Raskaankaluston talvirengaspakko on mielestäni aika vitsi, vain vetävillä akseleilla pitää olla talvirenkaat urasyvyys 5mm. Muilla akseleilla (myös kärri) saa olla suvikumit 3mm.
Tärkein olisi aurata ne tiet, se suolaus ei poista sitä auraamisen tärkeyttä millään tavalla. Tiet ja etenkin risteykset jää usein ihan järkyttävään kuntoon kun sitä sohjoa ei aurata pois. Hieman oli huvittavan näköistä kun isossa kuormaajassa kuski ei meinannut kestää penkillä kun risteykseen oli "hieman" jäätynyt sohjoa ja risteys oli ihan perunapeltoa. Jotenkin kummallista, että sitä aurauskalustoa ei silloin näy oikein missään kun pitäisi ne sohjot aurata pois kaupunkialueella.
Suolaus tekee tiestä välillä ihan mielettömän liukkaan. Motarillakin on tullut tuo havaittua, oikea kaista on välillä aamuyöstä ihan peilijäässä ja vähän kostea kiitos suolauksen, vasenkaista kuiva ja todella hyvä ajaa. Motarilla tuo suolaus nyt vielä jotenkin toimii kun kunnossapito on melko hyvä, muualla miettisin sen suolan korvaamista jollain muulla. Suolaus estää normaalin talvikelin muodostumisen alemmilla tieluokilla.
Tärkein olisi aurata ne tiet, se suolaus ei poista sitä auraamisen tärkeyttä millään tavalla. Tiet ja etenkin risteykset jää usein ihan järkyttävään kuntoon kun sitä sohjoa ei aurata pois. Hieman oli huvittavan näköistä kun isossa kuormaajassa kuski ei meinannut kestää penkillä kun risteykseen oli "hieman" jäätynyt sohjoa ja risteys oli ihan perunapeltoa. Jotenkin kummallista, että sitä aurauskalustoa ei silloin näy oikein missään kun pitäisi ne sohjot aurata pois kaupunkialueella.
Suolaus tekee tiestä välillä ihan mielettömän liukkaan. Motarillakin on tullut tuo havaittua, oikea kaista on välillä aamuyöstä ihan peilijäässä ja vähän kostea kiitos suolauksen, vasenkaista kuiva ja todella hyvä ajaa. Motarilla tuo suolaus nyt vielä jotenkin toimii kun kunnossapito on melko hyvä, muualla miettisin sen suolan korvaamista jollain muulla. Suolaus estää normaalin talvikelin muodostumisen alemmilla tieluokilla.