Teams notifikaatit jumittaa konetta

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Duunikoneessa iskee lagipiikki aika usein kun Teams heittää notifikaatin. Niin pahasti, että näppis jää monesti "jumiin" eli jatkaa kirjottamaan mitä nyt sattui olemaan painettuna kun ilmoitus tulee. Läppärissä sinänsä on jerkkua ihan asiallisesti i7 8850H, 32gigaa muistia ja Quadro P1000 sekä parin teran SSD-levy. Ajossa perus toimistoroskaa - Outlook, Teams, selaimia, muutama RDP-sessio ja yleensä kaksi virtuaalikonetta VMwaren päällä lähinnä idlaamassa (ylläpitää VPN sessiot niillä profiileilla, jotka sieppaa kaiken liikenteen.

Kauhean ärsyttävä ongelma. Hiljaisena päivänä sitä ei juuri huomaa, mutta kun sattuu että Teamin chatit on kuumana, niin alkaa lämmitä myös käyttäjä. Ainoa mitä olen kokeillut on kääntää Teamsin hardware acceleration pois päältä, koska se kuulemma saattoi aiheuttaa lagaamista. Ei auttanut. Kaikki notifikaatiot vois tietty vääntää pois päältä, mutta pitäis vähän yrittää ylläpitää tiimityötä ja ilman notifikaatteja jää mulla kyllä chatit lukematta.

Olisko kellään tullu vastaan vastaavaa saati joku simppeli ratkaisu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Oletko kokeillut Teamsin cachen tyhjentämistä?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Itsekin olen huomannut että Teams välillä jumittelee konetta, ainakin linuxilla yhtäkkiä käyttää yhden coren 100% ja muutaman minuutin päästä rauhoittuu tai notifikaatiosta saa jonkun hepulin, joten olen suosiolla poistanut kaikki mahdolliset notifikaatiot mitä en aivan välttämättä tarvitse. Ja kun Teams rupeaa sekoamaan niin tappaa sen ja käynnistää uudelleen niin taas toimii yleensä muutaman tunnin kiltisti.

Itselläni tuo ei rauhallisina päivinä liiemmin sekoile mutta silloin kun on paljon eri keskusteluja ja audio- tai videopaltsuja tai paljon juttua chatissa niin rupeaa yhtäkkiä sekoilemaan.

Jännästi tuossakin about joka päivityksessä joku asia muuttuu paremmaksi ja pari muuta huonommaksi samalla, olen jo pitkään ihmetellyt miten niitä hyvin toimivia toimintoja saadaan jotenkin joka toisessa päivityksessä rikottua ja vastaavasti taas päivän-parin päästä taas korjattua. Ilmeisesti noita päivityksiä ei testata ennen julkaisua mitenkään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom