Tesla Arcade -pelitietokone on varustettu uuden sukupolven konsoleiden tasoisella raudalla

Pyydetään sitten öljynpainemittarikin takaisin.
Ehkä varoitusvalo riittää, vaikka siitäkin näki hyvin, koska vaihtaa öljyt. Vaan nykyautot vielä, niin huono akku/jännite aiheuttaa välillä ihmeellisiä sähkövikoja ja vikakoodeja. Vaan onneksi tätä entistä amispeivarivarustetta saa nykyisin kätevästi tupakinsytyttäjälaturin yhteyteen. ;)
 
Näyttää siltä, että suunnittelusta on vastannut joku joka ei ole koskaan ajanut autoa. Tuo rattihan on lisäksi täysin laiton, vaarallisuuden takia.
 
Auton kontrollointi ääritlanteissa ja rajoilla ajaessa on helpompaa. Eikä muutenkaan tarvitse veivata rattia niin paljoa.
Jos formulat olisivat sopivia liikenteeseen, muistuttaisi autot niitä. Näin ei kuitenkaan ole. Formulat soveltuu formularadalle, ei mihinkään muuhun. Tuo ratti on tavallisessa liikenteessä erittäin vaarallinen.
 
Jos formulat olisivat sopivia liikenteeseen, muistuttaisi autot niitä. Näin ei kuitenkaan ole. Formulat soveltuu formularadalle, ei mihinkään muuhun. Tuo ratti on tavallisessa liikenteessä erittäin vaarallinen.
Upeaa olkiukkojen rakentelua. Ratti ei ole hengenvaarallinen, kokematon kuljettaja voi olla.
 
On mukava jos kääntösäde on samanlainen kuin formuloissa yms.
Haluatko lukita vastauksen? Formuloiden ratin kääntösäde on kuitenkin yli 200 astetta per suunta (täysin varmaa ei löytynyt luurilla nopeasti mutta 210-270 välille per suunta taisi olla lähes kaikkialla)
 
Saa panostaa kyllä aika paljon parempiin näyttöihin takapenkille. Nyt tuo keskinäyttö on lähinnä naurettavan pieni ja kaukana. Siis jos jotain pelikäyttöä takapenkille meinattiin. Etunäytöstä varmaan latausta odotellessa ihan homma toimii.
VR-kakkulat päähän kyytiläisille ja jonkilainen lisätyn todellisuuden tykkipeli pyörimään. Peliautojen yleistyessä pääseekin sitten pelaamaan muiden autojen kyytiläisiä vastaan :rofl2:
 
Haluatko lukita vastauksen? Formuloiden ratin kääntösäde on kuitenkin yli 200 astetta per suunta (täysin varmaa ei löytynyt luurilla nopeasti mutta 210-270 välille per suunta taisi olla lähes kaikkialla)

Monacossa käytetään isointa sädettä, koska paljon tiukkoja mutkia joissa tehtävä mahdollisimman tarkkoja käännöksiä. Monacossa kääntösäde on n. 200 astetta suuntaansa, normaaleilla radoilla joissa ei ole noin tiukkoja mutkia se on noin 180 astetta. Näistä on aika paljonkin dataa kerätty simumiehien toimesta ja 340-420 se kääntösäde on ja tähän vaikuttaa siis rata ja tietysti ihan kuskin preferenssi asiaan.




Tuossa pari aikaleimaa kalenterin tiukimpaan mutkaan ja full lock on noin 210 astetta sekä 2013 Mersussa että 2018 Red Bullissa

E: Laitetaas vielä "normaalilta radalta" Verstappenin full opposite lock, 180 astetta näyttää kääntyvän. Tämä siis Brasiliassa sillon kun siellä satoi hemmetisti, oliko se nyt 2016. Tuossa tilanteessa siis on aivan varmaa, että Verstappen kääntää täyden säteen verran vastaan, koska se on mitä pitää tehdä



Saman videon ajassa 78 sek Kobyashilla vastaavassa tilanteessa näyttää olevan jotain 160 astetta jo täysi kääntösääde Japanissa
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa pari aikaleimaa kalenterin tiukimpaan mutkaan ja full lock on noin 210 astetta sekä 2013 Mersussa että 2018 Red Bullissa
Tuossa Red Bullissa näyttäisi olevan 220 astetta nopeasti fotarilla kulmaa mittaamalla, varmasti osittain myös kuskiriippuvainen asia
 
Eiköhän Tesla pysty muuttamaan tuon ratin kääntösädettä lennossa, parkkipaikalla kääntyy paljon ja kovissa vauhdeissa taas sitten vähän. Taino autopilotillahan sitä muutenkin mennään..
 
Eiköhän Tesla pysty muuttamaan tuon ratin kääntösädettä lennossa, parkkipaikalla kääntyy paljon ja kovissa vauhdeissa taas sitten vähän. Taino autopilotillahan sitä muutenkin mennään..
Eikö Citroënillä ollut joku tällainen systeemi jo 70-luvulla?
 
Eiköhän Tesla pysty muuttamaan tuon ratin kääntösädettä lennossa, parkkipaikalla kääntyy paljon ja kovissa vauhdeissa taas sitten vähän. Taino autopilotillahan sitä muutenkin mennään..
No tuohan se helpottaakin ajamista kun ratin toiminta vaihtelee....
 
Kyllähän se vaihtelee ihan tavisautossakin hiukan. Esim keskittää enemmän vauhdissa. Osa etuvedoista keskittää kiihdyttäessä, mm. kaikko kokeilemani Rellut ( ei pelkästään paha asia). Ja kyllä ohjattavuus on muutenkin erilainen vauhdissa.

Tiedättekö muuten mistä Tesla on plagioinut tuon ratin: Iso mies, pieni kulkupeli - tällainen on kääpiöauto Messerschmitt
Eipä ole sellaisia autoja vielä itsellä eteen. Tuorein auto jota ajanut on vuodelta 2005.
 
Käsittääkseni osa autoista säätää myös ohjauksen nopeutta ja/tai tehostuksen voimaa auton nopeuden mukaan. Jotta parkkiksella on kevyt pyörittää ja kovassa vauhdissa ei heilu niin herkästi.
 
Mutta ihan tehostamattomankin auton ohjaus saattaa keskittää voimakkaammin kun nopeus nousee. Vai onko mielikuvani väärä?
 
Käsittääkseni osa autoista säätää myös ohjauksen nopeutta ja/tai tehostuksen voimaa auton nopeuden mukaan. Jotta parkkiksella on kevyt pyörittää ja kovassa vauhdissa ei heilu niin herkästi.

Ainakin ~2009 Audi A5:ssa oli sellainen erikoisuus, että ohjaustehostimen nopeussäätö "päivittyi" oikeaksi vasta kun päästi jarrulta, ja sen muuttumisen hetken pystyi tuntemaan käsissään. Hieman hämmentävä ominaisuus, mutta toisaalta ohjaus olikin sitten todella kevyt parkkipyöritystä varten. En tiedä oliko jokin lisävaruste vai vakiona.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 496 015
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom