Sen saa kytkettyä pois myös ilmaispalvelusta, tuo on siis laiskuuttaOn mahdollista jos foorumi maksaa tapatalkille, tuo viestinloppu tulee kun käyttää ilmaista palvelua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen saa kytkettyä pois myös ilmaispalvelusta, tuo on siis laiskuuttaOn mahdollista jos foorumi maksaa tapatalkille, tuo viestinloppu tulee kun käyttää ilmaista palvelua.
Sen saa kytkettyä pois myös ilmaispalvelusta, tuo on siis laiskuutta
Minä puhuinkin käyttäjästä. Foorumin ylläpitäjä voinee ryhtyä toimenpiteisiin (huomautus, varoitus, banni), jos käyttäjä ei ota spammia pois.Ei foorumin pitäjä saa, ainoastaan käyttäjä.
Tai jos saa, niin miten? (Olisin kiitollinen tiedosta, ihan omien foorumieni takia)
Minä puhuinkin käyttäjästä.
Foorumin ylläpitäjä voinee ryhtyä toimenpiteisiin (huomautus, varoitus, banni), jos käyttäjä ei ota spammia pois.
En kyllä oikein ymmärrä miksi banniä saaneen pitää voida käydä kauppaa. Yleensä niitä jaetaan syystä. Mikäli kuitenkin kaupat huolettaa niin ei muuta kuin puhelinnumero ilmoituksiin.Sellaisia ajatuksia näin banaanisaarella käyneeltä, että olisiko mahdollista mahdollistaa uloskirjautuminen foorumilta, vaikka olisi bännit päällä. Nykyisin tuo vain ilmoittaa bänneistä, vaikka yrittää kirjata pihalle. Näin ei tarvitisi pyyhkiä selaimen tietoja ja/tai käyttää yksityistilaa, että saa selailtua.
Toinen mikä on vaikeampi mietittävä olisi yksityisviestihomma. Niitä olisi hyvä pystyä lukemaan ja vastaanottamaan banaaneilta, vaikkei kirjoittaman pysyisikkään. Paitsi että tuolloin näkisi varoituksensa ja mahdollistettaisiin tehokkaampi katuminen, niin näen että kyseinen voi muodostua ongelmaksi kauppahommissa. Syytön osapuoli kun voi menettää kaupat, jos ei saa otettua yhteyttä. Jos tätä harkitaan, voi tulla aiheelliseksi rajata yhteydenotto esim. yhteen viestiin ja varoittaa siitä. Muuten avautuu merkittävä mahdollisuus trollata banaanisaarelaista spämmäämällä viestejä, joista hän ei voi valittaa tai tehdä mitään niiden eteen..
Tämän lisäksi banneja jaetaan monesti juuri huijareille joiden ei haluta missään nimessä käyvän kauppaa. Eikö yksityisviesteistä kuitenkin kulje sähköposti-ilmoitukset vaikka olisikin banneissa?En kyllä oikein ymmärrä miksi banniä saaneen pitää voida käydä kauppaa. Yleensä niitä jaetaan syystä. Mikäli kuitenkin kaupat huolettaa niin ei muuta kuin puhelinnumero ilmoituksiin.
Yksityisviestin lähetys näyttää katoavan samalla käyttäjän profiilista, kuin käyttäjä saa bännit ja palaavan kun ne loppuvat. En tiedä miten tämä vaikuttaa yksityisviestiketjuihin, jotka ovat jo aikaisemmin luotuja. Jos jo aikaisemmin luodut ketjut toimivat bänniaikaan näin, voi ehdotukseni siltäosin sitten unohtaa.Tämän lisäksi banneja jaetaan monesti juuri huijareille joiden ei haluta missään nimessä käyvän kauppaa. Eikö yksityisviesteistä kuitenkin kulje sähköposti-ilmoitukset vaikka olisikin banneissa?
Puhelinnumero yleiselle foorumille on yksi asioista, joita en tule varmasti tekemään, enkä suosittele kenellekkään muullekkaan. Sama pätee omaan sähköposti-osoitteeseen. Mutta ideaa tuossakin, väliaikaispostia voisi kyllä käyttää.En kyllä oikein ymmärrä miksi banniä saaneen pitää voida käydä kauppaa. Yleensä niitä jaetaan syystä. Mikäli kuitenkin kaupat huolettaa niin ei muuta kuin puhelinnumero ilmoituksiin.
Tai sitten jättää sanomatta mitä tyhmää onkin josta tämä epäilys hiipii.Jos on pienikin epäilys, että saattaa tulla bannatuksi kun on kaupat kesken, niin suosittelen antamaan kauppakumppanille puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen heti kättelyssä. Ei tähän mitään erityisjärjestelyjä tarvita.
Ei mitään epäilyksiä, vaan aina kun teet kauppaa, vaihda yhteystiedot ja älä tee kauppaa jos vastustaja ei anna.Jos on pienikin epäilys, että saattaa tulla bannatuksi kun on kaupat kesken, niin suosittelen antamaan kauppakumppanille puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen heti kättelyssä. Ei tähän mitään erityisjärjestelyjä tarvita.
Niinkin tietysti, oma ajatelmani lähinnä niille, jotka eivät automaattisesti anna osoite- tai pankkitietoja tarkempaa dataa irti. Minä annan yleensä vain ne postitukseen tai maksamiseen suoraan liittyvät tiedot, vaikka sinänsä ei olekaan mitään muuta syytä kuin laiskuus olla antamatta.Ei mitään epäilyksiä, vaan aina kun teet kauppaa, vaihda yhteystiedot ja älä tee kauppaa jos vastustaja ei anna.
Minä en vieläkään ymmärrä ihmisiä jotka eivät suostu kertomaan yhteystietojaan käydessään kauppaa. Parhaimmillaan ei haluta kertoa edes nimeä vaikka se vaaditaan jo tilisiirron tekemiseen. Minä lähetän aina vähintään mailiosoitteen josta saa paremmin kiinni virka-aikana jos myymässäni rojussa onkin jotain vikaa.Puhelinnumero yleiselle foorumille on yksi asioista, joita en tule varmasti tekemään, enkä suosittele kenellekkään muullekkaan. Sama pätee omaan sähköposti-osoitteeseen. Mutta ideaa tuossakin, väliaikaispostia voisi kyllä käyttää.
Niinkin tietysti, oma ajatelmani lähinnä niille, jotka eivät automaattisesti anna osoite- tai pankkitietoja tarkempaa dataa irti. Minä annan yleensä vain ne postitukseen tai maksamiseen suoraan liittyvät tiedot, vaikka sinänsä ei olekaan mitään muuta syytä kuin laiskuus olla antamatta.
Niin, eikai tuossa ole epäselvääkään, yhteystiedot laitetaan kun aletaan YV:llä asioita hoitamaan. Kysymys olikin siitä, että neuvottiin laittamaan se suoraan ilmoitukseen. Kaupankäyminen ja yhteystietojen lähetys YV-viesteillä on perus järjenkäyttöä.Minä en vieläkään ymmärrä ihmisiä jotka eivät suostu kertomaan yhteystietojaan käydessään kauppaa. Parhaimmillaan ei haluta kertoa edes nimeä vaikka se vaaditaan jo tilisiirron tekemiseen. Minä lähetän aina vähintään mailiosoitteen josta saa paremmin kiinni virka-aikana jos myymässäni rojussa onkin jotain vikaa.
Foorumin puolellekin jaottelun saisi suhteellisen helposti haun kautta käyttämällä artikkeleissa tiettyjä tageja tietotekniikka ja mobiili artikkeleissa. Nuo tagit tosin ei näytä siirtyvän automaattisesti sivuston puolelta foorumille vaan pitäisi aina manuaalisesti naputellaTuollainen artikkelijaottelu on tulossa sivuston puolelle. Tänne foorumille sellaista ei ole ollut suunnitteilla.
Tätä olin tulossa kysymään, ei mulla ainakaan ole ollut lukuongelmia banneissakaanEikös tohon nyt riitä ihan incognito?
Tarkoitatko että moderaattorit osaavat arvioida 100% tarkkuudella ja puhtaan eettisesti mikä on tyhmää ja mikä ei?Tai sitten jättää sanomatta mitä tyhmää onkin josta tämä epäilys hiipii.
En vaan sitä jos miettii kirjoittaessa, että tästä voi tulla bänniä, niin parempi jättää kirjoittamatta.Tarkoitatko että moderaattorit osaavat arvioida 100% tarkkuudella ja puhtaan eettisesti mikä on tyhmää ja mikä ei?
Näinpä juuri, en voi ymmärtää eräiden asennetta täällä. Jos bannien takia menee kaupat sivusuun myyntipalstalla, niin onko ehkä parempi katsoa peiliin ja kasvaa aikuiseksi.En vaan sitä jos miettii kirjoittaessa, että tästä voi tulla bänniä, niin parempi jättää kirjoittamatta.
Foorumi hidastelee hemmetisti.
Ei se haku oikein toimi - yllättävän varmaa on se, että ensimmäisellä hakukerralla haku ei osaa palauttaa mitään tuloksia, vaan SAMA HAKUTEKSTI pitää lähettää palvelimelle kahteen kertaan, jolloin toisella kerralla sivu palauttaa halutut tulokset.Tässä viimeaikoina huomannu, että toi hakutoiminto toimii vähän mitensattuu. Joskus kun haen jotain tiettyä topikkia, ni vaikka kirjoitan nimen täysin oikein, se ei sitä löydä. Ei yleishaulla taikka otsikkohaulla. Sit ku pistää yhden sanan, ni löytyy paremmin, joskus ei tosin silloinkaan tai joutuu kahlaamaan läpi, ennenku se kohde tulee vastaan. Ehkä vähän liian tarkka tietyllätapaa, mutta samalla epätarkka.
En vaan sitä jos miettii kirjoittaessa, että tästä voi tulla bänniä, niin parempi jättää kirjoittamatta.
Onneksi täällä en ainakaan ole tavannut yhtä herkkänahkaisia modeja. Facessa nyt mitään linjauksia ole vaan siellä heitellään pihalle ihan huvin ja urheilun vuoksi, täällä säännöt ovat kaikkien nähtävissä ja modet eivät ilman niiden rikkomista ole tietääkseni yhtään bänniä jakanut.Tosin ikinä uudelle palstalle tulleella ei voi olla täyttä varmuutta siitä mikä aiheuttaa bannit. Itseni esimerkiksi yhdeltä facen ryhmästä lensin pihalle ylläpidon toimesta, koska tykkäsin eräästä ylläpidon kommentista sekä vastasin siihen että "tähän voisin kommentoida, mutta en kommentoikaan" (tässä kaikki mitä ko. palstalle ikinä olin kommentoinut).
Mihinkäs se keskustelualuelle "kiinnitetty" Tietoturvauutiset ja blogipostaukset -ketju hävisi tuolta tietoturva-alueelta? Siellä oli paljon hyviä ja mielenkiintoisia juttuja.
Mihinkäs se keskustelualuelle "kiinnitetty" Tietoturvauutiset ja blogipostaukset -ketju hävisi tuolta tietoturva-alueelta? Siellä oli paljon hyviä ja mielenkiintoisia juttuja.
Viranomaiset tais älähtää tai jotain?
Tää on tälläinen tosi mitätön juttu mutta onkohan Xenforossa ominaisuutta että jokun tietyn ajan jälkeen ei tule ilmoituksia tykätyistä viesteistä. Tuntuu jokseenkin turhalta saada ilmoitus jostain viestistä joka on kirjoitettu vaikka pari viikkoa sitten.
Tiedän joo että noi ilmoitukset voi poistaa kokonaan.
Viranomaiset tais älähtää tai jotain?
Tuli tässä mieleen kun foorumin puolelle tulee edelleen jonkin verran korjausehdotuksia uutisartikkeleista ja tarkoitushan olisi käyttää tätä virallista kanavaa https://io-tech.fi/palaute niin voisiko itse uutisartikkelin lisäksi foorumin puolelle tulevan postauksen loppuun lisätä tuon saman "Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä" linkin? Tokihan ne uutiset kannattaa sieltä uutissivulta käydä lukemassa mutta itse foorumin puolelle noita korjausehdotuksia tulee vielä aika säännöllisesti keskusteluihin.
En siis mennyt takaisin kyseiseen lankaan.Jaahas, olit eka. Minulla tuo palautui senkin jälkeen.
En siis mennyt takaisin kyseiseen lankaan.
Kaikilla muilla katsomillani tuntui olevan "attack-vapaa", mutta tuossa tämä vielä jokunen aika sitten teki. Onkohan joku linkittänyt kenties joltain uhaksi koetulta sivulta kuvan?
Edit:vilkaisin ja tulee edelleen.
Kyllä ne saa, löytyykö kannatusta muilta? Joku joka käyttää aktiivisesti kauppa-aluettaSaisko Uudet viestit -listauksesta pois Kauppa-alueen viestit. Ne eivät kuitenkaan ole keskusteluita ja turhaan täyttävät tuota listausta. Itse ainakin selaan foorumia ja uusia viestejä sen listauksen kautta.
Ne ketkä ovat tavaraa ostamassa tai myymässä, niin varmaan kuitenkin pläräävät erikseen noita alueita.
Järkevin ratkaisu varmaan olisi se, että käyttäjä pystyisi itse valitsemaan mitä listauksessa näytetään (todennäköisesti hankala toteuttaa). Mielestäni nykyinen systeemi on hyvä ja parantaa huomattavasti myynti-ilmoitusten näkyvyyttä. Itse en aktiivisesti ole ostamassa mitään mutta juuri tuon "uudet viestit"-listauksen ansiosta on tullut tehtyä useampia heräteostoksia.Kyllä ne saa, löytyykö kannatusta muilta? Joku joka käyttää aktiivisesti kauppa-aluetta