Tesla Arcade -pelitietokone on varustettu uuden sukupolven konsoleiden tasoisella raudalla

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 495
tesla-arcade-model-s-20210128.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Sähköautomaailman mullistajanakin pidetty Tesla on päättänyt kastaa varpaansa myös tietokonemaailman puolelle. Yhtiön ensimmäinen pelitietokone Tesla Arcade hallinnoi siihen integroidun auton mediajärjestelmää, jolla pyörivät myös modernit AAA-luokan pelit.



Teslan uuden Model S:n virallisten tuotesivujen mukaan Tesla Arcade -mediajärjestelmässä olisi parhaimmillaan 10 TFLOPSin edestä laskentavoimaa, eli suurin piirtein saman verran kuin Sonyn PlayStation 5 -konsolissa. Elon Musk on puolestaan ehtinyt jo twiittailemaan Tesla Arcaden mahdollistavan esimerkiksi Witcher 3:n ja uuden Cyberpunk 2077:n pelaamisen autossa.



Sivustolla ei mainita, millaista rautaa järjestelmä pitää sisällään, mutta luotettavista vuodoistaan tuttu Patrick Schur twiittasi Teslan haluavan AMD:n Navi23-grafiikkapiirin autoihinsa. Nyt Schur on puolestaan twiitannut kuvan diagrammista, joka näyttäisi varmistavan nimenomaan Navi23:n käytön. Muut järjestelmän tiedot kuten mitä prosessoria, käyttöjärjestelmää tai versiota pelistä käytetään ovat vielä täysin tuntemattomia yksityiskohtia.

Lähteet: Tesla, Elon Musk @ Twitter, Patrick Schur @ Twitter (1), (2)

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Niskat menee nurin, jos yrittää tuollaisella sivussa olevalla ruudulla pelata pitempään.
 
Kieltämättä kalenteria itsekin tarkistelin. Toisaalta, Tesla ja Musk, osaa odottaa odottamatonta.
 
Tosi kiva säädellä kaikkia auton toimintoja Denver-tabletin valikkohelvetin takaa
 
Tosi kiva säädellä kaikkia auton toimintoja Denver-tabletin valikkohelvetin takaa

Onneksi, tuo on pykälää mukavempi käyttää, kuin sitä alitehoista jo myyntiin tullessaan vanhaa käyttöjärjestelmää käyttävää Denveriä.
 
Tuo voi olla aika mielenkiintoinen jos yrittää nopeasti kääntää ääriasennosta toiseen, ellei tuossa sitten ole niin nopea ohjaus ettei tarvitse otetta muuttaa.
Joitakin kuvia oli missä pyöreä ratti. Tulee ehkä niihin osavaltioihin/maihin missä tuo ei ole sallittu.
 
Kyllähän sitä jo 2000-luvun alkupuolella Pimp My Ridessä asenneltiin pleikkareita ja boxeja autoihin, että pääsee pelaamaan. :D
 
Noni, tuonne ne gpu:t nyt sitten menee kun Taiwanin piirivalmistajat piti ajaa tuottamaan etusijassa autoteollisuudelle piirejä. :D
 
Itse joskus virittelin jotain näyttöjä ja pelivehkeitä muksuille autoon, mutta käytttapaukset olivat aika vähissä. Toinen skidi pystyi katsomaan videoita matkalla, mutta pelit aiheuttivat pahoinvointia. Toinen ei kestänyt minkäänlaista näytön tuijottamista ennen kuin alkoi yökkimään. Etukonsolin näyttöä pystyi helpommin katsomaan, mutta sitä kuskikin mielellään seuraa ajaessaan mikä ei ole taas hyvä juttu. Kukaan tuskin myöskään varta vasten haluaa mennä pelaamaan autoon yhtään mitään. Järkevä käyttötapaus voisi olla sellainen missä tarvitsee odotella autossa jotain esim. sitä latauksen valmistumista tai jonkun tuloa kyytiin. Mutta sitten taas miten talletukset hoidetaan, onko jatkettava pelejä juuri autossa, mikä on pelikirjastona, onko Teslalla aikomus tehdä yhteistyötä vaikka Steamin kanssa? Ei tosiaankaan Nintendo Switchin korvikkeeksi, mutta aika viileä lisävarustehan tuo autoon silti olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Itse joskus virittelin jotain näyttöjä ja pelivehkeitä muksuille autoon, mutta käytttapaukset olivat aika vähissä. Toinen skidi pystyi katsomaan videoita matkalla, mutta pelit aiheuttivat pahoinvointia. Toinen ei kestänyt minkäänlaista näytön tuijottamista ennen kuin alkoi yökkimään. Etukonsolin näyttöä pystyi helpommin katsomaan, mutta sitä kuskikin mielellään seuraa ajaessaan mikä ei ole taas hyvä juttu. Kukaan tuskin myöskään varta vasten haluaa mennä pelaamaan autoon yhtään mitään. Järkevä käyttötapaus voisi olla sellainen missä tarvitsee odotella autossa jotain esim. sitä latauksen valmistumista tai jonkun tuloa kyytiin. Mutta sitten taas miten talletukset hoidetaan, onko jatkettava pelejä juuri autossa, mikä on pelikirjastona, onko Teslalla aikomus tehdä yhteistyötä vaikka Steamin kanssa? Ei tosiaankaan Nintendo Switchin korvikkeeksi, mutta aika viileä lisävarustehan tuo autoon silti olisi.
On se Musk nero. Mikään ei potuta sähköautoilijaa niin paljoa kuin se "tankkaus" jollain ABC:lla keskellä ei mitään. Se kun ei onnistukkaan kuten bensavermeessä ja vie sitä paria minsaa, vaan vie puolisen tuntia. Joten pistetään konsoli autoon, niin voi iloisesti pätkiä päitä örkeiltä sen aikaa kun auto latailee itseään.
 
Pakkohan sitä on saada, kun ei tuollainen ratti ole käsittääkseni laillinen täällä päin.
 
Pakkohan sitä on saada, kun ei tuollainen ratti ole käsittääkseni laillinen täällä päin.
Usein pellepelottomien virityksetndumataan jabditten kun joku vaikutusvaltainen firma tarjoaa niitä katsastukseen niin ne onkin OK - tai tulevat jopa pakollisiksi. En kokisi tullaista stongaa ongelmaksi varsinkaan maantiellä, mutta on totta että kaupungissa jos stonga tökkäsee kiinni vaikka takinliepeeseen samalla kun kiihdyttää mutkasta ulos tuoa 2,1-sekunnin kiihdytysvauhtia niin tulee jännää.

Peugeotissa oli sellainen maltilliseseti litistetty ratti ja se oli kyllä oikein hyvä.
 
Toki kaikille moderneille kisakuskeille nuo arkipäivää. Kohta ei enää rata-autoluokkia joissa käytettäisiin ympyrärattia. Jopa GT:tkin melkein 100% jo "isommalla F1-ratilla".
 
Saa lisää fyrkkaa kun määräaikaishuollossa jatkossa vaihdetaan näytönohjaimen heatspdreaderitkin :O Mitenköhän tuo laitos kestää jatkuvassa tiekäytössä. Tässä on kyllä viety vähän turhan pitkälle Miksi ei - ajatusta. Ehkä jollekin taksikuskeille ihan mukava (hyviä markkinoimaan samalla). Vähän sitä ufo-efektiä haettu. Onhan se kiva sanoa kaverille, että autossa toimii Cyberpunk.
 
Voi laskuttaa matkastakin vähän enemmän kun ne AAA-pelit pyörii. Tai esim "ajosimu-taksi" matkustajalla rattivehkeet ja vaikka iRacingiä tms siinä sitten.
 
Saa panostaa kyllä aika paljon parempiin näyttöihin takapenkille. Nyt tuo keskinäyttö on lähinnä naurettavan pieni ja kaukana. Siis jos jotain pelikäyttöä takapenkille meinattiin. Etunäytöstä varmaan latausta odotellessa ihan homma toimii.
 
Kyllä tähän touhuun pitäisi pikkuhiljaa lainsäätäjänkin puuttua. Melkein saisi kaikki yli 7" ajonhäritisimet kieltää keskikonsoleista ja tuosta ratista en edes sano mitään. Niin ja muutenkin, valtavat näytöt keskikonsolissa ja tietokoneet syömässä virtaa, sekä turbopotkumoottorit, mutta perus jännite- tai ahtomittaria ei saa siihen kehitettyä, vaikka niille olisi päivä päivältä enemmän käyttöä. Tällaista se on, kun autoja ostavat eivät ymmärrä niistä mitään.
 
Kyllä tähän touhuun pitäisi pikkuhiljaa lainsäätäjänkin puuttua. Melkein saisi kaikki yli 7" ajonhäritisimet kieltää keskikonsoleista ja tuosta ratista en edes sano mitään. Niin ja muutenkin, valtavat näytöt keskikonsolissa ja tietokoneet syömässä virtaa, sekä turbopotkumoottorit, mutta perus jännite- tai ahtomittaria ei saa siihen kehitettyä, vaikka niille olisi päivä päivältä enemmän käyttöä. Tällaista se on, kun autoja ostavat eivät ymmärrä niistä mitään.
Mitä ihmeen käyttöä on jännite- tai ahtomittarilla? Varsinkaan sähköautossa.
 
Mitä ihmeen käyttöä on jännite- tai ahtomittarilla? Varsinkaan sähköautossa.
Tarkoituksellisen väärinymmärtämisen aika ei ole ohi.

Saivartelenko takaisin, että onnea reissullesi sähköautolla, josta on irroitettu kaikki jänniteanturit.
 
Vielä tuohon rattiin, niin on varmaan vähän opettelua, kun ei ole ollenkaan noita viiksiä ratin takana. Vilkut ja lasinpesurit ja muut käytetään ratissa olevilla napeilla...
 
Tarkoituksellisen väärinymmärtämisen aika ei ole ohi.

Saivartelenko takaisin, että onnea reissullesi sähköautolla, josta on irroitettu kaikki jänniteanturit.
Mihin tarvitset sitä akkujännittemittaria kojelaudassa? Tuollaiset on jäänyt aikapäiviä pois turhina vipstaakkeleina.
 
Mihin tarvitset sitä akkujännittemittaria kojelaudassa? Tuollaiset on jäänyt aikapäiviä pois turhina vipstaakkeleina.
Puhutaanko nyt kummasta, meinaan sähköautossakin se akun varausmittari on käytänössä volttimittari. Ehkä sanoisin että on tarpeellinen. ;)

Vaan onhan polttomoottoriautossakin nyt vaan aivan liian hienoa havaita, että akun jännite on laskenut pätkäajossa, että akku kaipaa vaihtoa tai monesti vähän molempia, ennen kuin se auto makaa hyytyneenä 30 asteen pakkasessa siinä edessä, kun olet jo valmiiksi myöhässä töistä. Ellei se akku ole alunperinkin mennyt pilalle juuri siksi, että sitä on jatkuvasti pidetty huonossa latauksessa, kun ei ole paremmasta tietoa.

Ilmeisesti siinä olisi kuitekin aivan liikaa vaivaa, laittaa se sivuvalikkoon näkyville mittaristossa, joka kyllä osaa valmiiksi tulkita sen huoltovalikon puolella. :cautious:
 
Monessa uudessa autossa ei ole enää moottorin lämpötilanäyttöä, ilmeisesti jätetty pois "turhana". Sitten onkin mukava kun termostaatti on rikki mutta auto on niin tyhmä, että se ei osaa ilmoittaa siitä. Ei autossa voi liikaa mittareita olla.
 
Puhutaanko nyt kummasta, meinaan sähköautossakin se akun varausmittari on käytänössä volttimittari. Ehkä sanoisin että on tarpeellinen. ;)

Vaan onhan polttomoottoriautossakin nyt vaan aivan liian hienoa havaita, että akun jännite on laskenut pätkäajossa, että akku kaipaa vaihtoa tai monesti vähän molempia, ennen kuin se auto makaa hyytyneenä 30 asteen pakkasessa siinä edessä, kun olet jo valmiiksi myöhässä töistä. Ellei se akku ole alunperinkin mennyt pilalle juuri siksi, että sitä on jatkuvasti pidetty huonossa latauksessa, kun ei ole paremmasta tietoa.

Ilmeisesti siinä olisi kuitekin aivan liikaa vaivaa, laittaa se sivuvalikkoon näkyville mittaristossa, joka kyllä osaa valmiiksi tulkita sen huoltovalikon puolella. :cautious:
Akun varausmittari on vastaava kuin polttomoottoriautoissa bensatankin täyttöasteen mittari. Päivittäisen ajon kannalta olennainen tieto.

Pyydetään sitten öljynpainemittarikin takaisin.
 
Vielä tuohon rattiin, niin on varmaan vähän opettelua, kun ei ole ollenkaan noita viiksiä ratin takana. Vilkut ja lasinpesurit ja muut käytetään ratissa olevilla napeilla...

Voisin lähes varmuudella väittää, että ei ole ensimmäinen auto, jossa nuo mainitsemasi ovat ratissa.
 
Voisin lähes varmuudella väittää, että ei ole ensimmäinen auto, jossa nuo mainitsemasi ovat ratissa.
Ei varmaan olekaan, mutta on se silti hankalaa;)Jos on vuosikymmeniä käyttänyt viiksellä vilkkua, niin hetken aikaa varmaan käsi sitä vipua hapuilee sieltä ennen kuin muistaa nuo napit.
 
Vielä tuohon rattiin, niin on varmaan vähän opettelua, kun ei ole ollenkaan noita viiksiä ratin takana. Vilkut ja lasinpesurit ja muut käytetään ratissa olevilla napeilla...
Ai siinä onnistuu kuitenkin napeilla nuo? Eikös Model 3:ssa ja Model Y:ssä pitänyt pyyhkijät jne nakutella kosketusnäytöltä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 670
Viestejä
4 495 606
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom