Ratkaistu Telia 100/100 netti

Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Minulle tulee 100/100 netti kotiin, netti toimii kaiken aikaa moitteettomasti mutta ongelmat alkaa kun pelaan jotain peliä ja joku muu laite yhdistetään samaan wifiin, peli ”lagaa” pätkäisee 10s välein. fps pyörii tasaisesti päälle 144fps ja koneesta ei pitäisi ongelmat kiinni olla. Kaikki toimii täydellisisesti ilman kun muut laitteet on wifiin yhdistettynä, mulla menee seinästä johto zyxel wireles vdsl2 VoIP modeemiin ja siitä johto koneeseen.

ongelmaa koitettu ratkaista vaihtamalla dns palvelinta.

pelin kaikilla grafiikka asetuksilla sama lopputulos.

laitettu nettijohto suoraan seinästä koneeseen —> ei ongelmia mutta wifi mahdollisuudet jäävät pois.

samaan aikaan ei tarvitse kuin pelata ja käyttää wifiä googlecastissä tai katsoa puhelimella jotain suoratoistopalveluista niin peli alkaa silloin pätkimään, ja mielestäni 100/100 netin pitäisi riittää molempiin samaan aikaan.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 311
samaan aikaan ei tarvitse kuin pelata ja käyttää wifiä googlecastissä tai katsoa puhelimella jotain suoratoistopalveluista niin peli alkaa silloin pätkimään, ja mielestäni 100/100 netin pitäisi riittää molempiin samaan aikaan.
Ootko tehnyt tietokoneella nopeustestiä, että minkälaista nopeutta sieltä verkosta oikeasti tulee? Esim. Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test ja nimenomaan sillä koneella joka piuhalla modeemiin. Kokeile testit sekä siten ettei muita laitteita ole wifissä, ja sitten wifin ja sen käytön kanssa. 100/100 nopeus riittää kyllä useamman laitteen käyttöön, mutta nopeustestillä varmistaa ensin että tuleeko sieltä laajakaistasta läheskään noita lukemia.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
117.../117... antaa keskimäärin ilman modeemia välissä ja modeemin kanssa, samoja lukemia antaa kun useampi laite wifissä ja kone samaan aikaan kiinni. Koitettu myös eri piuhoilla.

Olen koittanut vaihtaa dns googlen omasta 1.1.1.1 netti toimii karvan verran paremmin 112 Mbps nousi 117 lukemiin mutta ei itse ongelmaa korjaa.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Mulla on telialta 100/100 valokuitu liittymä ja nousu tulee kellarista ethernetillä. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Zyxelin reititin/modeemi on kyllä täyttä paskaa. Wifiä katkoo parin minuutin välein, vaikka olen ihan metrin parin päässä, eikä laitteelle mitään estettä. Wifin käyttäminen ei mitenkään nautinnollista.

Tyhmyyttäni menin tuosta vielä 60€ maksamaan.. Tekisi mieli lyödä koko paska seinään ja ostaa jokin parempi reititin. Langallinen yhteys on minulla toistaiseksi toiminut hyvin.

En mitenkään yllättyisi jos sinunkin ongelma jotenkin liittyisi Zyxelin vehkeeseen.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 719
Unohda se DNS, se ei ole ongelmasi.

laitettu nettijohto suoraan seinästä koneeseen —> ei ongelmia mutta wifi mahdollisuudet jäävät pois.
mulla menee seinästä johto zyxel wireles vdsl2 VoIP modeemiin ja siitä johto koneeseen.
Siis hetkinen. Käytät vdsl2 purkkia, vaikka yhteys on ethernettiä? Vai mitä tarkoitit tuolla "seinästä koneeseen"? Ethernet pistoke seinässä, josta verkko ulos?

Jos näin on, niin zyxelin heität suoraan SER laatikkoon ja ostat tilalle oikean reitittimen. Tuollaisten vdsl purkkien toimivuus on noin 1/100. Eli toimii mummelille, jolla on tasan yksi kone verkossa.

Jos yhteys on kuitenkin VDSL ja siksi käytät tuota purnukkaa niin laitat sen ensimmäisenä siltaavaksi ja ostat siihen oikean wifi-reitittimen perään.

About 100 vastaavaa tapausta nähnyt ja tainnut yhdessä olla jokin toinen syy kuin paska purkki. ;)
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Unohda se DNS, se ei ole ongelmasi.




Siis hetkinen. Käytät vdsl2 purkkia, vaikka yhteys on ethernettiä? Vai mitä tarkoitit tuolla "seinästä koneeseen"? Ethernet pistoke seinässä, josta verkko ulos?

Jos näin on, niin zyxelin heität suoraan SER laatikkoon ja ostat tilalle oikean reitittimen. Tuollaisten vdsl purkkien toimivuus on noin 1/100. Eli toimii mummelille, jolla on tasan yksi kone verkossa.

Jos yhteys on kuitenkin VDSL ja siksi käytät tuota purnukkaa niin laitat sen ensimmäisenä siltaavaksi ja ostat siihen oikean wifi-reitittimen perään.

About 100 vastaavaa tapausta nähnyt ja tainnut yhdessä olla jokin toinen syy kuin paska purkki. ;)
Luultavasti sama homma kuin minulla eli Vdsl boksi, johon nousu kytketään WAN-porrttin. Täysin paska kapistus.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Mulla on telialta 100/100 valokuitu liittymä ja nousu tulee kellarista ethernetillä. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Zyxelin reititin/modeemi on kyllä täyttä paskaa. Wifiä katkoo parin minuutin välein, vaikka olen ihan metrin parin päässä, eikä laitteelle mitään estettä. Wifin käyttäminen ei mitenkään nautinnollista.

Tyhmyyttäni menin tuosta vielä 60€ maksamaan.. Tekisi mieli lyödä koko paska seinään ja ostaa jokin parempi reititin. Langallinen yhteys on minulla toistaiseksi toiminut hyvin.

En mitenkään yllättyisi jos sinunkin ongelma jotenkin liittyisi Zyxelin vehkeeseen.
museo kamaahan toi alkaa olla, pitää katsoa jos joltain saisi toista vehjettä lainaan että kannattaako ostaa uusi jos ongelmat loppuisi jos luuta keinoa ei löydy, ja joo langallinen netti toimii mutta wifi temppuilee
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Unohda se DNS, se ei ole ongelmasi.




Siis hetkinen. Käytät vdsl2 purkkia, vaikka yhteys on ethernettiä? Vai mitä tarkoitit tuolla "seinästä koneeseen"? Ethernet pistoke seinässä, josta verkko ulos?

Jos näin on, niin zyxelin heität suoraan SER laatikkoon ja ostat tilalle oikean reitittimen. Tuollaisten vdsl purkkien toimivuus on noin 1/100. Eli toimii mummelille, jolla on tasan yksi kone verkossa.

Jos yhteys on kuitenkin VDSL ja siksi käytät tuota purnukkaa niin laitat sen ensimmäisenä siltaavaksi ja ostat siihen oikean wifi-reitittimen perään.

About 100 vastaavaa tapausta nähnyt ja tainnut yhdessä olla jokin toinen syy kuin paska purkki. ;)
Etheriä käytän, pitää hommata uusi vehje. Et sattuisi tietämään mitään mitä voisit suositella?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
museo kamaahan toi alkaa olla, pitää katsoa jos joltain saisi toista vehjettä lainaan että kannattaako ostaa uusi jos ongelmat loppuisi jos luuta keinoa ei löydy, ja joo langallinen netti toimii mutta wifi temppuilee
Minulla noin kuukauden vanha liittymä ja tuo laite. Harmi kun en itse ymmärtänyt silloin, ettei tällaisenn valokuitu-ethernet toteutukseen tarvitse mitään modeemia, vaan mikä tahansa reititin riittää. Menin sitten maksamaan 60€ tästä ja wifi on todella huono.

Varmaan black fridaysta katselen jonkun uuden, laadukkaan purkin ja suosittelen myös sinulle samaa. Olen itse kytkenyt 5Ghz wifin kokonaan pois päältä, mutta sekään ei auta mitään, joten tämä Zyxelin tekele taitaa olla tuhoon tuomittu.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 719
Et sattuisi tietämään mitään mitä voisit suositella?
Voin suositella... mutta se suositus on vain oma 4v lähes ongelmitta toiminut purkki (Netgear R7000 ja siinä virittelyä varten DDwrt, jota en voi suositella jos ei ymmärrä verkoista mitään).

Kannattaa siis katsoa jostain vähän tuoreempia suosituksia. Budjetti määrittää paljon. Perus wifi+nat ei ihan kauheasti maksa, mutta jos itse pitäisi jotain hankkia niin se todennäköisesti löytyisi tältä sivulta (Wifi-6 tuki): WiFi 6 - Kaikki tuotteet

E:
Esim 100mbps WAN portillista en voi enää vuonna 2020 suositella. Katso että on gigaset portit joka suuntaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 634
Viestejä
4 197 231
Jäsenet
70 759
Uusin jäsen
$amii

Hinta.fi

Ylös Bottom