Taycan 4S Porsche Approved -vaihtoauto päivittäiseen ajoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja murpur
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
303
Porsche-hammasta on alkanut kutittamaan ja olen katsellut Porschen Taycan 4S mallia käytettynä Porsche Approved-vaihtoautona. Onko Porschen omistamisessa mitään erikoista huomioitavaa erityisesti myös sähköisessä mallissa? Tarkoitan esim. huollot, tyyppiviat ja vastaavat.

Millaisia kokemuksia Teillä on Taycaneista päivittäisinä ajokkeina? Olen katsellut vm. 2021-2022 Taycaneita siinä 70-80 kilon hintaluokassa ja nimenomaan nelivetoinen sedan eli ymmärtääkseni tämän 4S-malli.
 
Kannattaa ostaa ja pitää jatkotakuuta Taycanissa niin kauan kuin autoa pitää. Korjaus on possumaisen kallista, niin tuo tulee aika nopeasti kannattavaksi.
 
Porsche-hammasta on alkanut kutittamaan ja olen katsellut Porschen Taycan 4S mallia käytettynä Porsche Approved-vaihtoautona. Onko Porschen omistamisessa mitään erikoista huomioitavaa erityisesti myös sähköisessä mallissa? Tarkoitan esim. huollot, tyyppiviat ja vastaavat.

Millaisia kokemuksia Teillä on Taycaneista päivittäisinä ajokkeina? Olen katsellut vm. 2021-2022 Taycaneita siinä 70-80 kilon hintaluokassa ja nimenomaan nelivetoinen sedan eli ymmärtääkseni tämän 4S-malli.
3000 km nyt takana 4S:llä, miellyttävää ja samalla ajettavuudeltaan hyvää kyytiä tarjoilee. Isompaa akkua suosittelen, samoin lisävarusteista Sport Chrono ratin tilavalintarullalla, lämmitettävä ratti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin. Porsche Approved -takuulliseen yksilöön itse päädyin, kun netistä mahdollisia ongelmia lueskellut ja samalla mielenrauha jos vikoja ilmenee.
 
En ole kokeillut, mutta varmaan sinänsä hyvä auto. Kannattaa ilmeisesti laskea auton hinnan päälle vielä takuuta niin paljon kuin vain ikinä saa ja myydä auto pois ennen kuin takuu loppuu.

Ehkä kannattaa pois myyntiä ajatellen vielä henkisesti valmistautua siihen että takuuton Taycan ei välttämättä ole kauhean kiinnostava, joten myynti voi olla vaikeaa ja autosta ei välttämättä kovin paljoa saa.
 
Oliks noissa säädettävä ilma-alusta talvea ajatellen? Katselin vaan yksi päivä pysäkillä kun raapi jo normaalissa hidastetöyssyssä. Vähän turhan matala ja siihen vielä pitkä akseliväli niin mökkitiet voivat olla haastavia. Miten lie akun suojaus pohjassa?

Cross country malli oli erikseen mutta ei se paljon korkeammalta näyttänyt.

Helvetin hieno ja jotenkin futuristisen näköinen se on. Kuin jostain Cyberpunk 2077 pelistä.
 
En ole kokeillut, mutta varmaan sinänsä hyvä auto. Kannattaa ilmeisesti laskea auton hinnan päälle vielä takuuta niin paljon kuin vain ikinä saa ja myydä auto pois ennen kuin takuu loppuu.

Ehkä kannattaa pois myyntiä ajatellen vielä henkisesti valmistautua siihen että takuuton Taycan ei välttämättä ole kauhean kiinnostava, joten myynti voi olla vaikeaa ja autosta ei välttämättä kovin paljoa saa.
Siihen saa 14v takuun autolle että ei siitä niin ressiä kannata ottaa. Akulla kai se perus 8v.
 
Alkuperäisen kysyjän vastaukseen on vähän vaikea toisen puolesta vastata.
Jos näkee sähköauton tuotteena joka omaan profiiliin sopii ja haluaa esimerkiksi viherpesua harrastaa, niin sosiaalinen paine tietyissä ympyröissä varmasti helpottaa kun ajaa sähköautolla, sen tosin voi tehdä halvemmallakin, mutta itselle ei nyt äkkiä tule mieleen sähköautoja joilla erityisesti haluaisin ajaa, jotka olisivat kovin paljon halvempia.

Nuo ovat vielä tänä päivän sen verran arvokkaita, että itselläni tuohon budjettiin kyllä tulisi ostettua ennemmin joku 6 tai 7 sarjalainen Bemari ja sitten harrasteautoksi vaikka joku halvahko 996 possu jos välttämättä possun haluaa. Keulimis aspektikin saavutetaan kun tavan autoista ymmärtämätön katsoo että pihassa on kaksi ökyautoa.

Tuollaisen auton ostaminenhan on ihan täysin pelkkä fiilisjuttu, eihän sitä järjellä mitenkään saa perusteltua. Jos sellainen on mahdollista ostaa ja sellaisen haluaa niin osta pois, kerranhan täällä vain eletään. Omalla tavallaan hieno auto, mutta tänä päivänä jo ehkä uutuusarvonsa menettänyt, kun näitä kuitenkin on myynnissä aika iso nippu ja ainakin isommissa kaupungeissa näkyy jo katukuvassakin melko usein. Itse tykkään enemmän Cross Turismosta, mielestäni se on huimasti hienompi, mutta suuret massat eivät ilmeisesti näin ajattele, sillä niiden myynti on kuuleman mukaan lähes mahdotonta.
Jos taas haet jotain järkiratkaisua, niin sitähän tuossa ei ole lainkaan. Kallis, nopeasti arvonsa tiputtava epäkäytännöllinen auto.
 
Alkuperäisen kysyjän vastaukseen on vähän vaikea toisen puolesta vastata.
Jos näkee sähköauton tuotteena joka omaan profiiliin sopii ja haluaa esimerkiksi viherpesua harrastaa, niin sosiaalinen paine tietyissä ympyröissä varmasti helpottaa kun ajaa sähköautolla, sen tosin voi tehdä halvemmallakin, mutta itselle ei nyt äkkiä tule mieleen sähköautoja joilla erityisesti haluaisin ajaa, jotka olisivat kovin paljon halvempia.

Nuo ovat vielä tänä päivän sen verran arvokkaita, että itselläni tuohon budjettiin kyllä tulisi ostettua ennemmin joku 6 tai 7 sarjalainen Bemari ja sitten harrasteautoksi vaikka joku halvahko 996 possu jos välttämättä possun haluaa. Keulimis aspektikin saavutetaan kun tavan autoista ymmärtämätön katsoo että pihassa on kaksi ökyautoa.

Tuollaisen auton ostaminenhan on ihan täysin pelkkä fiilisjuttu, eihän sitä järjellä mitenkään saa perusteltua. Jos sellainen on mahdollista ostaa ja sellaisen haluaa niin osta pois, kerranhan täällä vain eletään. Omalla tavallaan hieno auto, mutta tänä päivänä jo ehkä uutuusarvonsa menettänyt, kun näitä kuitenkin on myynnissä aika iso nippu ja ainakin isommissa kaupungeissa näkyy jo katukuvassakin melko usein. Itse tykkään enemmän Cross Turismosta, mielestäni se on huimasti hienompi, mutta suuret massat eivät ilmeisesti näin ajattele, sillä niiden myynti on kuuleman mukaan lähes mahdotonta.
Jos taas haet jotain järkiratkaisua, niin sitähän tuossa ei ole lainkaan. Kallis, nopeasti arvonsa tiputtava epäkäytännöllinen auto.

Eihän näitä autoja järjellä osteta. 😁

itsell siis nyt 5-sarjan BMW. Luotettava ja turvallinen päivittäinen ajokki eikä sinänsä valitettavaa. Tampereella on vaan niin paska BMW-myynnin edustus, jonka vuoksi olen vaihtamassa merkkiä.

Harrasteauton pitäminen ei tällä hetkellä ole mahdollista ikävä kyllä.

Ei ole tarvetta farmarille tilan puolesta ja en sellaista hae vaan nimenomaan sedania. Tuo 4S täyttäisi omat tarpeet ja vaatimukset ja olisihan se hienoa viedä mies syömään Porchella. ☺️
 
3000 km nyt takana 4S:llä, miellyttävää ja samalla ajettavuudeltaan hyvää kyytiä tarjoilee. Isompaa akkua suosittelen, samoin lisävarusteista Sport Chrono ratin tilavalintarullalla, lämmitettävä ratti ja adaptiivinen vakionopeudensäädin. Porsche Approved -takuulliseen yksilöön itse päädyin, kun netistä mahdollisia ongelmia lueskellut ja samalla mielenrauha jos vikoja ilmenee.

Kiitos vastauksesta. Näissähän taitaa olla, toisen postaajan kysymänä myös, ilma-alusta? Osaatko sanoa tai arvioida sen elinkaarta, että missä kohtaa menee remppaan?
 
Kiitos vastauksesta. Näissähän taitaa olla, toisen postaajan kysymänä myös, ilma-alusta? Osaatko sanoa tai arvioida sen elinkaarta, että missä kohtaa menee remppaan?
Vain pre-facelift takaveto eli base Taycanissa on vakiona rautajouset, lisävarusteena ilmajouset. Kaikki muut vakiona ilmajousituksella. En ole kuullut Taycanin ilmajousista mitään remppaan liittyvää tai tiedä niiden elinikää, oletan että +100 000 km. Panamerasta voisi saada jotain osviittaa.
 
Eiköhän ne ilmajouset sen 10 vuotta kestä.

Panamerassa niiden korjaaminen ei ilmeisesti ihan helposti onnistu dyi mieheltä kun vaatii jotain erikois Porsche approved kaasua. Huutokaupat.comissa ollut pitkään yksi missä on rikki eikä tunnu menevän kaupaksi.
 
Voisi ajetella, että tuo ilmajousitus vertautuu ainakin vähän Mersun surullisenkuuluisaan airmaticciin, jossa uusiminen on kai sen n. tonnin per kulma. Ja siihen vähän Porsche-lisää niin ollaan varmaan aika lähellä.

Mutta niin se taitaa mennä vähänkään erikoisemmissa autoissa yleisesti, että jos jotain erikoisempaa hajoaa ja ei ole takuun piirissä niin sitten pitää laittaa kättä taskuun syvemmälle.
 
Joo tämän takia arvo myös laskee nopeasti. Ollut jo alle 60 tonnilla ensimmäisiä malleja.
 
Arvonalenemaan vaikuttaa toki paljon myös se, että tänä vuonna ja nyt kaupoissa oleva Facelift on merkittävästi parempi auto sekä rangen että käyttöliittymän osalta.

Itse olen katsellut Taycan Turboja, joita näkyy saavan todella kilpailukykyiseen hintaan (80keur) suhteessa siihen mitä ne uusina maksoivat. 10 vuoden Porsche -omistuksella ja piireissä pyörimällä Porsche Approved tulee ehdottomasti olla voimassa.
 
Porsche-hammasta on alkanut kutittamaan ja olen katsellut Porschen Taycan 4S mallia käytettynä Porsche Approved-vaihtoautona. Onko Porschen omistamisessa mitään erikoista huomioitavaa erityisesti myös sähköisessä mallissa? Tarkoitan esim. huollot, tyyppiviat ja vastaavat.

Millaisia kokemuksia Teillä on Taycaneista päivittäisinä ajokkeina? Olen katsellut vm. 2021-2022 Taycaneita siinä 70-80 kilon hintaluokassa ja nimenomaan nelivetoinen sedan eli ymmärtääkseni tämän 4S-malli.

Itselle on yllättäen herännyt samanlaisia ajatuksia. Alla pari vuotta vanha e-208. Firma lähti lentoon ja kolminkertaisti tulotason vuodessa.

Nyt voisi ottaa alle nelivetoa, urheilullisuutta ja pitkää toimintamatkaa. Tavaratilaa ei paljoa tarvita. Budjetti 50-70 000 €. Kiihtyvyys on toki yksi tärkeä ominaisuus, muttei pelkästään se riitä. Koeajettu raketit EX-30, Polestar 2 Performance ja Tesla Model 3 LR. Kiihtyvät 4 sekunnissa sataseen, mutta kaikki sporttinen fiilis puuttuu. Ensimmäisessä alusta ei selvästikään ole suunniteltu dynaamiseen ajoon, vaan keinuu edestakaisin. Loput sisustukseltaan ja fiilikseltään enemmän perheautoja, mikä taas ei houkuttele.

Nettiauto on siitä hyvä, että parametreillä voi leikitellä ilman mitään ennakko-oletuksia merkistä, mallista tai edes käyttövoimasta.

Omilla asetuksilla listalle on noussut kolme kandidaattia:

BMW i4 M50 (2022-2023) alle 50t km
Porsche Taycan 4S (2020-2021) 50-100t km
Peugeot 508 PSE phev (2024) uudehko

Hienoin noista olisi tietenkin Porsche. Järkivalinta olisi BMW. Erikoisin taas uusi 508 PSE rouheilla äänillä ja pienellä bensatankilla.

Kiinnostaisi kovasti miten tuollaisen Taycanin elinkaarikustannukset vertautuu esim. Bemariin. Kaikissa osissa ja huolloissa on varmasti Porsche-lisä, mutta miten suuri? Aikanaan varmaan Sampsalta saadaan lisätietoa, että paljon maksaa jarruremppa, ilmastoinnin korjaus tai uusi laturi. Euromääräisesti tuossa on tapahtunut jo valtava arvonalennus (jopa 80 000 €) ensimmäisten 80 000 km aikana. Eli miehekäs euron per kilometri:D
 
Itselle on yllättäen herännyt samanlaisia ajatuksia. Alla pari vuotta vanha e-208. Firma lähti lentoon ja kolminkertaisti tulotason vuodessa.

Nyt voisi ottaa alle nelivetoa, urheilullisuutta ja pitkää toimintamatkaa. Tavaratilaa ei paljoa tarvita. Budjetti 50-70 000 €. Kiihtyvyys on toki yksi tärkeä ominaisuus, muttei pelkästään se riitä. Koeajettu raketit EX-30, Polestar 2 Performance ja Tesla Model 3 LR. Kiihtyvät 4 sekunnissa sataseen, mutta kaikki sporttinen fiilis puuttuu. Ensimmäisessä alusta ei selvästikään ole suunniteltu dynaamiseen ajoon, vaan keinuu edestakaisin. Loput sisustukseltaan ja fiilikseltään enemmän perheautoja, mikä taas ei houkuttele.

Nettiauto on siitä hyvä, että parametreillä voi leikitellä ilman mitään ennakko-oletuksia merkistä, mallista tai edes käyttövoimasta.

Omilla asetuksilla listalle on noussut kolme kandidaattia:

BMW i4 M50 (2022-2023) alle 50t km
Porsche Taycan 4S (2020-2021) 50-100t km
Peugeot 508 PSE phev (2024) uudehko

Hienoin noista olisi tietenkin Porsche. Järkivalinta olisi BMW. Erikoisin taas uusi 508 PSE rouheilla äänillä ja pienellä bensatankilla.

Kiinnostaisi kovasti miten tuollaisen Taycanin elinkaarikustannukset vertautuu esim. Bemariin. Kaikissa osissa ja huolloissa on varmasti Porsche-lisä, mutta miten suuri? Aikanaan varmaan Sampsalta saadaan lisätietoa, että paljon maksaa jarruremppa, ilmastoinnin korjaus tai uusi laturi.
Hanki auto Porsche Approved jatkotakuulla niin sen piikkiin menee muut paitsi renkaat ja kuluvat osat.
 
Hanki auto Porsche Approved jatkotakuulla niin sen piikkiin menee muut paitsi renkaat ja kuluvat osat.
Tässä erinomainen neuvo! Kiitos siitä. Miten paljon saa tuossa tavallisessa 4S:sä alustaa nostettua? Vissiin pari senttiä?
 
Viimeksi muokattu:
Tässä erinomainen neuvo! Kiitos siitä. Miten saako tuossa tavallisessa 4S:sä alustaa nostettua? Vissiin pari senttiä jos saa?
taycan-cross-turismo-ground-clearance-heights-with-without-offroad-design-package-jpg.16454
 
En ole kokeillut, mutta varmaan sinänsä hyvä auto. Kannattaa ilmeisesti laskea auton hinnan päälle vielä takuuta niin paljon kuin vain ikinä saa ja myydä auto pois ennen kuin takuu loppuu.

Ehkä kannattaa pois myyntiä ajatellen vielä henkisesti valmistautua siihen että takuuton Taycan ei välttämättä ole kauhean kiinnostava, joten myynti voi olla vaikeaa ja autosta ei välttämättä kovin paljoa saa.
Harkitsin, että tulevaisuudessa olisin voinut yhtenä vaihtoehtona miettiä Cross Turismoa, mutta ovatko nämä Taycanit niin kakkoslaatua, että takuun ulkopuolella lähinnä verkon painon arvoinen?
 
Voiko tota Approved takuuta tosiaan jatkaa 14v asti? Hinta näyttää asettuvat jonnekin 1000-1500€ / vuosi tasolle 3v jaksoissa. Normiautolle se olisi toki ihan jäätävä summa, mutta Porschessa yksikin joku isompi vika esim. moottorissa / nelipyöräohjauksessa / tietokoneissa maksaa varmasti äkkiä kymppitonnin.
 
Olen Taycan Cross Turismolla ajanut nyt vajaa 40tkm. Aivan hemmetin hyvä auto kesät talvet. Kuten moni on yllä kommentoinut niin Porsche lisätakuun kun uusii ennen kuin se vanhenee niin helpolla pääsee. Voi ostaa useammaksi vuodeksi kerrallakin jos haluaa. Jos on mennyt vanhaksi niin sen pystyy jälkikäteenkin ottamaan mutta pitää viedä Porschen huoltoon tarkastukseen.
Huollot on näissä halvat varsinkin jos vertaa polttis-BMW/MB/Audi tasoon.
-Jari-
 
Harkitsin, että tulevaisuudessa olisin voinut yhtenä vaihtoehtona miettiä Cross Turismoa, mutta ovatko nämä Taycanit niin kakkoslaatua, että takuun ulkopuolella lähinnä verkon painon arvoinen?
No ei varmaan kakkoslaatua ole, mutta ongelma siis se että jos jotain hajoaa niin se on äkkiä kymmenien tuhansien remontti ja monellako on tuollaiseen varaa? Eli aika harva ehkä haluaa ostaa autoa ainakaan kovin kalliilla, johon saattaa tulla niin kallis vika ettei sitä enää pysty korjaamaan. Tämä siis koski takuutonta autoa, takuullinen sitten eri asia ja jos saa 14 vuottakin takuuta niin ei kai siinä sitten mitään isompaa ongelmaa ole.
 
Olen Taycan Cross Turismolla ajanut nyt vajaa 40tkm. Aivan hemmetin hyvä auto kesät talvet. Kuten moni on yllä kommentoinut niin Porsche lisätakuun kun uusii ennen kuin se vanhenee niin helpolla pääsee. Voi ostaa useammaksi vuodeksi kerrallakin jos haluaa. Jos on mennyt vanhaksi niin sen pystyy jälkikäteenkin ottamaan mutta pitää viedä Porschen huoltoon tarkastukseen.
Huollot on näissä halvat varsinkin jos vertaa polttis-BMW/MB/Audi tasoon.
-Jari-

Paljonko on liikennevakuutus? Oletettavasti sulla on myös kasko?

Näissä on kuulemma rajuakin vaihtelua ja helsinkiläisiä nuoria miehiä sorsitaan.
 
Kiinnostaisi kyllä tietää, mitä on ne viat sähköautossa mitkä maksaa kymmeniä tuhansia euroja korjata? Sillä olettamuksella että autossa on siis akkutakuuta jäljellä.
Eniten kyllä kuumottaisi nuo "kuluvat osat" mitä ei mikään takuu tehdastakuun jälkeen korvaa.
Esim. Alusta/jarrut.
 
No ei kovin montaa noin kallista osaa ole missään autossa :) Osa näistä Taycaneista on uutena yli 200keuron hintaisia mutta silti. Varmaan keraamiset jarrut on sieltä kalliimmasta päästä sekä auton sisäinen laturi.
 
Nojoo tuo oli selviö, että valitsisin perus jarrullisen, mikäli tuollaisen ostaisin.
Kyllähän tuollainen Cross Turismo 4S on tässä ollut tutkan alla. Ei vaan käytetystä sähköbemarista saa vaihdossa mitään ellei vaihda bmw merkkiliikkeessä, niin vähän vaikeaksi menee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 843
Viestejä
4 548 892
Jäsenet
74 855
Uusin jäsen
Nåksuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom