Tekeekö se mitä teet työksesi muiden ihmisten elämästä parempaa?

Tekeekö se mitä teet työksesi muiden ihmisten elämästä parempaa?

• Todennäköisesti entistä kurjempaa, imen työkseni muiden energiaa ja elämänhalua.

Ääniä: 9 4,8%
  • Luultavasti ei ainakaan parempaa, ehkä ei huonompaakaan. En usko autavani ketään tarkoituksella.

Ääniä: 26 13,8%
  • Ehkä vähän parempaa, en pahemmin mieti asiaa.

Ääniä: 54 28,6%
  • Teen selvästi työtä muiden hyväksi, mutta välillä enemmän ja välilllä vähemmän

Ääniä: 52 27,5%
  • Teen joka päivä muiden elämästä parempaa, tai ainakin se on kirkas tavoite.

Ääniä: 48 25,4%

• Ääniä yhteensä
    189
Isossa kuvassa tulee tekemään, kun mahdollistamme yritysten investointeja, jotka luovat yleensä hyvinvointia vähintään paikallisesti. Oma työni on vain yksi pala suurta hammasratasta mutta toimivuuden kannalta välttämätön.

Aika turhanpäiväistä hommaa teen, ei ole kyllä koskaan kiinnostanut työssä se onko siitä hyötyä vai haittaa kun (palkka)työelämä on ollut lähinnä pakollinen paha, mistä kyllä lähtisin heti pois jos joku ovi vähänkin raottuu asian tiimoilta. Maksoin sen sitte minä itte tai "muut", silläkään ei ole enää mitään merkitystä itselleni, ehkä 10 vuotta sitten vielä olisi ollu.

Mutsin luona käy kotihoito kolme kertaa päivässä piipahtamassa ihan hyvinvointialueen toimesta ja se maksaa yli 50 € jokaista viikonpäivää kohden. Jotenkin ottaisin tuohon hommaan mieluummin vaikka jonkun työttömän. Saattaisi samaan rahaan istua tunnin verran päivässä rupattelemassa yksinäisen vanhuksen kanssa.
50 eur kolme kertaa päivässä käynnistä ei kuulosta kovalta riistolta tai edes bisnekseltä? Vai verrataanko tuota Woltin maksuihin. Luulin että tämä toimii yleensä niin että hyvinvointialue ostaa palvelun esim. Mehiläiseltä, asiaskas maksaa osan ja hyvinvointialue loput. Valaise mua!

Täällä listatuista töistä arvostan edelleen eniten hoitoaloilla toimivia ja vähiten pikavippien ym. parissa työskenteleviä.

Teetkö työtä josta olet ylpeä, ja miksi olet siitä ylpeä? No joo se voisi olla kyselyn aihe, mutta sen sijaan aiheena on se, uskotko että työsi on muille ihmisille/ihmiskunnnalle hyödyksi. Ja tämä tarkoittaa kaikkia ihmisiä, ei vain niitä jotka tunnet.

Olen insinööri ja käynyt pitkät koulut, jotta olen hyvä siinä mitä teen, joten ehkä olen vähän ylpeä. Mutta en nyt pidä työtäni nyt mitenkään erityisessä arvossa. Enemmän arvostan esim. hoitoalan ihmisiä, ketkä oikeasti tekevät vaativaa työtä kolmessa vuorossa pelastaen ihmishenkiä.

Että onko työni hyödyksi ihmiskunnalle? On. Mutta välillä kieltämättä olen pohtinut, että onko maailma jo liian moderni, teollistunut ja digitalisoitunut, asumme ahtaasti ja stressaantuneena ruuhkaisissa kaupungeissa katsellen betonia ja asfalttia, liika automatisaatio vie työpaikat, internet kulkee mukana kaikkialle älypuhelimissa ja koukuttavat ihmisiä ja some aiheuttaa painetta ja masennusta kun ihmiset seuraavat influenssereiden täydellistä elämää. Ehkä olisi parempi jos kehitys olisi pysähtynyt vaikka vuoteen 1999.

1736157555759.png

50 eur kolme kertaa päivässä käynnistä ei kuulosta kovalta riistolta tai edes bisnekseltä? Vai verrataanko tuota Woltin maksuihin. Luulin että tämä toimii yleensä niin että hyvinvointialue ostaa palvelun esim. Mehiläiseltä, asiaskas maksaa osan ja hyvinvointialue loput. Valaise mua!

Täällä listatuista töistä arvostan edelleen eniten hoitoaloilla toimivia ja vähiten pikavippien ym. parissa työskenteleviä.
Ei se ihan huonoakaan voi olla, jos vastaavia mummoja ehtii käymään 8h työvuoron aikana vaikka 12 kpl. Eli jos monistettaisin äitimuori x12, niin bruttokuukausituotto HVA:lle olisi 18,5 k€. Nyt puhutaan siis pk-seudusta ja alueena yhden kaupunginosan kokoisesta pläntistä, eli mummot voivat asua vaikka samassa tai vierekkäisissä kortteleissa. HVA laskuttaa ja tuottaa palvelut itse. Hoitajat ovat pääosin ei‐suomalaista alkuperää, ihan päteviä kyllä ainakin suurin osa.

Pikavipeistä olen samaa mieltä. Samoin puhelinmyyjät kuuluvat alimpaan kastiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 816
Jäsenet
75 303
Uusin jäsen
sp1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom