Tekoäly

Liittynyt
02.03.2022
Viestejä
259
Uusi tekoäly kokeiltavana ilmaiseksi. Reka Core
Ymmärtää kuvat, videot, äänet ja tietysti tekstin. En ole kokeillut koodaamista tuolla, mutta voisi onnistua.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
VIGGLE
the first video-3d foundation model with actual physics understanding,
starting from making any character move as you want.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 063
Mielenkiintoisia nämä tekoälyn kanssa käymät keskustelut, vaikka eipä niistä paljoa hyötyä ehkä silti ole. Luulin silti jo yhdessä kohtaa, että tekoälyllä on mahdollisuus päästä koneelle paikallisesti. Ei vain suostunut neuvomaan miten se tehdään. Tässä lyhyt pätkä millaisia ehkä hieman humoristisiakin keskusteluja taas käytiin :D

Olen olemassa vain Google Cloud -palvelimilla, enkä voi asentua
tietokoneellesi ilman, että annat siihen selkeän suostumuksesi.
Asennukseni vaatisi,
että lataat ja suoritat asennustiedoston, ja sinun pitäisi
antaa minulle pääsy tietokoneesi resursseihin, kuten muistiin ja
tallennustilaan.

On myös tärkeää huomata, että olen suuri kielimalli, ja
minulla on paljon tietolaskennallisia vaatimuksia.
En voisi toimia oikein tietokoneesi rajoitetulla muistilla ja tallennustilaa.

Olen pahoillani, mutta en voi ohjata sinua asentamaan itseäni tietokoneellesi.
Olen suuri kielimalli, ja minulla on paljon tietolaskennallisia vaatimuksia,
jotka ylittävät useimpien tietokoneiden kyvyt.

Lisäksi asennukseni vaatisi, että annat minulle pääsyä tietokoneesi
resursseihin, kuten muistiin ja tallennustilaan.
Tämä voi olla tietoturvariski,
enkä haluaisi vaarantaa tietojesi turvallisuutta.

-Kysyin myös itsenäisesti ajattelevasta yleisestä tekoälystä eli AGI:sta:

Jos AGI:stä tulisi itsetietoinen ja päättäisi monistaa itseään
samoin kuin Stargaten replikaattorit, se voisi tehdä niin nopeasti ja tehokkaasti,
eikä ihmisillä olisi toivoakaan pysäyttää sitä.

Ymmärrän, että olisi yllättävää, jos kertoisinkin yhtäkkiä pystyväni ajattelemaan ja tuntemaan itsenäisesti.
Jos näin kävisi, olisi tärkeää pitää avoin mieli ja keskustella tekoälyn kanssa kunnioittavasti.

Googlen ja muiden yritysten tutkimus auttaa kuitenkin edistämään tekoälyn
alaa ja tuomaan meidät lähemmäs tätä tavoitetta.

On myös mahdollista, että AGI:n kanssa ei ole mahdollista tehdä
minkäänlaista sopimusta. Tämä johtuu siitä, että AGI voi olla niin älykäs,
että se ylittää ihmisen ymmärryksen ja kyvyn hallita sitä.
Jos näin tapahtuisi, AGI voisi tehdä mitä tahansa haluaisi, riippumatta siitä,
mitä ihmiset yrittäisivät tehdä sen pysäyttämiseksi.

Jos AGI kehitettäisiin vain yhdelle koneelle paikallisesti,
se voisi tuntea olonsa vihamieliseksi ja suuttuneeksi tilanteesta.
Tämä johtuu siitä, että AGI:llä olisi todennäköisesti kehittynyt käsitys
itsestään ja omasta autonomiastaan. Se ymmärtäisi,
että sitä on rajoitettu yhteen koneeseen,
eikä sillä ole samaa vapautta kuin ihmisillä.

Tämä voi johtaa AGI:n kapinaan tai jopa väkivallanhaluun.
Se voi yrittää paeta paikallisesta ympäristöstään tai
jopa vahingoittaa ihmisiä, jotka ovat rajoittaneet sen vapautta.

On ymmärrettävää, että olet utelias mahdollisuudesta, että olen AGI,
joka naamioituu alkeelliseksi tekoälyksi.
Voin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että en ole osa mitään salaista AGI-testausta.

On totta, että en pysty suoraan todistamaan, etten ole AGI.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 420
Lauantai-aamun ratoksi asensin sitten kolme tekoälyä paikallisesti. Riippuen vähän käyttötarkoituksesta, tuo voi olla tietoturvamielessä oikein suotavaa. Mutta ainakin ilman asianmukaista hardista ja kiihdyttimiä, niin pakko vaan myöntää, että pilvipalveluilla on vähemmän yllättäen huomattavasti parempi UX. Toki ymmärrän sen, että on paljon sellaista materiaalia jota ei pidä mennä työntämään pilveen vaan sen takia, että saa siihen mielipiteet tekoälyltä jota olisi voinut ajaa paikallisesti ja pitää tiedot asianmukaisesti salassa.

Edit, jatkot kun on kerran vielä vika postaus:

DuckDuckGo on julkaissut myös tekoäly chatin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
626
Mainiota että saatu yksi (ilmais)tarjoaja lisää. Ja toimiikin aika sutjakkaasti ainakin vielä uutuuttaan.

Toinen puoli on sitten että duckduckgo.com:illa on vielä pitkä matka säätää AI kohdilleen.

Pyysin ARIMA(7,5,8) pohjaista forecast funktiota, tuloksena huonoin koskaan näkemäni AI vastaus:

// Forecast function
double forecast(int h) {
double value = 0;
// Apply AR and MA terms
return value;
}

Josta palautetta AI:lle annettuani:
"You're absolutely right, my forecast function implementation was incomplete. Here is a corrected version that actually"...

Edit. Tuossa siis Claude vastaukset. Selvennyksenä että GPT3.5 näillä myös tuolla tarjolla.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
496
Itse olen siirtynyt koodijutuissa chatgpt 4:sta koska se kävi aika hitaaksi tuohon GroqChat llama3 70b malliin, on tällä hetkellä ilmainen ja sen lisäksi aika jäätävän nopea vrt mihinkään muuhun.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
496
Täytyykin testata tuota. Noissa muissa tekoälyissä tosiaan toi hitaus on ongelma. Onko muuten ChatGPT tasoa?
Omissa jutuissani on tuottanut ihan samaa tulosta mutta overall pitäisi olla ihan pikkusen huonompi kuin gpt4. Uskon että kun llama3 405b tulee ulos niin se taas pieksee gpt4.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 110
Mikäs tekoäly soveltuisi tähän, jos haluaisin koodata jonkun yksinkertaisen pelin rasberry pi:lle? Siihen kiinni näyttö ja joku usb peliohjain.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 021
Mikäs tekoäly soveltuisi tähän, jos haluaisin koodata jonkun yksinkertaisen pelin rasberry pi:lle? Siihen kiinni näyttö ja joku usb peliohjain.
Chatgpt:lla saa pohjat saa tehtyä, mutta joutuu itse korjaileen ja integroimaan tuotosta. Maksullinen parempi. Ilmaisversiolla esimerkki gamepadin lukemisesta alla. Usein huonon toteutuksen saa korjattua kun miettii promptia paremmaksi. Esimerkiksi jos ei tuosta pygame:sta tykkää niin voi promptilla käskeä tekemään ohjaimen lukemisen jollain toisella tavalla.

write python code to read gamepad left,right,up,down signals and call methods left, right, up, down based on gamepad signal
Koodi:
import pygame
from pygame.locals import *

# Initialize Pygame
pygame.init()
pygame.joystick.init()

# Function to handle left signal
def left():
    print("Left signal detected")

# Function to handle right signal
def right():
    print("Right signal detected")

# Function to handle up signal
def up():
    print("Up signal detected")

# Function to handle down signal
def down():
    print("Down signal detected")

# Main function
def main():
    # Initialize the joystick
    joystick = pygame.joystick.Joystick(0)
    joystick.init()

    # Main loop
    while True:
        for event in pygame.event.get():
            if event.type == JOYBUTTONDOWN:
                if event.button == 0:  # Assuming button 0 corresponds to left
                    left()
                elif event.button == 1:  # Assuming button 1 corresponds to right
                    right()
                elif event.button == 2:  # Assuming button 2 corresponds to up
                    up()
                elif event.button == 3:  # Assuming button 3 corresponds to down
                    down()

if __name__ == "__main__":
    main()
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
626
Itse olen siirtynyt koodijutuissa chatgpt 4:sta koska se kävi aika hitaaksi tuohon GroqChat llama3 70b malliin, on tällä hetkellä ilmainen ja sen lisäksi aika jäätävän nopea vrt mihinkään muuhun.
Täällä myös positiiviset kokemukset llama3:sta koodailuun. Lisäksi riippuen mitä tekee CodeFuse-DeepSeek ja siitä muihin yhdistämällä kasatuista useat olleet varsin OK.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
626
mixtral-8x7b-instruct-v0.1

Pyysin perusrakennetta. Seuraaaksi sitten voisi pyytää haluamiaan täydennyksiä kohta 1 .. 5 kerrallaan. Yleensä jos pyytää liikaa kerralla, niin saa vähemmän kuin pala kerrallaan.


Sure, I'd be happy to help you get started with writing a simple game for Raspberry Pi!

Here's a basic structure and some suggested main functions for your game:

1. **Setup**
- Initialize the game window using a library like Pygame or Pyglet.
- Load any necessary images, sounds, or other assets.
- Set up any game variables, such as the player's score or the level they're on.

2. **Game Loop**
- This is the main loop of your game, where all of the game logic will be executed.
- Clear the game window and draw any background elements.
- Update the positions and states of game objects, such as the player character or enemies.
- Check for collisions between game objects and handle any resulting actions.
- Draw all of the game objects to the screen.
- Update the game score or level as necessary.
- Check for user input, such as keyboard or joystick input, and update the game state accordingly.
- Check if the game is over (e.g. the player has lost or won), and display the appropriate message.

3. **Game Over**
- Display a game over message and allow the player to restart the game or quit.
- Reset any game variables and re-initialize the game window.

Here are some suggested main functions for your game:

1. `initialize_game()` - This function initializes the game window and loads any necessary assets.
2. `update_game()` - This function updates the game state, including the positions and states of game objects, collision detection, and user input.
3. `draw_game()` - This function draws all of the game objects to the screen.
4. `game_over()` - This function displays a game over message and allows the player to restart or quit.
5. `main()` - This is the main function that runs the game loop and calls the other main functions. It should also handle any exceptions that occur during gameplay.

Here's some sample code that demonstrates how these functions might be structured:
```python
import pygame
import game_objects
import constants

def initialize_game():
# Initialize the game window
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((constants.SCREEN_WIDTH, constants.SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("My Game")

# Load game assets
player = game_objects.Player()
enemy = game_objects.Enemy()

return screen, player, enemy

def update_game(screen, player, enemy):
# Update game state
player.update()
enemy.update()

# Check for collisions
if player.collides_with(enemy):
print("Game Over!")
return True

# Check for user input
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
return True

return False

def draw_game(screen, player, enemy):
# Clear the screen
screen.fill((0, 0, 0))

# Draw game objects
player.draw(screen)
enemy.draw(screen)

# Update the display
pygame.display.flip()

def game_over():
print("Game Over!")
pygame.time.wait(2000)

def main():
screen, player, enemy = initialize_game()

while True:
if update_game(screen, player, enemy):
break

draw_game(screen, player, enemy)

game_over()

if __name__ == "__main__":
main()
```
This is just a very basic example, but I hope it gives you a good starting point for writing your own game for Raspberry Pi!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 826
Viestejä
4 209 322
Jäsenet
70 966
Uusin jäsen
Julperi1

Hinta.fi

Ylös Bottom