Mulla ei ole ollut koskaan Telewellin tuotteita. En ole edes ollut tietoinen ollut että ne on valmistettu Suomessa, vaikka telehell jostain onkin tuttu fraasina. Murossa sitä mielestäni viljeltiin.
Mulla itsellä on ollut neljä verkkokäyttöistä modeemia, tuntemattoman merkkinen pci modeemi(siis tavallaan verkkokäyttöinen), Nokian M1122 jonka hankin käytettynä vain kotipalvelimia varten kun kämppään kuuluneella netillä ei saanut pitää palvelimia, Ciscon joku musta kaapelimodeeni myöskin jollain kympillä tai max. 20e, ja nyt viimeisenä DNA:n paska valokuitu--. Vähän olin miettinyt tuohon Ciscoon takaisin vaihtamista mutta nyt noiden vanhojen sertifikaatit on raukeamassa, niin eipä sellainen varmaankaan toimisi kesän jälkeen.
Plus on ollut muutama 3G ja 4G mokkula.
Silti, noi modeemit on pitkälti halpoja bulkkituotteita. Niitä nimellisesti myydään toisinaan aika kovaankin hintaan uutena, mutta kun katsoo käytettyjen markkinoilta todellisia hintoja, niin useimmat ovat 10-20 euron vehkeitä. Esim. juuri katsoin äidille jonkun vdsl2 vehkeen ja 8 eurolla sai tälläisen melko uuden laitteen jossa oli joku giganen wlan.
En pitkään ihmettelisi ettei noita kannata Suomessa valmistaa.
Ja sitä en ole kanssa näissä modeemeissa ollenkaan ymmärtänyt, noita tietoturvapäivityksien glorifiointia. Joo periaatteessa tuollaiset verkkolaitteet ovat hyvin houkuttelevia kohteita koska ne on pääsääntöisesti jatkuvasti netissä kiinni. Mutta suurin osa liikenteestä on päästä päähän salattua kuitenkin, kaikki tärkeä pitäisi olla, ja näistä kaikista mainitsemistani vain tuo DNA:n on suoraan heiltä saatu ja päivittyy edelleen, ja sen tyhmät päivitykset on selvästi ongelma. Ainoa millä on systemaattisesti ollut ongelmia netin kanssa, vähän väliä suurin osa paitsi isoimmat nettisivut sun muut, eivät vain toimi. Tuossa jokunen kuukausi sitten tuo vika oli pitkään poissa, nyt se on taas palannut jonkun hemmetin päiviyksen myötä. Samaten pitkään modeemiin ei päässyt kiinni IP:llä, koska joku päivitys rikkoi senkin toiminnallisuuden.
@Snowfly
Jos jälleenmyyjältä ostit niin onhan heille se takuu, ja tuollaisen melko hintavan 5g vehkeen virhevastuun luulisi olevan 2 vuotta pidempi.