Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 004
Vakkari myös jarruttaa jos näkee jotain mitä ei olekaan. Kyllä se haamuja tekee kuten AP. AP ei nykyäään nosta nopeutta. Laskee vain.
Mä en oo vakkarilla noita kohdannut. Autopilotia taas en niiden takia pidä edes päällä 200km säteellä helsingistä. Pohjoisessa se toimii hyvin.

Semmonen tuli kyllä tohon liittyen mieleen, että mulla saattaa olla kaikki mahdolliset avustimet, joita pystyy säätämään, säädetty siten ettei auto varoittele mistään tai reagoi mihinkään. Tää nyt mutuilua kun olen käynyt auton valikoissa viimeksi ehkä ostaessa 1,5v sitten.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 004
Jännä kyllä miten tässä aiheessa jotkut omistajat toteaa, että jep, ihan paskaa on verrattuna suunnilleen mihin tahansa muuhun adaptiiviseen vakkariin ja toiset taas on "joo ajan 7000 kilsaa päivässä ja ikinä ei oo tullut yhtäkään haamujarrutusta vaikka ajan 7000 kilsaa päivässä".
:hmm:
Jos muhun viittaat jälkimmäisessä ryhmässä, niin menee vähän ohi. Oon tainnu tässä ketjussakin kertoa, että mielestäni eu:n pitäisi kieltää kaikki autonomiseen ajamiseen liittyvä automatiikka ja kuljettajilta, jotka käyttävät esim. Autopilotia lokakuu-toukokuu välisenä aikana, pitäisi ottaa suoraan ajokortit pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 496
Jos muhun viittaat jälkimmäisessä ryhmässä, niin menee vähän ohi. Oon tainnu tässä ketjussakin kertoa, että mielestäni eu:n pitäisi kieltää kaikki autonomiseen ajamiseen liittyvä automatiikka ja kuljettajilta, jotka käyttävät esim. Autopilotia lokakuu-toukokuu välisenä aikana, pitäisi ottaa suoraan ajokortit pois.
Tai vaikkapa valmistajan korjata asia. Koska onhan softa 5v muita edellä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 898
Menee varmaan monella autopilotit ja vakkarit sekaisin. Ainakaan itselläni vakkari ei jarruta voimakkaasti, vaan pudottaa nopeutta siihen minkä kuvittelee olevan nopeusrajoitus karttadatan perusteella. Ongelma koskee vähintään nelikaistaisia teitä, joilla ei käytä merkkejä lukemiseen. Toisaalta voit sillä "50" -alueella säätää sen vaikka 150:een ja auto tottelee sitä antaamasi nopeutta eikä pudota sitä sieltä enää alas ellei nopeusrajoitus muutu alle 50:n.
Minulla vakionopeudensäädin jarruttaa yllättäen voimakkaasti, vaikka 1) nopeusrajoitus on kyltistä tunnistettu ja 2) tie ei ole monikaistainen. Tätä tapahtuu ramppien ja risteyksien lähellä. Ymmärtääkseni tämä liittyy siihen, että auto tietää muidenkin Teslojen jarruttelevan vastaavassa kohdassa ja siksi päättää auttaa kuskia.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 004
Tai vaikkapa valmistajan korjata asia. Koska onhan softa 5v muita edellä.
Valmistaja voi toki tehdä paljonkin asioita, mutta jos kuski tiedostaa autonsa haamujarruttelevan, mutta silti altistaa itsensä ja kanssaliikkujat tietoisesti vaaralle alttiiksi, niin kyse on ensisijaisesti valuviasta, joka sijaitsee ko. kuljettajan korvien välissä.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1 004
Minulla vakionopeudensäädin jarruttaa yllättäen voimakkaasti, vaikka 1) nopeusrajoitus on kyltistä tunnistettu ja 2) tie ei ole monikaistainen. Tätä tapahtuu ramppien ja risteyksien lähellä. Ymmärtääkseni tämä liittyy siihen, että auto tietää muidenkin Teslojen jarruttelevan vastaavassa kohdassa ja siksi päättää auttaa kuskia.
Ok. Outoa. Joku sanoi aiemmin hänen autonsa tehneen samaa Norjassa samoilla teillä joita itse ajelin ilman vastaavia kokemuksia. Omat kokemukset noista liittyneet juuri karttadataan ja nelikaistaisiin, joilla ollut tietöitä ~5v sisällä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 496
Minulla vakionopeudensäädin jarruttaa yllättäen voimakkaasti, vaikka 1) nopeusrajoitus on kyltistä tunnistettu ja 2) tie ei ole monikaistainen. Tätä tapahtuu ramppien ja risteyksien lähellä. Ymmärtääkseni tämä liittyy siihen, että auto tietää muidenkin Teslojen jarruttelevan vastaavassa kohdassa ja siksi päättää auttaa kuskia.
Teslat eivät jaa dataa keskenään.
Tietoa kerätään ja sen avulla järjestelmää opetetaan mutta TACC ja AP osalta näihin ei ole tullut muutoksia vuosiin.

Visionin piti poistaa nämä ongelmat koska tutka antoi väärää dataa. Mutta ilmeisesti vielä tulee väärää dataa jostain…
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 537
Valmistaja voi toki tehdä paljonkin asioita, mutta jos kuski tiedostaa autonsa haamujarruttelevan, mutta silti altistaa itsensä ja kanssaliikkujat tietoisesti vaaralle alttiiksi, niin kyse on ensisijaisesti valuviasta, joka sijaitsee ko. kuljettajan korvien välissä.
Josta päästään siihen, että henkilökohtaisesti ei ainakaan hirveästi kiinnosta maksaa päälle 50 kiloeuroa autosta jossa ei efektiivisesti ole minkäänlaista vakkaria.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 363
Viestejä
4 375 002
Jäsenet
72 770
Uusin jäsen
counter

Hinta.fi

Ylös Bottom