Legot - Yleinen ketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Tekeillä 42043 ilman nosturia



Alkuviikosta tulossa kaksi settiä lisää, eli nämä


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 030
Saturn V tuli viime viikolla kotiin ja eilen valmiiksi. 5/5, ostaisin uudelleen. Mahtavat detaljit, rakenne ja rakennuskokemus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ei ole ollut kuin muutamia paloja technic legoja. Sitä vaan kysyisin, että onko noissa technic legojen rakennusohjeissa useita muitakin mahdollisuuksia, mitä noista osista voi rakentaa. Kuten esim. noissa classiceissa?

Techniceissä kiinnostaa ohjausosat ja moottorit.

Jotkut Techinicin kaivinkoneet voi toimia paineilmalla? Ja joskus näin robottejakin, että onko niillä oikein kehittynyttä versiota nykypäinänä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Ei ole ollut kuin muutamia paloja technic legoja. Sitä vaan kysyisin, että onko noissa technic legojen rakennusohjeissa useita muitakin mahdollisuuksia, mitä noista osista voi rakentaa. Kuten esim. noissa classiceissa?
Kaikissa on a ja b mallit. Sitten löytyy c malleja joihin löytyy ohjeita. Sitten MOC malleja eli melkein mitä vain. Rebricable.com kertoo mitä voi omistamistaan seteistä tekemään.

Itsellä ei taito riitä omia tekemään. Tai jotain ihan simppeliä ehkä. Enempi muokkailen valmiita. Myös jonkun pienen setin tekeminen isompana on kivaa.

Vielä lokarit mersuun..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Kaikissa on a ja b mallit. Sitten löytyy c malleja joihin löytyy ohjeita. Sitten MOC malleja eli melkein mitä vain. Rebricable.com kertoo mitä voi omistamistaan seteistä tekemään.

Itsellä ei taito riitä omia tekemään. Tai jotain ihan simppeliä ehkä. Enempi muokkailen valmiita. Myös jonkun pienen setin tekeminen isompana on kivaa.

Vielä lokarit mersuun..
Itse miettinyt samantapaisen tekemistä mutta kauko-ohjauksella :tup: Myös kärry olis kiva mutta samanvärisenä ei taida nämä omat palikat riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Itse miettinyt samantapaisen tekemistä mutta kauko-ohjauksella :tup: Myös kärry olis kiva mutta samanvärisenä ei taida nämä omat palikat riittää.
Itse oisin mieluusti tuon etuosan tehnyt jollain muulla värillä mutta menkööt nyt näin. Hitusen liian pitkä on vielä. Pitäisi yhdellä tai kahdella pykälällä lyhentää tai sitten pidentää tuota kajuuttaa :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Odottelen että poika kasvaa niin josko nämä kiinnostaisi häntäkin RC-autojen lisäksi. Näitä tulee välillä ihailtua lelukaupoissa. :D

Itselläni oli joskus 80-luvun lopulla vai 90-luvun alussa tämmöinen, kyllä siinä tuli kustua hunajaa kun tuon sai aikoinaan lahjaksi. :) "Hieman" kehittyneet nämä noista ajoista...liekö tuo atomeina vielä niissä kahdessa 1mx1m lego-bokseissa jotka on varastossa. Muistaakseni tuosta sai värkättyä lisäksi vielä lanan vai traktorin tms. samasta paketista.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 699
Aina niitä voi jemmaan ostaa...
Joo, eikä niitä oikeasti kuitenkaan lapsille osteta. :D

Tuo louhoskone on tosiaan aika jättimäinen, mutta se on pitkästä aikaa sellainen kärkipään tekniikkalego, joka ei kiinnosta minua yhtään. Hyvän kasan osia siitä toki saisi muuhun rakenteluun.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 699
Odottelen että poika kasvaa niin josko nämä kiinnostaisi häntäkin RC-autojen lisäksi. Näitä tulee välillä ihailtua lelukaupoissa. :D

Itselläni oli joskus 80-luvun lopulla vai 90-luvun alussa tämmöinen, kyllä siinä tuli kustua hunajaa kun tuon sai aikoinaan lahjaksi. :) "Hieman" kehittyneet nämä noista ajoista...liekö tuo atomeina vielä niissä kahdessa 1mx1m lego-bokseissa jotka on varastossa. Muistaakseni tuosta sai värkättyä lisäksi vielä lanan vai traktorin tms. samasta paketista.

Minäkin sain aikoinaan tuon joululahjaksi. Malli on 8851 ja se oli melkoisen hieno laitos silloin aikanaan. Julkaisuvuosi oli Bricklinkin mukaan 1984.

Juuri muutama viikko sitten omien muksujen kanssa mummolassa rakenneltiin tuota, mutta oli vähän osat hakusalla ja pneumatiikkasysteemin letkut hieman haparassa kunnossa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
16
Itsellä (mutsilla) on 8860 setti kasattuna, laatikoineen, ohjeineen. Saako täällä tiedustella mikä tuon realistinen arvo olisi tällä hetkellä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Joo, eikä niitä oikeasti kuitenkaan lapsille osteta. :D

Tuo louhoskone on tosiaan aika jättimäinen, mutta se on pitkästä aikaa sellainen kärkipään tekniikkalego, joka ei kiinnosta minua yhtään. Hyvän kasan osia siitä toki saisi muuhun rakenteluun.
Onhan tuo ehkä vähän tylsä mutta kiva oli tehdä ja lapsikin diggaa leikkiä sillä. Himottanut pitkään joten nyt tuli tehtyä. Seuraavaksi varmaan puretaan kaikki ja koitetaan jotain omaa..
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
305
Pentuna sain tämän ja olin 100% varma et jos lisää riittävän stydin sähkömoottorin ni lentoon lähtee. Malli tais olla ekoja ellei jopa eka technic mitä suomesta sai. Oli kyllä pikkupojalle aivan mahtava! Edittiä, bricklinkistä muistanki että oli kanssa joku autoskeleton josta ois voinu valita mut kulihupperi vei voiton 10-1 ku sai vaan yhen toivoo. Naapurilla tais olla auto ja kaikkee härveliä näistä kasailtiin :D

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Ai niin, tuo 42054 tuli myös tehtyä. Käunis kuin sika pienenä tuo itse traktori mutta nosturiosa ruma kuin perse. Siksi ei kuvassa.

 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Allekirjoittanut hurahti tässä viime syksynä myös ihan täysin. Tuli telottua hiukan itteensä ja onnistuin vakuuttamaan, että legot olis loistava tapa verrytellä kättä kuntoon. Alkuun ei tosin mitään mahdollisuuksia rakentaa technics malleja, voimat ei riittäny, joten Volkswagen T1 ja Mini Cooper ilmestyvät hyllyyn. Volvot edustavat nyttemmin Technics puolta. Louhoskoneen ostin ihan osiksi, jotenkin sieluton tuo malli, mutta palaset suhteessa hintaan asiallinen setti. Postaan, jos saan siitä jotain muuta rakennettua.

Ovat muuten julmetun monimutkasiks menneet, osa rakenneratkaisuista noissa ihan hatunnoston arvoisia nerokkuudessa.

Uskomattomia nostalgiatrippejä noita vanhoja settejä katsellessa löytäny mielensä sopukoista. Oma suosikki muksuna ->

001.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Nämä 40 vee juhlavuoden mallit vaikuttaa kyllä aika laaduttomilta kun vertaa parin viime vuoden ulosantiin.

Sarielin revikka tuosta "lippulaivasta"


Toki voi olla että ovat tarkoituksella siirtyneet estetiikassa takaisin lelumaisuuteen, kun vertaa vaikka Arocsiin, Claasiin, Volvon pyöräkuormaajaan tai 42042 nosturiin, jotka on IMO todella hienon näköisiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Tuli lelukaupassa vastaan 42030. Hinta normit 249,-. Kerran ehin jo ovelle, kun sitten päätin, että onpahan pojan kanssa jotain tekemistä ja nappasin laatikon (iso) kainaloon. Kuvia tulee kunhan päästään rakennuksen osalta liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Täällä värkätään omaa automukaelmaa. Pohjautuu aika pitkälti 42039 B mallin runkoon. Ruma kuin perse. Tämmöisessä vaiheessa mennään




 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Ei Technic, mutta toisaalta foorumin hengessä oli sitten ihan pakko ostaa Ghostbusters paloasema, kun meni kaupassa jo backorderin puolelle.
Niin, mittailin, että tuon sisälle mahtuu ATX emo... tai vähintään pienempi kokoonpano. Toisaalta voisihan taloakin hiukan suurentaa. Palaan varmasti valmiskuvan kera, mutta sitten erikseen, jos tuosta kotelon teen.
Bonuksena Zeddemoren radiopuhelin, joka näyttää ihan samalta kun 30v sitten? :)
DSC_6075.jpg

DSC_6068_2.jpg


edit. tuon originaalimallin sisämitat jos seinät pitää tuplapaksuisina.
korkeus 34 palikkaa ~31.5cm
leveys 16 palikkaa ~12.8cm
syvyys 38 palikkaa ~30.3cm

Ei tuohon kyllä ykköskonetta kasaa. Täytyy kattoa, jos jonkuntyyppisen olohuonekokoonpanon. Huomioidaan, että ajattelin heti powerille omaa kerrosta katutason alle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Melkosissa hinnoissa nää kyl pyörii käytettynäkin. En oo kyllä myymässä, mutta empä oo etes ajatellut, että näillä olis kysyntää. Paketit ei taida olla enää olemassa, mutta ohjeet pitäs löytyä.

Nämä 5 löytyy ja sit joku mindstorms jättipaketti. Pääseepä taas sit rakentelemaan ku hankkii nappuloita ja kasvavat sen verran ettei niitä tarvi enää vahtia :vihellys:

8459-1: Pneumatic Front-End Loader
8440-1: Formula Flash
8299-1: Search Sub
8462-1: Tow Truck
8479-1: Barcode Multi-Set Muistan ku keräsin koko vuoden tähän rahaa nappulana ja sit isä kanto tän jostai Helsingin reissulta lopulta mulle ku olin kerännyt sen huikeat 700 markkaa mitä tää makso. Meni toista päivää rakennellessa.

Peruslegoja löytyiski sit aika paljon enemmän. Enhän minä lapsena muuta koskaan toivonutkaan ku legoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 966
Hyllyssä lepäävät nuo 8459 ja 8462. Paketitkin on vielä tallessa.

Tuota barcode en koskaan saanut/hommannut mutta naapurilla tuollainen oli.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Ai täällä oli tämmönenkin ketju. Kyllä täälläkin edelleen legoja kasaillaan, vaikka lapsia ei taloudessa olekaan. Ikää itsellä kohta 35 ja nythän on aivan loistava aika harrastaa verrattuna lapsuuteen, kun voi ostaa omilla rahoillaan sitä mitä haluaa. :D

Kuten tuosta Rebrickablen tilastosta näkyy, lapsuudessa oli legoja paljon ja sitten tietysti teini-iässä tuli eteen "The Dark Age" jolloin legot eivät kiinnostaneet. Sitten 2009 sain yhden setin synttärilahjaksi jonka jälkeen hain kaikki vanhat legot kotitalosta talteen. Purin, putsasin ja kasasin. Sen jälkeen aloin ostelemaan uusia ja jokusia vanhempiakin, 90-luvulla missattuja helmiä, on tarttunut mukaan.

upload_2017-8-23_11-45-4.png

Ensimmäinen tekniikkalegosetti oli aikoinaan tämä: Technicopedia: 8843

Viimeisin hankinta puolestaan ei ollut Technic, vaan tuo Saturn V. Rebrickablen yhteenveto näyttää settejä olevan kaikkiaan 93 ja palikoita yhteensä 44326. Ja lisääntymään päin, hitaasti mutta varmasti. Sen olen nimittäin oppinut, että koskaan en tule legojani myymään. Pari sellaista virhettä on lähipiirissä tehty ja se katumuksen määrä joskus myöhemmin on ollut melkoinen.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Ei ole Technic Legoja, mutta meinasiko joku hommata?
New LEGO Star Wars 75192 UCS Millennium Falcon unveiled as largest LEGO set ever [News] | The Brothers Brick
Onhan tuo ihan helvetin hieno ja ostaisin varmaan itse jos olisin töissä, nyt ei oikein opiskelijana taivu :D Ja jos tuo on yhtä harvinainen kuin alkuperäinen, niin hinta vaan nousee vanhetessa.
Tuon setin huono puoli (hinnan lisäksi) on se että setti on ihan jäätävän kokoinen. Videolta näytti, että mitat on jotain luokkaa 100cm x 100cm.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mistä muuten tuollaisia hienompia lego-settejä kannattaa Suomessa katsoa? Nuohan ovat kooltaan ja painoltaan jo sitä luokkaa, että postitus mistään kovin kaukaa tuskin kannattaa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Ite olen nuo isommat ja erikoisemmat setit tilannu suoraan Legon omasta kaupasta. Ei ne halpoja ole, mutta toisaalta monesti ne on myös sellaisia ettei niitä mikään kotimainen kauppa edes pidä valikoimissaan joten valinnanvaraa ei juuri ole.

Ja niihin Lego Shopin hintoihin sentään sisältyy toimituskulut, mikä vähän tasoittaa tilannetta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Ite olen nuo isommat ja erikoisemmat setit tilannu suoraan Legon omasta kaupasta. Ei ne halpoja ole, mutta toisaalta monesti ne on myös sellaisia ettei niitä mikään kotimainen kauppa edes pidä valikoimissaan joten valinnanvaraa ei juuri ole.

Ja niihin Lego Shopin hintoihin sentään sisältyy toimituskulut, mikä vähän tasoittaa tilannetta.
Ihan hiton yli hintasia nuo Lego Shopin hinnat kun vertaa muihin kauppoihin. Toki jotkin erikoisemmat setit kuten tuo uusi Falcon on paljon helpompi saada tuolta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Niin, taisin sanoakin että olen tilannut sieltä vain noita erikoisempia settejä mitä ei mistään Prisman hyllyltä löydy. Perusvalikoimaa saa paljon halvemmalla muualta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Otetaan vielä ihan esimerkin kautta, viimeisin ostokseni oli tuo Saturn V. Se maksoi Legon kaupasta ostettuna 139,95€ kotiovelle kuljetettuna. Mistä ja kuinka paljon halvemmalla olisin sen voinut ostaa?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Kärsivälliselle Toys r Us:n 25% alepäivät on herkkua, jollei satu juurikin noista esim. Prisman jopa 50% alennuksista kohdettaan löytämään. Lego shop on eri maissa hiukan eri hintainen, jos on mahdollisuus matkustellessa hyödyntää ja tosissaan haluaa penniä venyttää.

Kaikenkaikkiaan, hiukan kannattaa katsoa mitä maksaa, ettei esim. Verkkiksestä osta vahingossa yli Lego Shopin ovh hinnan...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 699
Minä olen tilannut Lego-settejä myös Amazonista (sekä de että co.uk). Kaikki ei ole näissä halvempaa, mutta välistä löytyy aika uskomattomiakin tarjouksia (siis jopa ilman että kyse olisi mistään virallisesta tarjouksesta). Amazon.de:ssä ei tule erillisiä toimituskulujakaan päälle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Itsellä oli penskana kymmeniä technic legoja. Harmi vaan, että vanhemmat hävittivät nuo kun "kasvoin noista ohi" :/ Omalle poitsulle tuli rakennettua pari Legon audia reilu vuosi sitten liiman kanssa ja hyvin ovat kestäneet kasassa.

Kuukausi sitten täytti 4v ja sitten tulikin legoja vähän joka suunnasta ja kova hinku rakennella tuntuu olevan. Kovasti näen pikku-ukossa piirteitä itsestäni. Kun ei meinaa keskittymistä riittää, mutta odotappa kun saa uuden paketin eteen niin pari tuntia vierähtää kieli keskellä suuta aika sukkelaan.

Kuvassa esittelee tänään valmistunutta 60152 settiä :) ja toimii muuten äärettömän hyvänä porkkanana, kun sanoo ettei kasata Legoja, jos tekee tollon töitä.


Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Aika kalliita nuo Legot. Eipä tullut lapsena mieleen, kun varakkaat vanhemmat osti kuitenkin isoimpia pakkauksia. Silti, 280€ on aika summa yhdestä paketista...Tosin raha on käyttämistä varten joten go for it.:tup:

Ite oon himonnut että koittasin kerran ostaa oikein vimposen päälle (500€+) koottavan puulaivan, mutta se menee offtopic.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 410
Viestejä
4 198 208
Jäsenet
70 904
Uusin jäsen
yayko8787

Hinta.fi

Ylös Bottom