Taycan 4S Porsche Approved -vaihtoauto päivittäiseen ajoon?

Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
303
Porsche-hammasta on alkanut kutittamaan ja olen katsellut Porschen Taycan 4S mallia käytettynä Porsche Approved-vaihtoautona. Onko Porschen omistamisessa mitään erikoista huomioitavaa erityisesti myös sähköisessä mallissa? Tarkoitan esim. huollot, tyyppiviat ja vastaavat.

Millaisia kokemuksia Teillä on Taycaneista päivittäisinä ajokkeina? Olen katsellut vm. 2021-2022 Taycaneita siinä 70-80 kilon hintaluokassa ja nimenomaan nelivetoinen sedan eli ymmärtääkseni tämän 4S-malli.
 
Kannattaa ostaa ja pitää jatkotakuuta Taycanissa niin kauan kuin autoa pitää. Korjaus on possumaisen kallista, niin tuo tulee aika nopeasti kannattavaksi.
 
Porsche-hammasta on alkanut kutittamaan ja olen katsellut Porschen Taycan 4S mallia käytettynä Porsche Approved-vaihtoautona. Onko Porschen omistamisessa mitään erikoista huomioitavaa erityisesti myös sähköisessä mallissa? Tarkoitan esim. huollot, tyyppiviat ja vastaavat.

Millaisia kokemuksia Teillä on Taycaneista päivittäisinä ajokkeina? Olen katsellut vm. 2021-2022 Taycaneita siinä 70-80 kilon hintaluokassa ja nimenomaan nelivetoinen sedan eli ymmärtääkseni tämän 4S-malli.
3000 km nyt takana 4S:llä, miellyttävää ja samalla ajettavuudeltaan hyvää kyytiä tarjoilee. Isompaa akkua suosittelen, samoin lisävarusteista Sport Chrono ratin tilavalintarullalla, lämmitettävä ratti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin. Porsche Approved -takuulliseen yksilöön itse päädyin, kun netistä mahdollisia ongelmia lueskellut ja samalla mielenrauha jos vikoja ilmenee.
 
En ole kokeillut, mutta varmaan sinänsä hyvä auto. Kannattaa ilmeisesti laskea auton hinnan päälle vielä takuuta niin paljon kuin vain ikinä saa ja myydä auto pois ennen kuin takuu loppuu.

Ehkä kannattaa pois myyntiä ajatellen vielä henkisesti valmistautua siihen että takuuton Taycan ei välttämättä ole kauhean kiinnostava, joten myynti voi olla vaikeaa ja autosta ei välttämättä kovin paljoa saa.
 
Oliks noissa säädettävä ilma-alusta talvea ajatellen? Katselin vaan yksi päivä pysäkillä kun raapi jo normaalissa hidastetöyssyssä. Vähän turhan matala ja siihen vielä pitkä akseliväli niin mökkitiet voivat olla haastavia. Miten lie akun suojaus pohjassa?

Cross country malli oli erikseen mutta ei se paljon korkeammalta näyttänyt.

Helvetin hieno ja jotenkin futuristisen näköinen se on. Kuin jostain Cyberpunk 2077 pelistä.
 
En ole kokeillut, mutta varmaan sinänsä hyvä auto. Kannattaa ilmeisesti laskea auton hinnan päälle vielä takuuta niin paljon kuin vain ikinä saa ja myydä auto pois ennen kuin takuu loppuu.

Ehkä kannattaa pois myyntiä ajatellen vielä henkisesti valmistautua siihen että takuuton Taycan ei välttämättä ole kauhean kiinnostava, joten myynti voi olla vaikeaa ja autosta ei välttämättä kovin paljoa saa.
Siihen saa 14v takuun autolle että ei siitä niin ressiä kannata ottaa. Akulla kai se perus 8v.
 
Alkuperäisen kysyjän vastaukseen on vähän vaikea toisen puolesta vastata.
Jos näkee sähköauton tuotteena joka omaan profiiliin sopii ja haluaa esimerkiksi viherpesua harrastaa, niin sosiaalinen paine tietyissä ympyröissä varmasti helpottaa kun ajaa sähköautolla, sen tosin voi tehdä halvemmallakin, mutta itselle ei nyt äkkiä tule mieleen sähköautoja joilla erityisesti haluaisin ajaa, jotka olisivat kovin paljon halvempia.

Nuo ovat vielä tänä päivän sen verran arvokkaita, että itselläni tuohon budjettiin kyllä tulisi ostettua ennemmin joku 6 tai 7 sarjalainen Bemari ja sitten harrasteautoksi vaikka joku halvahko 996 possu jos välttämättä possun haluaa. Keulimis aspektikin saavutetaan kun tavan autoista ymmärtämätön katsoo että pihassa on kaksi ökyautoa.

Tuollaisen auton ostaminenhan on ihan täysin pelkkä fiilisjuttu, eihän sitä järjellä mitenkään saa perusteltua. Jos sellainen on mahdollista ostaa ja sellaisen haluaa niin osta pois, kerranhan täällä vain eletään. Omalla tavallaan hieno auto, mutta tänä päivänä jo ehkä uutuusarvonsa menettänyt, kun näitä kuitenkin on myynnissä aika iso nippu ja ainakin isommissa kaupungeissa näkyy jo katukuvassakin melko usein. Itse tykkään enemmän Cross Turismosta, mielestäni se on huimasti hienompi, mutta suuret massat eivät ilmeisesti näin ajattele, sillä niiden myynti on kuuleman mukaan lähes mahdotonta.
Jos taas haet jotain järkiratkaisua, niin sitähän tuossa ei ole lainkaan. Kallis, nopeasti arvonsa tiputtava epäkäytännöllinen auto.
 
Alkuperäisen kysyjän vastaukseen on vähän vaikea toisen puolesta vastata.
Jos näkee sähköauton tuotteena joka omaan profiiliin sopii ja haluaa esimerkiksi viherpesua harrastaa, niin sosiaalinen paine tietyissä ympyröissä varmasti helpottaa kun ajaa sähköautolla, sen tosin voi tehdä halvemmallakin, mutta itselle ei nyt äkkiä tule mieleen sähköautoja joilla erityisesti haluaisin ajaa, jotka olisivat kovin paljon halvempia.

Nuo ovat vielä tänä päivän sen verran arvokkaita, että itselläni tuohon budjettiin kyllä tulisi ostettua ennemmin joku 6 tai 7 sarjalainen Bemari ja sitten harrasteautoksi vaikka joku halvahko 996 possu jos välttämättä possun haluaa. Keulimis aspektikin saavutetaan kun tavan autoista ymmärtämätön katsoo että pihassa on kaksi ökyautoa.

Tuollaisen auton ostaminenhan on ihan täysin pelkkä fiilisjuttu, eihän sitä järjellä mitenkään saa perusteltua. Jos sellainen on mahdollista ostaa ja sellaisen haluaa niin osta pois, kerranhan täällä vain eletään. Omalla tavallaan hieno auto, mutta tänä päivänä jo ehkä uutuusarvonsa menettänyt, kun näitä kuitenkin on myynnissä aika iso nippu ja ainakin isommissa kaupungeissa näkyy jo katukuvassakin melko usein. Itse tykkään enemmän Cross Turismosta, mielestäni se on huimasti hienompi, mutta suuret massat eivät ilmeisesti näin ajattele, sillä niiden myynti on kuuleman mukaan lähes mahdotonta.
Jos taas haet jotain järkiratkaisua, niin sitähän tuossa ei ole lainkaan. Kallis, nopeasti arvonsa tiputtava epäkäytännöllinen auto.

Eihän näitä autoja järjellä osteta. 😁

itsell siis nyt 5-sarjan BMW. Luotettava ja turvallinen päivittäinen ajokki eikä sinänsä valitettavaa. Tampereella on vaan niin paska BMW-myynnin edustus, jonka vuoksi olen vaihtamassa merkkiä.

Harrasteauton pitäminen ei tällä hetkellä ole mahdollista ikävä kyllä.

Ei ole tarvetta farmarille tilan puolesta ja en sellaista hae vaan nimenomaan sedania. Tuo 4S täyttäisi omat tarpeet ja vaatimukset ja olisihan se hienoa viedä mies syömään Porchella. ☺️
 
3000 km nyt takana 4S:llä, miellyttävää ja samalla ajettavuudeltaan hyvää kyytiä tarjoilee. Isompaa akkua suosittelen, samoin lisävarusteista Sport Chrono ratin tilavalintarullalla, lämmitettävä ratti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin. Porsche Approved -takuulliseen yksilöön itse päädyin, kun netistä mahdollisia ongelmia lueskellut ja samalla mielenrauha jos vikoja ilmenee.

Kiitos vastauksesta. Näissähän taitaa olla, toisen postaajan kysymänä myös, ilma-alusta? Osaatko sanoa tai arvioida sen elinkaarta, että missä kohtaa menee remppaan?
 
Kiitos vastauksesta. Näissähän taitaa olla, toisen postaajan kysymänä myös, ilma-alusta? Osaatko sanoa tai arvioida sen elinkaarta, että missä kohtaa menee remppaan?
Vain pre-facelift takaveto eli base Taycanissa on vakiona rautajouset, lisävarusteena ilmajouset. Kaikki muut vakiona ilmajousituksella. En ole kuullut Taycanin ilmajousista mitään remppaan liittyvää tai tiedä niiden elinikää, oletan että +100 000 km. Panamerasta voisi saada jotain osviittaa.
 
Eiköhän ne ilmajouset sen 10 vuotta kestä.

Panamerassa niiden korjaaminen ei ilmeisesti ihan helposti onnistu dyi mieheltä kun vaatii jotain erikois Porsche approved kaasua. Huutokaupat.comissa ollut pitkään yksi missä on rikki eikä tunnu menevän kaupaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 036
Viestejä
4 439 174
Jäsenet
73 441
Uusin jäsen
rupsub

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom