Takuuhuollossa yli 4vk ilman tilannepäivitystä?! Dustinhome please.

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja allahuakbar, 08.02.2019.

  1. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Sori jos menee väärään ryhmään. Täältä ostetun Asus Strix GTX 1070 -näytönohjaimen DVI-portti rupesi kusemaan kadottaen kuvaa tai antaen omituisia moodeja joten vein näytonohjaimen postiin 31.12.2018 ja kauppa lähetti sen eteenpäin Asukselle takuuhuoltoon tammikuun toisella viikolla. Kauppa vastasi kyselyyni tällä viikolla että ilmoittavat kyllä kun saavat viestiä Asukselta.

    Rupeaako 4 viikkoa ilman minkäänlaista viestiä Asukselta olemaan kohtuuttoman puolella vai ihan normimeininkiä että kestää näin kauan? Tekisi mieli jo vähän pelata.

    Toinen ajatus oli että pitäisikö periaatetasolla onnistua saamaan täysi alkuperäinen kauppahinta takaisin siinä tilanteessa että Asus päättää että näytönohjain voitaisiin korvata uudella?

    Mitä mieltä tuollaisen Strix 1070:n jälleenmyyntihinnasta jos jostain syystä päättäisivät palauttaa DVI-viallisen kortin takaisin korvaamatta mitään? Näyttöni ei tue 144 Hz -moodia HDMI:n kautta joten näytönohjain olisi minulle tässä tilanteessa aika turha. Ainakin HDMI-portit toimivat ongelmitta kun lähetin sen huoltoon ja suorituskyky vaikutti olevan alkuperäisen tasolla.
     
  2. johnnyw

    johnnyw

    Viestejä:
    1 560
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Valitettavan tuttua jos itse kauppa ei hoida tarkistusta/vaihtoa. Itsellä kesti aikanaan suoraan asuksen kautta näyttiksen takuuvaihto about 2.5kk, olisi varmana kestänyt vielä tuotakin kauemmin jos en itse olisi kysellyt perään. Täyttä kauppahintaan tuskin tulet saamaan, jos 1070 ei ole antaa tilalle ni tarjoavat korvaavaa tuotetta tai rahallista hyvistä jossa "ikävähennys" mukana. Luultavasti kuitenkin 1070 kortteja vielä löytyy koska jälleenmyyjilläkin niitä vielä reilusti varastossa.
     
  3. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Kiitos vastauksesta. Kävin juuri kurkkaamassa mailia ja Asus on vastannut:

    Kauppa siis dustinhome ja lähetin sinne taas mailia johon saanen vastauksen ensi viikolla. En ole varma onko kauppa toiminut tässä tyhmästi joten odotetaan vielä. Reagoivat kyllä alussa nopeasti takuukyselyihin ja ovat muutenkin vastanneet nopeasti vaikka sisältö onkin ollut eioota.
     
  4. Osnow

    Osnow

    Viestejä:
    438
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Et ainakaan saa myydä tuota, rikkinäisenä.
     
  5. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    764
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Itselläni hajosi aikoinaan takuunalainen Asus emolevy.
    5 viikkoa,meni kun tuli uusi emo tilalle.
    Uutta emoa ei ollut myyjällä,tilasivat jostakin tukusta.
     
  6. johnnyw

    johnnyw

    Viestejä:
    1 560
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Nuo ulkomaiset firmat jotka kuitenkin suomessa tavaraa myyvät (dustin,cdon.com jne) on aina olleet vähän hankalia takuuvaihtojen suhteen. Eivät itse tavaraa tarkista vaan lähettävät hajonneet komponentit ensin valmistajalle tarkistettavaksi = takuuvaihto kestää ikuisuuden.
     
  7. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    125
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Itsellä oli dustinin kautta 1080 lähti takuuseen ja sain ostosumman takaisin kokonaan kun ei ollut korvaavaa tuotetta. Oli reissussa noin 6vk.

    Dustin hoiti omalle kohdalle mallikkaasti, sain sitten päivitettyä 1080ti malliin sillä rahalla :D
     
  8. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    1 072
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itsellä Asus Dual 1070 alkoi kaatuilemaan pelatessa ja vein sen Powerin myymälään, kerroin oireista ja 100€ välirahalla kävelin uusi Strix 1070 kainalossa pois sieltä. Melkein vuoden vanha oli tuo Dual, mutta Strixin 3 vuoden takuu alkoi kuitenkin tuosta päivästä alusta. Tuossa Strixissä tosin yksi tuulettimen laakereista rohisi ja kävin vielä vaihtamassa toiseen ja sain toimivan. Todella kivuttomasti meni omalla kohdalla ja onneksi ei lähettänyt minnekään huoltoon. Salaa toivoisin, että nykyinen näyttiskin hajoaisi, niin saisi päivitettyä RTX:ään :D
     
  9. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    No nyt tuli vastaus että kortti on kuulemma valmistajan mielestä 'physically damaged' eli vika olisi minun. Kunpa tietäisi varmasti mitä olen mennyt tekemään että vain dvi-portti ei toimi. Toinen kysymys on että onkohan tuollaista sitten mahdotonta korjata vai miksi eivät kysyneet haluaisinko sen omaan laskuun korjattavan? Voi veliet.
     
  10. Junaski

    Junaski

    Viestejä:
    835
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Physically damaged suora suomennos on fyysisesti hajalla.
    Kyllä ne olisi voineet kirjoittaa että damaged by the user, jos kerta heidän mielestään käyttäjä on kortin hajottanut.
     
  11. jefreitteri

    jefreitteri

    Viestejä:
    184
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Kyllähän sen rikkinäisenä saa myydä mutta ei ehjänä..
     
  12. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Joo tuo on dustinin asiakaspalvelun käyttämä termi.
    Täytyy kysyä Asukselta lisää että mikä on homman nimi.
     
  13. spede

    spede Köyhä

    Viestejä:
    1 895
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Takuu ei kata fyysisiä vaurioita, ihan perus juttuja elektroniikan kanssa. En kyllä keksi mietin DVI-portin saisi vahingossa helposti pimeäksi. Ehkä, jos porttiin kohdistaa vääntömomenttia turhan paljon kaapelia virittäessä voi johtimet napsahtaa tms.
     
  14. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    1 854
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Tai mahdollisesti sähköt päällä kytketty yms. eli toisinsanoen saanut ylijännitepiikin.
     
  15. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Täytyy ihmetellä että mitäköhän siellä Dustinilla ja/tai Asuksella tapahtuu.
    Nyt tulee vuodatusta.

    18.12.2019 Kerroin asiakaspalvelulle heti tilausnumeroineen päivineen että olen ostanut tämän käytettynä alkuperäiseltä ostajalta ja takuuta oli ~2 vuotta jäljellä. Tämän piti olla ok.
    31.12.2019 Näytönohjain lähti postiin.
    02.01.2019 Paketti on 'matkalla kohdemaahan'.

    11.01.2019 Kysyn mikä tilanne.
    11.01.2019 Vastaus Dustinilta: "Saimme tuotteen ja lähetimme sen huoltoon tämän viikon alussa. Käsittely vie yleensä 1-2 viikkoa huollon työtilanteesta riippuen. Ilmoitamme teille kun saamme vastauksen huollosta."

    ---Nämä huomaan myöhemmin kun saan seurantakoodin palautuslähetykseen asiakaspalvelulta vasta 11.02.2019---
    Meanwhile in Finland...
    22.01.2019 Lähetys on rekisteröity Helsingissä ja matkalla ilmeisesti alkuperäiselle ostajalle. Eli laite olisi lähtenyt Dustinilta ja käynyt Asuksella ja päässyt takaisin suomeen aika tasan 14 päivässä.
    23.01.2019 Paketti on yritetty luovuttaa ilmeisesti alkuperäiselle ostajalle mutta sitä ei ole otettu vastaan ja paketti on lähtenyt takaisin lähettäjälle.
    28.01.2019 Seurantakoodin viimeinen merkintä on 'matkalla kohdemaahan'.
    ------------------------------
    31.01.2019 Kysyn Dustinilta onko huollosta kuulunut vielä mitään.
    31.01.2019 Vastaus Dustinilta: "Kiitos viestistäsi. Valitettavasti emme ole saaneet huollosta vielä vastausta, mutta ilmoitamme heti kun näin tapahtuu. Ota toki uudelleen yhteyttä mikäli sinulla on muuta kysyttävää."

    07.02.2019 Tiedustelen mikä kestää kun on mennyt jo nelisen viikkoa.
    08.02.2019 Vastaus Dustinilta: "Kiitos vastauksestasi. En pysty valitettavasti arvioimaan, mikä huoltopäätös voisi olla. Ilmoitamme sinulle heti kun saamme tietää lisää."
    08.02.2019 Teen tämän langan.

    11.02.2019 Vastaus Dustinilta: "Olemme saaneet huollosta vastauksen tiedusteluusi. Valitettavasti tässä tapauksessa on tapahtunut jotain mitä valmistajan takuu ei kata, mistä syystä laite on lähetetty sinulle takaisin." Mukana tuli seurantakoodi palautuslähetyksestä.

    18.02.2019 Soitan Dustinille ja ihmettelen miten on mahdollista että paketti on ensinnäkin lähetetty väärälle tyypille takaisin ja toiseksi miten he eivät jo helmikuun puolella ole saaneet/tienneet kertoa huollon tilasta mitään jos paketti on kuitenkin rekisteröity 22.01.2019 suomessa eli lähtenyt joitain päiviä aiemmin matkaan. Kuulostaako järkevältä että tieto huollon tilasta ei olisi mennyt Asukselta Dustinille 3 viikossa etenkin JOS palautuslähetys on mennyt Asukselta Dustinin kautta?
    18.02.2019 Dustinin vastaus tiivistettynä: "sori, yritetään löytää sun paketti, ilmotetaan kun hommat edistyy"

    Ei kai näin pitäisi tapahtua?D
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2019
  16. Joonass

    Joonass

    Viestejä:
    172
    Rekisteröitynyt:
    06.08.2017
    Hiukan ohi aiheesta, mutta kerran manataan Asuksen takuuasioita, niin manataan sitten:
    Minulla särkyi pari vuotta sitten Asuksen emolevy, joka oli takuussa melkein 3kk...Tämän jälkeen olivat sitä mieltä että ei tässä mitään vikaa ole ja maksattivat tarkistuksen minulla.

    Ei toiminut. Vaihdoin toisen merkin emon ja toimi hienosti muuten samoilla palikoilla.
     
    asentaja tykkää tästä.
  17. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Toivottavasti en ylireagoi mutta onko tässä mitään muuta tehtävissä kuin parjata dustinhomea julkisesti?

    Asukselta saadun tiedon mukaan näytönohjaimen mukana olisi normaalin tavan mukaan oletettavasti mennyt dustinhomelle huoltoraportti tammikuun loppupuolella joten luulisi sen tiedon olevan saatavilla myös aspalla, etenkin jos kortti oli lähtenyt takaisin suomeen.

    Toistaiseksi en voi suositella dustinhomea kenellekään koska ainakin minun tapauksessa tieto ei näytä liikkuvan dustinin sisäisten osastojen välillä ja asiakaspalvelu ei osaa kertoa tapahtumien kulusta tai siitä missä näytönohjain nyt on vaikka se on palautunut heille monta viikkoa sitten väärään osoitteeseen yritetystä jakelusta. Heillä ei ollut toistuvista tiedusteluista huolimatta esittää huollon päätöstä eivätkä he kertoneet sitä että näytönohjain oli lähetetty takaisin joitain viikkoja ennen näitä tiedusteluja.

    Ainakin sain ostettua toisen näytönohjaimen niin pelit rullaa. )))
     
  18. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Nyt sain kortin takaisin ja kortti ei ole tainnut edes käydä Asuksella vaan mukana on ruotsiksi kirjoitettu lappu "also.com" firmalta jossa lukee "1 stk afvist og sendt retur pga produktet er fysisk skadet, et stk fanblad knaekket af" joka googlen mukaan on "One piece rejected and sent back because of the product is physically damaged, one fan blade knocked off".

    Totta, yhden tuulettimen yksi siipi irtosi ehkä yli kuukausi ennen kuin ensimmäiset ongelmat DVI-portissa ilmenivät. Nämä eivät liity mitenkään toisiinsa mutta joku dustinin oma huoltolafka päätti näköjään hylätä koko keissin tämän perusteella.

    Onko kenelläkään kokemuksia tälläisestä? Kuulostaako varteenotettavalta syyltä kieltäytyä tekemästä mitään tai tarkistamasta korttia jos on pieni täysin asiaan liittymätön damage jossain kuluvassa osassa?
     
  19. make_k

    make_k

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ulkoinen vaurio -> ei takuuta. Normi hommaa.
     
  20. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Tämä ei kuulosta järkevältä koska se että tuulettimesta on irronnut yksi siipi ei vaikuta eikä ole vaikuttanut dvi-portin toimintaan mitenkään. Kyllähän tässä pitäisi kontekstia lukea eikä vedota asiaankuulumattomiin seikkoihin? Jos tilaan identtisen tuuletinsarjan ja heitän uudestaan takuuhuoltoon niin meneekö sitten läpi? Jos menee niin onpa retardi systeemi.

    Tai siis, jos mulla on läppäri ja siitä irtoaa ja häviää yksi kirjain näppäimistöstä ja myöhemmin koko kone simahtaa niin ei kai takuu voi vedota puuttuvaan nappiin ja hylätä koneen huoltoa?
     
  21. Narghar

    Narghar

    Viestejä:
    42
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Joo siis jos kortissa on fyysisesti vikaa niin se evää takuun. Ihan sama mikä se vika on ja kuinka paljon vaikutta/on vaikuttamatta toimintaan.
     
  22. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Eli tuuletin vaihtoon ja suoraan Asukselle arvontaan? Näinkö tässä pitää menetellä?
     
  23. Narghar

    Narghar

    Viestejä:
    42
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Nii se vähä riippuu onko Asuksella sun kortin tiedot, en tiiä alkaako ne sit vänisemään että ei oo alkuperäinen tuuletin tms
     
  24. Copra

    Copra

    Viestejä:
    1 117
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näinhän se on.
    Jos kortille itse vaurioita aiheuttaa, esim. ottanut osumaa, jossa tuulettimen siipi murtunut. Luonnollisesti eivät hyväksy takuun piiriin, kun tuotteesta on nähtävillä, minkälaista käsittelyä tuote on kohdannut.
    En ollenkaan ihmettele heidän ratkaisuaan hylätä takuu.

    Kyllä tuoteen tiedot on rekisteröity käsittelyn yhteydessä kortin tuotehistoriaan. Uudellen käsittelyssä lopputulema olisi varmaan sama, vaikka olisi tuuletin uusittu.
     
  25. allahuakbar

    allahuakbar

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    02.02.2018
    Periaatetasolla voin yrittää ymmärtää ajatuksen mutta mitä jos tuuletinsarja on vaihdettu toiseen ja se olisi hajonnut säilytyksessä ja alkuperäinen laitettiin takaisin vain sen takia ettei kukaan kysy miksi tässä on erilaiset tuulettimet? Tai jos korttia on säilytetty ja käsitelty muuten kuin silkkihansikkain mutta yksi propelli on vain sattunut irtoamaan kun siihen osui sormi. Ei kuluvasta pyörivästä osasta voi olettaa yhtään mitään kortin muusta käytöstä, käsittelystä tai toimivuudesta.

    Kortti ei joka tapauksessa näköjään päässyt käymään Asuksella asti joten täytyy varmaan yrittää.