TechBBS-foorumin palautetta ja kehitysehdotuksia 2018

Tila
Keskustelu on suljettu.

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Onko nyt ominaisuus vai bugi? Räpellys ja testaus alaosioon liitetyt kuvat jäävät kummittelemaan toimimattomina omiin liitetiedostoihin. Kuvasta näkyy thumbnail, mutta jos sitä koittaa avata uuteen välilehteen niin siinä uudessa välilehdessä tulee virheilmoitus "Sinulla ei ole oikeuksia tämän toiminnon suorittamiseen"
Ne ei ole ymmärtääkseni "toimimattomia", vaan postattu lankaan, jolle sulla ei ole enää oikeuksia mennä. Esim. minulla on liitetiedostoja esim. uutisessa ja pääsen katsomaan sitä, koska voin mennä edelleen uutislankaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Tuli ilmoitus, että XXX aloitti viestiketjun YYY (alueella ZZZ)

En seuraa henkilöä XXX enkä viestialuetta ZZZ.

Ja kaiken lisäksi tuo viestiketju on aloitettu viime vuoden marraskuussa, eli tämä ylimääräinn ilmoitus tulee kaiken lisäksi yli puoli vuotta myöhässä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Tuli ilmoitus, että XXX aloitti viestiketjun YYY (alueella ZZZ)

En seuraa henkilöä XXX enkä viestialuetta ZZZ.

Ja kaiken lisäksi tuo viestiketju on aloitettu viime vuoden marraskuussa, eli tämä ylimääräinn ilmoitus tulee kaiken lisäksi yli puoli vuotta myöhässä.
Itselle tuli eilen samanlainen ilmoitus. Ilmeisesti ketjun alkuperäinen aloittaja on halunnut poistaa tunnuksensa, jolloin viestiketju on pitänyt kikkailla toiselle henkilölle. Samassa yhteydessä tulee uudet ilmoitukset ketjusta, jos on siihen joskus vastannut.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Itselle tuli eilen samanlainen ilmoitus. Ilmeisesti ketjun alkuperäinen aloittaja on halunnut poistaa tunnuksensa, jolloin viestiketju on pitänyt kikkailla toiselle henkilölle. Samassa yhteydessä tulee uudet ilmoitukset ketjusta, jos on siihen joskus vastannut.
Joo, liittyy juurikin tähän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 966
Tuliko siihen sitten kokonaan uusi aloitus vai miten sen kanssa meni?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
219
Viestejä pitäisi olla, mutta tyhjää sivua näyttää




Täällä myös kyseinen viestiketju ollut rikki iltapäivästä saakka. Sivulla 73 näyttää että 12 viestiä lisää, mutta sama näkymä kun klikkaa seuraavalle sivulle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
16
Hakua ei perinteisesti käytetä joten asiaan.
Miksi tämä loggaa ulos heti kun olet käyttämättä viisi sekuntia/käyn eri tabissa/kakkosnäytöllä teen jotain?
Firefox selaimena eikä muilla sivustoilla ole tätä ominaisuutta.


e. Tjaah, olikin selaimen paskakikkare.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Mihinkäs se oikean alakulman "takaisin sivun ylälaitaan" nappula on kadonnut? Alas vievä nappula on paikallaan mutta ylös vievä ei ole näemmä selvinnyt juhannusaatosta.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Mihinkäs se oikean alakulman "takaisin sivun ylälaitaan" nappula on kadonnut? Alas vievä nappula on paikallaan mutta ylös vievä ei ole näemmä selvinnyt juhannusaatosta.
Tätäkö tarkoitat?



Safarilla tuo ainakin näkyy. Mikä selain?

Edit: Näkyy myös uusimmilla Edge, IE, Firefox ja Chrome versioilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tätäkö tarkoitat?



Safarilla tuo ainakin näkyy. Mikä selain?

Edit: Näkyy myös uusimmilla Edge, IE, Firefox ja Chrome versioilla.
Mielenkiintoista, ei minulla tuota enää näy uusimmalla Chromella. Mikähän piru tuon nyt yhtäkkiä rikkoi.

Edit: uBlock Origin näköjään, jännä vaan että vain tuo ylös vievä katosi. No, voisi tuon oikeastaan ottaa muutenkin pois päältä tältä sivulta.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Mielenkiintoista, ei minulla tuota enää näy uusimmalla Chromella. Mikähän piru tuon nyt yhtäkkiä rikkoi.
Mulla on Chrome Version 67.0.3396.87 (Official Build) (32-bit). Tuo on Windows 7 käyttöjärjestelmässä.
Mikä käyttöjärjestelmä ja onko chromesta 32bit?
Tyhjennä evästeet ja mainostenesto pois...
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Siis ihan oikeasti, miten foorumi hakee linkeille otsikot? Nyt onnistui yhteen viestiin hakemaan toiseen linkkiin otsikon, toiseen ei. Ja molemmat linkit olivat samalle sivustolle, joten mistään sivuston päässä blokkaamisesta ei ole kyse:
Steam yleisesti
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Siis ihan oikeasti, miten foorumi hakee linkeille otsikot? Nyt onnistui yhteen viestiin hakemaan toiseen linkkiin otsikon, toiseen ei. Ja molemmat linkit olivat samalle sivustolle, joten mistään sivuston päässä blokkaamisesta ei ole kyse:
Steam yleisesti
Tuolla toisella sivulla on ikätarkistus, joten palvelin ei pääse lukemaan sivun titleä ja siksi linkki näytetään sellaisenaan.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ainoa mikä on varmaa otsikon hakemis asiassa on, että selain osaa sen hakea välilehteen vaikka ikää kyseleekin. Eli en ihan purematta nielisi teoriaasi(?)
En nyt tässä puhelimella pääse tutkimaan sivujen sourcea tarkemmin.

Vaikka noin olisikin, niin onko teillä muka ollut enemmänkin ongelmia noiden linkkien kääntämisen kanssa? Minulla ne ainakin ovat toimineet ongelmitta joka kerta ja silloin kun eivät ole toimineet, on siihen löytynyt joku järkevä syy.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Olisi tämmöinen ehdotus että nuo "Liittymät" ja "Moi Mobiili" ketjut siirrettäisiin tuonne Internet, tietoliikenne ja tietoturva osioon jossa näyttää olevan muitakin liittymiin tai kuuluvuuteen liittyviä asioita.

Häiritsee ainakin itseäni kun Älypuhelimet jne. osiossa ei ole muissa ketjuissa viestejä niin joutuu liian monesti aina merkitsemään luetuksi osion.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
En tiiä et oonko täppässy jotain asetuksissa pieleen, mut Firefoxilla Androidilla mobiilissa ylös vierittävä pikanuoli on kadonnu, alaspäin vievä nuoli on kuiteski vielä näkyvillä ja toimii. Pöytäkoneella toimii normaalisti samalla selaimella.
Jollakin teki Adblock tuota. Juuri ylänuoli katos silläkin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Koskiko pelkästään mobiilia sen käyttöongelmat ? Koska se on päällä pöytäkoneella, ni ei ongelmia siellä ainakaan.


Edit: No joo, nyt skulaa ku otti pois käytöstä. Mut silti ihmettelen et kui se voi toimia pöytäkoneella vaikka uBlock olisikin päällä.
Ongelman aiheuttava suodatuslista vain puhelimella päällä? En jaksanut sherlokoida mikä niistä tuon nuolen niittasi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
Jos tätä sivustoa käyttää K-Meleon selaimella niin ilmenee sellainen vittumainen piirre, että sivujen latautuminen toimii aina vain jonkin aikaa (keskimäärin ehkä noin 15 sivulatausta). Kun sen jälkeen klikkaa mitä tahansa linkkiä tällä sivustolla tai yrittää avata esim. jonkin aiheen tai vaikkapa yksityiskeskustelut uudeksi välilehdeksi niin mitään ei enää tapahdu. Ainoastaan selaimen täydellinen sulkeminen ja uudelleen avaaminen korjaa tilanteen. Uudella yrittämällä täällä voi aina selata taas jotain, kunnes tilanne on pian taas sama.

Ei muuten kiinnostaisi, mutta tämä on ainoa vastaan tullut sivusto ainakin ns. normaaleista päivittäissivustoista, joka aiheuttaa tämän jumin tällä selaimella. Kiinnostaisi tietää, että minkälainen käytössä oleva web-tekniikka tuon aiheuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Ihmettelin äsken, että miksei pysy kirjautuneena edes sen vertaa, että saisi kysyä sitä täältä.
Lisäksi ennen ei ole ollut moista ihmeellisyyttä.
Kirjoitin Elisan 4G liittymästä, ja sitäkään ei saanut lähetettyä, ja kuvittelin jo että iotech
ei nyt tykkää jostain käsittämättömästä syystä siitä viestistä :lol:
Sitten lopulta huomasin, että encrypted proxy oli ollut vahingossa päällä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
En tiedä onko tämä jo täällä, mutta olisi hyvä jos käyttäjän saadessa "pannia" yms "tuomion" joka näkyy punaisella ko. käyttäjätunnuksen päällä, esim. sitä klikatessa hypättäisiin siihen viestiin/viesteihin mistä ko. "tuomio" tuli. Tämä auttaisi käyttäjiä määrittämään, mitä ei saa tehdä, ja jokainen voisi itse arvioida ko. tilanteen ja "yhteistyöhalukkuutensa".
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Niinhän se näkyykin punaisena ja banned tekstillä.

Ei kai tässä ole kuitenkaan tarkoitus ketään enää lisää rangaista, kun bannattu käyttäjä on kuitenkin saanut ylläpidolta viestin jossa kerrotaan bannin syy?

Kuullostaa vähän samalta kuin, että rangaistu henkilö pitäisi laittaa x-määräajaksi jalkapuuhun julkisesti.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Niinhän se näkyykin punaisena ja banned tekstillä.

Ei kai tässä ole kuitenkaan tarkoitus ketään enää lisää rangaista, kun bannattu käyttäjä on kuitenkin saanut ylläpidolta viestin jossa kerrotaan bannin syy?

Kuullostaa vähän samalta kuin, että rangaistu henkilö pitäisi laittaa x-määräajaksi jalkapuuhun julkisesti.
Näet tämän erilalla kuin minä.
1. "Pannattu" saa lisää näkyvyyttä viestilleen, miksi se olisi rangaistus. Jos ei olisi niin halunnut hän luultavasti laittaisi kommettinsa yksityisviestinä.
2. Täällä joskus valitetaan moderoinnista, käyttäjät näkevät miten Modet toimivat.
3. Saadaa esimerkkien valossa millaista linjaa täällä halutaan.
4. Kun "pannaus" poistuu linkitkin poistuu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
1. Käyttäjä on jo saanut ylläpidolta rangaistuksen
2. Moderaattorit toimivat moderoinnissa suoraan rikkeitä tehneiden henkilöiden kanssa keskenään ja hyvin on raportointi toiminut mielestäni
3. Tässä ketjussa voi kysyä ylläpidon jäseniltä linjauksista ja niistä saa lisää tietoa säännöistä: Käyttöehdot ja säännöt | TechBBS
4. Tätä en ymmärtänyt
5. Jos käyttäjä ei ole lukenut sääntöjä ja varoituksista huolimatta toimii väärin, bannit ovat oikeutetuja

Mielestäni kaikki on toiminut ja toimii hyvin nykyisellään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Bannien syyhän on hyvin helppo nähdä kun vilkasee henkilön viimeksi kirjoittamia viestejä. Yleensä se on siellä viimeisen 10 viestin joukossa jos ylläpito ei ole ollut lomalla.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Bannien syyhän on hyvin helppo nähdä kun vilkasee henkilön viimeksi kirjoittamia viestejä. Yleensä se on siellä viimeisen 10 viestin joukossa jos ylläpito ei ole ollut lomalla.
Vain, jos käyttäjä ei ole rajoittanut profiilinsa katselua.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
1. Käyttäjä on jo saanut ylläpidolta rangaistuksen
Tässä minä en ymmärrä , eihän se voi olla rangastus, jos linkataan luettavaksi tarkoitettuun viestiin.
2. Moderaattorit toimivat moderoinnissa suoraan rikkeitä tehneiden henkilöiden kanssa keskenään ja hyvin on raportointi toiminut mielestäni
Eihän muutosehdotus estä saman jatkumista, vaan muutkin näkevät (halutessaan) miksi on ko. päätökseen tultu ja voi itse päätellä tarvitseeko "pelätä" yhteyden pitoa ko. henkilön kanssa.
3. Tässä ketjussa voi kysyä ylläpidon jäseniltä linjauksista ja niistä saa lisää tietoa säännöistä: Käyttöehdot ja säännöt | TechBBS
https://bbs.io-tech.fi/help/terms
Toi vaatii paljon, enemmän vaivaa kuin, että olisi suora linkki. Sekä siitä ei tule ilmi välttämättä miten käytännössä on toimittu/toimitaan.
4. Tätä en ymmärtänyt
Kun ns. "pannit" on poistuneet linkitkin (punaisen pannin klikkaus) poistuu
5. Jos käyttäjä ei ole lukenut sääntöjä ja varoituksista huolimatta toimii väärin, bannit ovat oikeutetuja

Mielestäni kaikki on toiminut ja toimii hyvin nykyisellään?
Olen ollut huomaavani, että samat tunnukset saavat "Panneja" , joten toimivuutta/tehoa voi miettiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Olen ollut huomaavani, että samat tunnukset saavat "Panneja" , joten toimivuutta/tehoa voi miettiä.
Mä olen käsittänyt että rikkeiden toistuessa voidaan myös pidentää bannien kestoa et eiköhän ylläpito ole toiminut ihan hyvin näissä asioissa. En tiedä millä tavalla näitä banneja saaneita ihmisiä täytyisi "pelätä" kun ne voi halutessaan jättää huomiotta niin et edes näe heidän viestejään.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Mä olen käsittänyt että rikkeiden toistuessa voidaan myös pidentää bannien kestoa et eiköhän ylläpito ole toiminut ihan hyvin näissä asioissa. En tiedä millä tavalla näitä banneja saaneita ihmisiä täytyisi "pelätä" kun ne voi halutessaan jättää huomiotta niin et edes näe heidän viestejään.
Jos "hylkää" ko. henkilön viestit vain "punaisen pannin" perusteella antaa Modelle vallan päättää onko yhteydenpito "järkevää". Ihmiset eivät ole kaikista asioista samaa mieltä. Tällä en siis mitenkään halua täällä suoritettua moderointia moittia.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Olen ollut huomaavani, että samat tunnukset saavat "Panneja" , joten toimivuutta/tehoa voi miettiä.
Mä olen käsittänyt että rikkeiden toistuessa voidaan myös pidentää bannien kestoa et eiköhän ylläpito ole toiminut ihan hyvin näissä asioissa. En tiedä millä tavalla näitä banneja saaneita ihmisiä täytyisi "pelätä" kun ne voi halutessaan jättää huomiotta niin et edes näe heidän viestejään.
se on ihan suoraa automatiikkaa
2 varoitusta antaa pari päivää. Sen jälkeen seuraavasta suoraan viikko sitten taitaa seuraavasta tulla kuukausi. Jos tämän jälkeen otat vielä varoituksen niin kaks tai kolme ekaa varoitusta kerkeää jo vanheta.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
En tiedä onko tämä jo täällä, mutta olisi hyvä jos käyttäjän saadessa "pannia" yms "tuomion" joka näkyy punaisella ko. käyttäjätunnuksen päällä, esim. sitä klikatessa hypättäisiin siihen viestiin/viesteihin mistä ko. "tuomio" tuli. Tämä auttaisi käyttäjiä määrittämään, mitä ei saa tehdä, ja jokainen voisi itse arvioida ko. tilanteen ja "yhteistyöhalukkuutensa".
Nykyisellään käyttäjän saama banni näkyy punaisena merkintänä käyttäjänimen vieressä. Banni tulee tällä foorumilla useimmiten varoitustilin täyttymisestä, joten syynä ei hyvin todennäköisesti ole vain yksittäinen rike. Varoitettuihin viesteihin tulee yleensä punainen merkintä varoituksen syystä - tämä auttaa muita käyttäjiä seuraamaan moderoinnin linjaa käytännön tasolla. Vaihtoehtoisesti viesti saatetaan poistaa kokonaan, jos ylläpito näkee sen tarpeelliseksi. Näistä syistä banni-ribbonin linkittäminen bannin aiheuttamaan viestiin ei ole oikein yksioikoisesti toteutettavissa, enkä ole varma tukeeko foorumialusta edes moista. Lisäksi ainakaan itse en näe sitä tarpeelliseksi toteuttaa.

Kyllä niitä banneja ihan tuolta R&T alueelta useimmille sataa, minä mukaanlukien. :kahvi:
Kyllä niitä enemmän ihan asia-alueilta tulee. Ja suurin osa varoitustilin täyttymisen johdosta - aika harva on suoria banneja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Safarilla kirjautuu ulos satunnaisesti, välillä jopa 2min jälkeen kirjautumisesta. Muilla foorumeilla/sivuilla ei vastaavaa ongelmaa. Tapahtuu puhelimella, macbookilla ja imacilla.
Vieläkin sama ongelma. Kokeilin Mac Pro 4,1, jossa El Capitan ja selaimena tuo Safari. Kirjautuu jatkuvasti ulos. Chromella ei ongelmaa. Samaa ongelmaa myös High Sierralla ja Safarilla.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Missä Safari, siellä ongelma. Työssä kiritaan tuota nykyajan IE:tä vähän väliä.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Itsellä tekee tuollaista uloskirjautumista ihan uusimmalla chromella. Siksi käytännössä aina tulee täpättyä se muista kirjautuminen.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 405
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom