Talvisota: Winter War (RS2 modi)

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tämä taitaa ansaita ihan oman triidinsä, nyt kun on virallisesti julkaistu Steamissa. Modi vie Rising Storm 2:n Suomen talvisotaan.



Rising Storm 2: Vietnam Prepares for Cold Year-Round with Talvisota: Winter War mod on PC

Tripwire Interactive Teams Up with the Talvisota Mod Team, Taking Frost to the Fight with a Free Mod Release on Steam

ROSWELL, Ga. -- Thursday, April 2, 2020 -- Publisher and developer Tripwire Interactive is pleased to launch the Talvisota Team’s Talvisota: Winter War mod for Rising Storm 2: Vietnam today. Available for FREE later today to all owners of Rising Storm 2: Vietnam, Talvisota: Winter War brings a fully-fleshed mod that converts the same esteemed gameplay mechanics of Rising Storm 2: Vietnam and transforms the backdrop from the hot, humid climate of Vietnam in the 1960’s and 70’s to the frozen forests of Finland, during the 1939-40 Soviet-Finnish Winter War.

Talvisota: Winter War arrives as a fresh and frozen way for fans to play, launching with full voice acting support, six brand new weapons, four vehicles, eleven new maps, skiers, and more. Other additions for the Talvisota: Winter War mod include new music, historically accurate customization options, and new commander abilities. For a full list of new additions, please visit the Steam Store page here:

https://store.steampowered.com/app/12...

Developed entirely by the community, under the banner of the “Talvisota Team,” Talvisota: Winter War is a mod that Tripwire Interactive is delighted to support, allowing them to support the modding community and grassroots game development that helped Tripwire Interactive’s founding members get their start in the industry. To celebrate the release of the free Talvisota: Winter War mod, Tripwire Interactive has kicked off a sale on Steam for Rising Storm 2: Vietnam (67% off) and the game’s DLC items (50% off). For more information on the discounts and sale dates, please visit the Rising Storm 2: Vietnam page on Steam:

https://store.steampowered.com/app/41...

* Sale ends Tues 4/7/20 10AM PDT
 
Tässä vielä suomenkielinen julkaisu aiheesta.

Talvisota Team on noin parissa vuodessa kehittänyt yhdessä Tripwire Interactiven kanssa Talvisotaa käsittelevän modin. Talvisota – Winter War on ilmainen, täysi konversio modi Rising Storm 2: Vietnam -pelistä.

Modi vie sodan Vietnamin viidakoista Suomen jäisiin havumetsiin ja kääntää taistelut Talvisodaksi, joka käytiin Suomen ja Neuvostoliiton välillä 1939-1940. Sen voi jokainen ladata nyt ja heti – ryminällä ilmaiseksi, kunhan vain omistat Rising Storm 2: Vietnam -pelin.

Pelin yhteisö tekee hienoa työtä hyödyntämällä Rising Storm 2: Vietnam -pelin keskeisimpiä ominaisuuksia ja pelimekaniikkaa näyttääksen maailmalle aivan erilaista sodankäyntiä, jota ei usein videopeleissä näy.
Uudenlaisen pelikokemuksen luomiseksi on tehty paljon työtä, sekä upouuden sisällön ja ominaisuuksien suhteen, että asioiden parissa, jotka sarjan veteraanit tulevat tunnistamaan välittömästi.

Modin yhteydessä julkaistu myös 11 pelattavaa karttaa, jotka ovat nekin Talvisota-yhteisön käsialaa.
 
Harmillisesti vähän liian suuren suosion saanut, kun ei yksinkertaisesti pääse pelaamaan kun servut niin tupaten täynnä :D Tänään oli triplaantunut servujen määrä mutta silti täyttä.
 
Lataukseen

Varmaa aika paljon muitaki rs2 ensikertalaisia nyt liikkeellä niin toivottavasti ei jää täysin telaketjuihin..
 
Pitihän tämä kopasta, kun alennuksessa oli! Kovaa meininkiä, ja varsinkin ääninäyttely 5/5. :D
 
Eilen tuli käytyä pelaamas tätä ja voi jumpe ku jäi hyvä fiilis. Tässä pelissä jos jossain on siinä vaiheessa fiilistä ku pääsee machine gunner roolilla vihollisten kylkeen ja ei tarvi ampua puoli lipasta per äijä että tipahtaa. Onneks huominen ja ylihuominen vapaata nii tietää mitä pelata :comp:
 
Kannattaa tämän pelin kanssa hyödyntää esimerkiksi nvidian Sharpening filtteriä. Tuo UE3:n vakio FXAA on niin kuraa että ulkoasu tuntuu muuttuvan ihan täysin.
 
Kannattaa tämän pelin kanssa hyödyntää esimerkiksi nvidian Sharpening filtteriä. Tuo UE3:n vakio FXAA on niin kuraa että ulkoasu tuntuu muuttuvan ihan täysin.
Sharpening on yleensä aika huono tällaisissa peleissä, kun tulee paljon turhaa "kohinaa" kuvaan ja sitten on hankala havaita jotain 100 metrin päässä makuulla olevaa äijää. Mitenkäs super-sampling? Muistaakseni RS2 ainakin on aivan älyttömän CPU riippuvainen, joten jos pelaa jollain pienemmän reson näytöllä, niin aika huoletta pitäisi voida downsamplata 4k resosta nykyisillä näyttiksillä.
 
Tulkaa myös ihmeessä Discordiin, FLL pyörittää paria Talvisota ja RS2-servua Suomessa. Toinen Discord dedikoitu itse modille.
 
On kyllä todella hyvä modi. Näin FinnWarsia pitkään pelanneena lämmittää kovasti mieltä, että vihdoin pääsee taas muutenkin kuin itsenäisyyspäivänä sotimaan servuilla jotka on täynnä pelaajia :D

Ääninäyttely on kyllä vähän kehnoa, mutta jos ei ole täysin tosikko niin huumorillahan nuo hahmojen huutelut ottaa.
 
Miten voi pysyä squad leaderina fll servuilla? Useimmiten joku nappaa sen pestin vaikka yrittää pysyy elossa ja pitää parasta mahdollista spawnpointtia squadille toisin ku monet muut siinä tehtävässä..

Entä miten pääsee commanderiksi?
 
Se kuka menee ekana squadiin, on oletusarvoisesti SL. Sen voi antaa eteenpäin muille saman squadivalintaikkunan kautta jonkun toisen squadilaisen kohdalta. Commanderi on rooli muiden joukossa, eli riittää että sen valitsee.
 
Mites noita parempia lumipukuja yms. Tilpehöörejä saa? Expallako niitä ostetaan? Parina päivänä pelannut ja kaikki ollu servut ei ollu ranked. Pitääkö mun muka käydä pelaamassa normaalia RS2 että saa exp
 
Talvisota ei oo vielä ranked, koska pelin kehittäjä ei ole sitä bugia korjannu 1.5v aikana. Eli kunhan patchaavat, niin servut tulee ranked. Asuja saa leveleillä, levuja xp:llä, xp:tä pelaamalla ranked servuja eli esim. fll.fi:n törnejä (modaamatonta vietnamia). Ainakin Vietnamissa "paremmat" asut ovat oikesti huonompia, näyttää enemmän ihoa jolloin helpompi huomata viidakossa.
 
Se kuka menee ekana squadiin, on oletusarvoisesti SL. Sen voi antaa eteenpäin muille saman squadivalintaikkunan kautta jonkun toisen squadilaisen kohdalta. Commanderi on rooli muiden joukossa, eli riittää että sen valitsee.

Mulla kyl tumman harmaana se commander, eikä pysty valitsemaan. Vietnamin puolelta luin et olisi jotain levelrajoja eri rooleihin, mut voisko olla talvisodassa se avautuu kun tarpeeksi pelaajia servulla? Siinä pitää olla aika kärppänä naputtamassa sitä slottia pelin alussa sillon.

Huomaa että itellä tullut enemmän aketettua csgo ja siege tyyppisissä pelissä missä voi publalla koheltaa itekseen ihan hyvällä menestyksellä. Alkuun oli haasteita tetsaa rauhassa, skannata siivu kerrallaan maisemaa ja tarkkailla karttaa, että vyöryttää hyvässä linjassa tai ajotuksella pommituksien/koukkauksien jälkeen.

Varsinki noin rintamasuuntaan nähden viistot tähystyslinjat ja passit on osottautunut tehokkaaksi ja olosuhteisiin nähden turvallisiksi keinoiksi.
 
Mulla kyl tumman harmaana se commander, eikä pysty valitsemaan. Vietnamin puolelta luin et olisi jotain levelrajoja eri rooleihin, mut voisko olla talvisodassa se avautuu kun tarpeeksi pelaajia servulla? Siinä pitää olla aika kärppänä naputtamassa sitä slottia pelin alussa sillon.

Huomaa että itellä tullut enemmän aketettua csgo ja siege tyyppisissä pelissä missä voi publalla koheltaa itekseen ihan hyvällä menestyksellä. Alkuun oli haasteita tetsaa rauhassa, skannata siivu kerrallaan maisemaa ja tarkkailla karttaa, että vyöryttää hyvässä linjassa tai ajotuksella pommituksien/koukkauksien jälkeen.

Varsinki noin rintamasuuntaan nähden viistot tähystyslinjat ja passit on osottautunut tehokkaaksi ja olosuhteisiin nähden turvallisiksi keinoiksi.

Jos commanderia ei pysty valitsemaan joku on jo valinnut roolin.
 
Pystykös tässä jotenkin spottaamaan vihuja ? Ei ainakaan asetuksissa näkynyt sille nappia.
Olipahan matsi Sniperinä. Löyty sopiva kahden ison kiven rykelmä, joka takaa vaan sai rauhassa paukutella menemään, venäläiset käveli vierestä eivätkä tajunneet mitään.
36 tappoa yhdessä kartassa, entinen ennätys tais olla 12 :D
 
Pystykös tässä jotenkin spottaamaan vihuja ? Ei ainakaan asetuksissa näkynyt sille nappia.
Olipahan matsi Sniperinä. Löyty sopiva kahden ison kiven rykelmä, joka takaa vaan sai rauhassa paukutella menemään, venäläiset käveli vierestä eivätkä tajunneet mitään.
36 tappoa yhdessä kartassa, entinen ennätys tais olla 12 :D

Oletuksena se taitaa olla Z-näppäin ja löytyy asetuksista. On niin oleellinen toiminto, että ite siirsin sen hiiren rullaan painamiseen. Helppo rämpyttää ampumisen ja tähtäilyn lomassa. Oikeastaan aika mukavaa nähä miten se ohjaa tulta usein ja saa siitä spottauspisteitä vaikka ite ei osuisikaan..
 
Menee kyllä hermot välillä vihun tykistötuleen, kun ihan puskista tulee morkula niskaan, vaikka kuinka yrittää välttää päähyökkäysreittejä. Eilenki tais 3 kuolemaa putkeen tulla mortarista tms.
Vinkkejä kuinka välttää tykkitulta?

Oletuksena se taitaa olla Z-näppäin ja löytyy asetuksista. On niin oleellinen toiminto, että ite siirsin sen hiiren rullaan painamiseen. Helppo rämpyttää ampumisen ja tähtäilyn lomassa. Oikeastaan aika mukavaa nähä miten se ohjaa tulta usein ja saa siitä spottauspisteitä vaikka ite ei osuisikaan..
Aijaa, täytyypä tarkistaa. Yritin asetuksista sen löytää, mutta näköjään ollu "puusilmä" kun menny ohite.
 
Menee kyllä hermot välillä vihun tykistötuleen, kun ihan puskista tulee morkula niskaan, vaikka kuinka yrittää välttää päähyökkäysreittejä. Eilenki tais 3 kuolemaa putkeen tulla mortarista tms.
Vinkkejä kuinka välttää tykkitulta?

Tälläisissä peleissä pitää vain hyväksyä, että kuolee x määrän tykistöön, koska k/d ratiolla ei ole mitään merkitystä ja vain voitto merkitsee. Jos tiimin pitää mennä kaappaamaan alue, sinne mennään vaikka murkulaa tulee kuinka niskaan. Yrittäisin vain olla hermoilematta asiaa ja nauttia kokemuksesta.
 
Tälläisissä peleissä pitää vain hyväksyä, että kuolee x määrän tykistöön, koska k/d ratiolla ei ole mitään merkitystä ja vain voitto merkitsee. Jos tiimin pitää mennä kaappaamaan alue, sinne mennään vaikka murkulaa tulee kuinka niskaan. Yrittäisin vain olla hermoilematta asiaa ja nauttia kokemuksesta.
Joo nautin pelistä kovasti, mutta ehkäpä pipo liian kireellä noiden tykistöjen suhteen.
 
Joo nautin pelistä kovasti, mutta ehkäpä pipo liian kireellä noiden tykistöjen suhteen.
Siihen tottuu kyllä. Toinen mahtava piirre on jos pelaat myöhemmin ryhmänjohtajan roolissa ja joudut käskemään ryhmää juoksemaan tykistötulen ja konekivääritulen läpi valloitettavalle alueelle. Katsot miten pojat menee silpuksi ja kuuntelet marmatusta siitä, ettei huvittaisi mennä. Tulee hiukan masentava tunne, mutta niin pitääkin tämmöisessä sotasimussa, missä voi harrastaa sotimista turvallisessa ympäristössä.
 
Välil
Siihen tottuu kyllä. Toinen mahtava piirre on jos pelaat myöhemmin ryhmänjohtajan roolissa ja joudut käskemään ryhmää juoksemaan tykistötulen ja konekivääritulen läpi valloitettavalle alueelle. Katsot miten pojat menee silpuksi ja kuuntelet marmatusta siitä, ettei huvittaisi mennä. Tulee hiukan masentava tunne, mutta niin pitääkin tämmöisessä sotasimussa, missä voi harrastaa sotimista turvallisessa ympäristössä.
Kyllä vain. Välillä ihmetyttää pelaajat, jotka 150m päässä kohteesta ovat konepistoolikädessä puskassa, kun sillä aseella pitäis olla eturintamassa.

Mahtavuutta ollut kun pari kertaa käskyttämässä osaava commanderi, joka infonnut porukkaa ja käskenyt hyökkäyspaikkoja ja ajoituksia. Porukka saa silloin ihan erilailla aikaan.
 
Olin tätä aloittamassa mutta valittaa easy anti cheat ohjelmasta. Menin etsimään pelin omasta kansiosta EAC:n tiedostoja, mutta ei sielläkään ole mitään mistä asentaa ko. ohjelmaa Pitääkö kesties tuon CTB Betan olla myös ladattuna kokonaan?
 
ei tuo peli toimi. mutta mitäpä nyt ilmaiselta peliltä voisi odottaakaan.
katso liitettä 383943

katso liitettä 383947

no nyt se käynnisty, mutta kyllä tää ihan jotaki rokkia soittaa ja pelissä oli japanilaisia ja keskellä viidakkoahan tuo oli. Ostinko väärän pelin?
Modi ja kokopeli pitää olla samassa paikassa, eli tuo virhe vähän viittaa siihen että on eri kovalevyillä tms. Kuva on Vietnamin aloitusruutu.

Jos on muillakin ongelmia, liittykää Join the RS2: Winter War Discord Server! . Sieltä saa varmaan kaikista nopeiten parasta jeesiä.
 
Löytyikin se EAC kansion oikea sijainti hetkeä myöhemmin. Muutaman pelin kerenny vetää, huvittavaa toimintaa
 

1.1 päivitys tipahti bugikorjauksilla, QOL-parannuksilla ja uudella mapilla.

Patch notet:
Update 1.1 Full Patchnotes
NEW CONTENT:
  • Kiviniemi
Because this is a brand new map, it may have some visual or balance issues.
We are counting on you to give feedback in the Talvisota Discord or Steam Forums!

BUGFIXES:
  • Fixed AVS and SVT stripper reloads "stealing" rounds from other magazines
  • Fixed invisible stripper clip on the M38 Carbine
  • Fixed missing map preview images in the server browser
GAMEPLAY CHANGES:
  • Reduced 203mm artillery suppression range from 216 meters to 54 meters
  • Increased HT-130 flamethrower range from 30 metres to 35 metres
  • Removed FOV zoom from HT-130 turret
  • All tanks now have HE shells loaded by default
  • Increased 53-K AT gun traverse limit
  • T-28 HE rounds are slightly faster and have a larger explosion radius
  • T-28 AP rounds are significantly slower and have worsened AP performance
  • Fixed Dyakonov grenades bouncing too far when impacting terrain
  • Increased player stamina regeneration rate
  • The AVS now does less unnecessary stripper reloads
  • Added Smoke grenades to Finnish Assault and Soviet Elite Rifleman
  • Added sidearm to Soviet Grenadier
MAP REVISIONS:
Aittojoki
  • Increased cooldown times for commander artillery
Boreal
  • Reduced intensity of indoor LUT
  • Increased tree coverage
  • Updated B and D capture zones
  • Changed Finnish Tickets to 550, Russian Tickets to 600
Kollaa
  • Fixed recon planes
  • Lowered the spawn forward movement time to 20 seconds
  • C and D can now only be recaptured a few times before locking
  • Fixed error where you could be inside D while near the zone for C
  • E now uses the same tank spawn location as C and D
  • Added three AT guns near E
  • Duckboards now spawn after E is captured to allow the tanks to cross the trenches (near infantry spawn 1/the ammo pillbox)
  • Spawn protection is now disabled after Finnish reinforcements are cut off
Mannerheim
  • Reworked tank routes and forest placement
  • C and D points now lock on capture
  • Added additional entryways to Point F
  • Changed Finnish Tickets to 600, Russian Tickets to 650
Salla
  • Added E objective at howitzer
  • Increased map time to 25 minutes
  • Increased Finnish Tickets to 400, Russian Tickets to 450
  • Decreased cooldowns for commander abilities on both teams
  • Updated role counts for both teams
  • Added three HMGs for Finns at D and two at E
  • Added more objects and cover all around the map
  • Replaced placeholder houses at A
  • Updated several No Artillery volumes
Suomussalmi
  • Redesigned E and F
  • F is now in it's own phase instead of being tied to D and E
  • Capture time for E increased to 32
  • Added HMGs to C and F
  • Decreased time limit to 40 minutes
  • Modified Spawn Protections zones for all objectives
  • Increased amount of spawn points for each set of objectives
Summa
  • Removed collision from many small objects on the ground
  • Added pathways for tanks
  • Improved trench collision to better allow tanks to cross
Tolvajarvi
  • Fixed an erroneous commander radio
  • Increased objective capture times

1.jpg

2.jpg

3.jpg
 
Nostetaan ylös, servuja taas ylhäällä, ja pelureita kiitettävästi. Tulkaa siis taistelemaan itsenäisyyspäivän kunniaksi!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 542
Viestejä
4 539 826
Jäsenet
74 820
Uusin jäsen
Niemi_81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom