Taulut seinälle - ilman porailuja tai reikiä

Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
88
Onko kenelläkään kokemusta taulukoukuista, jotka kiinnitetään seinään esim. teipillä tai liimapinnalla?

Tarkoitus olisi laittaa muutama kehystetty juliste maalatulle betoni/kiviseinälle ja en haluaisi lähteä poraamaan reikiä. Eli kiinnitettävän esineen paino ei ole järin suuri, mutta toisaalta miten tarraviritelmä pitää maalatussa seinässä ja jättääkö se jonkin jälkeen seinään?
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
279
On kokemusta. Huonoja. Molemmat epäilyksesi pitää paikkaansa, joko eivät pysy seinässä tai sitten kun irrottaa lähtee rappaukset mukana. Irrotettaessa kannattaa käyttää vaikka siimaa ja "sahata" se koukun ja seinän välistä irti jos on paremmin tarttuvaa mallia.

Ruuvia ja proppua ei kannata käyttää jos kiinnitettävät esineet eivät ole painavia kuten sanoit.

Normi taulukoukku ei jätä isoa jälkeä jos irrottaa.

1657973301994.png

Myös teräsnaula on hyvä kiinnike kun kiinnitettävän esineen paino ei ole suuri.

1657973380454.png
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
Itse olen käyttänyt 3M Command tuotteita. Niillä on pysynyt muun muassa peilikin seinässä jo useamman vuoden. Nuo saa tarvittaessa helposti irti seinästä.
Se miten hyvin nuo pysyy, riippuneen siitä miten tasainen seinänpinta on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Itse olen käyttänyt 3M Command tuotteita. Niillä on pysynyt muun muassa peilikin seinässä jo useamman vuoden. Nuo saa tarvittaessa helposti irti seinästä.
Se miten hyvin nuo pysyy, riippuneen siitä miten tasainen seinänpinta on.
Meillä on noita 3M Command -tarroja kanssa käytössä ja tuntuvat pysyvän ainakin maalatussa betoniseinässä hyvin, yksikään ei ole irronnut omia aikojaan. Yhden olen joutunut irroittamaan ja lähti kyllä siististi irti jälkiä jättämättä, ei siis ollut sitä karhuntarran repimistä jossa joko puolet tarrasta jää seinään tai tulee puoli seinää mukana. Suosittelen.

Sitten tietty osan asioista olen ihan propuilla kiinnittänyt jos on tarvinnut vähän jämäkämpää kiinnitystä tai yksinkertaisesti ei ole saanut noilla 3M:illä kiinnitettyä.

Noita taulukoukkuja en ole nykyään enää käyttänyt, joko eivät meinaa tarttua seinään vaikka kuinka hakkaa tai repeävät irti tuoden sormenpään kokoisen palan seinää mukana. Toki noissa taulukoukuissa seinämateriaalikin vaikuttaa, meillä on seinät niin kovaa betonia ettei naulat meinaa upota tai paikoitellen niin paljon tasoitetta pinnassa että sen takia eivät pysy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 261
Viestejä
4 230 896
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom