Moi,
Aikeissa rakentaa työjuhtaa töiden tekoon.
VR/3D/Cinema 4D/Unreal Engine/Adoben softat/Photogrammetry,
niin että tehot ei loppuisi kesken olisi kyse sitten isosta 3D scenestä tai rendauksesta tai ruudunpäivityksestä.
Olen koittanut muutaman kuukauden tutustua komponentteihin, ohjelmistojen vaatimuksiin ja erilaisiin testituloksii, mutta alkaa tulemaan jo valinnanvaikeuden ähky.
Aika varma valinta alkaa olemaan jo:
AMD Ryzen Threadripper 3970X sTRX4 4.5GHz 32 Cores 280W prosessori ja
64GB DDR4 3200MHz muistia
Kotelo Fractal Design Define R6 USB-C tai Phanteks Eclipe P600S
Mutta sitten:
Prosessorin jäähdytys? Enermax Liqtech 360 TR4 II tai joku Noctuan NH-012A?
Mietityttää mikä on riittävä ja luotettavin.
Nvidia RTX 2080ti x2 vai 1x Titan? NVLink vai SLI?
Jäähdytyksen valinta jos valitsee tuon 2x2080Ti ratkaisun?
Mikä malli noista monista 2080Ti versioista?
Emolevy TRX40-E vai TRC40 PRO vai joku muu?
Mahdollisesti lisään myös BlackBeast Pro:n BlackBeast Pro — World's first all-in-one docking station kokonaisuuteen tulevaisuudessa, joten voin laittaa lisäkortin siihen, ja vaihdella sitä pöytäkoneen/kannettavan välillä tarpeen tullen, tai sitten siirtää toisen näyttökortin tuohon. Mutta jostain on päästävä liikkeelle.
Tekisi mieleni itse kasata, mutta koska hieman hintavampi kone, voisin ostaa valmiiksi kasattuna ja testattuna että kaikki toimii niinkuin pitääkin, ja etten vahingossakaan itse aiheuta mitään ongelmia ennenkö koneella pääsee tekemään töitä kunnolla.
Onko kellään kokemusta kyseisistä komponenteista tai tiedättekö jonkun joka rakentelee tehokkaampia koneita, jolta voisi kysyä neuvoa? Liitteenä mahdollinen paketti kokonaisuutena.
Aikeissa rakentaa työjuhtaa töiden tekoon.
VR/3D/Cinema 4D/Unreal Engine/Adoben softat/Photogrammetry,
niin että tehot ei loppuisi kesken olisi kyse sitten isosta 3D scenestä tai rendauksesta tai ruudunpäivityksestä.
Olen koittanut muutaman kuukauden tutustua komponentteihin, ohjelmistojen vaatimuksiin ja erilaisiin testituloksii, mutta alkaa tulemaan jo valinnanvaikeuden ähky.
Aika varma valinta alkaa olemaan jo:
AMD Ryzen Threadripper 3970X sTRX4 4.5GHz 32 Cores 280W prosessori ja
64GB DDR4 3200MHz muistia
Kotelo Fractal Design Define R6 USB-C tai Phanteks Eclipe P600S
Mutta sitten:
Prosessorin jäähdytys? Enermax Liqtech 360 TR4 II tai joku Noctuan NH-012A?
Mietityttää mikä on riittävä ja luotettavin.
Nvidia RTX 2080ti x2 vai 1x Titan? NVLink vai SLI?
Jäähdytyksen valinta jos valitsee tuon 2x2080Ti ratkaisun?
Mikä malli noista monista 2080Ti versioista?
Emolevy TRX40-E vai TRC40 PRO vai joku muu?
Mahdollisesti lisään myös BlackBeast Pro:n BlackBeast Pro — World's first all-in-one docking station kokonaisuuteen tulevaisuudessa, joten voin laittaa lisäkortin siihen, ja vaihdella sitä pöytäkoneen/kannettavan välillä tarpeen tullen, tai sitten siirtää toisen näyttökortin tuohon. Mutta jostain on päästävä liikkeelle.
Tekisi mieleni itse kasata, mutta koska hieman hintavampi kone, voisin ostaa valmiiksi kasattuna ja testattuna että kaikki toimii niinkuin pitääkin, ja etten vahingossakaan itse aiheuta mitään ongelmia ennenkö koneella pääsee tekemään töitä kunnolla.
Onko kellään kokemusta kyseisistä komponenteista tai tiedättekö jonkun joka rakentelee tehokkaampia koneita, jolta voisi kysyä neuvoa? Liitteenä mahdollinen paketti kokonaisuutena.
Viimeksi muokattu: