TCL 75" P635

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
Tuli hommattu otsikon telkku gigantin alesta ja voin sanoa ettei kannata ostaa, googlen älytv on ihan kuraa. Isoin ongelma on se että jostain syystä TV-kanavat eivät näy kunnolla, ihan kuin signaali ei olisi tarpeeksi hyvä vaikka olen DNA:n kaapeliverkossa ja kaksi muuta laitetta näyttää kanavat ihan ok. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä tälle pitäisi tehdä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Kokeile toisella antennikaapelilla alkuun. Sitten toisekseen, onko ongelma kaikilla kanavilla vai tietyillä ja onko verrokkitelevisiot myös 75"?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 815
Tuli hommattu otsikon telkku gigantin alesta ja voin sanoa ettei kannata ostaa, googlen älytv on ihan kuraa. Isoin ongelma on se että jostain syystä TV-kanavat eivät näy kunnolla, ihan kuin signaali ei olisi tarpeeksi hyvä vaikka olen DNA:n kaapeliverkossa ja kaksi muuta laitetta näyttää kanavat ihan ok. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä tälle pitäisi tehdä?
Antennipiuha seinässä olevassa antennirasiassa kytketty kohtaan TV, eikä R ? Niissä on vissi ero toimivuuden kannalta. Duunikaveri kiroili vähän samaa jokin aika sitten, kun ei toiminut kanavat kunnolla, ei löytynyt jotain kanavaa yms. häiriöitä. Telialta asentaja paikalle ja kas kas, antennipiuha R-liittimessä.
Mitkä on kaksi muuta laitetta ? Kytkettynä nämä kaksi muuta laitetta antennipiuhalla vai ??
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
piuha vaihdettu, samassa antennipistokkeessa toimii kaksi laitetta (LG telkku & Fritzbox kaapeliboksi jossa myös dvb-c viritin) ilman ongelmia. Soittelin TCL:n tukeen ja laittavat viestiä tekniseen tukeen mutta en usko että sieltä saa mitään apuja. Pitää laittaa viestiä isännöitsijälle että käyvät katsomassa signaalitasot yms. mitä tuolle kaapeliverkolle voi sitte talossa tehdäkään.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 279
piuha vaihdettu, samassa antennipistokkeessa toimii kaksi laitetta (LG telkku & Fritzbox kaapeliboksi jossa myös dvb-c viritin) ilman ongelmia. Soittelin TCL:n tukeen ja laittavat viestiä tekniseen tukeen mutta en usko että sieltä saa mitään apuja. Pitää laittaa viestiä isännöitsijälle että käyvät katsomassa signaalitasot yms. mitä tuolle kaapeliverkolle voi sitte talossa tehdäkään.
Vika on TV:ssä jos samassa pistokkeesta muut laitteet toimii täysin normaalisti.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kannattaa huomioida, että tv:n 1080i näyttää aika hirveältä 75":lta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
se että telkku ei pysty näyttämään 80% kanavista ollenkaan ei ole kiinni telkun koosta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
se että telkku ei pysty näyttämään 80% kanavista ollenkaan ei ole kiinni telkun koosta.
Jos sd näyttää paskalta, se näyttää ne oikein. 1080i50 näyttää karvan paremmalta, mutta roskaa sekin on noin isolta ruudulta. Vähän sama kuin dvd:n kanssa, 20" ok, 55" aika hirveää suttua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Voihan se olla että se TCL on vaan yksinkertaisesti huono laite kehnolla virittimellä.

Ajaisin ehkä vielä tehdasasetukset ja asentaisin uudelleen alusta. Jos ei toimi niin palautukseen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 815
Kokeilit kytkee suoraan piuhalla antennirasiasta telsuun ? ilman ett mitään muuta laitetta välissä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
99
Nii kyllähän tää vähän kuulostaa siltä, että siellä on sen 10 jakopalikkaa välissä. On niissä virittimissä eroja, että jotku ei moksiskaan ja jotkut ei vaan sit enää tykkää.

Toinen asia on, että pitää sen antennijohdon kaukana virtajohdoista, tai ainakin ettei ne kosketa toisiaan. Sen oon huomannu tekevän virheitä telkkariinkin, mutta varsinkin kaapelimodeemit ei tykkää yhtään virtajohdoista.
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
321
Ota kortinlukija pois jos sellainen on ja testaa ilman sitä. Mulla teki uusi telkku samaa.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
95
Tuli hommattu otsikon telkku gigantin alesta ja voin sanoa ettei kannata ostaa, googlen älytv on ihan kuraa. Isoin ongelma on se että jostain syystä TV-kanavat eivät näy kunnolla, ihan kuin signaali ei olisi tarpeeksi hyvä vaikka olen DNA:n kaapeliverkossa ja kaksi muuta laitetta näyttää kanavat ihan ok. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä tälle pitäisi tehdä?
Muistan aikanaan kun olin päivittämässä vanhaa plasma-tv:tä olediin enkä saanut kunnollista kuvaa millään kujeella näkymään. Toki häiriötä oli jo plasmankin aikaan. Oli vaikka mitä häröä ja pätkimistä eikä tosiaan kaikki kanavatkaan tulleet näkyviin. Olin sitten yhteydessä LG:n aspaan ja neuvoivat aluksi vaihtamaan antennipiuhan 100hz piuhaan. No eihän ne paikallisessa Gigantissa tienneet mitään moisesta vaan tarjosivat jotain 120db tai vastaavia paljon kalliimpia verrokkeja. Netistä löytyi sitten joku firma (en muista mikä) mistä tilasin samontein 3 piuhaa kun olivat niin halpoja. Yllätys oli suuri kun kytkin piuhan paikoilleen. Aivan virheetön kuva lävähti ruudulle ilman pienintäkään häiriötä ja kaikki kanavatkin mitkä oli saatavissa löytyi. Siinä antennipiuhassa on ne ferriitti-mötikät jotka kyllä on niissä kalliimmissa db-piuhoissakin. Kaapeliliittymä on meilläkin. Kokeile jos jostain löydät. Ei ole kallis homma.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 365
Viestejä
4 234 615
Jäsenet
71 196
Uusin jäsen
Hillis

Hinta.fi

Ylös Bottom