Team Fortress 2 [TF2]

ics

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
174
ss_c57ce89c45c0c93ddf4ef92c133870c9d02757cb.1920x1080.jpg


Tehdäänpä kyseiselle pelillekin viestiketju, kun sellaista ei vielä ole. Täyttää tänä vuonna 10 vuotta eli jo jonkin aikaa markkinoilla ollut hattusimulaattoriksikin kutsuttu Team Fortress 2. Pelihän on nykyään Free to Play eli täysin ilmaiseksi pelattava, joskin premiumina saa tiettyjä etuja jos innostuu pelailemaan enemmänkin. Suora latauslinkki löytyy Steamin Storen kautta tältä sivulta.

Jos pelaaminen alkaa kiinnostaa enemmän ja haluaa syvemmin tutustua sen sielunelämään, peliin on voinut myös vuosien mittaan tehdä itse esineitä, efektejä, tauntteja ja mappeja joita löytyy kasapäin TF2 Workshopista. Jos oikein hyvin käy, Valve nappaa myös ne mukaan itse peliin.

2017 suuri update on pihalla Team Fortress 2 - Jungle Inferno
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö pelipurkki on pystyssä? Missä suomalaiset nykyään pelailevat?

Katselin että ainakin hattujen yms hinta on romahtanut siitä kun pelasi, eikä tavara juuri edes liiku..
 
Aika kuollu peli, Valve ei kehitä peliin mitään enään ja matchmaking melko kuraa afaik. Hauskinta viel se, että 2014 pelii tuotii pari beta karttaa (cactuscanyon ja asteroid) ja nuo on vielä beta-karttoja - päivityksiä ei oo tullu noihin kolmeen vuoteen.

TF2:n kulta-ajat on kaukana takanapäin.
 
Edellinen isompi päivitys oli Meet your Match noin vuosi sitten, siinä pistettiin uusiksi monta juttua ja tuli karttoja ja uusia pelitiloja. Kyllä tuota vielä ilokseen pelaa, suunnilleen yhtä hyvä peli kuin Overwatchkin.

Suurin syy miksi käyn pelin kotisivuilla on jatkosarjis, josta on vielä viimeinen osa tulematta. Näillä julkaisuajoilla sitä saa tosin odottaa johonkin 2019 asti...
 
Vieläkö pelipurkki on pystyssä? Missä suomalaiset nykyään pelailevat?

Katselin että ainakin hattujen yms hinta on romahtanut siitä kun pelasi, eikä tavara juuri edes liiku..

Pystyssä, vaan ei enää aktiivinen. Valve muutti systeemejä ja pelaajat ohjautuu nykyään niiden omille servereille. Satunnaisesti tuntuu törmäilevän suomalaisiin niilläkin.

Mitä tulee itemeihin, siellä on uusia, mm kultaisia paistinpannuja joista pyydetään useita tonneja että markkinat vaan suuntautuneet toisaalle ja uudempiin itemeihin, ei vanhoihin hattuihin.

Aika kuollu peli, Valve ei kehitä peliin mitään enään ja matchmaking melko kuraa afaik. Hauskinta viel se, että 2014 pelii tuotii pari beta karttaa (cactuscanyon ja asteroid) ja nuo on vielä beta-karttoja - päivityksiä ei oo tullu noihin kolmeen vuoteen.

TF2:n kulta-ajat on kaukana takanapäin.

Kyllä se Valve edelleen peliä kehittää. Nuo 2 mappia vaan on hyljätty mutta muuten kehitys on jatkunut. Historia-sivustolta kun katselet päivityksiä niin siellä on useita isoja päivityksiä vuoden 2014 jälkeenkin. Team Fortress 2: History - tosin muutama on kyseenalaisia, kun ei ole edes "update sivua" tehty. Näiden lisäksi tullut pienempiä päivityksiä pitkin vuotta ja aina kevät ollut hiljainen päivitysten suhteen muutenkin, eikä tämä vuosi ole ollut poikkeus.
 
2011-2013 tuli pelattua tätä käytännössä pelkästään pelipurkilla. Nykyään tulee vain satunnaisesti käytyä pelaamassa peli tai pari Valven arpomalla serverillä. Täytyy käydä tsekkaamassa seuraava update, jos innostuisi taas.
 
  • Tykkää
Reactions: ics
2008-2010 tuli pelattua ~1000h. Pääasiassa pelkästään ruotsalaisilla Lokalen servereillä(vaihtoivat nimeä muistaakseni jossaki vaiheessa). Suomiserverit oli jotenki syöpäsiä. Hyvä peli oli kyl aikanaan, vaan eipä tuota enää jaksais kaikkinen hattuineen yms., kun on muutenki jäänyt kaikki moninpelit oikeastaa pois. Vähän liikaa alko tulla sitä variaatiota, että mikä ase on kelläki kädessä. Tykkäsin tavallaan siitä, et oli ne kaks optiota, joskin olihan ne välillä ihan onnettomasti tasapainotettu. Demomanin ylivoimasuus oli myös vähä tympäsevää publiceilla.
 
Aika kuollu peli, Valve ei kehitä peliin mitään enään ja matchmaking melko kuraa afaik. Hauskinta viel se, että 2014 pelii tuotii pari beta karttaa (cactuscanyon ja asteroid) ja nuo on vielä beta-karttoja - päivityksiä ei oo tullu noihin kolmeen vuoteen.

TF2:n kulta-ajat on kaukana takanapäin.
Kulta-ajat varmasti takana mutta silti Steamin kuudenneksi pelatuin peli joten en ihan kuolleeksi sanoisi (vaikkei sisältöpätsejä tulisikaan samaan tahtiin)

Viimeksi tuli pelattua itsekin joskus vuosia sitten, pitäisi varmaan testata taas ja antaa mahdollisuus matchmakingille. Serverilistasta järkevän publan löytäminen alkoi olla jossain vaiheessa wanhojen tuttujen lopetettua mahdotonta ja CSGO/Overwatch tyylistä systeemiä kaipais kyllä.
 
Ois peli varmaan jäänyt itselläkin jo aikaa sitten mutta serverien pyöritys piti ootteessaan pitkään ja sittemmin tosiaan noita mappeja väsäillyt vuosien ajan siihenkin peliin. Siitä saanut uutta inspistä pelaamisen ohessa, kun niitä rakennellut ja näkee että osa oikeasti jopa tykkääkin niistä. Ainahan ne toki on vaihtelua samoihin vanhoihin joita toiset toki tykkää jyystää vuodesta toiseen. Ikinä en ole ymmärtänyt 2fortin suosiota.
 
Kulta-ajat varmasti takana mutta silti Steamin kuudenneksi pelatuin peli joten en ihan kuolleeksi sanoisi (vaikkei sisältöpätsejä tulisikaan samaan tahtiin)

Viimeksi tuli pelattua itsekin joskus vuosia sitten, pitäisi varmaan testata taas ja antaa mahdollisuus matchmakingille. Serverilistasta järkevän publan löytäminen alkoi olla jossain vaiheessa wanhojen tuttujen lopetettua mahdotonta ja CSGO/Overwatch tyylistä systeemiä kaipais kyllä.
Ja ottaen huomioon että ku tuo tilastointi tuli joskus sillon Skyrimin(2011) aikaa Steamiin, nii sillon nuo lukemat TF2 oli jotain 20-30k päivittäin.
 
Kulta-ajat varmasti takana mutta silti Steamin kuudenneksi pelatuin peli joten en ihan kuolleeksi sanoisi (vaikkei sisältöpätsejä tulisikaan samaan tahtiin)

Viimeksi tuli pelattua itsekin joskus vuosia sitten, pitäisi varmaan testata taas ja antaa mahdollisuus matchmakingille. Serverilistasta järkevän publan löytäminen alkoi olla jossain vaiheessa wanhojen tuttujen lopetettua mahdotonta ja CSGO/Overwatch tyylistä systeemiä kaipais kyllä.
IMO nimenomaan nykyinen matchmaking ei sovi TF2:n tyyliseen peliin, ainakaan casual peleihin (6v6 comp on ihan oma asiansa). Tf2:n yksi parhaita puolia on että voit hypätä kesken kaiken peliin mukaan ja lähteä miten haluut ilman mitään penalteja tai tunnontuskia. Ei sil ole suurta vaikutusta matsin tasapainoon kun pelaajia on ~20 jos yks kaks lähtee ja varsinkin ku yks hyvä pelaaja voi pistää useita pelaajia kerralla nippuun hyvällä taidolla. Jossain Overwatchissa taasen 5v6 on suurimman osan ajasta erittäin epäreilu, koska pelaajat on suurpiirtein yhtä hyviä ja roolijako paljon tarkempaa.

Toki jollekkin järjestelmälle on tarvetta joka hakee sulle pelin nopeeta, mut liian monimutkasta siitä ei pidä tehä. Tärkeintä on, että:
- Tiimeissä on saman verran väkeä (1 enemmän toisessa ei haittaa)
- "Pro" pelaajat tunnistetaan ja niitä nakellaan tasasesti tiimeihin
- Autobalance on päällä ja pitää huolen että tiimit on tasalukuset (+-1)
- Ylijuoksupelien jälkeen aina scramble, jotta seuraava peli ei ois taas uus ylijuoksu

Tärkeää myös että pelit jatkuvat samassa mestassa aina edellisen matsin päätyttyä nii ei tarvi menussa jonotella ja etiskellä uutta valven servua. OW:ssa yks rasite on että melkei joka matsi jälkee saa odotella menussa uutta peliä.

Muutenhan en ite koskaan oikeestaan edes pelannut valven servuilla vaan ainoastaan ns. community servuilla. Paljon, paljon kivempaa kun on niitä tuttuja siellä joiden paskanjauhantaa kuunnella ja jotka tuntee ihan pelitaidoistakin (tietää kenen kohdalla olla varovainen). Nykyää communityservut aika kuolleen näkösiä jonka takia pelit pitää hakee MM kautta joka ei imo ole TF2:aa ajatellen tehty vaan kopioitu muualta ajatuksella "tää toimii tuollaki, nii toimii se meilläki!". Yks tärkee asia TF2:Ssa on myös ollu mahdollisuus pelata nocrit-servuilla. Communityservujen hävitessä häviää myös tuo ominaisuus, oon aina vihannu random crittejä ja vältelly sitä kuin ruttoa. Jos nyt ei oo mitää todellista mahdollisuutta pelata täysillä nocrit servuilla nii ei kyl ole mitään toivoa että alkaisin joskus pelaa taas Tf2.
Communityservut osittain kuollu sen takia ku Valve ei tue sitä toimintaan oikein mitenkään. Pelaajia ohjataan valven servuille ja normit communityservut jää pahasti piiloon trade/custom/ym modiservujen alle servulistoilla.
 
Ja ottaen huomioon että ku tuo tilastointi tuli joskus sillon Skyrimin(2011) aikaa Steamiin, nii sillon nuo lukemat TF2 oli jotain 20-30k päivittäin.

Kyllä se tilastointi on paljon vanhempi kuin 2011. Oisko ollut jotain 2007 kun tuli ainakin pelaajatuntien lasku profiileihin ja pelien kohdalta oli jo aiemmin. Mutta pelillä tosiaan 55-60k pelaajaa nyt päivittäin ja 2011 ennenkuin peli meni free to play, saattoi ollakin 30k tienoilla, mutta sen jälkeenhän tuo räjähti päälle sataan ja on siitä asti hiljaa laskenut alemmas. Kuitenkin uusia pelaajia tulee lisää jatkuvasti joten suht hiljaista on lasku pari vuotta ollut.

EDIT

Löyty vanha graafi, jossa näkyy hyvin pelin F2P meno trafiikin osalta peliservereillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se tilastointi on paljon vanhempi kuin 2011. Oisko ollut jotain 2007 kun tuli ainakin pelaajatuntien lasku profiileihin ja pelien kohdalta oli jo aiemmin. Mutta pelillä tosiaan 55-60k pelaajaa nyt päivittäin ja 2011 ennenkuin peli meni free to play, saattoi ollakin 30k tienoilla, mutta sen jälkeenhän tuo räjähti päälle sataan ja on siitä asti hiljaa laskenut alemmas. Kuitenkin uusia pelaajia tulee lisää jatkuvasti joten suht hiljaista on lasku pari vuotta ollut.
2009 tullut pelaajatuntien lasku profiileihin. Tämän takia esim. omat TF2 tuntimäärät on aika alakanttiin.
 
Joo, pikaguugletus varmisti todeksi että tosiaan 2009 se vasta olikin. Näyttää ne omatkin tunnit TF2 ja CS Sourcenkin osalta ihan väärää dataa myöskin.
 
En ole nyt piiitkään aikaan käynnistänyt koko peliä edes, mutta jos syksyllä olisi aikaa kokeilla. Ostin joskus OW:n sillä ajatuksella että korvaisi TF2:n mutta miten olinkaan väärässä. OW oli kyllä niin hukkaostos kuin vaan voi olla.
Töföä on joskus tullut pelattua reilu 2k tuntia, pisimpien yhtäjaksoisten sessioiden pituus yli 16h putkeen. :geek:
 
Suhteellisen paljon tätä elinkaarensa aikana pelanneena täytyy sanoa (mikä täällä on jo muutamaan otteeseen aiemminkin todettu) että kyllä tämä matchmaking pakkopulla on se joka omalta osaltani tämän pelin on kaatanut lähinnä tosi satunnaiseksi kännisekoilupeliksi. Miksi ei voitu mennä vanhaan malliin että serverit oli pystyssä niillä asetuksilla ja mappikierrolla mitä adminit sinne olivat säätäneet?

Ja luonnollisesti (kuten varmaan monessa muussakin pelissä) tietyt palvelimet valikoituivat sakille ajan kanssa enemmän tai vähemmän "vakiopaikoiksi" jossa voi odottaa tietyn tason pelaamista. Oma muksu tätä on nyt jo jonkin tovin pelaillut ja hänen kanssaan aina välillä ollaan partynä menty näihin random peleihin mutta ei tämä matchmaking tähän peliin hyvä ole.

edit: varmaan valve saa nyt myytyä enemmän hattuja kun matchmakingin myötä tuli tämä "xp/level" systeemi.
 
Suhteellisen paljon tätä elinkaarensa aikana pelanneena täytyy sanoa (mikä täällä on jo muutamaan otteeseen aiemminkin todettu) että kyllä tämä matchmaking pakkopulla on se joka omalta osaltani tämän pelin on kaatanut lähinnä tosi satunnaiseksi kännisekoilupeliksi. Miksi ei voitu mennä vanhaan malliin että serverit oli pystyssä niillä asetuksilla ja mappikierrolla mitä adminit sinne olivat säätäneet?

Ja luonnollisesti (kuten varmaan monessa muussakin pelissä) tietyt palvelimet valikoituivat sakille ajan kanssa enemmän tai vähemmän "vakiopaikoiksi" jossa voi odottaa tietyn tason pelaamista. Oma muksu tätä on nyt jo jonkin tovin pelaillut ja hänen kanssaan aina välillä ollaan partynä menty näihin random peleihin mutta ei tämä matchmaking tähän peliin hyvä ole.

edit: varmaan valve saa nyt myytyä enemmän hattuja kun matchmakingin myötä tuli tämä "xp/level" systeemi.
Jaa tähän tullut jotain tämmöstä. Meinasin jo uudelleenlämmitellä tätäki, mut jääkööt sit.
 
Mun mielestä olis hyvä lisäys että kun saat level 10,20,30 ja sitä rataa niin saisit jotain, kuten aseen tai laatikon?
 
Mun mielestä olis hyvä lisäys että kun saat level 10,20,30 ja sitä rataa niin saisit jotain, kuten aseen tai laatikon?

Käsittääkseni tässä on vielä nämä random item dropit? Eli kunhan vaan pelailee niin kyllä sieltä kamaa putoaa tasaisin väliajoin. Lisäksi noista achievementeistahan saa tiettyjä esineitä.
 
Taitoon perustuvat critit nerffattu. Just näin, luotetaan mielummin vitun random critteihin jatkossaki entistä enemmä. Ja dead ringeriä vieläki nerffitää :D

Ymmärrän ainoostaa buffit vähän käytettyjen aseiden suhtee. Muuten tuntuu et valve on kuunellu vaa noobien ulinaa ja tehny päätöksiä siltä pohjalta.
 
Melkeempä 2600tuntia pelattuna höyryn mukaan (viimeksi joskus 2013?). Comppia 99% ajasta. Onko tähän tullut jotku levelitkin? :D
 
Taitoon perustuvat critit nerffattu. Just näin, luotetaan mielummin vitun random critteihin jatkossaki entistä enemmä. Ja dead ringeriä vieläki nerffitää :D

Ymmärrän ainoostaa buffit vähän käytettyjen aseiden suhtee. Muuten tuntuu et valve on kuunellu vaa noobien ulinaa ja tehny päätöksiä siltä pohjalta.

Kyllä noissa muutoksissa on järkeäkin. Otit puheeksi dead ringerin, osaava spy on mahdotonta listiä nykyään kun se saa speed boostin kun ringeröi itsensä ja pääsee aina pakoon. Samoin jos ambassadorilla pystyt snipailemaan spailla etäisyydeltä kahdella shotilla tähdäen kuoliaaksi niin eihän se homma toimi. Ihan oikeaan paikkaan osuu tuokin muutos.
 
Kyllä noissa muutoksissa on järkeäkin. Otit puheeksi dead ringerin, osaava spy on mahdotonta listiä nykyään kun se saa speed boostin kun ringeröi itsensä ja pääsee aina pakoon. Samoin jos ambassadorilla pystyt snipailemaan spailla etäisyydeltä kahdella shotilla tähdäen kuoliaaksi niin eihän se homma toimi. Ihan oikeaan paikkaan osuu tuokin muutos.
Alkuperäinen DR oli ihan hyvä. Ei speed boosteja, lootista sai ½ vähemmän cloakkia (muistaakseni).

Jos ambyllä osuu kartan toisesta laidassa niin kohteen ehkä kannattaisi liikuttaa sitä persettään välillä.
 
Valvella tuntuu kestävän tuo kesäisen päivityksen väsäys mutta se nyt ei ole mitään uutta jos kyseistä kehittäjää yhtään tuntee ja ns "Valve timea". Huhutussa updeitissa on ilmeisesti päivitystä useisiin pelin aseisiin sekä luultavasti pyroa koskeva viilaus. Sen lisäksi valven oma viidakkoaineinen mappi ja huhu kertoo että valitsevat myös muiden tekemiä messiin.

Päivitystä odotellessa voi tutustua viidakkoaiheisiin mappeihin workshopissa ja arvuutella mitkä niistä peliin päätyy, jos mikään. Mukana linkin takana myös pari omaa keksintöä.
 
Saisivat kyllä pikkuhiljaa ruveta ajamaan tätä alas ja pistämään uutta peliä ulos. Pelasin kans aika paljon (1700h) vuosina 2008-2014 suunnilleen, mutta nämä hattuhömpötykset ja muut isommat muutokset ovat etäännyttäneet pelistä, enkä ole pelannut aikoihin. Aijai, kuinka hyviä muistoja tästä pelistä on! Tulispa vielä joskus uusi joukkueräiskintäpeli, johon hurahtaisi samalla tavalla kuin TF2:een alkuvuodesta 2008.
 
Se tuli sitten 10 vuotta TF2:sta itsellä tänään täyteen.

Kesäupdeittikin tais venyä pitkälle syksyyn kun ei vieläkään ole tullut pihalle.
 
Saattaisimpa jopa itekki innostua jos TF3 tulis, kakkonen vähän lässähti itelle siinä vaiheessa ku joka viikko tuli uutta pyssyä ja vermettä ja ei enää ollut mitää hajua mitä mikäkin ase teki. Vielä siinä ku jokaisella oli ne 2/3 vaihtoehtoa nii oli jotenki hallittavissa, mut sit ku käyttäjien tuotteita alko enemmänki ilmestyy nii loppu viimistään kiinnostus. Oikeastaa eniten tuli pelattua sillon ku tuli nämä "Meet the Class" videot. Sen jälkee enää satunnaisia käyntejä, viimisin pitempi rupeama tais olla sillon ku oli tullut tämä pelimuoto jossa oli vaan yks elämä. 710h näyttää pelikello, mutta ei tuo vissiin ole ottanut ku jostain kevät/kesä 2009 lähtien noita ja siihe mennessä varmasti vähintää 300h varmasti ollut pelikellossa.

Kyllä varmasti yks suurintekijä kuitenki itellä tän pelin "suosioon" oli dedicated servut. Tiesi aina mihin meni, eikä ollut semmosta "ihan outoja tyyppejä" pelaamista. Lokalen.se ja myöhemmin jollain toisella nimellä olleet servut oli vaan ihan helvetin hyviä servereitä pelaajien osalta. Sopivan "kansainvälinen" että kieli pysy pääasiassa englannissa, vikinä ja ylilautailu pysy poissa ja tiimityötä tuli ihan spontaanisti ku vakinaamat pelas hyvällä hengellä mut semi-tosissaan mappeja.
 
Saattaisimpa jopa itekki innostua jos TF3 tulis, kakkonen vähän lässähti itelle siinä vaiheessa ku joka viikko tuli uutta pyssyä ja vermettä ja ei enää ollut mitää hajua mitä mikäkin ase teki. Vielä siinä ku jokaisella oli ne 2/3 vaihtoehtoa nii oli jotenki hallittavissa, mut sit ku käyttäjien tuotteita alko enemmänki ilmestyy nii loppu viimistään kiinnostus. Oikeastaa eniten tuli pelattua sillon ku tuli nämä "Meet the Class" videot. Sen jälkee enää satunnaisia käyntejä, viimisin pitempi rupeama tais olla sillon ku oli tullut tämä pelimuoto jossa oli vaan yks elämä. 710h näyttää pelikello, mutta ei tuo vissiin ole ottanut ku jostain kevät/kesä 2009 lähtien noita ja siihe mennessä varmasti vähintää 300h varmasti ollut pelikellossa.

Kyllä varmasti yks suurintekijä kuitenki itellä tän pelin "suosioon" oli dedicated servut. Tiesi aina mihin meni, eikä ollut semmosta "ihan outoja tyyppejä" pelaamista. Lokalen.se ja myöhemmin jollain toisella nimellä olleet servut oli vaan ihan helvetin hyviä servereitä pelaajien osalta. Sopivan "kansainvälinen" että kieli pysy pääasiassa englannissa, vikinä ja ylilautailu pysy poissa ja tiimityötä tuli ihan spontaanisti ku vakinaamat pelas hyvällä hengellä mut semi-tosissaan mappeja.

No et varmasti pidä pelin nykymuodosta sitten koska ded serverit ovat dööd suurelta osin. Valve ajaa nykyään omat serverit ja serveri vaihtuu joka mapin jälkeen, samoin pelaajat suurelta osin. Valitettavasti näin asia on ja nykyään on kaikenlaista hienoa lisätty sittemmin kun pelin poistit.
 
Ja lisäksi peliin on nähtävästi lisäilty jotain aivan hämäriä pelimuotoja jostain katukoripallosta lähtien jollain naruilla kikkailuihin. Silloin tällöin sivusta oman pojan pelaamista seuranneena tuli jälkimainitusta ensimmäisenä mieleen quake 1:n requiem modi grappling hookkeineen.

Suurin moka valvelta oli poistaa dedicated serverit ja lisätä (pakottaa) matchmaking.
 
Pelasin kans tietyillä servuilla tosi paljon. Jollekin UKCS:lle maksoin PayPalilla rahaakin, jolla sai VIP-statuksen eikä tarvinnut jonottaa serverille.

Se on kyllä sanottava, että peli oli alkanut hiljentyä kovasti siinä vaiheessa kun kelkka käännettiin ja siitä tehtiin hattusimulaattori :)

Että ei sitä "vanhaa hyvää mättöä" olisi kuitenkaan enää jatkunut kauaa varmaankaan.
 
Kyllä jäi pelaaminen vähälle sen jälkeen kun tuo matchmaking tuli mukaan kuvioihin. Ennen oli pitkä liuta hyviä servereitä favoriteissä ja jos halusi vääntää tutussa porukassa niin ei tarvinnut kuin sieltä valkata servu, jossa oli tilaa. Matchmakingin myötä nuo sitten kuolivat kohtuunopeasti pois. Nyt jos haluaa pelata tutussa porukassa niin pitäisi sitten kaivella kaverilistalta porukkaa kasaan sen sijaan että vain sukeltaisi tutulle servolle. Vittu mitä paskaa. Siellä oli per servu äkkiseltään useita kymmeniä tuttuja ja puolituttuja pelaajia mutta joita ei kuitenkaan steamin kaverilistaan lisäilty kun ei pelattu kuin TF2:n merkeissä. Tuo matchmaking on ainakin omasta mielestäni vähentänyt TF2:n sosiaalista puolta aivan helvetisti.

Itselläkin tuli eilen Primeval Warriorin mukaan 10v täyteen TF2:sta. Pitkiä taukoja tuohon tosin mahtuu väliin.
 
Väsäsin TF2:een pari mappia lähestyvää halloween-eventtiä ajatellen. Parina aiempana vuonna lykästänyt ja Valve lisäsi peliin mapit jotka tein 2015 ja 2016, joten tänä vuonna tein sitten kaksi. Pykäsin pystyyn serverit joissa niitä voi käydä kokeilemassa. Osoitteet niille ja tarkemmat tiedot kuvineen ja videoineen löytyy Steamin workshopista.

Gravestone - Steam Workshop :: Gravestone

Dark Roads - Steam Workshop :: Dark Roads
 
Ihan hienoa, että jotku vielä jaksaa väsätä oikeeta sisältä tälle pelille. Vielä ku Valve vihtis pistää niillä miljoonien kosmetiikkatuloilla (yksinään TF2:sta) muutaman jampan tekemään duuania TF2:n eteen kokopäiväsesti. En oikeesti usko, että kukaan Valvella tekee täyspäiväsesti työtä TF2:n parissa tällä hetkellä, kun on ollut niin hiljasta pitkään. Valven kanta melko varmana on että maksimoi tulot, minimoi menot, mitä tulee töföön.
 
Kevään 2017 haastattelussa tiimin jäsen Dave Riller totesi että porukkaa on noin 16, joista 5-6 on koodareita. Varmaankaan eivät täysipäiväisesti tee tämän pelin eteen hommia, koska tosiaan on kestänyt aivan hemmetin kauan saada ulos yhtä updeittia. Taisi homman organisointi ja muutenkin Valven puolella kiinnostus mennä kun TF mies Robin Walker nosti kytkintä ja vaihtoi pois tiimistä joskus 2014 tienoilla.

Varmaan se firman periaate "olla mahdollisimman hyvin hyödyksi" eli tehdä niitä hommia mitkä näkee tärkeimmäksi haittaa tosiaan tämänkin pelin kehitystä. Jengi tuolla foorumeilla, redditissä yms janoaa sisältöä mutta mitään ei tule, koska kukaan ei taida valvella nähdä sitä prioriteeksi ja ovat kai laskeneet rahallisestikin ettei kannata höykyillä. Säälittävä juttu sinänsä, ensin tapettiin dedicated serverit ja sitten väkisin ängetään CSGO-menestyksen huumassa rikkinäistä competitive modea peliin, joka on lähinnä casual tyyppinen valtaosalle pelaajista. Vähän tuntuu olevan pallo hukassa nykyisillä kehittäjillä.
 
Pelaileeko kukaan enää team fortressia?

Osaako joku sanoa miksi skialin servut lagaa? FPS ja ping on hyvät (fps ehkä 200 ja pingi about 40) mutta tuntuu kuin peli olisi alle 30fps.

Mitä muita hyviä servuja on kuin skiali?

Onko kaikki suomiservut jo ihan tyhjiä, vai pelaileeko porukka vielä niillä?
 
Pelaileeko kukaan enää team fortressia?

Osaako joku sanoa miksi skialin servut lagaa? FPS ja ping on hyvät (fps ehkä 200 ja pingi about 40) mutta tuntuu kuin peli olisi alle 30fps.

Mitä muita hyviä servuja on kuin skiali?

Onko kaikki suomiservut jo ihan tyhjiä, vai pelaileeko porukka vielä niillä?

Kyllä tulee aina satunnaisesti pelailtua. Aika vähän tuntuu pelaajia olevan. Serverihaulla löytyi esim. äsken about 10-15 palvelinta missä edes vähän enemmän pelaajia ja osa niistä jotain täysin diibadaabaa (itse tykkään peruspelimuodot payload ja attack/defend sekä välillä control point). "Virallisten" serverien quick matchiäkin joutuu välillä odottelemaan pitkäänkin ja silti on paljon tyhjiä slotteja, eli palvlin ei läheskään täynnä. Kyllä tämä taitaa olla aikalailla kuollut peli nykypäivänä.
 
Aikoinaan tuli kovastikin pelattua juuri payloadia servuilla, nykyään tuurilla löydät yhden servun. Harmi, oli todella hauskaa mättöä kaverin kans pelata, itse heavynä jankaveri mediccinä perässä. Kyllä tää on kuollu peli...
 
Kuollut peli? No ei ainakaan PC:llä. Välillä botit tosin vaivanneet aika ikävästi. Tulee pelailtua silloin tällöin, helppo liittyä matsiin tai pariin...tai pelata koko ilta :p .
 
Ehkä sitä on sitten vaan ite puonnu kehityksen junasta Ei ainakaan niitä pelejä oo enää mitä 10vuotta sitten pelattiin.
 
Kuollut peli? No ei ainakaan PC:llä. Välillä botit tosin vaivanneet aika ikävästi. Tulee pelailtua silloin tällöin, helppo liittyä matsiin tai pariin...tai pelata koko ilta :p .

Bottitilanne on helpottunut huomattavasti sitten alkuvuodesta. Toki edelleen hyvä mahdollisuus että botteja liittyy peliin, mutta ne äänestetään aina heti ulos niin ei noista niin haittaakaan ole.
 
Viimepäivinä on ollut lagbotteja taas....

Toinen vituttava botti on tuo valve twilight tjsp botti, aina kun potkii pihalle niin alle minuutissa liittyy uudelleen.
 
TF2:han piikkasi pelaajamäärissä 2021 ja nyt on tasaista 90k pelaajaa kokoajan, maistuu itselleni jälleen oikein hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 386
Viestejä
4 536 630
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom