Tee-se-itse -majoneesi

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
391
Perusmajonhan voi tehdä näin:
- Korkeaan astiaan kananmuna
- teelusikallinen dijon-sinappia
- päälle pari desiä öljyä
- hieman etikkaa
- hieman suolaa maun mukaan
- ripaus mustapippuria maun mukaan

Sauvasekoitin pohjalle ja hitaasti nostaen ylös ja sama uudestaan. Sitten tuota settiä voi maustella esim. valkosipulilla, savupaprikalla, chileillä jne. Yöksi kylmään ja ääntä kohti seuraavina päivinä. Säilyvyys lienee hyvä jääkaapissa useamman päivän.

Heitelkää reseptejä ja tapoja tehdä. Varsinkin se kiinnostaa, millä öljyllä paras tulos ettei tule kitkerää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Perusmajonhan voi tehdä näin:
- Korkeaan astiaan kananmuna
- teelusikallinen dijon-sinappia
- päälle pari desiä öljyä
- hieman etikkaa
- hieman suolaa maun mukaan
- ripaus mustapippuria maun mukaan

Sauvasekoitin pohjalle ja hitaasti nostaen ylös ja sama uudestaan. Sitten tuota settiä voi maustella esim. valkosipulilla, savupaprikalla, chileillä jne. Yöksi kylmään ja ääntä kohti seuraavina päivinä. Säilyvyys lienee hyvä jääkaapissa useamman päivän.

Heitelkää reseptejä ja tapoja tehdä. Varsinkin se kiinnostaa, millä öljyllä paras tulos ettei tule kitkerää.
Juuri näin! Ei kannata sortua kaupan paskoihin valmismajoihin. Itse tekemisessä menee ~minuutti ja paljon parempaa.
Etikan voi korvata esim. sitruuna-/limemehulla. Eikä sitä majoa tarvitse yötä seisottaa jääkaapissa. Se on heti hyvää.

French's Classic Yellow -sinappi + kurkkusalaatti = Bic mac -majoneesi.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Jos koulusta jotain päähän jäi niin se että öljy lirutetaan sinne hiljaa ja vatkuloidaan samalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Tuolla sauvasekotintempulla majoni teen. Ja rypsiöljyyn kun on melko neutraalin makuista. Mahdollisuudethan maustamiseen on rajattomat. Yön yli kun on jääkaapissa niin makuero on iso, maistuu paljon paremmalta. Paras ehkä mitä olen tehnyt niin oli savupaprika + chipotle + ketsuppia loraus majoneesi
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Mullakin on resepti.

1. Muna käteen, koita olla rikkomatta
2. Veivaa
3. Pian munasta sitten tulee valkoista majoneesia
4. Nauti vaikka voileivän päällä
5. Nauttimisen jälkeen kiitä Minua hyvästä ohjeesta
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
onnistuiskohan blenderillä? ei satu olemaan sauvasekoitinta..
taikinakone kyllä on johon saa tuollaisen vispilänkin
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Onnistuu, sellasella isommalla vatkailtiin koulussa jossa kerrottiin tämä et se öljy pitää liruttaa hiljaa
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Onnistuu, sellasella isommalla vatkailtiin koulussa jossa kerrottiin tämä et se öljy pitää liruttaa hiljaa

niin siis blenderillä vai taikinakoneella? blenderihän pyörii jotain 20.000rpm vähän raju laite, ehkä tuolla taikinakoneella voisi koittaa vispilän kanssa.

59111_194101_108607.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 285
Viestejä
4 210 375
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom