkin pari päivää sitten kehä kolmosta ajaessa, että tuossahan on Teslan logo hallin kyljessä. Kävi mielessä, että onko uusia tiloja tulossa. Varmasti erittäin tervetullut lisä pääkaupunkiseudun huoltokapasiteettiin.
Mulle ainakin puhuivat, että Petikkoon tulee myymälä ja Vetokujalla pysyisi huolto ja huollon tilat vaan laajenisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Mulle ainakin puhuivat, että Petikkoon tulee myymälä ja Vetokujalla pysyisi huolto ja huollon tilat vaan laajenisi.
Perjantain lehdistötilaisuus oli samassa paikassa, johon Tesla muutaman viikon kuluttua avaa uuden toimipisteen. Petikkoon aukeaa alustavan tiedon mukaan heinäkuun 20. päivä uusi huolto- ja myyntipiste. Korjaamohallissa oli jo paikallaan 15 nosturia ja sen kerrotaan ”yli tuplaavan” Pääkaupunkiseudun huoltokapasiteetin.

Petikon lähistöllä sijaitseva Vetokujan vanha toimipiste jää käyttöön. Siellä pidetään osa huoltotoiminnoista ja käytettyjen autojen myynti. Uusien autojen luovutukset suunnitellaan siirrettävän Petikkoon.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
743
Teslan huolto varattu kolmen viikon päähän. Takalasi menee takuuseen, jos ulkoisia vaurioita ei halkeamalle löydy. Väittäisin kovasti, että tuo on tosiaan itsekseen haljennut, eikä ulkoisia vaurioita ole (en ainakaan itse ole löytänyt), mutta pientä jännitystä on silti ilmassa. Lasivakuutus löytyy. +900 €:n homma, jos joutuisi kokonaan omasta pussista maksamaan.

IMG_7494.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Petikko on aivan loistavalla paikalla auton huollolle. Helppo tulla ja mennä kun on aivan kehä3 varrella. Ilmeisesti pitäisi huoltopisteet olla kampissa ja keilaniemessä jotta ei olisi halpuuttamista?
Jos et saa sijaisautoa, niin onhan tuo nyt ihan hevon perseessä. Vertaa vaikka Kamppiin menemistä Vetokujalta ja Petikosta julkisilla. Muilta osin riippuu paljon missäpäin/mistäpäin sattuu tulemaan. Jos muutenkin kehä 3:lle on ajamassa, niin sitten tuo osuu matkan varrelle. Saa vain katsoa, että ei ole ruuhka-aikaan liikenteessä.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
203
Jos et saa sijaisautoa, niin onhan tuo nyt ihan hevon perseessä. Vertaa vaikka Kamppiin menemistä Vetokujalta ja Petikosta julkisilla. Muilta osin riippuu paljon missäpäin/mistäpäin sattuu tulemaan. Jos muutenkin kehä 3:lle on ajamassa, niin sitten tuo osuu matkan varrelle. Saa vain katsoa, että ei ole ruuhka-aikaan liikenteessä.
Ruuhka-aikaan Kamppiin pääsee helposti? Ja tuohan nyt palvelee muitakin, kun Helsingissä asuvia, niin joku Kamppi tai muu keskusta sijainti olisi aika huono suurelle/suurimmalle(?) osalle asiakkaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Ruuhka-aikaan Kamppiin pääsee helposti? Ja tuohan nyt palvelee muitakin, kun Helsingissä asuvia, niin joku Kamppi tai muu keskusta sijainti olisi aika huono suurelle/suurimmalle(?) osalle asiakkaista.
Miksi sinä tällaisia kyselet, en minä sitä kamppiin käskenyt pistää? Vantaakin on pullollaan joukkoliikenteen solmukohtia, joiden läheisyyteen huollon olisi voinut pistää. Veikkaisin, että Petikkoa huonompaa joukkoliikenteen sijaintia saa Vantaaltakin etsiä. Tämä varmasti palvelisi paremmin sellaisia, jotka sijaisautoa eivät syystä taikka toisesta saa. Auto aamulla huoltoon, julkisilla töihin ja takaisin, ja huollon jälkeen autolla kotiin. Vertaa vaikka Teslan Raision liikettä, Ohikulkutien toisella puolella pysäkki, josta pääsee Turun keskustaan vaikka muuten Raision alueen julkiset täysin perseestä. Vaihtoehtoisesti iso kauppakeskus, jossa tappaa aikaa.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
173
Jos et saa sijaisautoa, niin onhan tuo nyt ihan hevon perseessä. Vertaa vaikka Kamppiin menemistä Vetokujalta ja Petikosta julkisilla. Muilta osin riippuu paljon missäpäin/mistäpäin sattuu tulemaan. Jos muutenkin kehä 3:lle on ajamassa, niin sitten tuo osuu matkan varrelle. Saa vain katsoa, että ei ole ruuhka-aikaan liikenteessä.
Voithan sinä aina odotella siinä loungessa, missä on kahviautomaatti ja ilmaista limua. Lounaspaikkojakin löytyy lähistöltä. Itse olen muutaman kerran tehnyt etätöitä sieltä käsin.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 300
Älä viitsi, sinä heitit ihan täyttä tuubaa Teslan akkujen paloturvallisuudesta vs LFP, nyt on turha siirrellä maalitolppia.

Odotan edelleen linkkejä koskien väitettäsi pitkäikäisyydestä.


Netti pullollaan tietoa lfp akuista, ettei ne juuri sen turvallisempia ole kuin ncm. Jos Teslan merkki ei miellytä niin turha täällä polttaa päreitänsä. Aikaisemmin jo linkkasin, että ei ole montaa sataa Teslaa palanut oli syy mikä tahansa. Voihan sitä uskotella toki itsellensä ja perustella ostostansa lfp akulliseen teslaan että ncm palaa 200kpl ja lfp akulla 185kpl samassa suhteessa eli ei piirunkaan väliä paloturvallisuudessa ainakaan omasta mielestä (esimerkki oli havainnollistava). Jos se tuo sinulle rauhoittavan olon niin siitä vaan lfp ostoksille. Noissa akkujen syttymisongelmissa iso juttu tuo akunhallintajärjestelmä mikä huomattavasti parantunut verratessa siihen 2008 roadsteriin tai vaikka 2018 model x. Ja samainen BMS edesauttaa siihen 15v akunkestoon, mitä lähiaikoina ovat kommentoineet akkujen kestoiäksi muutkin valmistajat ja koittavat tulevaisuudessa nostaa akkujen kestoikää jopa 25 vuoteen. Jos haluat tarkempia tietoja minkä vuosimallin Teslan akku kestää paremmin kuin toinen ja mikä on keski-ikä akkutyypeillä on itselleni se ja sama. Riittää kun yli puolet liikenteessä 15 vuotiaana niin voidaan sanoa yleisesti että kestoikä on 15v ja joillekin se Mustapekka räpsähtää kätöseen 9v ikäisenä toisille 17v iässä. En oikein näe tässä mitään mielenkiintoa väitellä totuuksien ja sinun luulosi/taikauskon välillä? Tai sitten joku on mennyt totaalisesti ohi itseltäni? Voit toki näyttää jotain linkkejä jos on mahdollista valaista asiaa enemmän. Kuiva-akut sitten selkeä parannus kun voidaan sanoa sata nolla paloturvallisuudelle nykyisiin verrattuna.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 330
Netti pullollaan tietoa lfp akuista, ettei ne juuri sen turvallisempia ole kuin ncm.
Minusta tuntuu että sinulta puuttuu nyt ihan perusymmärrys akuista ja akkuturvallisuudesta.

Nuo linkit eivät kerro yhtään mitään siitä todellisesta riskistä eli palon syttymisen todennäköisyydestä tai tarkemmin thermal runawaystä joka aiheuttaa rajut akkupalot.

Thermal-runaway-lithium.png


Eli suomeksi LFP akuissa on niin matala tuo lämpötilan nousu thermal runawayn tapahtuessa ettei se käytännössä voi syttyä räjähdysmäisesti toisin kuin NCA/NMC.

Lisäksi LFP:ssä mekaanisen rasituksen aiheuttama palo on suorastaan vaikea saada aikaiseksi edes erikseen yrittämällä joka on olennaista törmäys/kolaritilanteissa.

Jos Teslan merkki ei miellytä niin turha täällä polttaa päreitänsä.
Teslan merkillä ei ole minulle mitään merkitystä, minua kyllä ihan lievästi ärsyttää kun täällä jaetaan täysin väärää tietoa fanilasit päässä koska se rakas Oma Merkki on kyseessä. Heittelet täällä ihan ufo-väitteitä ilman mitään todisteita ja perustelut on copy&pastea jostain fanipalstalta ja sinä uskot sen suoraan koska nm. TeslaRuleZ93 vaikuttaa varsin uskottavalta.

En oikein näe tässä mitään mielenkiintoa väitellä totuuksien ja sinun luulosi/taikauskon välillä?
Tämä kyllä hymyilytti aika paljon.

ps. voisit vähän panostaa tekstin ulkoasuun, kannattaa kokeilla esim. rivinvaihtoa ja kappalejakoja. Hieman rasittavaa lukea viestejäsi, monestakin syystä.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
923
Onko kukaan nähnyt mitään lisätietoa noista EU.n kiina tulleista ja niiden määrästä esim. Teslalla, eikö ne kohta tule voimaan? Näyttäisi ainakin Teslan sivuilla vielä lukevan ylihuomenna hintojen nousevan.
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
143
Tuli käytyä tänään koeajamassa Model 3. Ei kyllä vakuuttanut autona.

Perinteisiin nappuloihin tottuneena oli aika shokki kun kaikkia toimintoja hallitaan kosketusnäytön takaa.

Enkä koe olevani erityisen pitkä, mutta penkkiä piti hilata sen verran taakse, että hartialinja oli tasan B-pilarin kanssa, joka vaikeutti autosta poisnousua
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
921
Ruuhka-aikaan Kamppiin pääsee helposti? Ja tuohan nyt palvelee muitakin, kun Helsingissä asuvia, niin joku Kamppi tai muu keskusta sijainti olisi aika huono suurelle/suurimmalle(?) osalle asiakkaista.
Samaa mietin. Joku Kamppi olisi huoltopaikkana niin helvetistä, että sinne veisi tuskin kukaan autoaan koskaan.

Petikko, Koivuhaka, Malmi, Konala, Pitsku, Herttoniemi ovat jonkinlaisia keskittymiä näille jo valmiiksi. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa riippuen vähän siitä mistä on tulossa ja mihin menossa. Omalta näkökantilta kaiken pitäisi sijaita Mellarin ja Kalasataman välillä ja varsinkaan Tuusulantien länsipuolelle ei ole mitään asiaa koskaan. Joku espoolainen tai länsihelsinkiläinen ajattelee ehkä toisin. En ole ikinä myöskään edes kuvitellut poistuvani huollosta julkisilla, joten ainoan merkitsevän seikan tulisi olla kuinka sinne pääsee autolla.

Pitskuun ja Konalaan ei pääse aamuruuhkassa ikinä, joten hyvä ettei mennyt ainakaan sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 152
Petikkokin on niin laaja alue, joten minne se tulee? Osa oikeasti perämettää ja osa ihan ok.

Toki autokaupat ovat hieman hankalissa paikoissa yleensä, joten niiden odotus/etätyöskentely ja liikenneyhteydet tulevat arvoonsa.

Itse olen käyttänyt niiden etätyöskentelymahdollisuukisia hyväksi usein . Mahdollisuus omaan toimistokoppiiin huollon ajaksi autokaupassa on osa hyvää palvelukonseptia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Petikkokin on niin laaja alue, joten minne se tulee? Osa oikeasti perämettää ja osa ihan ok.

Toki autokaupat ovat hieman hankalissa paikoissa yleensä, joten niiden odotus/etätyöskentely ja liikenneyhteydet tulevat arvoonsa.

Itse olen käyttänyt niiden etätyöskentelymahdollisuukisia hyväksi usein . Mahdollisuus omaan toimistokoppiiin huollon ajaksi autokaupassa on osa hyvää palvelukonseptia.
Petikontie 23, Vantaa.
En tiedä miten muilla on ne tilat mutta Vetokujalla Teslalla on iso tila missä tuolit ja muutama pistorasia siellä täällä. Sitten jotain perus kahvia. Ei siellä turhaan istu etätöissä jos voi päästä muualle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Täytyykin varmaan heti maanantaina mennä paikanpäälle kertomaan noille kymmenelle muullekin autokaupalle jotka tuossa vieressä on, että eikö ne ole hoksanneet kuinka väärään paikkaan ovat kauppansa perustaneet. Varmaan kummastelevat kun kauppa ei käy, niin olisi ihan reilua käydä niille kertomassa mistä johtuu.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
173
Petikontie 23, Vantaa.
En tiedä miten muilla on ne tilat mutta Vetokujalla Teslalla on iso tila missä tuolit ja muutama pistorasia siellä täällä. Sitten jotain perus kahvia. Ei siellä turhaan istu etätöissä jos voi päästä muualle.
On tullut tutuksi tämäkin tila, varmaan 4 kertaa viettänyt siellä 4-5h. On sitä todellakin parempia paikkoja, mutta maittavaa lounasta saa siitä Juuri delistä ja jos takuuhuolto kyseessä saa usein Teslalta lounarin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
On tullut tutuksi tämäkin tila, varmaan 4 kertaa viettänyt siellä 4-5h. On sitä todellakin parempia paikkoja, mutta maittavaa lounasta saa siitä Juuri delistä ja jos takuuhuolto kyseessä saa usein Teslalta lounarin.
Jaa tarjoaako ne nykyään lounasta? Itse en koskaan saanut kuin hakea sitä kämästä kahvia tai vettä. Muuten oli, että siinähän istut ja odottelet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Täytyykin varmaan heti maanantaina mennä paikanpäälle kertomaan noille kymmenelle muullekin autokaupalle jotka tuossa vieressä on, että eikö ne ole hoksanneet kuinka väärään paikkaan ovat kauppansa perustaneet. Varmaan kummastelevat kun kauppa ei käy, niin olisi ihan reilua käydä niille kertomassa mistä johtuu.
Autokauppa ja autohuolto ovat kaksi eri asiaa. Eka nyt voikin sijaita missä sattuu, toisen kanssa alkaa vituttaa liikenneyhteydet todella helposti.

Jotenkin epätodellista, että ”huolto kampissa” ja ”muutkin on siellä” virheargumentein lähdetään kampeamaan Petikonkin mittapuulla perämetsää hyväksi paikaksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Onko tuolla enää pistorasioita kun juuri tuossa nurkassa tuli itse istuttua kun muualla ei oikein virtaa saa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 698
Viestejä
4 294 322
Jäsenet
71 690
Uusin jäsen
hatu

Hinta.fi

Ylös Bottom