Tarvitsisin budjetti arviota ja apuja osiin

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
mites muuten jos muut osat hommaan muualta ja haluaisin kokoomis ja toimivuus palvelut..saako jälkimmäistä otettua jos ei ole ostettu koko konetta samasta paikasta
lähinnä jos nyt otan tuolt gigantista ton näyttiksen ja muut osat esim datatronicilta?
Kone on muuten kasattuna, asennat itse vain näytönohjaimen.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
ok. nyt kun näyttiksen ympärille aletaan duunaan tota muuta konetta ja osarille sain ton näyttiksen, niin budjetti edelleen 1300€. tosin ei ihan maksimaali ole tuo. pystyn jonkin verran kiristämään päätililtä tuohon lisää jos tarve vaatii.

toi i9-13900k vaikuttais hyvältä.

niin ja muun koneen hommaan nyt sitten sieltä datatronicsilta.
voisiko joku auttaa tekee sieltä 4070 ti ympärille tuolla vihreällä fractailin kotelolla paketin? ja kenties tuolla i9-13900k. kun se tuntuu musajutuissa vievän voiton tällä hetkellä. ja muutenkin olen ollu aina intelin miehiä :) i5-2500k edelleen porskuttaa tossa :p
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
ok. nyt kun näyttiksen ympärille aletaan duunaan tota muuta konetta ja osarille sain ton näyttiksen, niin budjetti edelleen 1300€. tosin ei ihan maksimaali ole tuo. pystyn jonkin verran kiristämään päätililtä tuohon lisää jos tarve vaatii.

toi i9-13900k vaikuttais hyvältä.

niin ja muun koneen hommaan nyt sitten sieltä datatronicsilta.
voisiko joku auttaa tekee sieltä 4070 ti ympärille tuolla vihreällä fractailin kotelolla paketin? ja kenties tuolla i9-13900k. kun se tuntuu musajutuissa vievän voiton tällä hetkellä. ja muutenkin olen ollu aina intelin miehiä :) i5-2500k edelleen porskuttaa tossa :p
Eiköhän ne musajutut pyörähdä ihan 13600K prossullakin, ei mahda tarvita noin järeää prossua joka taas vaatii highend jäähdytyksen, kalliin emon hyvällä virransyötöllä, järeän virtalähteen jne.
Valmiit osalistat sulle jo olikin tehty aiemmin tässä ketjussa.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
Eiköhän ne musajutut pyörähdä ihan 13600K prossullakin, ei mahda tarvita noin järeää prossua joka taas vaatii highend jäähdytyksen, kalliin emon hyvällä virransyötöllä, järeän virtalähteen jne.
Valmiit osalistat sulle jo olikin tehty aiemmin tässä ketjussa.
nopealla kattelulla en kyl tuolta datatronicsilta löydä tuota prossua vai onk se i5?
ja noissa kaikissa paketeissa on amd prossut. mielelläni kyl inteliä haluaisin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
ok..vittu kun ei nää lukee kaikkee..pitää koko ajan muokkaa mitä kirjoittaa. aika halpa hinta. onko vääntöä tarpeeks eastwestin lähinnä hollywood series sujuvaan käyttöön
tosin nykyään eastwestin plugareit käytetään SSD enempi, noissa latauksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
voisko joku tehdä paketin tuolta datatronicilta missä olis kaikki mitä tässä ollaansanottu niin siinä. en luota itteeni näissä komponetti jutuissa.
elikkä 4070ti ja intelin prossulla missä kunnolla vääntöä + toi hieno fragtailin vihreä koppa jos mahdollista :)
datatronicilta. ja anteeksi kun tää on tällasta vääntöä...haluun olla vaan varma mitä teen.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81

tosta puuttuu emo ja varmasti muutakin ja en sit tiiä tosta 4TB tilasta..tarviin vaan 2 TB..oon siis muokannu timon ostoskoria..
emosta sen verra et paljon niissä nykyään on se laajentavuus mahdollisuus. toi 32gb ei välttämättä riitä enää jos aijon vielä täydentää eastwestin hollywood sarjaa, tai ostaa niiden uusi opus sarja.
mutta tällä hetkellä se ole ajankohtaista.
 
Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113

tosta puuttuu emo ja varmasti muutakin ja en sit tiiä tosta 4TB tilasta..tarviin vaan 2 TB..oon siis muokannu timon ostoskoria..
emosta sen verra et paljon niissä nykyään on se laajentavuus mahdollisuus. toi 32gb ei välttämättä riitä enää jos aijon vielä täydentää eastwestin hollywood sarjaa, tai ostaa niiden uusi opus sarja.
mutta tällä hetkellä se ole ajankohtaista.

Tuossa olisi DDR4 muistia syövä emo, mielestäni DDR5 ei ole vielä hirmu kannattavaa, hyvät DDR4 muistit eivät maksa maltaita ja DDR5 muisteihin saa panostaa paljon enemmän että vauhti kasvaa ja DDR5 emotkin maksavat n. 100€ enemmän.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81

Tuossa olisi DDR4 muistia syövä emo, mielestäni DDR5 ei ole vielä hirmu kannattavaa, hyvät DDR4 muistit eivät maksa maltaita ja DDR5 muisteihin saa panostaa paljon enemmän että vauhti kasvaa ja DDR5 emotkin maksavat n. 100€ enemmän.
ok. entäs toi ssd levy. kannattaako 1 2TB vaiko 2 1TB windowsille 1 ja muille toinen?
ja sit varmaan tarviin ostaa se win10 tuolta liikkeestä kun tosiaan avaimet melkee käteen haluan tuon olevan.

lähinnä haluan tietää että onko merkitystä että onko yksi 2TB levy vaiko useampi, missä windows yhdellä ja muut asiat toisella..näin ainakin ennen oli..mutta joo en oo seurannu pitkiin aikoihin mitään eli siks kysn :D

ja tässä päivitetty setti. tein niin että tiputin yhden 2TB pois tilaa ja otin 1TB windowsille, järkevää?


 
Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
ok. entäs toi ssd levy. kannattaako 1 2TB vaiko 2 1TB windowsille 1 ja muille toinen?
ja sit varmaan tarviin ostaa se win10 tuolta liikkeestä kun tosiaan avaimet melkee käteen haluan tuon olevan.

lähinnä haluan tietää että onko merkitystä että onko yksi 2TB levy vaiko useampi, missä windows yhdellä ja muut asiat toisella..näin ainakin ennen oli..mutta joo en oo seurannu pitkiin aikoihin mitään eli siks kysn :D

ja tässä päivitetty setti. tein niin että tiputin yhden 2TB pois tilaa ja otin 1TB windowsille, järkevää?


Se on ihan omista mieltymyksistä kiinni haluatko yhden vai useamman levyn.
Windows lisenssejä saa 6€/kpl esimerkiksi huutonetistä. Ei niistä kannata täyttä hintaa maksaa.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
siis 6 eurolla saa huutonetistä vai win10? mulla on windows 7 tässä koneessa. en nyt oikeen tajuu tota. tarkotatko että hommaisin piraatin ja sit ostaisin ton 6 euron lisensin että siitä tulee aito?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
siis 6 eurolla saa huutonetistä vai win10? mulla on windows 7 tässä koneessa. en nyt oikeen tajuu tota. tarkotatko että hommaisin piraatin ja sit ostaisin ton 6 euron lisensin että siitä tulee aito?
Tuon seiskan ehkä saa ilmaiseksi päivitettyä win 10. Ainakin vuosia sitten sai ja microsoft sanoi että onnistuu päivään x asti. Tämän jälkeen ei enään onnistu. Tosin olen kuullut juttua että pitäisi vieläkin onnistua.

Joka tapauksessa tuolta saat sen lisensikoodin:


Ja microsoftin sivuilta ladattua windowsin:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
siis 6 eurolla saa huutonetistä vai win10? mulla on windows 7 tässä koneessa. en nyt oikeen tajuu tota. tarkotatko että hommaisin piraatin ja sit ostaisin ton 6 euron lisensin että siitä tulee aito?
Tässä ei ole mitään piratismilla tekemistä asian kanssa.

Tarkoittaa sitä, että ostat aidon Windows 10 tai Windows 11 avaimen Huuto.netistä, hankit siihen asennusmedian itse ja asennat itse ostamallasi avaimella. Jos tämä ei onnistu, hinnassa on 100€+ lisää. Oma valinta ja varmasti joku muu auttaa, itse en viitsi.

Kuitenkin, tässä ei ole piratismillä mitään tekemistä ja siitä tulin vaan sanomaan. Piraatti-Windowsit ja niiden käyttö on täällä kiellettyä.

--

Edit: @Timo 2 laittoi linkin, josta saa Windows-avaimen ja toisen linkin, josta saa asennustiedostot. Vaatii jonkun verran osaamista, että tuosta saa asennettua, mutta eiköhän siitäkin ole youtube-video jossain. Omalla vaivalla tässäkin säästetään rahaa.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
siis 6 eurolla saa huutonetistä vai win10? mulla on windows 7 tässä koneessa. en nyt oikeen tajuu tota. tarkotatko että hommaisin piraatin ja sit ostaisin ton 6 euron lisensin että siitä tulee aito?
Asennat Microsoftin sivulta muistitikulle windowsin asennustyökalun, tökkäät tikun uuteen koneeseen ja asentaessa syötät lisenssiavaimen.

Windowsin voi asentaa ilmaiseksi myös ilman lisenssin aktivointia, mutta tällöin ei saa kaikkia ominaisuuksia käyttöön ja joutuu katselemaan vesileimaa ruudun alakulmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
ok. onko tuo paketti nyt sitten valmis. niin pääsen tilailemaan :) ei puutu mitää olennaista? viime hetken parannus ehdoituksia?
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196

tässä nyt vielä se ostoskori. kaikki ok? en oo ite sähläny mitään väärin?
Vaihda tuo teran ssd levy toiseen näistä:



Prossun voi ottaa myös ilman integroitua näytönohjainta, jolloin säästää 20 €


Haluatko todella maksaa 44,5€ windowsin ja ajureiden asennuksesta?

Jos et, ota kasaus pois, laita alle linkattu kasaus ostoskoriin ja käytä koodia: iotech-kasaus

Tällöin kone toimitetaan pelkällä kasauksella.


Muuten ei valittamista.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
eipä mittään :)

vielä kerran spämmään ton korin ennen ostoa.. onneks en ehtiny ostaa vielä äsken :D


Kävin nyt tuon ostoskorin vielä kerran tiheällä kammalla läpi ja seuraavat muutokset tekisin:

Muistit näihin:

Hinta sama mutta nopeus 6000 -> 6400 samalla cas latensilla. Intelillä tuo 6400 ei pitäisi tuottaa ongelmia. Amd:llä 6000 on minkä yli on haasteellista.

Jäähyn saa halvemmalla. Listattu kahdesti, koska silentiumpc muuttui endorfyksi.

Jos kellotat prossua, niin vesijäähyä kehiin:


Mutta tämä on enään hienosäätöä jolla saa pikkasen enemmän vastinetta rahalle. Iso kuva oli jo kunnossa.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
mutta kiitos kaikille auttajille :) jännittää jo valmiik sen 4070 ti itse asennus..toivottavasti ei tarvii niitä tukirautoja tuo kortti
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
ehdin jo ostaa..
Ei se mitään. Ei näillä olisi ollut iso merkitys olisi ollut. Ainoastaan jäähy voi tulla vastaan ylikellottaessa + kaikkien ytimien rasituksessa (esim renderöinnissä), mutta pelatessa tuo fortis riittää hyvin.

1673479516435.png


1673479562105.png


 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
nostan vielä tän ketjun ylös. huomasin tossa että valot pitäisi saada koppaan..niin nyt ei ole valoja päällä. eli mitenkäs ne sais päälle? ei oo ennen ollu mitään valo juttui kopassa mulla.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
nostan vielä tän ketjun ylös. huomasin tossa että valot pitäisi saada koppaan..niin nyt ei ole valoja päällä. eli mitenkäs ne sais päälle? ei oo ennen ollu mitään valo juttui kopassa mulla.
Eikös siellä kotelossa ole RGB-kontrolleri johon pitää kytkeä SATA-virtajohto ja RGB-piuha emolevylle?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 704
Mihin päädyi käyttiksen kanssa? 7 saa tosiaan päivitettyä kympiksi ilmaiseksi, 10 on seiskan tapainen joten tuttu, 11 vaikuttaa välivaiheen käyttikseltä, mutta saahan siihen siirryttyä kympistä jos moinen kiinnostaa.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
Mihin päädyi käyttiksen kanssa? 7 saa tosiaan päivitettyä kympiksi ilmaiseksi, 10 on seiskan tapainen joten tuttu, 11 vaikuttaa välivaiheen käyttikseltä, mutta saahan siihen siirryttyä kympistä jos moinen kiinnostaa.
varmaan on.mut tosiaan miksi ne on jätetty pois kasauksesta?? juuri tällasten takia halusin kasauspalvelun...
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 704
Samaa mieltä, 10pro olisi omakin valinta. Tuota valojen kytkentää ei ehkä ole tehty kun kaikki ei moisia halua (esim. minä ;-)
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
varmaan on.mut tosiaan miksi ne on jätetty pois kasauksesta?? juuri tällasten takia halusin kasauspalvelun...
Ei ole iso homma tarkistaa onko kytkennät oikein, onko kotelossa mitään nappia valojen säätöön tai biosista esim. RGB-valojen ohjaus pois päältä?
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
Ei ole iso homma tarkistaa onko kytkennät oikein, onko kotelossa mitään nappia valojen säätöön tai biosista esim. RGB-valojen ohjaus pois päältä?
niin..tuota mietin. sen verran uus juttu nää epilepsia jutut. noh katson kun pääsen kotiin et onko mitään nappia tai biosist pois päältä. ei kyl silleen yhtään ihmettelis vaikka olis.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eikö win10 ajele noita big/little prossuja aika lailla päin persistä? Eli 11 alle vaan rohkeasti.

Valot voi olla myös emolla kiinni ja vaatia jonkin kuraisen bloatwareohjelman niiden ohjaukseen.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Näyttökuva 2023-01-20 142533.jpg

siellä kotelossa nappi mistä niitä pitäisi saada ohjattua
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
mut anyway.. oon nyt yrittäny kattoo biossista, niin siel on joku RGB ON asennossa. kotelon takana on joku tuulettimien nopeus nappi off asenossa..siitä kun painoi niin ei tapahtunut mitään silmiin pistävää.. koneen sisällä ei ole mitään piuhoja saatavilla vaan ne on piilotettu kotelon sisään piiloon, niinkuin kuuluisikin olla ellei ole mitään tärkeää tms.
tai siis en tiedä onko siellä niitä piuhoja, kun en nyt viitsi alkaa repii auki konetta..silleen kyl vähä vanne kiristyny päässä, et jos oikeesti otan kasauspalvelun niin kyllä se pitää tehdä kunnolla vaikkei maksa mitään.. sama juttu kanssa sekin et etin sen toisen kiintolevyä toista tuntia koneelta, kun en voinu sille asentaa mitään..ja vain siksi kun oli jätetty alustamatta levy..
ja kun ei ole mulla kokemusta näistä asioista niin vähä ärsyttää..
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
mut anyway.. oon nyt yrittäny kattoo biossista, niin siel on joku RGB ON asennossa. kotelon takana on joku tuulettimien nopeus nappi off asenossa..siitä kun painoi niin ei tapahtunut mitään silmiin pistävää.. koneen sisällä ei ole mitään piuhoja saatavilla vaan ne on piilotettu kotelon sisään piiloon, niinkuin kuuluisikin olla ellei ole mitään tärkeää tms.
tai siis en tiedä onko siellä niitä piuhoja, kun en nyt viitsi alkaa repii auki konetta..silleen kyl vähä vanne kiristyny päässä, et jos oikeesti otan kasauspalvelun niin kyllä se pitää tehdä kunnolla vaikkei maksa mitään.. sama juttu kanssa sekin et etin sen toisen kiintolevyä toista tuntia koneelta, kun en voinu sille asentaa mitään..ja vain siksi kun oli jätetty alustamatta levy..
ja kun ei ole mulla kokemusta näistä asioista niin vähä ärsyttää..
täytyy pyytää kaveria kattoo tota juttuu..ite en ala tekee mitään kun en tiedä mitä teen.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
mut anyway.. oon nyt yrittäny kattoo biossista, niin siel on joku RGB ON asennossa. kotelon takana on joku tuulettimien nopeus nappi off asenossa..siitä kun painoi niin ei tapahtunut mitään silmiin pistävää.. koneen sisällä ei ole mitään piuhoja saatavilla vaan ne on piilotettu kotelon sisään piiloon, niinkuin kuuluisikin olla ellei ole mitään tärkeää tms.
tai siis en tiedä onko siellä niitä piuhoja, kun en nyt viitsi alkaa repii auki konetta..silleen kyl vähä vanne kiristyny päässä, et jos oikeesti otan kasauspalvelun niin kyllä se pitää tehdä kunnolla vaikkei maksa mitään.. sama juttu kanssa sekin et etin sen toisen kiintolevyä toista tuntia koneelta, kun en voinu sille asentaa mitään..ja vain siksi kun oli jätetty alustamatta levy..
ja kun ei ole mulla kokemusta näistä asioista niin vähä ärsyttää..
Luulisin että kyseinen nappi löytyisi kotelon etuosasta. Sivupaneeli vaan irti rohkeasti ja tarkista kytkennät.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
ei toimi toi nappi.virta valo vaa vaihtaa väriä... eikä noihin ite mennä räplään.takuu raukee samantien jos käy jotain
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
sit ei ole joko noi controllerin johdot kiinni tai sitten on lyöty rgb controllerin piuha emolle eikä tohon kotelon controlleriin
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
ei toimi toi nappi.virta valo vaa vaihtaa väriä... eikä noihin ite mennä räplään.takuu raukee samantien jos käy jotain
No ei raukea, takuu on osakohtaista, ei tuo kone ole mikään pakettikone. Tarkista sivupaneeli irroittamalla onko johdot oikein kytketty, joko ei ole SATA-liitin paikallaan tai kontrollerista ei mene RGB-johtoa emolevylle.
Jos tämä on mahdoton tehtävä, sitten pitää olla myyjäliikkeeseen yhteydessä. Todennäköisesti neuvovat samalla tavoin tarkistamaan kytkennät tai lähettämään koneen takaisin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 104
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom