Takuukäytännöt (näytöt)

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
567
Minulla on ollut vajaan vuoden käytössä BL3200PT 32" näyttö. Näytössä on ollut liki koko
ajan sellainen vika että se sammuu satunnaisesti ja täytyy käynnistää uudelleen virtanäppäimestä. Näytössä on myös eco toiminto joka toimii ja tästä ei ole kyse.
Näyttö voi toimia viikonkin normaalisti mutta sitten voi tulla päivä että sammuu
2 tai 3 krt lyhyen ajan sisällä...

Takuuehdoissa lukee näin:

Vialliset tuotteet, on-site takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan tuessa vialliseksi syntyy siitä RMA numero. Asiakas saa esitäytetyn ja maksetun palautuslomakkeen vialliselle tuotteelle jonka jälkeen hän on yhteydessä kuljetusliikkeeseen (DHL) ja sopii tuotteen vaihtoajankohdasta. DHL toimittaa korvaavan tuotteen asiakkaalle ja noutaa samalla viallisen laitteen asiakkaalta.
Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa: http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3

Tein ilmoituksen mutta minulle tulleessa spostissa asiat onkin eri tavalla;

Hei Antti Asiakas

Kiitos pyynnöstä!

Sinun RMA pyyntö on nyt kirjattu seuraavalla numerolla:XXXXXX
Sinulle lähetetään hetken kuluttua rahti paperit sähköpostin kautta .
Pakatkaa yksikkö alkuperäiseen pakettiin ilman lisätarvikkeita.
Soittakaa rahti papereissa olevaan numeroon ja tilatkaa nouto.

Rahtikirja tulee service@letmerepair.se osoitteesta!
Tutkitaan yksikkö ja jos vika todetaan niin lähetämme teille vaihtoyksikön. Muuten yksikkö palautetaan teille

Jos fyysisiä vikoja tai vikoja jotka eivät kuulu takuun piiriin löytyy niin palataan kustannusarviolla tai ilmoitetaan että laitetta ei kannata korjata. Minimihinta jos laite ei mene takuun piikkiin on 70€ + 48€ rahti takaisin + ALV.

Lähettäkää yksikkö korjaukseen viimeistään 14 päivän sisässä muuten tapaus suljetaan.



Terveisin

Henrik

BenQ Europe
nordic.benq.eu

Eli nyt minun pitäisi soittaa nouto 010 alkuisesta numerosta. En tiedä millaisella testillä vika tutkitaan. Arveluttaa vain että tuollainen satunnainen vika ei ilmene välttämättä päivänkään normaalikäytössä ja joudun maksamaan nuo kulut.

Taidan jatkaa käyttöä kunnes vika pahenee.. Seuraava näyttö pitää ostaa varmaan gigantista tai powerista että voi palauttaa 30vrk aikaan jos jotain ilmenee.

Eiköhän tämä jääne viimeiseksi benq tuotteeksi meillä..
 
Kirjoitat vikakuvaukseen että näyttö sammuilee satunnaisesti? Ei tuo nyt niin vaikeaa voi olla. Sitä paitsi on melko lailla mahdotonta periä kuluja aiheettomasta palautuksesta, jos kerran tuotteessa on takuu voimassa.
Jos kyseessä on maksullinen puhelinnumero, niin muista pyytää palauttamaan myös puheluiden kustannukset.
 
Itsellä meni aikoinaan benq kanssa takuu justiinsa noin, että hakivat samalla vanhan pois ja uusi tilalle. Toi pelottelu noista maksuista on tuota tavallista pasketta, jota esim verkkokauppa.comista saa aina itselleen tai soittamalla esim linjojen pätkimisestä Elisalle. Jos ovat takuun antaneet niin ovat sitä 'velvoitettu' noudattamaan, sehän kuin on täysin vapaaehtoinen (pakottava kuluttajansuoja sitten asia erikseen).
 
Olen soittanut tuonne tekniseen tukeen ja kertonut vian josta ohjattiin tekemään vikailm tuonne benq kotisivuille.
Sieltä tuli seuraava viesti;

Hyvä Asiakas

Ohessa on rahtikirja millä saat tuotteen toimitettua korjaukseen (LetMeRepair Nordic AB)


Tee näin.
Pakkaa Tuote huolella. Vältä mahdollisien laturien sijoittamista niin että se pääsee painamaan tuotetta, ja varsinkaan näyttöä. Pidä huoli että yksikön ja pakkauksen välissä on riittävästi suojaa. Pehmusteen määrä riippuu käytetystä suojamateriaalista. Osviittana vähintään 5 cm pehmustetta joka puolella yksikköä. Kuriiri tai LetMeRepair Nordic ei korvaa kuljetusvauriota jos se on aiheutunut puutteellisesta pakkaamisesta. Lisää tietoja pakkauksesta ja pakkaamisesta: FedEx - Erityiset FedEx Express -pakkausvinkit Tulosta rahtikirjasta yksi kappale ja kiinnitä se pakkauksen ulkopuolelle näkyvälle paikalle.. Tilaa nouto FedEX asiakaspalvelusta: 010 800 515.
 
No niin. Näyttö haettiin kun tilasin noudon. Benq tuki ei ole vastannut soittopyyntöön jonka jätin päivällä kun aspa oli tukossa.
Olisin kysellyt miten tämä homma etenee.
 
Huonoon suuntaan on asiat muuttuneet. Se on sitä kun huolto ulkoistetaan halvimmalle tarjoajalle ja ihmiset mitä enemmissä määrin nykyään ostavat suoraan uuden, eikä 'kukaan' jaksa takuuta tai virhevastuuta ajatella.
 
Tossa taitaa korjaamotakuu. Onsite takuussa lähettävät yleensä vaihtonäytön ja rahtikirjat viallista varten.
Letmerepair hoitaa esim. Asus ja Benq huoltoja.
 
No niin. Näyttö viipyi vajaa pari viikkoa reissussa. Huollon paperissa luki että puhdistettu ja testattu 2vrk eikä vikaa ole ilmennyt.
No otin nyt taas käyttöön ja seuraavan kerran kun vauhdista alkaa sammuilemaan niin soitellaan serviceen sitten uudelleen.
 
No niin. Näyttö viipyi vajaa pari viikkoa reissussa. Huollon paperissa luki että puhdistettu ja testattu 2vrk eikä vikaa ole ilmennyt.
No otin nyt taas käyttöön ja seuraavan kerran kun vauhdista alkaa sammuilemaan niin soitellaan serviceen sitten uudelleen.
eivät kai veloittaneet mitään?
 
Tilasin Jimmsiltä Samsungin näytön, joka oli käytännössä DOA. Jimms ohjeisti lähettämään näytön Infocarelle, joka onkin sitä hautonut jo pari viikkoa saamatta mitään aikaiseksi.

Jos jatkossa tulee vastaavaa vastaan, niin en tunne kovin suuria omantunnontuskia palauttaessani tavaran myyjälle ja hakemalla toimivan jostain muualta :smoke: DOA-tavara on vaihdettava välittömästi uuteen, eikä harrastaa tuollaista pelleilyä.
 
Tilasin Jimmsiltä Samsungin näytön, joka oli käytännössä DOA. Jimms ohjeisti lähettämään näytön Infocarelle, joka onkin sitä hautonut jo pari viikkoa saamatta mitään aikaiseksi.

Jos jatkossa tulee vastaavaa vastaan, niin en tunne kovin suuria omantunnontuskia palauttaessani tavaran myyjälle ja hakemalla toimivan jostain muualta :smoke: DOA-tavara on vaihdettava välittömästi uuteen, eikä harrastaa tuollaista pelleilyä.
Näinpä, ei ole kyllä yhdestäkään huoltofirmasta hyviä kokemuksia. Jos ei muuta, niin kestää aina vähintään kuukauden ilman liioittelua:darra:. Palautusoikeus käyttöön aina kun mahdollista!
 
Joo.. Eipä tuo vika ole näköjään mihinkään hävinnyt. Eilen ja tänään näyttö sammunut yllättäin.. Pitänee huomenna taas olla yhteyksissä serviceen.
Tämä meni juuri niin kun epäilin ettei vika todennu välttämättä testauksessa. Nytkin toimi useamman päivän kotona ok.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom