Kukaan ei ole tainnut antaa ensimmäistäkään moitetta tavaratalo Kärkkäisen palveluista....
Minä voin antaa.
Tuote rikkoutui kahden kuukauden käytön jälkeen. Valokuvien kera aspaan viestiä, että nyt kävi näin ja mitäs tehtäis. Ensimmäisenä minulle ilmoitettiin, että olen säilyttänyt tuotetta ohjeiden vastaisesti. Tämän takia takuu ei ole voimassa.
Koska ohjeita ei enää ollut tallessa, niin pyysin saada ne sähköisesti ja ne myös sain. Ja yllättäen siellä ei mainita mitään muuta säilytyksestä kuin "Vältä säilyttämistä äärilämpötiloissa ja suojaa tuote eläimiltä, erityisesti jyrsijöiltä".
Tämän vastasinkin heille, että ei ole ohjeissa määritelty tuon enempää säilytyksestä ja niitä ehtoja en ole rikkonut.
Seuraavaksi vedottiin siihen, että myrsky on sen rikkonut ja ei korvata mitään. Tähän taas vastasin, että he eivät ole kysyneet missään vaiheessa, missä tuote on ollut käytössä ja milloin tuote on mennyt rikki. Eli taaskin vain yritettiin olla korvaamatta.
Tässä vaiheessa otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä tuli viestiä, että olen oikeutettu korvaukseen (Joko 150 euroa rahaa tai korvaava tuote. Uuden tuotteen hinta taisi olla 240 euroa). Ja tämä myöskin minun piti välittää Kärkkäiselle.
No, tämän myös välitin heille ja tänään tuli vastaus: "Meidän näkemyksen mukaan olet käyttänyt tuotetta virheellisesti ja sen takia et ole oikeutettu mihinkään korvaukseen".
Tosin ohjeissa lukee, että "Takuu ei ole voimassa, jos tuotetta käytetään muihin tarkoituksiin kuin sen alkuperäiseen tarkoitukseen, tai jos tuotetta käytetään kaupalliseen/ammatilliseen tai vuokrauskäyttöön."
Eli väärän säilytyksen kautta myrskyyn ja siitä "oot vaan käyttäny tuotetta väärin" selitykseen.
Saa kuluttajaneuvonta tapella loppuun. Ei enää kiinnosta vääntää noiden kanssa.
E: Boikottia en ajatellut harrastaa, vaikkakin takuuasioiden hoito näyttäisi olevan aikas haastavaa puljun kanssa.