Tekoälyllä luodut pelit, pelien tulevaisuus?

Ok, resoluutio 720p ja 24 fps sekä muutaman minuutin muistaa takaisinpäin mitä tapahtunut mutta tulevaisuudessa tekoälyn kehittyessä ja laskentatehon kasvaessa voiko tämän kaltaisista tulla uuden ajan pelejä?

Siis vähän kuten Star Trekin holodeck mutta nykyteknologialla tehtynä jossa voit itse komentaa tekoälyn luomaan maailmoja ja erilaisia tapahtumia, hahmoja yms tai sitten luoda(ja vaikkapa myydä) muille pelejä joiden maailmoja, tapahtumia, hahmoja(myös pelaajan oman hahmon) yms on itse suunnitellut tekoälyn avustuksella jotka syötetään tekoälylle ja jokainen pelikokemus on erilainen eri ihmisille ja sitten voidaan pelata millä laitteella sitten haluaakaan, ensin toki ihan pannukakkunäytöillä mutta varmaan tulevaisuudessa laskentatehon kasvaessa myös VR tulee mahdolliseksi.

Laskentatehoa vaatii niin paljon että varmaan ei ole realistista ihan lähivuosina että pelaajilla(paitsi ehkä rikkailla) olisi oma kone vaan että olisi pelihalleja tai sitten pilvipalvelusta vuokrataan erilaisin paketein tehoa jotta pääsee pelaamaan. Nettiyhteydeltä toki vaatii viiveen minimoimista johon toki auttaa että ne palvelimet eivät ole pitkän matkan päässä sekä infrastruktuuri on riittävä, nettiyhteyksien nopeus on jo riittävällä tasolla jopa ihan 4g ja 5g yhteyksillä saati kuidulla monessa paikassa jos pilvipelipalvelu tukee Av1.

Voihan sitä tekoälyllä luoda kirjojakin, se on sitten eri asia onko ne hyviä/mielenkiintoisia.

Voihan sitä tekoälyllä luoda kirjojakin, se on sitten eri asia onko ne hyviä/mielenkiintoisia.
Itse Character.Ai käyttänyt joskus ja ihan hauskaa luoda hahmoja/maailmoja tai käyttää muiden luomia ja sitten roolipelata niissä. Nuorena 9-15 vuotiaana tuli luettua kirjoja paljon vaikkapa David Eddings ja vaimonsa Leigh Eddingns melkein kaikki kirjat mitä olivat kirjoittaneet, nykyään taitaa vaan laiskistunut aivot ja mieli ja kaipaa enemmän interaktiivisuutta tai sitten aivot narikkaan kun ei jaksa vapaa-ajalla lukea kirjoja vaan pelaa pelejä, katsoo sarjoja tai elokuvia. Toki nykyään toisinkuin vaikkapa nuorena aikuisena tulee vähemmän pelattua, katsottua sarjoja ja elokuvia vaikka aikaa löytyisikin niille, ei vain jaksa ja huvita.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 269
Jäsenet
78 636
Uusin jäsen
Magusnaps

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom