Lisäksi ongelmana on se että jos yhdelle se sallitaan kaikille se pitäisi sallia. Pahimmillaan siis siellä olisi "maakellaria" mitä osa käyttelisi ehkä lopunajan bunkkerinaan, osa viinikellarina, osalle (pienelle) se voisi ehkä olla kellari mihin olisi erikseen kaivettu kesällä routarajaan pienempi entisajan "jääkaappi".
Osa rakentaisi itse, osa tilaisi ammattilaisia.. melkoinen sekasoppa siitä syntyisi. Tässä hieman asiasta artikkelia. Lisäksi olisi hyvä (mitä moni tuskin tekee) varmistaa millainen maapohja on, olisi sangen ikävää jos jouduttaisiin kohtuu lähellä rakennuksia alkamaan kallion räjäyttely ja louhiminen tai jos pohjavesi alkaisi tulla kellareihin jne..
Maakellari on ihanteellinen elintarvikkeiden säilytyspaikka. Lue Meidän Talon vinkit ja rakenna maakellari itse tai osta valmiina pakettina!
www.meillakotona.fi
Moniko oikeasti sitten huolehtisi uudelleenkalkitsemisesta, rikityksestä, pesemisestä jne? Jos osa tekisi tuollaisen lähinnä "
kun naapurillakin on niin perkele rakennan itse" mentaliteetilla.
Tokihan tuollainen kaunis olisi mutta ideana että jokainen sellaisen rakentaisi takapihalleen.. ..juu ei.