Taso sohvapelaamiseen?

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Eli, mistä helpolla alusta näppikselle ja hiirelle, sohvapelailua varten? Näppis on tenkeyless, eli pienehkö ja tarpeentullen on myös sellainen erillinen vasemman käden pikkunäppis, jolla näppiksen viemän tilan saa vielä pienemmäksi.

Katselin eri valmistajien ratkaisuja, mutta en meinannut lähemmäs 200e laittaa käytännössä pelkkään tasoon...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Hmmm, kävin minä tuollakin katsomassa... Mutta nähtävästi oli väärät hakusanat...
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Eikö tohon käy joku sopivaan mittaan sahattu levy?

Mulla on käytössä vanha Roccat Sova näppiksien runko josta revitty sisukset pois ja päällä 2puolisella teipillä Asus rog azoth näppäimistö ja hyvin on sohva pelailussa ajanut asiansa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Eikö tohon käy joku sopivaan mittaan sahattu levy?

Mulla on käytössä vanha Roccat Sova näppiksien runko josta revitty sisukset pois ja päällä 2puolisella teipillä Asus rog azoth näppäimistö ja hyvin on sohva pelailussa ajanut asiansa.
Varmasti.
Tosin, päädyin tilaamaan Jyskistä tuollaisen:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Miks pitää olla jokin erillinen teline/taso?
Näppäimistö pysyy sylissä hyvin ilman telinettäkin, ja hiirelle riittää jokin matto. Tai no sohvasta riippuen pitää olla jotain kovempaa siinä maton alla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Miks pitää olla jokin erillinen teline/taso?
Näppäimistö pysyy sylissä hyvin ilman telinettäkin, ja hiirelle riittää jokin matto. Tai no sohvasta riippuen pitää olla jotain kovempaa siinä maton alla.
Kaikin mokomin ilman alustaa, jos se hyvin onnistuu ja toimii itselle.

Ja jos tuo ei toimi, niin saa eukko sänkyyn tablettitelineen :rofl:
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
51
Lidlissä oli tammikuun alussa erätuotteena läppäripöytä sohvakäyttöön pehmustetulla rannetuella 24,99 eurolla. Niitä saattaa olla vielä jäämistössä siellä, koska omani kun ostin eivät varsinaisesti lentäneet hyllystä. Todennäköisesti tulevat myös uudelleen erätuotteeksi jossain vaiheessa, jos niitä ei enää löydy ja sellainen kiinnostaa. Olen itse ainakin tykännyt, kun olen nettiä selaillut ja pelaillut rennommin. Käytän siinä langatonta näppäimistöä ja hiirtä. Tuo pöytään rakennettu hiirimatto ei varsinaisesti sovi pelikäyttöön, mutta aina voi käyttää erillistä hiirimattoa.


lidl läppäripöytä.jpg
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Lidlissä oli tammikuun alussa erätuotteena läppäripöytä sohvakäyttöön pehmustetulla rannetuella 24,99 eurolla. Niitä saattaa olla vielä jäämistössä siellä, koska omani kun ostin eivät varsinaisesti lentäneet hyllystä. Todennäköisesti tulevat myös uudelleen erätuotteeksi jossain vaiheessa, jos niitä ei enää löydy ja sellainen kiinnostaa. Olen itse ainakin tykännyt, kun olen nettiä selaillut ja pelaillut rennommin. Käytän siinä langatonta näppäimistöä ja hiirtä. Tuo pöytään rakennettu hiirimatto ei varsinaisesti sovi pelikäyttöön, mutta aina voi käyttää erillistä hiirimattoa.


Mitenköhän tuokin on päässyt menemään silmien ohi? :geek:
Kiitokset vinkkauksesta!
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
103
Jos tätä tekee vain satunnaisesti niin miten olisi vain vähän korkeampi sohvapöytä minkä alle mahtuu jalat? Eli pöydän saa aivan sohvan reunaan kiinni? Selän taakse tai persuksen alle voi vielä laittaa tyynyjä niin saa asentoa pysymmäksi.

Itse pelaan olkkari-pc:llä ~5h/vko (ainut pelaamiseen soveltuva kone olkkarikäytössä) telkkarin kautta ja meillä Ikean L70xL70xK50 cm Lisabo sohvapöytä toimii siinä käytössä ihan hyvin. Muutenkin pöydällä on aina langaton näppis ja hiiri uutisselailua ja suoratoistopalveluja varten. Pelailussa haen paremman asennon istumalla tukevamman sohvatyynyn päällä ja tarvittaessa vielä selän taakse toinen Ikean suorakaiteen mallinen untuvasohvatyyny, jolloin asennosta tulee enemmän pystyetukeno kuin löhöövä. :)

Tätä viestiä kirjoitellessa yritin kuvitella pelaamista tuollaisen sylissä pidettävän tason päällä enkä keksinyt millä tavalla tuollaisella olisi hyvä pelata, ellei kädet ole mallia T-rex.

Tämä käytännössä sama kuin korkeampi sohvapöytä. Menisin itse tällaisellä.

edit: korjattu aivopieru tv-tasot sohvapöydäksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Ostin joskus A4 kirjoitusalustan (biltema, 5€) hiirimaton alustaksi läppärilaukkuun
klipsi pitää hiirimaton hyvin paikallaan ja on tarpeeksi ohut että voi käyttää pöydällä sellaisenaan
Sohvalla käyttäessä alle laittaa vaikka tyynyn niin saa korkeuden kohdalleen
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 810
Viestejä
4 204 590
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom