Telia kaapelimodeemi ongelma

Eli olen tammikuussa ottanut uuteen asuntooni kaapeli reitittimen ja ei ole vieläkään toiminassa. Ongelma alkoi siitä että oli packet lossia jokaisessa pelissä mitä pelaan noin 10-15 sekunnin välein 1-2 pakettia. Tämän jälkeen tein vikailmoitukset asiasta ja siitähän tämä vasta alkoikin. Nyt netti on viimeiset 2kk tehnyt sitä että katkaisee netin satunnaisesti noin 10-15minuutin välein noin 10-15sekunniksi. jonka jälkeen netti taas toimii. Käytössäni on suoraa seinästä vedetty kaapelimodeemin piuha reitittimeen ja tässä tuli mukana sovitin missä olisi ollut 2 paikkaa mutta ei mahtunut seinään kiinni. Reititin on vaihdettu uuteen vikailmoituksia tehty telialle noin 10. Ainoa mitä en ole vielä kokeillut on kaapelipiuhan vaihtoa. Vaikuttaako tuo sovitin (metallinen juttu joka on tossa alemmassa kuvassa). Jos jollain ollut samanlaista ongelmaa miten saitte korjattua koska teliaa ei nähtävästi kiinosta auttaminen asiassa.
1743755333118.png

No mitä se Telia ylipäätään sanoo?
Telia joka kerta sanoo että tekevät vikailmoituksen ja sitten tulee tekstiviestillä että ongelma on nyt korjattu johtui laajasta ongelmasta nyt pitäisi toimia ja tämän jälkeen mikään ei vieläkään toimi. Sieltä siis tulee automaattinen tekstiviesti vastaus.

Kuulostaa vahvalti siltä että kyllä Telialta pitäisi saada huoltokäynti tilattua ja asentaja paikalle mittaamaan tasoja rasialta ja tekemään sen mukaan toimenpiteitä.

Sovitin on ihan oikea ja hyvä olla paikoillaan.

Kuulostaa vahvalti siltä että kyllä Telialta pitäisi saada huoltokäynti tilattua ja asentaja paikalle mittaamaan tasoja rasialta ja tekemään sen mukaan toimenpiteitä.

Sovitin on ihan oikea ja hyvä olla paikoillaan.
Alempi kuva siis ei ole oma kuva ja minun sovitin ei mahtunut seinään kiinni joten olen vetänyt piuhan vaan suoraan seinään kiinni TV/Data pistokkeeseen voiko tässä olla ongelma?

Eli olen tammikuussa ottanut uuteen asuntooni kaapeli reitittimen ja ei ole vieläkään toiminassa. Ongelma alkoi siitä että oli packet lossia jokaisessa pelissä mitä pelaan noin 10-15 sekunnin välein 1-2 pakettia. Tämän jälkeen tein vikailmoitukset asiasta ja siitähän tämä vasta alkoikin. Nyt netti on viimeiset 2kk tehnyt sitä että katkaisee netin satunnaisesti noin 10-15minuutin välein noin 10-15sekunniksi. jonka jälkeen netti taas toimii. Käytössäni on suoraa seinästä vedetty kaapelimodeemin piuha reitittimeen ja tässä tuli mukana sovitin missä olisi ollut 2 paikkaa mutta ei mahtunut seinään kiinni. Reititin on vaihdettu uuteen vikailmoituksia tehty telialle noin 10. Ainoa mitä en ole vielä kokeillut on kaapelipiuhan vaihtoa. Vaikuttaako tuo sovitin (metallinen juttu joka on tossa alemmassa kuvassa). Jos jollain ollut samanlaista ongelmaa miten saitte korjattua koska teliaa ei nähtävästi kiinosta auttaminen asiassa.
1743755333118.png

Multimediarasia tuon perus antennirasian tilalle kannattaisi laittaa vaikkei mitään ongelmia olisikaan.
Mutta tosiaan kaikki on pelkkää arvailua ilman mittausta.
Onko asunto siis täysin uusi vaiko saneerattu?

Multimediarasia tuon perus antennirasian tilalle kannattaisi laittaa vaikkei mitään ongelmia olisikaan.
Mutta tosiaan kaikki on pelkkää arvailua ilman mittausta.
Onko asunto siis täysin uusi vaiko saneerattu?
Asunto ei ole siis "uusi" vaan muutin tähän kerrostaloon tammikuussa. Mites tämmöinen multimediarasia asennetaan onko homma mitä pystyy ite tekemään vai pitääkö pyytää taloyhtiö/operaattioria hoitamaan?

Asunto ei ole siis "uusi" vaan muutin tähän kerrostaloon tammikuussa. Mites tämmöinen multimediarasia asennetaan onko homma mitä pystyy ite tekemään vai pitääkö pyytää taloyhtiö/operaattioria hoitamaan?
Riippuu ihan oman osaamisen tasosta ja siitä mikä on verkon rakenne eli onko se tähti vaiko ketjutettu. Tämän voit selvittää itsekin irroittamalla tuon jakomurikan antennirasiasta ja avaamalla tuon keskiölevyn ruuvin. Mikäli alla olevaan rasiaan tulee vain yksi kaapeli niin verkko on tähdessä jolloin vaihdon voit tehdä vaikka itsekin. Mikäli siellä on kaksi kaapelia niin suosittelen lämpimästi asennusfirman käyttämistä.

Mutta tosiaan mikäli joudut tilaamaan paikalle muutenkin antennihepun mittailemaan niin voit vaikka kysäistä onnistuisiko vaihtotyö siinä samalla jolloin lisäkustannus jää pieneksi.

Kysy naapureilta miten netti pelittää ja tee reklamaatio. Viikon yleensä kesti että vika korjaantui. Tämä rumba toistui 6kk-1v välein.
Itse kyllästyin koko Telian kaapelinetin toimivuuteen sekä vikailmoitusrumbaan ja vaihdoin 5G-liittymään. Ja kyllä ei pätki vaikka soutaa.

Alempi kuva siis ei ole oma kuva ja minun sovitin ei mahtunut seinään kiinni joten olen vetänyt piuhan vaan suoraan seinään kiinni TV/Data pistokkeeseen voiko tässä olla ongelma?
Onko sinulla ylimääräistä TV-antennijohtoa, jonka voisit laittaa seinän ja kuvan sovittimen väliin? Sovittimesta sitten johto modeemiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 188
Jäsenet
77 152
Uusin jäsen
iker

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom