Televisio PC:n näyttönä

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Elikkäs kokemuksia telkun käytöstä PC:n näyttönä.

Minkälaisia edellytyksiä koneen suhteen (liitännät, tehot yms). Onko käyttö sulavaa, minkälaiset ovat vasteajat (häiritsevän suuria?) onnistuuko telkulla pelaaminen (minkälaiset pelit)? Minkälainen telkku olisi hyvä PC käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
Itse käytän oikeastaan pelkästään tv:tä koneen näyttönä. On niin kätevää kun on vaan pieni langaton näppis ja voi soffalta surffailla. Peleistä käytännössä pelaan vain padi-pelejä tyyliin Mad Max, Mordor ja välillä first person -rymistelyjä eikä lagi ainakaan itseä haittaa, en sitä kyllä edes huomaa.. Kuva tulee hdmi:llä koneelta, äänet optisena koneelta vahvariin.

Tv:nä siis on tuollainen pelaamiseen hyväksi arvioitu Sonyn KDL-55W805B. Etäisyyttä telkkariin on about 2,5m joka on about optimi 55-tuuman tv:lle fullhd:na. Kone on i5-2400, MSI GTX670 OC 2Gb, 12Gb RAM. Huomenna pitäis tulla uus näyttis Palitin 1060 Jetstream 6Gb.

Tällaisessa omassa leppoisassa käytössä tv ajaa hienosti monitorin asian, en kaipaa yhtään ylimääräistä kököttämistä naama kiinni monitorissa, sitä saa duunissa tehdä aivan tarpeekseen. Suosittelen leppoisaan pelailuun, mitkään todella pikkutarkat kliksuttelustrategiat ei välttis luonnistu kovin hyvin jo siitä syystä että ultimaattisen pieniä tekstejä ei kyllä näe lukea. Toivottavasti vastaus auttoi edes hieman. :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Minulla on LG FullHD 32" 60Hz...
Fx-8120, HD7950 ... Pyörii nätisti :) v synkki pakko käyttää muuten ruutu repeilee

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Itsellä on TOshiban HD Ready 32" tv kytkettynä 2. koneeseen jossa i3 2100 + GT 640.
HDMI:n kautta menee. Tai no, teknisesti DVI. Koneesta DVI---> HDMI telkkariin.

En ole niinkään testannut pelaamisessa vielä, mutta surffaus ja Twitch:n katsominen on hyviä. Vaikkakaan downscaled 1920x1080 ei näytä kovin hyvältä.
Full HD tv olisi hyvä olla.


Pelaamiseen vaikuttaa paljolti että millainen tuo tv itsessään on.
FullHD, aito 60Hz ja ~5ms vasteaika on melko lailla tärkeää, tällöin se on kaikin puolin kuin mikä tahansa pc näyttö.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
305
Mulla on jo vuosia ollut teholtaan vaihtelevia "olohuone-PC:tä" käytössä. Tällä hetkellä etäisys 55-tuuman televisioon on noin 2,5 metriä. Pelaaminen sujuu padilla pelailun lisäksi riittävän hyvin myös hiirellä ja näppiksellä, kun sohvan kädensija on tarpeeksi leveä toimiakseen alustana. Huonona puolena se, että melko kulahtanutta sohvaa ei ole päässyt uusimaan, kun yhtä leveällä käsinojalla olevaa ei ole tullut vastaan. :D

Ainoa peli, jonka pelaaminen ei ole tähän mennessä sohvalta luonnistunut, on Civilization V. Valikot olivat turhan pientä piperrystä, eikä niitä saanut skaalattua isommaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Itselläni on ollut käytössä jo vuodesta 2008 sony kdl-32W4000 full-hd tv, eikä lievää pilveilyä ja viimevuoden puolella osittain lahonnutta kuulokeliitintä lukuunottamatta ole muuta pahaa sanottavaa kyseisestä astelmasta.

Eli tuo on ollut läppärin hdmi portissa kiinni työpöydällä monitorin virkaa ajamassa, alun alkaen tuo tuli ostettua kun piti saada läppärin pieni 15,4 näyttö isommalle ruudulle ja soluasuntoon samalla oma tv.



Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Seinällä oleva Sonyn KDL-55W805B olkkarikoneen näyttönä... Ihan jees ku muistaa asettaa selaimeen. 150% suurennuksen suosiolla niin ei tarvi siristellä
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
Koneena aika mopo G3258/R9 270/8GB kombo, mutta ihan hyvin jaksaa pyörittää HDMI:n kautta kuvaa Sonyn KD-55x8507c:lle. Tuollahan saisi jopa 4K-resoa, mutta totesin että lienee tällä kombolla parempi pysyä 1080p:ssä.

Tuossahan on valmistajan puheiden mukaan 120hz paneeli, mutta 120hz:n asetettuna alkoi tulla pientä artefaktaa näyttöön, joten tyydyin 100hz. Rocket League pyörii ihan kivasti tolla, ja repeilyt väheni merkittävästi verrattuna aiempiin asetuksiin. Vasteaika tuossa on game -modessa luokkaa 35ms, mikä nyt ei varmaan oo mikään optimaalinen, mutta itse oon tullut ton kanssa kuitenkin ihan hyvin toimeen.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Koneena aika mopo G3258/R9 270/8GB kombo, mutta ihan hyvin jaksaa pyörittää HDMI:n kautta kuvaa Sonyn KD-55x8507c:lle. Tuollahan saisi jopa 4K-resoa, mutta totesin että lienee tällä kombolla parempi pysyä 1080p:ssä.

Tuossahan on valmistajan puheiden mukaan 120hz paneeli, mutta 120hz:n asetettuna alkoi tulla pientä artefaktaa näyttöön, joten tyydyin 100hz. Rocket League pyörii ihan kivasti tolla, ja repeilyt väheni merkittävästi verrattuna aiempiin asetuksiin. Vasteaika tuossa on game -modessa luokkaa 35ms, mikä nyt ei varmaan oo mikään optimaalinen, mutta itse oon tullut ton kanssa kuitenkin ihan hyvin toimeen.
Saatta olla HDMI johossa olla jotakin vikaa?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 349
Itsellä on olkkarinäyttönä Sampan 55" uhd (50hz), jota on oikein mukava käytellä koneella kun sohvapelit tai muuten vaan koneella istuskelu soffalla kinostelee.

Uhd reso vaatii jo vähän möyhyä koneesta, mutta sohva/pad pelit yleensä aika kepeitä.
Itsellä katseluetäisyys jossain 2,5m myös, ja vaatii tuolla resolla skaalauksen 200%.
Se pitää kyllä sanoa että sohvalta ei oikein lähde kunnon h&n pelit, huono asento jne. Ne pelataan ihan pöydän ääressä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
Saatta olla HDMI johossa olla jotakin vikaa?
Hmm, voi olla. Internetistä luin tosin että muilla vastaavaa ongelmaa... Voishan tuota koittaa uudella kaapelilla ja asetuksia säätämllä hakea, mutta jos toi 100hz toimii itselle varsin mukavasti, niin ei ihan hirveän suurta mielenkiintoa ole siihen hommaan, jollei jollain ole jotain merkittävää syytä antaa jonka takia tuo 120hz olisi syytä saada toimimaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Hmm, voi olla. Internetistä luin tosin että muilla vastaavaa ongelmaa... Voishan tuota koittaa uudella kaapelilla ja asetuksia säätämllä hakea, mutta jos toi 100hz toimii itselle varsin mukavasti, niin ei ihan hirveän suurta mielenkiintoa ole siihen hommaan, jollei jollain ole jotain merkittävää syytä antaa jonka takia tuo 120hz olisi syytä saada toimimaan.
Juu, kuten ymmärtää helposti, ettei halvemalla kaapelilla poljeta etiäpäin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
Juu, kuten ymmärtää helposti, ettei halvemalla kaapelilla poljeta etiäpäin.
Hmm, kai sitä vois ehtiessään kattoa mikä kaapeli siellä oikeen on, ja vaikka testata Bluray-soittimen kaapelia vielä tuossa välissä ennen kun ryntää uutta ostamaan... Näköjään myös redditissä samaa vikaa ja kaapeliahan sielläkin ehdoteltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Itselläni on koneessa kiinni vanha 50" plasma ja etäisyyttä sohvalle taitaa olla hieman yli metri. Aika sopiva koko/resoluutio/etäisyys yhdistelmä. Olen miettinyt kun tämä joskus hajoaa ja seuraava töllö olisi mahdollisesti 4K niin minkähän kokoinen sen täytyisi olla jotta saa tekstistä hyvin selvää.
On tuossa pöydällä 24" näyttö mutta ei ole tainnut olla tietokoneessa edes kiinni piiiitkään aikaan. Sen verran olen tykästynyt tähän systeemiin. Eri asia varmasti olisi jos täytyisi tehdä paljon ns. toimistohommia jne.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 558
Tota noin. Ostin ihan oikean näytön ja fps peleissä on helpompi ampua kuin silloin kun tv oli käytössä
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Itse käytin aikanaan omaa telkkua silloisessa Linux-koneessani. Normi käytössä ihan hyvä sekä videoiden katselussa, mutta pelaamisesta en osaa sitten sanoa, kerta muistaakseni rauta kyseisessä koneessa aikanaan oli ihan mopo, joten en viitsinyt edes vaivautua kokeilemaan mitään peliä siinä.

Oon kyllä saanut käsityksen, että esim. FPS-peleihin telkku ei oikein sovellu, mutta pelit mitkä eivät ole niin grafiikka riippuivaisia (esim. Binding of Isaac, LIMBO jne.) toimisivat telkun kanssa aika hyvinkin... :think:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
299€ maksanut Finluxin 40" 4k-TV tietokonenäyttönä. Sopii hyvin pöydälle ja onhan nuo pelit 4k:lla aika nannaa. Väritoistossa, nurkkien tummuudessa ja ghostingissa olisi kuitenkin parannettavaa, mutta eipä tätä parempaa taida saada alta kolmensadan.

TV on ihan yhtä hyvä näyttönä kuin mikä tahansa PC-monitori, kunhan input lag ei ole aivan karsea. Korkealla input lagilla on parasta pitäytyä "sohva"/konsoli-porttaus peleissä missä pelataan padilla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Mikä telkkareista on sitten asiallinen input lagiensa kanssa? Minun lg ei ole sen hyvä, mutta kerkesi silmä jo tottumaan,
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
59" Samsungin plasma-tv ja HTPC:nä 2500K/GT520/Win10, hyvinhän tuo hommansa hoitaa. Kunhan ei pidä vaan staattista kuvaa liian pitkään, ettei kuva pala kiinni. :)

Pelikäytössä (X360) ei ainakaan input lagia tunnu olevan HDMI:n kautta, ja hyvin pelittää koneenkin kautta leffat.
Onkohan sitten plasmatelkkareissa hyvä viive ylipäätänsä? kun semmoisia irtoaa ihan käytettynä asiallisilla hinnoilla ?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Onkohan sitten plasmatelkkareissa hyvä viive ylipäätänsä? kun semmoisia irtoaa ihan käytettynä asiallisilla hinnoilla ?
Plasma-paneelin nopeus on hyvä, mutta ei voi yleistää, kun kuva menee käsittelypiirien läpi joista se suurin lagi tulee, täytyy metsästää joka mallin input lag mittaus jostain arvostelusta. Valmistajien ilmoittamat luvut ovat yleensä markkinointiosaston arpomia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 349
Viestejä
4 233 754
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom