TechBBS-foorumi päivittyi 2.1-versioon - Keskustelua ulkoasusta

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Kannattaa välillä käydä siellä ulkona raikkaassa ilmassa, niin ei tule silmäongelmia foorumeja tuijotellessa. Muutenkin aika yllättävä veto kun 99% kaikista nettisivuista on valkoinen tausta mustalla tekstillä.
Miksiköhän arvelet, että Windowsiin ja joka puolelle muutenkin on alkanut tulla noita tummia teemoja?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Miksiköhän arvelet, että Windowsiin ja joka puolelle muutenkin on alkanut tulla noita tummia teemoja?
Kuin myös Googlen ohjeistus on nyt lisätä tummat teemat kaikkiin sovelluksiin. IO-tech on siis edistyksen aallonharjalla. ;)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Tuo nappi rupes jo ärsyttään

Vanhasta tottumuksesta painaa vaan reunimmaista ni sit ollaankin jo pois foorumilta.
Täytyy varmaan opetella painaan eri nappia :lol:
Sama tapahtui itsellä myös. Mobiilissa ei edes näy alhaalla kuin yksi kohta. Ratkaisin ongelman sillä että painan Techbbs logoa niin menee foorumin etusivulle :tup:
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 117
1580907894587.png


Punaisten palkkien osoittamaa pystyspacingia voisi pienentää hieman. Nyt se vie turhan paljon pystytilaa. Samoin Ribbonit olisi hyvä uudistaa värien (varmasti jo työlistalla), ja samalla lisätä esim. Team Network, Team Security, Team Audio, Team Windows jne.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 676
Onko toi "jaa" tuossa vähän hölmö?



Postausten aikaleimoissa on tällainen:



Oikean yläkulman leiska on vähän rikki:



Lisäksi kun on lisäämässä kuvaa, tarjotaan oletuksena jotain lootaa, johon kuvan voi pudottaa. Olisiko parempi, jos se tarjoaisi oletuksena linkkilaatikkoa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
412
Miten TechBBS ribbbonin saa piilotettua scrollatessa alaspäin? Vie näkyvyyttä itse sisällöstä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Seuratuissa ketjuissa on listassa mukana oletuksena nyt kaikki ketjut, eikä vain niitä missä on lukemattomia viestejä. Lisäksi tummalla teemalla ei meinaa erottaa millään, missä ketjussa on lukemattomia viestejä ja missä ei. Vaalealla teemalla tämä erottuu selvästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Eikö ennen saanut jonkun aihealueen piilotettua? Jos esim. haluan piilottaa Urheilu osion niin eikö tässä versiossa saa?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 117
Avatarin alareunassa olevaa vihreää "paikalla"-symbolia voisi ehkä korvata vihreällä renkaalla?

1580908835620.png


Selkeyttäisi ulkoasua vähentämällä "turhia" kuvakkeita.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Mobiililla ei mahdu ruudulle samaa määrää kuin ennen (1080x1920), kaatuu seinät päälle o_O
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Voisikohan tumman teeman kanssa käyttää enemmänkin tuota vihreää väriä? Se erottuu mukavasti, eikä ole liian kirkas väri.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Missä oli äänestys teemoista, että valitaanko vaalea vai tumma? Kyllä minä tumman haluan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Yleistä keskustelua alueella. Ketju on jo lukossa
Kiitos. Tuosta tuli mieleen, että olikohan io-techin aikana koskaan tehty niitä oikean puolen paneelissa kyselylomakkeella etusivulla kuten esim. muropaketissa aikoinaan? Minä en välttämättä edes huomaa näitä erinäisiä kysymyksiä, jos niitä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Ite tykkäsin kun oli nimimerkkien taustat hieman vaaleammat kuin viestit. Nyt palattiin taas tasapaksuun ja viestit hukassa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Pakko se on kai käyttää vaaleaa teemaa ennen kuin tämä tumma tulee valmiiksi. Melkein mahdotonta käyttö kun klikkailen kokoajan luettuihin värien mukaan..
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Oliko jo mainittu onko pc-speksit, viestimäärä ja liittymispäivä tulossa vanhan malliin näkyville avatarin alle?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Oliko jo mainittu onko pc-speksit, viestimäärä ja liittymispäivä tulossa vanhan malliin näkyville avatarin alle?
Se oli joku lisäpalikka. Sampsa osannee kertoa onko se edes saatavilla tähän versioon
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Nerkoon nimi ei näy viesteissä käytännössä ollenkaan vaalealla teemalla.
Totta muuten puhut. Tuota nimen väriä ei itse taida pystyä edes vaihtamaan. Miksi ihmeessä se on minulla erilainen kuin muilla?
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Totta muuten puhut. Tuota nimen väriä ei itse taida pystyä edes vaihtamaan. Miksi ihmeessä se on minulla erilainen kuin muilla?
Se lirahti kun laitetaan noita ribboneja kuntoon, korjauksen alla.


Edit: Korjattu
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Vielä tyhmältä tyhmä kymysys: Mites tällä TECHBBS osiolla saa VAALEAn teeman pysymään, kun kerran sen on valinnut, ettei joka selainkäynnistyksessä tartte uudelleen valita? Jännä et Pääsivulla vaalea teema kyllä taas pysyy valintana. Noin muuten näyttäs omaan silmään kaikk ihan hyvältä
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Olenko minä ainoa jonka mielestä tummalla teemalla etusivun ikonit luetulle / lukemattomalle alueelle ovat väärin päin? Loogisesti minusta kirkkaan pitäisi merkata uutta sisältöä ja tumman luettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 488
Todella surkea pohja, tyhjää tilaa ja mustia palkkeja aivan liikaa. Tekstiä ei mahdu ruudulle muutamaa viestiä enempää, viestit myös hukkuvat ainakin vaalealla teemalla kaiken tyhjän valkoisen tilan joukkoon, erittäin epäselvää. Käytettävyys otti isosti takapakkia.
Lähetä vastaus palkissa olevan takaperin nuoli ennen tekstiä on myös erittäin epälooginen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
231
Ekan sivun kuvista leija on parantunut perkeleesti, mutta yhä löytyy paljon tekemistä. Yksi olennaisimmista olisi toinen tabi mistä löytyy lukemattomat viestit, on liikaa vaadittu että painaisin kaksi kertaa hiirtä. Olen tykkäillyt ne viestit jotka ovat mielestäni olennaisia muutoksia tähän uuteen.

Täytyy myös arvostaa että ollaan saatu alle päivässä leija hyväksyttäväksi, ja se vaan paranee kaiken aikaa.

EDIT: Huomasin myös että lukemattomien viestien määrä puuttuu kun lukee jotain ketjua. Olisi muikea saada se takaisin.
EDIT2: Tumma teema, linkit on melko hankalia lukea. Tahtoisin isompaa sävyeroa niiden kohdalle myös.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 529
Työpöytäversiossa tumma teema aiheuttaa ainakin suunnatonta päänsärkyä sekavuudellaan, kirjaimet suorastaan hyppii silmille ja vaaleakin teema on jotenkin sekavan oloinen. Vaatinee ainakin totuttelua. Vanha oli miellyttävän simppeli. Mobiilia harvemmin käytän, enkä ole kokeillut uutta teemaa vielä mobiilin puolella.
 

EAN

Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
160
Kuuluukohan tänne, mutta vanha teema listasi alaosiot kätevästi tällä tavalla:
1580912793190.png

uusi taas piilottaa kaikki pitkään dropdown-listaan, jota ainakin omalla näytöllä joutuu vierittämään alaspäin näkeäkseen kaikki osiot:
1580912947119.png

Ainakin omasta mielestä entinen listaustapa oli kätevämpi käyttää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Yäpalkki pois kellumasta, ribbonit flat designiksi, tummalle teemalle täytyy tehdä jotain koska näyttää aika kauheelle. Tämä vastaus text box on aika pieni. Koko sivun sivumarginaalit hieman liian isot.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Jos nyt kerran oletusteema tässä Foorumi osiossa on tumma ja sitä pitää klikkailla sivun alareunasta ja vielä ponnahduslaatikostakin, että saa vaaleaksi ,niin voisiko edes laittaa yläreunaan "VAIHDA TEEMA" niinkuin pääsivulla josta kertaklikkauksella saa tän sivun luettavaan asuun. Ei vaan omat vanhat silmät jaksa tummaa teemaa, vaik kuin ois trendikästäo_O
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jos nyt kerran oletusteema tässä Foorumi osiossa on tumma ja sitä pitää klikkailla sivun alareunasta ja vielä ponnahduslaatikostakin, että saa vaaleaksi ,niin voisiko edes laittaa yläreunaan "VAIHDA TEEMA" niinkuin pääsivulla josta kertaklikkauksella saa tän sivun luettavaan asuun. Ei vaan omat vanhat silmät jaksa tummaa teemaa, vaik kuin ois trendikästäo_O
Yksi kerta riittää jos vaan ei ole liian rankat adblockit käytössä.
 

Steve Rambo

Mätimaha
Platinum-jäsen
Team R&T
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
0
Ihan ensimmäiseksi tuo jatkuvasti mukana roikkuva techbbs -banneri ainakin pois.
Itse taas pidän tuosta, kun siitä näkee suoraan ilmoitukset rullaamatta sivua kokonaan ylös.

Mieluummin niin, että se katoaisi alas rullatessa ja tulee näkyviin ylös mennessä, jos sellainen on edes mahdollista.

Vielä parempi, jos käyttäjä saa itse valita näkyykö vai ei.

Sitä voisi toki hieman karsia korkeussuunnassa. Nopeasti Paintilla mitattuna 50 % pystyisi heittämään helvettiin menettämättä mitään.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itse taas pidän tuosta, kun siitä näkee suoraan ilmoitukset rullaamatta sivua kokonaan ylös.

Mieluummin niin, että se katoaisi alas rullatessa ja tulee näkyviin ylös mennessä, jos sellainen on edes mahdollista.

Vielä parempi, jos käyttäjä saa itse valita näkyykö vai ei.

Sitä voisi toki hieman karsia korkeussuunnassa. Nopeasti Paintilla mitattuna 50 % pystyisi heittämään helvettiin menettämättä mitään.
Samaa mieltä, tuo on omasta mielestä kätevä, voisi tosiaan olla vähän pienempi.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
"Yksi kerta riittää jos vaan ei ole liian rankat adblockit käytössä."

jää ainakin sivun vierittämiset pois,kun ihminen on luonnostaan laiska.., joten edelleen toivomus jos sais sivun ylälaitaan teeman vaihdon=parempi.

,,,ei ole adblock päällä myöskään..hmm ..täytyy katsoa mikä aiheuttaa tuon ettei vaihdu teema kertaklikkauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 075
Viestejä
4 190 823
Jäsenet
70 858
Uusin jäsen
Moomin

Hinta.fi

Ylös Bottom